Komunikaty PR

ABC franczyzobiorcy. Jak zabrać się za lodowy biznes?

2023-02-01  |  01:00
Biuro prasowe


Prowadzenie własnego biznesu na zasadach franczyzy jest coraz bardziej popularne wśród początkujących przedsiębiorców. Dlaczego? W skomplikowanych realiach rynkowych franczyza bez żadnych wątpliwości zasługuje na miano jednego z najbardziej bezpiecznych, a zarazem najbardziej atrakcyjnych finansowo modeli własnej działalności gospodarczej.


Franczyza to gwarancja rozpoznawalności marki, która już na starcie zachęca klientów do odwiedzenia nowego lokalu. Dzięki sieci nie wchodzimy bowiem na rynek z nieznanym produktem, ale wykorzystujemy cały potencjał istniejącego już brandu. Na tym jednak nie koniec – niezwykle istotne dla przedsiębiorcy są bowiem koszty inwestycji oraz szybkość ich zwrotu.


Na samym początku należy oczywiście wybrać markę, pod której szyldem będzie działała nasza firma. Aktualnie na polskim rynku franczyzę oferuje całe mnóstwo różnych marek, w tym wiele takich, o których prawie nikt nie słyszał. Z oczywistych względów, działalność na zasadzie franczyzy będzie miała sens jedynie wtedy, gdy firma będzie korzystać z wizerunku naprawdę znanej i cieszącej się dobrą renomą firmy.


- Nasze dwudziestoletnie doświadczenie na rynku gastronomicznym jest świadectwem tego, że dobrze przygotowany plan biznesowy, najlepszej jakości produkty i urządzenia są gwarancją sukcesu, a to wszystko i jeszcze więcej znajduje się w naszej ofercie – mówi Radosław Charubin, założyciel Multi Ice Group. To największa grupa gastronomiczna rozwijająca obecnie cztery marki franczyzowe: „U Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich, LodyBonano, BuBu Bubble Tea i hot dogi Crazy Dog.


Decyzja o wyborze profilu własnego biznesu nie może być podejmowana ad hoc, bez przemyśleń i głębszego zastanowienia. Przedsiębiorca, który decyduje się na konkretną markę tylko na postawie dostępnych w internecie ofert, nie ma szans na powodzenie i dobry zarobek. Podstawą zawsze jest osobisty kontakt z przedstawicielem sieci.


- Już podczas pierwszej rozmowy jesteśmy w stanie omówić najważniejsze założenia, przewidywane opłaty oraz wymagania. Wstępnie rozeznajemy się także w planowanej lokalizacji czy szacowanych kosztach inwestycji. W miarę możliwości w krótkim terminie umawiamy się na spotkanie, aby doprecyzować resztę szczegółów  - mówi Paulina Daniłowicz, przedstawicielka sieci MIG i dodaje: - W naszych modelach franczyzowych  proces otwarcia nowego punktu zamyka się w 5 krokach, które hasłowo można streścić jako: wybór lokalizacji, umowa, finansowanie, szkolenie franczyzowe oraz akcja promocyjna. Na wszystkich tych etapach służymy franczyzobiorcom pełnym wsparciem – od przygotowania indywidualnego planu zagospodarowania lodziarni oraz jej reklamy zewnętrznej, przez atrakcyjne formy finansowania maszyny do lodów, aż po zatowarowanie i szkolenie.


Kiedy zyskamy rozeznanie w ofertach franczyzowych, stajemy przed wyborem konkretnej sieci. Na co, oprócz dogodnych warunków finansowych, warto jeszcze zwrócić uwagę? Przede wszystkim na historię danej firmy.


Dobrze jest, jeśli marka działa na rynku od kilku lat, posiada rozbudowaną siatkę punktów, oferuje centralne zatowarowanie i prowadzi działania marketingowe. Zyskujemy w ten sposób pewność, że wchodzimy w sprawdzony biznes, a franczyzodawca posiada doświadczenie, które pozwoli nam uniknąć niepotrzebnych błędów.


- Podczas spotkania wraz z potencjalnym franczyzobiorcą zawsze wspólnie analizujemy umowę franczyzową i omawiamy wszystkie jej warunki. Dla nas bardzo istotne jest, aby umowa była jasna i przejrzysta. Zachęcamy także, aby przy wejściu w jakąkolwiek współpracę wszelkie wątpliwości konsultować z prawnikiem – nie należy wchodzić w coś, do czego nie jesteśmy w stu procentach przekonani – przekonuje Radosław Charubin.  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.