Andrzej Wodzyński z nagrodą Ambasadora Polskiej Przedsiębiorczości.
Grupa Tubądzin, jako wiodący producent reprezentujący branżę ceramiczną, została zaproszona do uczestnictwa w II Kongresie Biznes Polska Świat. To wydarzenie, koncentrujące się wokół przyszłości polskiej gospodarki i społeczeństwa w globalnej perspektywie. Dyskusje w ramach kongresu skupiły się wokół trzech bloków tematycznych: Global Economy, Tech & AI oraz Education & Social Impact.
Do udziału w Kongresie została zaproszona również Grupa Tubądzin. Jej przedstawiciel – Wiceprezes Zarządu Amadeusz Kowalski – wziął udział w panelu dyskusyjnym pt. „Czy polska dyplomacja jest skutecznym wsparciem dla polskich firm? Ekspansja polskiego biznesu”. W gronie ekspertów i liderów polskich przedsiębiorstw omówiono wyzwania, jakie stoją przed rodzimymi firmami, dążącymi do zdobywania nowych rynków międzynarodowych. W swojej wypowiedzi podkreślił znaczenie wsparcia państwa dla branży ceramicznej, która zmaga się z nieuczciwą konkurencją, m.in. ze strony firm stosujących dumpingowe praktyki.
– Branża ceramiczna, o której bez cienia przesady można powiedzieć, że jest chlubą polskiej gospodarki, potrzebuje konkretnych działań ze strony ustawodawcy – na przykład wsparcia z nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez przedsiębiorstwa produkcyjne ulokowane w Indiach – przekonuje Amadeusz Kowalski, Wiceprezes Zarządu Grupy Tubądzin.
Roundtable Przedsiębiorców
Oprócz udziału w panelu dyskusyjnym na temat roli dyplomacji w kontekście rozwoju polskiej gospodarki, Grupa Tubądzin została zaproszona do zamkniętego spotkania dla przedsiębiorców. Tzw. roundtable zorganizowano z myślą o rozmowie na temat wyzwań stojących przed polskimi przedsiębiorcami i o sformowaniu postulatów, jakiego wsparcia, rozwiązań i możliwości działania oczekują, aby tworzyć silną polską gospodarkę.
– Cieszy nas, że przedstawiciele rządowych instytucji zapraszają przedsiębiorstwa 'do stołu', chcą nas słuchać i rozmawiać. To bardzo obiecujący sygnał, który pozwala wierzyć, że wspólnymi siłami uda się wypracować skuteczne mechanizmy ochrony i promocji polskich marek za granicą – dodaje Amadeusz Kowalski, Wiceprezes Zarządu Grupy Tubądzin.
Nagroda Ambasadora Polskiej Przedsiębiorczości
Zwieńczeniem II Kongresu Biznes Polska i Świat było przyznanie Andrzejowi Wodzyńskiemu, właścicielowi i założycielowi Grupy Tubądzin, nagrody Ambasadora Polskiej Przedsiębiorczości. - Założyciel i właściciel firmy jest przedsiębiorcą przez wielkie „P”. Regularnie wspiera lokalną społeczność, a także angażuje się w wielkie ogólnopolskie przedsięwzięcia, organizowane wspólnie przez polski biznes; wspiera kulturę, promuje artystów, blisko z nimi współpracując i integrując ich prace z designem produktu. Marka znana jest na ponad 70 rynkach zagranicznych i bez wątpienia promuje produkty z napisem „made in Poland” – uzasadniali organizatorzy Kongresu.
Statuetkę w imieniu Andrzeja Wodzyńskiego odebrał Wiceprezes Zarządu Grupy Tubądzin, Amadeusz Kowalski. Warto odnotować, że Kapituła Biznesu wskazała jedynie dwóch laureatów – byłego Wicepremiera RP Leszka Balcerowicza oraz właśnie Andrzeja Wodzyńskiego, właściciela i założyciela Grupy Tubądzin.
Grupa Tubądzin, jako jedna z wiodących polskich firm w branży ceramicznej, od lat z powodzeniem zdobywa uznanie na rynkach międzynarodowych. Udział w takich wydarzeniach, jak II Kongres Biznes Polska Świat, jest elementem strategii firmy, która dąży do wzmocnienia pozycji polskiego biznesu w globalnej gospodarce.
Kongres Biznes Polska Świat zgromadził liderów biznesu, przedstawicieli administracji publicznej oraz ekspertów, którzy wspólnie omawiali możliwości i wyzwania związane z ekspansją polskich firm na rynki zagraniczne.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.