Komunikaty PR

CashDirector SA debiutuje na rynku amerykańskim

2021-11-24  |  20:00
Biuro prasowe


Kolejny krok firmy w kierunku globalnej ekspansji

Polski FinTech rozpoczął działalność na rynku USA. Firma dotychczas obecna była w Belgii, Francji, Niemczech i we Włoszech. CashDirector jest pionierem rewolucji cyfrowej na rynku usług biznesowych dla MŚP. To platforma wspierająca małe i średnie firmy w automatyzacji i zarządzaniu procesami finansowymi. Szefem amerykańskiego oddziału został Jason Hubbord – doświadczony business developer, specjalizujący się we wdrażaniu rozwiązań IT wpisujących się w trend beyond banking.

 

Stany Zjednoczone są kolejnym strategicznym rynkiem dla CashDirector z ogromnym potencjałem. W USA działa 30 milionów przedsiębiorców i mikroprzedsiębiorstw – to potencjalni klienci Spółki. Pieniądze na ekspansję w USA CashDirector zamierza pozyskać od inwestorów. Rundę B, opiewającą na kilkadziesiąt milionów dolarów, Spółka planuje przeprowadzić w 2022 roku. W projekt zaangażowali się dotychczas tacy inwestorzy instytucjonalni jak EEC Venture, Luma Venture oraz TechStars. CashDirector rozpocznie działalność w Teksasie, zasięgiem obejmując również sąsiednie stany. 

 

To bardzo ciekawy rynek, odmienny od tego w Europie. Szacujemy, że około połowy amerykańskich aktywów jest zarządzana przez niewielkie instytucje finansowe. Pierwsze rozmowy z bankami są obiecujące, widać zainteresowanie naszymi rozwiązaniami - zapowiada Rafał Strzelecki CEO CashDirector.


Technologia CashDirector automatyzuje procesy codziennej administracji finansowej oraz wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do zarządzania cashflow. Branża jest w trakcie gigantycznej transformacji, która wywróci świat do góry nogami. Tradycyjne narzędzia w ciągu najbliższych lat praktycznie znikną z rynku. Jednocześnie pandemia przyspieszyła cyfryzację i rozwój usług beyond banking. Instytucje finansowe na całym świecie zdają sobie sprawę, że wygrają tylko ci, którzy zaoferują klientom MŚP rozwiązania odpowiadające zmieniającym się nawykom cyfrowym, zintegrowane w intuicyjne ekosystemy usług i produktów bankowych i niebankowych.  

 

Współpraca z bankami kluczem do globalnej ekspansji 
Strategia CashDirector zakłada partnerstwa strategiczne z bankami i wykorzystanie siły ich marek. Instytucje finansowe dzięki rozwiązaniom CashDirector zaoferują swoim klientom automatyzację i cyfryzację procesów finansowych i same zyskają przewagę konkurencyjną. To bardzo istotne, ponieważ potrzebne są usługi bankowe, a nie same banki. Coraz więcej takich rozwiązań dostarczane jest przez firmy niebankowe, gdzie banki służą „najwyżej” jako dostawcy kapitału. Dobre przykłady ze świata to Amazon, Shopify, Square czy Paypal, a w Polsce - Allegro. 

 

Jako lider cyfrowych usług biznesowych dla MŚP CashDirector jest niezbędnym rozwiązaniem w amerykańskich instytucjach finansowych. Wdrożenie platformy do automatyzacji i cyfryzacji procesów finansowych, pozwoli amerykańskim bankom na zwiększenie liczby klientów oraz zaoferowanie nowych innowacyjnych usług. We współpracy z tymi instytucjami podbijemy rynek w USA – twierdzi Jason Hubbord, Senior Business Development Director w CashDirector USA. 


Sektor finansowy to rynek regulowany i wymagający dostosowania do lokalnych uwarunkowań. Ponadto, bez względu na wysoki poziom technologicznego rozwiązania, trudno rozwijać globalny FinTech zarządzając projektem z Polski. Strategia CashDirector zakłada uruchomienie oddziału w każdym kraju, w którym oferuje swoje rozwiązania. 


Specyfika poszczególnych rynków sprawia, że trzeba zbudować lokalną sieć rozwoju biznesu w każdym kraju. Dodatkowo brak doświadczenia na lokalnym rynku z ograniczoną możliwością „referencyjną” z Polski też nie pomaga w szybkiej ekspansji. CashDirector już jest pionierem rewolucji cyfrowej dla MSP w Polsce i wierzymy, że to doświadczenie przyczyni się do sukcesu w USA - dodaje Łukasz Bystrzyński, odpowiedzialny za rozwój międzynarodowy w CashDirector.


CashDirector działa od 2012 roku i specjalizuje się w automatyzacji administracji finansowej i zarządzania finansami dla MŚP. Wspólnie z mBankiem stworzył Ogólnopolską Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR), liczącą 2000 biur rachunkowych, które obsługują ponad 200 tysięcy firm, realizując 24 miliony transakcji rocznie. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE

Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.

Prawo

Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna

Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.