Apfino i Kaczmarski Inkasso wzmacniają płynność finansową firm
Aż 1/3 firm zlecających windykację polubowną zaobserwowała, że dzięki temu rozwiązaniu zwiększyła się liczba faktur, które partnerzy biznesowi zaczęli opłacać w terminie – wynika z badania „Relacje między kontrahentami po zleceniu windykacji” zrealizowanego na zlecenie firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso. Od września wszyscy użytkownicy oprogramowania Comarch ERP XT mogą zlecić odzyskanie należności online bezpośrednio ze swojego konta na platformie Apfino.
Apfino to nowoczesna platforma osadzona w chmurze, która zapewnia przedsiębiorcom łatwy dostęp online do różnych usług finansowych. Teraz oferta została rozbudowana o usługę windykacji, którą dostarcza Kaczmarski Inkasso, firma z blisko 30-letnim doświadczeniem w odzyskiwaniu należności dla klientów z małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.
- Dziś firmy potrzebują rozwiązań, które są dostępne w miejscu ich naturalnego funkcjonowania, takich jak systemy ERP. Usługa windykacji polubownej ulokowana blisko procesu fakturowania i księgowania rozliczeń z kontrahentami pozwala zadbać o płynność finansową firmy. Odzyskane pieniądze przedsiębiorcy mogą przeznaczyć nie tylko na bieżące funkcjonowanie, ale także na inwestycje i rozwój - mówi Jakub Kostecki, prezes Zarządu Kaczmarski Inkasso.
Dwa kliknięcia do odzyskania należności
Według badania „Relacje między kontrahentami po zleceniu windykacji”, przeprowadzonego w czerwcu 2021 r. przez Instytut Mands z inicjatywy Kaczmarski Inkasso, firmy korzystające z windykacji polubownej są postrzegane jako wiarygodne i odpowiedzialnie podchodzące do zapłaty za swoją pracę. Wskazało tak 73 proc. ankietowanych przedsiębiorców.
- W Apfino jesteśmy blisko przedsiębiorców, dostarczamy narzędzia, które odpowiadają sytuacji firmy w danym momencie. Jednym z rozwiązań, które pozwalają na efektywne zarządzanie finansami i niedoprowadzanie do zatorów płatniczych jest odzyskiwanie należności. Dzięki współpracy z partnerem, firmą Kaczmarski Inkasso, naszym użytkownikom proponujemy profesjonalną usługę, którą poprzez szybką integrację platformy z systemem Comarch ERP można zlecić niemal błyskawicznie – mówi Łukasz Rozlach, wiceprezes i dyrektor zarządzający Comarch Finance Connect.
Odzyskiwanie należności z faktur online to proste, a przede wszystkim wygodne rozwiązanie. Użytkownicy platformy Apfino dwoma kliknięciami przekazują sprawę do windykacji, a następnie na bieżąco kontrolują postępy w danej sprawie. Windykacja polubowna prowadzona przez zewnętrzną firmę skupia się na działaniach, które mają zmotywować kontrahenta do szybkiej spłaty zobowiązań lub uzgodnić takie rozwiązanie, które on zaakceptuje, np. spłatę należności w ratach.
Mocnymi stronami Kaczmarski Inkasso są doświadczony zespół negocjatorów, kompleksowy proces oparty na różnorodnych narzędziach czy ścisła współpraca z Krajowym Rejestrem Długów, gdzie można upublicznić dane dłużników.
Prowizja tylko za sukces
Kaczmarski Inkasso pobiera opłatę prowizyjną tylko w przypadku skutecznej windykacji, czyli wtedy, kiedy pieniądze zostaną odzyskane dla klienta.
Dla wierzyciela dochodzenie należności może być bezpłatne – wystarczy, że skorzysta z opcji obciążenia dłużnika kosztami windykacji. Pozwala na to Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. W tym przypadku Kaczmarski Inkasso wynegocjuje ten koszt od kontrahenta.
Z praktyki Kaczmarski Inkaso wynika, że małe i średnie przedsiębiorstwa odczuwają opór przed dochodzeniem zapłaty za sprzedane towary czy wykonane usługi. Uważają, że nie wypada się upominać, ponieważ można stracić klienta, a samo monitowanie oraz próby odzyskania pieniędzy są czasochłonne i niekomfortowe. Dlatego warto powierzyć te czynności negocjatorom, którzy operują profesjonalnymi technikami i dobrze znają poszczególne branże gospodarki.
- Jak pokazuje nasze badanie, w przypadku blisko czterdziestu procent firm, które skierowały sprawy do windykacji i nadal współpracowały z tymi kontrahentami, relacje biznesowe pozostały bez zmian. A w przypadku co piątej wręcz się poprawiły. Widać więc, że konsekwencja w działaniu nie osłabia pozycji przedsiębiorstwa, ani nie utrudnia kontaktów biznesowych. Dzięki temu kontrahenci mogą kontynuować współpracę na uczciwych zasadach, czyli jedna strona sprzedaje dobry towar, a druga płaci na czas – podsumowuje Jakub Kostecki.
Informacje o Kaczmarski Inkasso
Kaczmarski Inkasso to ekspert z zakresu kompleksowego zarządzania wierzytelnościami. Od 1992 roku obsługuje na masową skalę zarówno klientów strategicznych: banki, firmy pożyczkowe, leasingowe, telekomy, ubezpieczycieli, jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa ze wszystkich branż. Zapewnia kompleksowe rozwiązania z zakresu ochrony transakcji handlowych, gwarantując wysoki standard zarządzania wierzytelnościami. Działania prowadzone są zgodnie z Zasadami Dobrych Praktyk opracowanymi przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych, którego firma jest członkiem.
Informacje o Apfino
Apfino to platforma, należąca do spółki Comarch Finance Connect, której misją jest upraszczanie finansów firm oraz stworzenie miejsca w Internecie do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem z dostępem do wielu usług, bez konieczności logowania się do różnych portali. Dzięki integracji z systemem Comarch ERP, firma oszczędza czas, automatyzując wszystkie procesy. Wnioskowanie i zarządzanie usługami odbywa się w Chmurze Comarch, która zapewnia bezpieczeństwo oraz najnowocześniejsze technologie.
Informacje o Comarch
Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie. Prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, Orange, LG U+ czy BNP Paribas Fortis, Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes, Alior Bank, Credit Suisse, Delta Lloyd Life, DNB, ING.
Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów w projekty innowacyjne. W 2020 roku nakłady na prace R&D wyniosły 263 mln zł. Obecnie zatrudnia prawie 6 500 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.