5 nowych Fit Cake w pierwszym kwartale 2021
Podczas gdy gastronomia ciągle trwa w uśpieniu, zadłużenie branży wzrasta, a prospektywny gospodarcze na 2021 rok są pesymistyczne niektóre gastro marki radzą sobie nadspodziewanie dobrze. Sieć niecukierni Fit Cake w ubiegłym roku podniosła liczbę punktów o 100 proc. Taki sam plan ma na ten rok - wystartowała z 25 lokalami, w grudniu ma być ich już 50. Jest na dobrej drodze, bo pierwszy kwartał kończy z pięcioma otwarciami.
- Naszych bezcukrowych, bezglutenowych i wege fit deserów mogą próbować już mieszkańcy Tarnobrzega, Lublina, Zielonej Góry, Sopotu czy Szczecina. W tych miastach uruchomiliśmy ostatnio nowe punkty. W niektórych są to już kolejne, co pokazuje na zainteresowanie naszym produktem - mówi Rafał Kościuk, właściciel systemu franczyzowego FIt Cake. - Pozyskaliśmy też nowych inwestorów. Na końcowym etapie są przygotowania do otwarcia punktów w Krakowie przy ul. Karmelickiej, w śródmieściu Warszawy, Kórniku i w Wadowicach, gdzie będziemy konkurowali z kultowymi kremówkami.
Sprofilowany produkt dostosowany do diety
Prognozy dla gastronomii nie są optymistyczne. Restauratorzy szykują zbiorowy pozew przeciwko państwu. Według BIG InfoMonitor i BIK w pierwszym kwartale tego roku 630 gastronomii zawiesiło swoją działalność. To o 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Od wprowadzenia pierwszego lockdownu zadłużenie branży wzrosło też o 10 proc., ale z miesiąca na miesiąc się powiększa. Na czym polega więc sukces takich marek jak wywodzący się z Białegostoku Fit Cake?
- Pomijając kwestie oczywiste, jak ta, że od początku byliśmy mocno osadzeni na rynku delivery, na którym teraz opiera się cała gastronomia, to naszym największym atutem jest sam produkt - odpowiada Rafał Kościuk. - Zdrowe słodycze, ciacha bez cukru, wege, keto, bez glutenu to oferta dla mocno sprofilowanej grupy. Ale pandemia sprawiła, że liczba osób dbających o zdrowie gwałtownie wzrosła. Ludzie wzmacniają odporność na różne sposoby. Od dawna wiadomo, że dieta jest jednym z najskuteczniejszych. Po roku siedzenia w domu wiele osób przybrało też na wadze. Jak pokazują badania to jeden z najbardziej widocznych skutków epidemii. Chcą teraz schudnąć, a my im w tym pomagamy.
Fit Cake pracuje aktualnie nad specjalnym keto menu, które wkrótce wprowadzi do swoich punktów.
Stopniowy system dopasowany do rynkowych warunków
Niewątpliwe wpływ na zainteresowanie franczyzą Fit Cake ma też fakt, że wielu restauratorów przestało mieć nadzieję, że pandemia wkrótce minie. Postanowili wykorzystać posiadane zaplecze gastronomiczne i się przebranżowić. Sektor zdrowej żywności jest jednym z tych, które mniej ucierpiały. Także ludzie, którzy stracili dotychczasowe źródło zarobku, zamierzają zainwestować w coś zaoszczędzony kapitał, bo pieniądze ulokowane na koncie szybko tracą wartość.
- I znowu pomagamy im w tym procesie. Opracowaliśmy trzystopniowy system franczyzowy. Ktoś kto chce przystąpić do naszej sieci, może zacząć od najniższego pułapu. Fit Cake Mini, który kosztuje tylko 19 tys. zł, i pomału piąć się wyżej, wzbogacić swoją ofertę o kolejne dostępne moduły, np. Fit Śniadania, Fit Ice Cream - wyjaśnia Rafał Kościuk, współwłaściciel marki. - Wielu przedsiębiorców docenia ten bezpieczny plan inwestycyjny.
W pierwszym kwartale sieć zawarła 9 umów na kolejne punkty Fit Cake. 5 już zaczęło działać. Plan na ten rok zakładał, że powstanie ich 25. Wydaje się więc jak najbardziej realny.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.