Cargill inwestuje w startup Bflike oferujący roślinne alternatywy mięsa i ryb

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów produktami pochodzenia roślinnego, będące alternatywami produktów mięsnych, firma Cargill inwestuje w Bflike – startup, który ma szansę stać się liderem nowych technologii w szybko rozwijającej się kategorii alternatyw dla mięsa i ryb.
— Szacuje się, że globalne spożycie białka prawie podwoi się do 2050 r. Białko pochodzenia roślinnego, jako uzupełnienie białka zwierzęcego, pomoże zaspokoić rosnące potrzeby konsumentów w ramach zbilansowanej diety — powiedział Belgin Köse z firmy Cargill. — To kolejny sposób, w jaki Cargill rozwija alternatywy roślinne, które wzbogacają dietę konsumentów.
Kluczem do sukcesu Bflike są przełomowe technologie tworzenia alternatywnych produktów mięsnych i rybnych pochodzenia roślinnego. Zostały stworzone tak, by były praktycznie nie do odróżnienia od ich odpowiedników pochodzenia zwierzęcego, o podobnym wyglądzie (zarówno surowym, jak i po ugotowaniu), teksturze, smaku i wydajności gotowania. Bflike będzie udzielać licencji na swoją technologię producentom żywności i sprzedawcom detalicznym, wspierając w komercjalizacji ich własnych alternatywnych produktów mięsnych i rybnych. Co równie ważne, współpraca dwóch firm umożliwi klientom płynne przejście od etapu pilotażowego do komercjalizacji i umożliwi szybkie skalowanie przy wsparciu firmy Cargill.
Inwestycja firmy Cargill w Bflike jest realizowana w ramach spółki joint venture z Blue Ocean Xlerator NV (BOX), holenderskim prywatnym inkubatorem/akceleratorem zajmującym się zrównoważonymi innowacjami w sektorze spożywczym. Bflike korzysta również ze wsparcia technicznego TOP BV, holenderskiego dostawcy usług w zakresie technologii żywności z siedzibą w Wageningen Food Valley i spółki zależnej BOX.
— BOX i TOP spędzili lata na opracowywaniu szeregu rozwiązań wzbogacania diety. Dzięki temu, producenci i sprzedawcy detaliczni mogą oferować niedrogie alternatywy dla mięsa i ryb, które naprawdę odzwierciedlają sensoryczne doświadczenia tradycyjnych produktów pochodzenia zwierzęcego — powiedział Koos van Haasteren, dyrektor generalny Bflike. — Teraz razem z firmą Cargill, w roli rozwojowego partnera, możemy oferować odżywcze produkty nowej generacji, które będą rewolucjonizować rynek roślinny.
O Bflike
Bflike to start-up z siedzibą i zakładami produkcyjnymi w Food Valley w Holandii. Wraz ze swoimi partnerami Bflike chce wpisywać się w gusta konsumentów w zakresie odpowiedników mięsa i ryb. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.bflike.nl
O firmie Cargill
155 000 pracowników firmy Cargill w 70 krajach nieustannie pracuje, aby osiągać cel, jakim jest żywienie świata w bezpieczny, odpowiedzialny i zrównoważony sposób. Każdego dnia łączymy rolników z rynkami, a klientom dostarczamy żywność, której potrzebują. Od 155 lat wykorzystujemy wiedzę, doświadczenie i nowe technologie, by być zaufanym partnerem dla klientów z branży spożywczej, rolnej, finansowej i przemysłowej w ponad 125 krajach. Wspólnie budujemy silniejszą, zrównoważoną przyszłość. Więcej informacji można znaleźć na stronie Cargill.com.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.