Komunikaty PR

5 powodów, dla których nie warto przyjmować płatności tylko w gotówce

2022-12-20  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania materiał ( 0.03 MB )

Liczba punktów handlowo-usługowych akceptujących płatności bezgotówkowe wciąż rośnie. Jest to związane m.in. ze zmieniającymi się nawykami konsumentów, którzy chcą płacić w ten sposób. Jak wynika z badania Fiserv Polska S.A., działającego pod marką PolCard from Fiserv, ponad 70 proc. Polaków regularnie płaci bezgotówkowo. Mimo widocznych zmian w preferencjach płatniczych wciąż są firmy, które nie wprowadzają u siebie takiej możliwości. Wiąże się to często z obawą przed trudnościami technicznymi czy dodatkowymi kosztami. Oto 5 powodów, dlaczego nie warto polegać tylko na gotówce.

 

1. Brak terminala skutkuje utratą klientów

Wprowadzenie płatności bezgotówkowych niesie ze sobą wiele korzyści dla biznesu. Obecnie coraz więcej osób korzysta z możliwości płacenia kartą, telefonem lub zegarkiem – szczególnie młodsze pokolenia. Jak wynika z badania PolCard from Fiserv ponad 80 proc. respondentów w wieku 18-39 lat regularnie wykonuje tego typu transakcje, a większość z nich robi to zawsze, kiedy ma taką możliwość. Wszelkie przesłanki wskazują, że ten trend będzie rósł, dlatego brak dostosowania się do oczekiwań klientów może skutkować ich stopniowym odejściem i spadkiem konkurencyjności na rynku. Ponadto konsumenci często nie noszą ze sobą dużych sum przez co, gdy nie ma możliwości płatności kartą, wartość koszyka zakupowego może być mniejsza.

- Obecnie dla konsumentów ważny jest nie tylko sam produkt, lecz także udogodnienia związane z jego zakupem takie jak funkcjonalność, szybkość transakcji, możliwość załatwienia kilku spraw w jednym punkcie. Dzięki posiadaniu terminala firma może obsłużyć również klienta zagranicznego, który np. nie posiada lokalnej waluty. Dodatkowo wprowadzenie nowoczesnych metod płatności wzmacnia wizerunek firmy jako bardziej nowoczesnej – mówi Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów w Fiserv Polska S.A.

2. Gotówka to większe koszty i mniejsze bezpieczeństwo 

Nie ulega wątpliwości, że przyjmowanie transakcji kartowych wiąże się z większym bezpieczeństwem i wygodą zarówno dla przedsiębiorcy, jak i dla klienta. Przechowywanie i przewóz gotówki wiąże się z ryzykiem jej kradzieży lub zgubienia, a także generuje dodatkowe koszty np. związane z usługą konwojowania i deponowania. Samodzielny transport gotówki również może być dość kłopotliwy dla przedsiębiorcy, choćby przez ograniczenia w godzinach pracy banku. Kolejną kwestią jest ryzyko przyjęcia fałszywych banknotów. Nawet jeden czy dwa takie banknoty w trakcie miesiąca mogą przedsiębiorcę kosztować więcej niż posiadanie terminala płatniczego. Papierowe pieniądze mogą być uciążliwe także ze względu na to, że łatwo ulegają uszkodzeniu. W takich przypadkach właściciel firmy również musi udać się do banku i poprosić o wymianę, co dodatkowo absorbuje jego czas.

3. Rozliczenia bezgotówkowe to obowiązek prawny, lecz także liczne udogodnienia dla przedsiębiorcy

Przepisy wprowadzone 1 stycznia 2022 r., nakładają na właścicieli wielu firm obowiązek umożliwienia przyjmowania płatności bezgotówkowych. Może być to realizowane w dowolny sposób np. za pomocą terminala, BLIKA bądź przelewu. Przy czym terminal jest z wielu powodów najdogodniejszym wariantem m.in. dlatego, że umożliwia realizację płatności w chwili wydania towaru. Dodatkowo do 1 stycznia 2025 r. firmy muszą zintegrować kasę fiskalną z terminalem płatniczym. Przedsiębiorcy nie powinni jednak obawiać się tego rozwiązania, ponieważ może ono ułatwić im prowadzenie biznesu. Integracja wiąże się ze znacznym uproszczeniem oraz zautomatyzowaniem procesów, co przyspiesza obsługę klienta. Marka PolCard from Fiserv wdraża płatności bezgotówkowe w firmach w ciągu jednego dnia roboczego od momentu podpisania umowy. Od razu oferuje również zintegrowanie terminala płatniczego z kasą fiskalną online dowolnego producenta.

- Integracja daje przedsiębiorcy wiele korzyści. Przede wszystkim kasjer czy kasjerka nie musi wpisywać kwoty na terminalu i jej akceptować. Pojawia się ona automatycznie. To powoduje przyspieszenie procesu przyjęcia płatności i nie generuje kolejek. Szybsza obsługa wiąże się ze zwiększeniem obrotów. Ważna jest również, kwestia eliminacji ryzyka potencjalnego błędu ludzkiego jak zła liczba wpisanych zer w rachunku. Dzięki integracji mamy pewność, że informacje wyświetlane na terminalu i na kasie są identyczne. Gdy firma rozlicza się z klientem gotówką ryzyko pomyłki czy błędnie wydanej reszty jest wyższe, zwłaszcza w momencie, gdy są kolejki do kasy – komentuje Robert Andrukiewicz.

4.Terminal umożliwia oferowanie dodatkowych usług

Obecnie terminal nie jest już tylko urządzeniem do przyjmowania płatności i posiada on wiele dodatkowych funkcji. Z badania przeprowadzonego przez PolCard from Fiserv wynika, że Polacy chcą z takich usług korzystać. Największym zainteresowaniem cieszy się cashback, czyli wypłata gotówki z kasy sklepu jak z bankomatu – na nią wskazało aż 41 proc. badanych. Na kolejnych miejscach znalazła się możliwość płatności w obcej walucie (32 proc.), wpłata pieniędzy na konto, tak jak we wpłatomacie (31 proc.), usługa zwrotu środków na rachunek karty (20 proc.), możliwość płacenia kartami lojalnościowymi (13 proc.) oraz doładowanie telefonu (12 proc.).

- Terminal jest urządzeniem, które może przyczynić się do zwiększenia przychodu firmy oraz jej konkurencyjności. Klienci lubią mieć możliwość załatwienia kilku spraw podczas jednego wyjścia na zakupy. Przy tej okazji mogą równocześnie np. doładować telefon i wpłacić gotówkę na konto. Podczas gdy liczba bankomatów obecnie maleje, wprowadzenie usługi cashback, która jest najbardziej popularna wśród Polaków, może skutkować częstszymi wizytami w punkcie. Warto również wspomnieć o możliwości instalacji samoobsługowych urządzeń do przyjmowania płatności, które są bardzo wygodne dla klientów, niwelują kolejki, a także umożliwiają prowadzenie biznesu poza godzinami pracy personelu – dodaje Robert Andrukiewicz.

Korzystanie z terminala płatniczego PolCard from Fiserv daje również szansę na pozyskanie dodatkowego finansowania przedsiębiorstwa. To dobra propozycja dla właścicieli firm, którzy potrzebują natychmiastowego zastrzyku gotówki, ponieważ pożyczka może zostać przekazana już w dwa dni. Spłata zobowiązania jest odliczana z bieżących obrotów realizowanych na terminalach POS więc jest to bardzo wygodna opcja.

5. Przepisy sprzyjają bezgotówkowym firmom

Przedsiębiorcy, którzy chcą wprowadzić nowoczesne płatności w swojej firmie mogą skorzystać z Programu Fundacji Polska Bezgotówkowa. Pozwala on na bezpłatne wdrożenie oraz użytkowanie terminala płatniczego przez pierwsze 12 miesięcy od momentu zainstalowania. Warto wspomnieć, że według raportu Fundacji Polska Bezgotówkowa 95 proc. właścicieli firm, którzy skorzystali z Programu poleciłoby go innym.

Ponadto powstał również specjalny program Podatnik Bezgotówkowy przygotowany przez Ministerstwo Finansów, skierowany do przedsiębiorców, którzy transakcje płatnicze przeprowadzają przede wszystkim bezgotówkowo. Biorąc w nim udział można zyskać m.in. zwrot rozliczeń z tytułu podatku VAT już w 15 dni.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.