Firma Clarios rozpoczyna współpracę z Atris
– Clarios, globalny lider w produkcji zaawansowanych akumulatorów, oraz szwedzki producent akumulatorów sodowo-jonowych, Altris, ogłosili podpisanie umowy o wspólnym rozwoju niskonapięciowych rozwiązań mobilnych.
Na mocy umowy, Altris będzie rozwijać technologię ogniw sodowo-jonowych, a Clarios wykorzysta swoją wiedzę na temat systemów zarządzania akumulatorami (BMS) oraz integracji systemów akumulatorowych. Jest to rozszerzenie wcześniejszej współpracy, mającej na celu opracowanie szczegółowego planu produkcji niskonapięciowych akumulatorów samochodowych z ogniwami sodowo-jonowymi. Inicjatywa ta zbiega się z kluczowym momentem transformacji globalnego przemysłu motoryzacyjnego.
Wszystkie pojazdy, w tym hybrydowe i w pełni elektryczne, do zasilania podstawowych systemów, wymagają niezawodnych źródeł energii niskiego napięcia. Rosnąca złożoność pojazdów wymaga dostosowania sieci niskonapięciowej do obsługi coraz większej liczby funkcji opartych na oprogramowaniu, takich jak elektroniczne układy kierownicze i hamulcowe, technologie autonomiczne oraz systemy poprawiające komfort pasażerów. Akumulatory sodowo-jonowe (Na-ion) są idealnym rozwiązaniem do zaspokojenia tych potrzeb energetycznych, oferując przy tym ekologiczne i łatwe do recyklingu materiały. Materiały wykorzystywane do produkcji ogniw Na-ion, tj. sól, drewno, żelazo, są powszechnie dostępne oraz nie zawierają toksycznych elementów.
„Nasza umowa z Altris umożliwia Clarios dalsze umacnianie wiodącej pozycji w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań akumulatorowych i spełnianie rosnących wymagań, dotyczących zrównoważonych systemów magazynowania energii. To ważny krok w naszej strategii rozwoju akumulatorów niskonapięciowych.”, mówi Federico Morales Zimmermann, vice president w Clarios i General Manager, Global Customers, Products and Engineering. „Dzięki temu partnerstwu możemy produkować różne typy akumulatorów: te z
wykorzystaniem maty szklanej a także litowo-jonowe, czy sodowo-jonowe, odpowiadając tym samym na potrzeby zaawansowanych technologii motoryzacyjnych.”
„Altris chce dostarczyć światu lepsze, bezpieczniejsze i w pełni zrównoważone akumulatory sodowo-jonowe. Nasza współpraca z Clarios pozwala nam skupić się na projektowaniu i produkcji akumulatorów dostosowanych do zmieniającego się rynku motoryzacyjnego. Wyjątkową zaletą naszych związków chemicznych jest ich wydajność w niskich temperaturach połączona z możliwością dostarczania wysokiego napięcia prądu przy zachowaniu odpowiedniej gęstości energii. Dlatego idealnie nadają się do rozwiązań mobilnych.”, mówi Björn Mårlid, prezes Altris.
Warunki finansowe umowy nie zostały ujawnione przez przedsiębiorstwa.
Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów
Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.