Komunikaty PR

5 powodów, dla których warto wdrożyć samoobsługę pracowniczą w firmie

2021-10-01  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt

Joanna Herrmann
EQ System sp. z o.o.

ul. św. Antoniego 50
41-303 Dąbrowa Górnicza
kontakt|eqsystem.pl| |kontakt|eqsystem.pl
+48 324207420
www.eqsystem.pl

Czym jest samoobsługa pracownicza?

Samoobsługa pracownicza (ang. employee self-service) to zbiór funkcjonalności w nowoczesnych systemach HR. Jej głównym celem jest uproszczenie niektórych z najbardziej podstawowych i czasochłonnych zadań HR, zapewniając tym samym liczne korzyści zarówno dla pracowników, jak i menedżerów. Konsolidacja informacji w jednym, przyjaznym dla użytkownika miejscu, pozytywnie wpływa na efektywność i pomaga pracownikom dostosować się do celów organizacyjnych. Co więcej, ich wydajność wzrasta, ponieważ spędzają mniej czasu na szukaniu potrzebnych informacji.

Za pomocą takiego narzędzia jak samoobsługa pracownicza pracownicy mogą m.in. uzyskać dostęp do harmonogramów, informacji o świadczeniach pozapłacowych czy dniach urlopowych, a także dokonywać aktualizacji swoich danych, wnioskować o dni wolne i wiele więcej.

 

Dlaczego warto wdrożyć samoobsługę pracowniczą w firmie?

Poniżej kilka kluczowych aspektów samoobsługi pracowniczej, które potwierdzają, że wdrożenie takiej funkcjonalności w przedsiębiorstwie to dobra decyzja.

 

1.    Oszczędność czasu i pieniędzy

Rutynowe zadania administracyjne, takie jak obliczanie dni urlopowych czy wysyłanie aktualizacji świadczeń, często pochłaniają wiele czasu i energii pracowników działów HR. Dzięki samoobsłudze pracowniczej mogą znacznie to przyspieszyć, m.in. automatyzując dystrybucję kluczowych informacji o wynagrodzeniach, polityce firmy i świadczeniach do wszystkich pracowników. Dzięki tego typu rozwiązaniom, dział kadr może skupić się na strategicznych działaniach w zakresie chociażby pozyskiwaniu nowych talentów, wzmacnianiu zaangażowania pracowników i innych inicjatywach.

Co ciekawe, niektóre platformy HR zawierają nawet wewnętrzną bazę wiedzy, w której pracownicy mogą znaleźć odpowiedzi na większość powtarzających się pytań. Dzięki temu nie muszą czekać na pomoc działów HR, oszczędzając czas obu stronom.

 

2.    Zwiększenie satysfakcji pracowników

W dzisiejszych czasach, w dobie Internetu, ludzie przyzwyczaili się do tego, iż mogą mieć natychmiastowy dostęp do informacji. Co więcej, współcześni pracownicy chcą większej kontroli nad swoją karierą, jak również zachowania work-life-balance. Dając im bezpośredni dostęp do informacji o ich czasie pracy (zaplanowanych grafikach, urlopach i wiele więcej), a także o zadaniach, szkoleniach etc., spełnisz ich oczekiwania. Automatyzacja pewnych procesów oraz nieograniczony dostęp do informacji sprawi, że unikniesz frustracji pracowników, wynikającej z przedłużających się procesów, czy też problemów z załatwieniem błahych formalności.

 

3.    Redukcja błędów i dokładność danych

W świecie napędzanym przez dane, narzędzia do samoobsługi pracowniczej zmieniają bazę danych HR w dokładne narzędzie predykcyjne. Możesz efektywniej zarządzać harmonogramem w zależności od aktualnych potrzeb firmy, a nawet szukać wewnątrz organizacji pracowników z odpowiednimi umiejętnościami i doświadczeniem, którzy będą w stanie zrealizować konkretny projekt. Tego typu rozwiązania pozytywnie wpływają na mobilizację pracowników, którzy chcą sprostać szybko zmieniającym się potrzebom biznesowym firmy. Co więcej, możliwość wnioskowania o aktualizację swoich danych przez pracowników redukuje ewentualne błędy, dzięki czemu informacje przekazywane do narzędzia analitycznego są dokładne i aktualne.

 

4.    Inteligentne zarządzanie wydatkami

Samoobsługa pracownicza w HR umożliwia pracownikom składanie wniosków online w trybie 24/7 i usprawnia procesy, takie jak księgowanie rachunków, przyznawanie dofinansowania czy obsługę wydatków podczas podróży. Dzięki temu możesz mieć zawsze aktualny wgląd w koszty związane z utrzymaniem pracowników i lepiej zarządzać wydatkami firmy.

 

5.    Usprawnienie komunikacji w zespole

Jednym z kluczowych zadań działów kadr jest obsługa wniosków urlopowych oraz prowadzenie prawidłowej ewidencji czasu pracy. Jednakże jeśli nie stosujemy w tym celu żadnego dedykowanego narzędzia, istnieje duże ryzyko, np. że członkowie zespołu nie zostaną poinformowani o nieobecności danego pracownika. System do samoobsługi pracowniczej usprawnia komunikację w tym zakresie, dając wgląd do harmonogramów oraz planowanych urlopów innych pracowników, pozwalając wszystkim być stale na bieżąco.

 

Powyższe korzyści potwierdzają, że samoobsługa pracownicza to przepis na efektywne działanie nie tylko działów HR, ale całej organizacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, o tym jak usprawnić komunikację w firmie dzięki samoobsłudze pracowniczej wejdź na stronę: www.xprimer.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: EQ System sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.