Komunikaty PR

Cargill inwestuje w startup Bflike oferujący roślinne alternatywy mięsa i ryb

2021-05-04  |  01:00
Biuro prasowe

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów produktami pochodzenia roślinnego, będące alternatywami produktów mięsnych, firma Cargill inwestuje w Bflike – startup, który ma szansę stać się liderem nowych technologii w szybko rozwijającej się kategorii alternatyw dla mięsa i ryb.

Szacuje się, że globalne spożycie białka prawie podwoi się do 2050 r. Białko pochodzenia roślinnego, jako uzupełnienie białka zwierzęcego, pomoże zaspokoić rosnące potrzeby konsumentów w ramach zbilansowanej diety — powiedział Belgin Köse z firmy Cargill. — To kolejny sposób, w jaki Cargill rozwija alternatywy roślinne, które wzbogacają dietę konsumentów.

Kluczem do sukcesu Bflike są przełomowe technologie tworzenia alternatywnych produktów mięsnych i rybnych pochodzenia roślinnego. Zostały stworzone tak, by były praktycznie nie do odróżnienia od ich odpowiedników pochodzenia zwierzęcego, o podobnym wyglądzie (zarówno surowym, jak i po ugotowaniu), teksturze, smaku i wydajności gotowania. Bflike będzie udzielać licencji na swoją technologię producentom żywności i sprzedawcom detalicznym, wspierając w komercjalizacji ich własnych alternatywnych produktów mięsnych i rybnych. Co równie ważne, współpraca dwóch firm umożliwi klientom płynne przejście od etapu pilotażowego do komercjalizacji i umożliwi szybkie skalowanie przy wsparciu firmy Cargill.

Inwestycja firmy Cargill w Bflike jest realizowana w ramach spółki joint venture z Blue Ocean Xlerator NV (BOX), holenderskim prywatnym inkubatorem/akceleratorem zajmującym się zrównoważonymi innowacjami w sektorze spożywczym. Bflike korzysta również ze wsparcia technicznego TOP BV, holenderskiego dostawcy usług w zakresie technologii żywności z siedzibą w Wageningen Food Valley i spółki zależnej BOX.

BOX i TOP spędzili lata na opracowywaniu szeregu rozwiązań wzbogacania diety. Dzięki temu, producenci i sprzedawcy detaliczni mogą oferować niedrogie alternatywy dla mięsa i ryb, które naprawdę odzwierciedlają sensoryczne doświadczenia tradycyjnych produktów pochodzenia zwierzęcego powiedział Koos van Haasteren, dyrektor generalny Bflike. Teraz razem z firmą Cargill, w roli rozwojowego partnera, możemy oferować odżywcze produkty nowej generacji, które będą rewolucjonizować rynek roślinny.

O Bflike

Bflike to start-up z siedzibą i zakładami produkcyjnymi w Food Valley w Holandii. Wraz ze swoimi partnerami Bflike chce wpisywać się w gusta konsumentów w zakresie odpowiedników mięsa i ryb. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.bflike.nl

O firmie Cargill

155 000 pracowników firmy Cargill w 70 krajach nieustannie pracuje, aby osiągać cel, jakim jest żywienie świata w bezpieczny, odpowiedzialny i zrównoważony sposób. Każdego dnia łączymy rolników z rynkami, a klientom dostarczamy żywność, której potrzebują. Od 155 lat wykorzystujemy wiedzę, doświadczenie i nowe technologie, by być zaufanym partnerem dla klientów z branży spożywczej, rolnej, finansowej i przemysłowej w ponad 125 krajach. Wspólnie budujemy silniejszą, zrównoważoną przyszłość. Więcej informacji można znaleźć na stronie Cargill.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.