Komunikaty PR

5-krotnie szybsze tworzenie rejestru dostawców DORA

2024-12-05  |  12:40
Biuro prasowe

 

  • DORA Register rewolucjonizuje proces tworzenia rejestru informacji o postanowieniach umownych z dostawcami ICT, skracając czas pracy aż o 80%.  
  • Dzięki inteligentnej automatyzacji i zgodności z Rozporządzeniem DORA, instytucje finansowe mogą szybko i bezbłędnie przygotować kompletne dane dostawców przed wymaganym terminem.  
  • Rozwiązanie oferowane jest we wszystkich krajach UE w modelu SaaS i on-premise, a ceny zaczynają się od 100 EUR miesięcznie
     

Digital Operational Resilience Act (DORA) to obecnie temat nr 1 w świecie finansów, a przygotowanie rejestru dostawców zgodnego z wymogami rozporządzenia jest jednym pierwszych wyzwań, przed którymi stają firmy objęte rozporządzeniem. Jeden z najtrudniejszych projektów wdrożenia DORA do wykonania. Choć proces wydaje się prosty, wypełnienie szczegółowego arkusza danych dla jednego dostawcy zajmuje często 8 godzin lub więcej

Na ratunek instytucjom finansowym przychodzi DORA Register (https://doraregiter.io). Ta innowacyjna usługa umożliwia skrócenie czasu potrzebnego na wpisanie danych o dostawcy do zaledwie 1,5 godziny. Dzięki niej firma, która współpracuje ze 150 dostawcami, może stworzyć pełny rejestr w zaledwie 6 tygodni, oszczędzając 80% czasu pracy specjalistów. 

 

Bezpieczny, kompletny i zgodny rejestr dostawców 
Użytkownicy DORA Register zyskują pewność, że ich rejestr dostawców jest kompletny, zgodny z wymogami Rozporządzenia DORA, wolny od błędów i zawiera wszystkie niezbędne informacje.  

Dzięki zastosowaniu inteligentnych modeli danych, system automatycznie uzupełnia powiązane rekordy, eliminując potrzebę ręcznego wprowadzania powtarzalnych informacji. To nie tylko oszczędność czasu, ale także gwarancja zgodności z regulacjami i uniknięcie potencjalnych kar za brak precyzji. 

 

Producent aplikacji zagwarantuje zgodność 
Platforma DORA Register wspiera instytucje finansowe w codziennym zarządzaniu ryzykiem związanym z dostawcami. Obejmuje to automatyczne procesy zarządzania ryzykiem stron trzecich – od ustandaryzowanych kwestionariuszy zgodnych z DORA, poprzez klasyfikację dostawców przy użyciu specjalnych kodów, aż po generowanie gotowych raportów dla organów nadzoru. 

Użytkownicy mogą także monitorować dostawców na bieżąco i natychmiast przygotować odpowiednie dokumenty na potrzeby audytów i kontroli. DORA Register zapewnia ciągłość odpowiedzialności i porządek w dokumentacji, co stanowi kluczowy element budowania zaufania w sektorze finansowym. 

 

Automatyzacja czasochłonnych procesów 
DORA Register to narzędzie, które automatyzuje i upraszcza tworzenie rejestru postanowień umownych z dostawcą ICT wymaganych przez Rozporządzenie DORA. Platforma prowadzi użytkownika przez wszystkie niezbędne kroki, obejmując takie elementy jak umowy z dostawcami ICT, strukturę organizacyjną czy mapowanie funkcji biznesowych. 

Automatyzacja procesu tworzenia relacji między danymi oraz transferu informacji pozwala zredukować nakład pracy ręcznej. Zmiana jednego elementu – na przykład nazwy dostawcy lub kodu – automatycznie aktualizuje wszystkie powiązane rekordy. Dane, takie jak szczegóły umów, terminy czy dane kontaktowe, są automatycznie przenoszone do odpowiednich miejsc w systemie, oszczędzając cenny czas i eliminując błędy. 

 

Język biznesu zamiast alfanumerycznych kodów 
Dzięki przyjaznemu interfejsowi i logicznemu przedstawieniu zestawów danych oraz ich relacji, DORA Register gwarantuje łatwą zgodność z szerokim zakresem wymagań raportowych.  

Integracja danych w jednym źródle umożliwia pracę z naturalnym językiem biznesowym, zamiast niezrozumiałych kodów alfanumerycznych. Konwersja do wymaganych kodów odbywa się automatycznie podczas eksportu raportów, co eliminuje ryzyko błędów.  

Narzędzie pomaga także organizować kluczowe informacje, takie jak struktura organizacyjna, wartość aktywów czy parametry ryzyka, a także automatycznie wymusza spójność danych w różnych raportach, gwarantując ich zgodność z wytycznymi organów nadzoru. 

 

Ceny 

„Zbudowaliśmy rozwiązanie, które dostosowuje się do różnych wymagań instytucji finansowych. Choć narzędzie działa głównie w modelu SaaS, oferujemy również możliwość zakupu w wersji On-premise.” – tłumaczy Mikołaj Otmianowski, wiceprezes firmy DAPR, która oferuje DORA Register. „Cena zależy jedynie od liczby umów z dostawcami ICT spoza grupy kapitałowej. Przykładowo, miesięczny koszt zaczyna się od zaledwie 100 EUR – to koszt 1 godziny pracy dobrego specjalisty IT!” – dodaje Otmianowski. 

 

Najważniejsze elementy bezpieczeństwa platformy DORA Register:
 

  • Indywidualne instancje i bazy danych dla każdego klienta. 
     
  • Zaawansowane mechanizmy logowania: 
  • Dwu- i wieloskładnikowe logowanie użytkowników. 
  • Możliwość definiowania polityk haseł (długość, typy znaków, czas ważności, liczba prób logowania). 
  • Automatyczne wygaszanie sesji nieaktywnych użytkowników. 
     
  • Zarządzanie dostępem: 
  • Grupy uprawnień dla użytkowników aplikacji. 
  • Dostęp SSO przez Azure AD. 
     
  • Testy i monitoring: 
  • Regularne testy penetracyjne przeprowadzane przez specjalistyczne firmy. 
  • Przeglądy kodu źródłowego oraz monitoring aktualności bibliotek i komponentów. 
     
  • Kopie zapasowe i odzyskiwanie danych: 
  • Snapshots danych na żądanie autoryzowanych użytkowników. 
  • Kopie zapasowe na poziomie hostingu aplikacji. 
     
  • Infrastruktura GCP: 
  • Usługi świadczone przez Operatora Chmury Krajowej (OChK) z siedzibą w UE. 
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie? Biuro prasowe
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.