Bizin.pl i Kaczmarski Inkasso odzyskują należności dla przedsiębiorców
Firmy z sektora MŚP mogą czekać średnio miesiąc na zapłatę od swoich kontrahentów, zanim zaczną tracić płynność finansową. Ale aż 17 proc. z nich traci grunt pod nogami już po upływie 10 dni - wynika z badania „Jak MŚP korzysta z windykacji” Kaczmarski Inkasso. Niestety kontrahenci często nie regulują należności za towary i usługi w ustalonym czasie. Część z nich nie czeka i sięga po nowoczesne rozwiązania, jak windykacja online. Od kwietnia korzystają z niej także klienci Bizin.pl.
Usługę dostarcza Kaczmarski Inkasso, które ma blisko 30-letnie doświadczenie w polubownej windykacji. Bizin.pl działa od kilkunastu lat na polskim rynku i dostarcza przedsiębiorcom kompletne oprogramowanie do prowadzenia biznesu, zawierające m.in. możliwość fakturowania czy kontrolowania stanów magazynowych on-line. Obie firmy zintegrowały swoje systemy operacyjne, aby mikro i małe przedsiębiorstwa mogły prosto i szybko odzyskiwać od kontrahentów zarobione przez siebie pieniądze.
Płynność finansowa na wagę złota
Pilnowanie dyscypliny finansowej kontrahentów nie jest łatwe, a samodzielne dochodzenie zapłaty od partnerów mało komfortowe. Tymczasem firmy windykacyjne mają wysokie kompetencje negocjacyjne oraz dobrą znajomość poszczególnych branż gospodarki.
- Dzięki wsparciu firmy windykacyjnej przedsiębiorcy są w stanie zwiększyć swoją płynność finansową, co w dobie pandemii jest na wagę złota. Mikro i małe firmy nie odkładają pieniędzy, aby tworzyć rezerwy finansowe na czarną godzinę, bo zwyczajnie je na to nie stać. Ze względu na skalę działalności, przeznaczają środki na bieżące funkcjonowanie. Dlatego tak ważny jest dla nich regularny dopływ gotówki. W sytuacji, gdy kontrahent nie płaci, konieczne jest zlecenie odzyskania należności profesjonalistom, co oszczędza czas i pozwala zachować dobre kontakty z partnerami. W dodatku jest dużo bardziej skuteczne niż działania prowadzone samodzielnie – mówi Jakub Kostecki, prezes Zarządu firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso.
Badanie Kaczmarski Inkasso pokazuje, że negatywny wpływ na działalność małych i średnich firm ma płatność opóźniona już o 21-30 dni. Ocenia tak 43 proc. z nich. Dla 1/3 poziom wrażliwości finansowej jest niższy i wynosi maksymalnie 20 dni. Ankietowani przedsiębiorcy deklarowali, że w ciągu ostatnich 2 lat skierowali do profesjonalnej windykacji od 1 do 500 faktur.
Pieniądze zamrożone w fakturach można uwolnić, zlecając ich odzyskanie profesjonalnej firmie windykacyjnej. To bezpieczne, a przede wszystkim wygodne rozwiązanie. Dzięki integracji systemu Kaczmarski Inkasso i platformy Bizin.pl jej użytkownicy dwoma kliknięciami przekazują sprawę do windykacji. Następnie na bieżąco kontrolują, na jakim etapie znajdują się prowadzone działania.
Prowizja tylko za odzyskane pieniądze
Mocnymi stronami Kaczmarski Inkasso są doświadczony zespół negocjatorów, kompleksowy proces oparty na różnorodnych narzędziach, ścisła współpraca z Krajowym Rejestrem Długów Biurem Informacji Gospodarczej, gdzie można upublicznić dane dłużników, a także publikacja oferty sprzedaży długu na giełdzie wierzytelności oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.
Kaczmarski Inkasso nalicza opłatę prowizyjną tylko w przypadku skutecznej windykacji, czyli kiedy pieniądze zostaną odzyskane dla klienta.
Dla wierzyciela dochodzenie należności może być bezpłatne – wystarczy, że skorzysta z opcji obciążenia dłużnika kosztami windykacji. Pozwala na to Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. W tym przypadku Kaczmarski Inkasso wyegzekwuje ten koszt od kontrahenta.
----------------------
Kaczmarski Inkasso to ekspert z zakresu kompleksowego zarządzania wierzytelnościami. Od 1992 roku obsługuje na masową skalę zarówno klientów strategicznych: banki, firmy pożyczkowe, leasingowe, telekomy, ubezpieczycieli, jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa ze wszystkich branż. Zapewnia kompleksowe rozwiązania z zakresu ochrony transakcji handlowych, gwarantując wysoki standard zarządzania wierzytelnościami. Działania prowadzone są zgodnie z Zasadami Dobrych Praktyk opracowanymi przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych, którego firma jest członkiem.
Bizin.pl to nowoczesny, darmowy program do wystawiania faktur online, wspomagający codzienną działalność przedsiębiorcy, całkowicie zgodny z najnowszymi wymogami Ministerstwa Finansów. Początki funkcjonowania systemu sięgają roku 2009. Dzięki niemu w prosty i niezwykle szybki sposób można wystawiać faktury i inne dokumenty przychodowe, zarządzać wieloma magazynami, monitorować sytuację finansową swojej firmy, czy automatyzować niektóre czynności, jak chociażby comiesięczne wystawianie dokumentów stałym klientom. System udostępnia również szeroki wachlarz integracji e-commerce. Dla naszych klientów gotowe są rozwiązania z systemami: Allegro, WooCommerce, PrestaShop, PayU, Przelewy24, BaseLinker itp. Wszystko to i wiele więcej, za pośrednictwem bezpiecznego połączenia SSL z dowolnego miejsca na świecie.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.