Komunikaty PR

CashDirector SA debiutuje na rynku amerykańskim

2021-11-24  |  20:00
Biuro prasowe


Kolejny krok firmy w kierunku globalnej ekspansji

Polski FinTech rozpoczął działalność na rynku USA. Firma dotychczas obecna była w Belgii, Francji, Niemczech i we Włoszech. CashDirector jest pionierem rewolucji cyfrowej na rynku usług biznesowych dla MŚP. To platforma wspierająca małe i średnie firmy w automatyzacji i zarządzaniu procesami finansowymi. Szefem amerykańskiego oddziału został Jason Hubbord – doświadczony business developer, specjalizujący się we wdrażaniu rozwiązań IT wpisujących się w trend beyond banking.

 

Stany Zjednoczone są kolejnym strategicznym rynkiem dla CashDirector z ogromnym potencjałem. W USA działa 30 milionów przedsiębiorców i mikroprzedsiębiorstw – to potencjalni klienci Spółki. Pieniądze na ekspansję w USA CashDirector zamierza pozyskać od inwestorów. Rundę B, opiewającą na kilkadziesiąt milionów dolarów, Spółka planuje przeprowadzić w 2022 roku. W projekt zaangażowali się dotychczas tacy inwestorzy instytucjonalni jak EEC Venture, Luma Venture oraz TechStars. CashDirector rozpocznie działalność w Teksasie, zasięgiem obejmując również sąsiednie stany. 

 

To bardzo ciekawy rynek, odmienny od tego w Europie. Szacujemy, że około połowy amerykańskich aktywów jest zarządzana przez niewielkie instytucje finansowe. Pierwsze rozmowy z bankami są obiecujące, widać zainteresowanie naszymi rozwiązaniami - zapowiada Rafał Strzelecki CEO CashDirector.


Technologia CashDirector automatyzuje procesy codziennej administracji finansowej oraz wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do zarządzania cashflow. Branża jest w trakcie gigantycznej transformacji, która wywróci świat do góry nogami. Tradycyjne narzędzia w ciągu najbliższych lat praktycznie znikną z rynku. Jednocześnie pandemia przyspieszyła cyfryzację i rozwój usług beyond banking. Instytucje finansowe na całym świecie zdają sobie sprawę, że wygrają tylko ci, którzy zaoferują klientom MŚP rozwiązania odpowiadające zmieniającym się nawykom cyfrowym, zintegrowane w intuicyjne ekosystemy usług i produktów bankowych i niebankowych.  

 

Współpraca z bankami kluczem do globalnej ekspansji 
Strategia CashDirector zakłada partnerstwa strategiczne z bankami i wykorzystanie siły ich marek. Instytucje finansowe dzięki rozwiązaniom CashDirector zaoferują swoim klientom automatyzację i cyfryzację procesów finansowych i same zyskają przewagę konkurencyjną. To bardzo istotne, ponieważ potrzebne są usługi bankowe, a nie same banki. Coraz więcej takich rozwiązań dostarczane jest przez firmy niebankowe, gdzie banki służą „najwyżej” jako dostawcy kapitału. Dobre przykłady ze świata to Amazon, Shopify, Square czy Paypal, a w Polsce - Allegro. 

 

Jako lider cyfrowych usług biznesowych dla MŚP CashDirector jest niezbędnym rozwiązaniem w amerykańskich instytucjach finansowych. Wdrożenie platformy do automatyzacji i cyfryzacji procesów finansowych, pozwoli amerykańskim bankom na zwiększenie liczby klientów oraz zaoferowanie nowych innowacyjnych usług. We współpracy z tymi instytucjami podbijemy rynek w USA – twierdzi Jason Hubbord, Senior Business Development Director w CashDirector USA. 


Sektor finansowy to rynek regulowany i wymagający dostosowania do lokalnych uwarunkowań. Ponadto, bez względu na wysoki poziom technologicznego rozwiązania, trudno rozwijać globalny FinTech zarządzając projektem z Polski. Strategia CashDirector zakłada uruchomienie oddziału w każdym kraju, w którym oferuje swoje rozwiązania. 


Specyfika poszczególnych rynków sprawia, że trzeba zbudować lokalną sieć rozwoju biznesu w każdym kraju. Dodatkowo brak doświadczenia na lokalnym rynku z ograniczoną możliwością „referencyjną” z Polski też nie pomaga w szybkiej ekspansji. CashDirector już jest pionierem rewolucji cyfrowej dla MSP w Polsce i wierzymy, że to doświadczenie przyczyni się do sukcesu w USA - dodaje Łukasz Bystrzyński, odpowiedzialny za rozwój międzynarodowy w CashDirector.


CashDirector działa od 2012 roku i specjalizuje się w automatyzacji administracji finansowej i zarządzania finansami dla MŚP. Wspólnie z mBankiem stworzył Ogólnopolską Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR), liczącą 2000 biur rachunkowych, które obsługują ponad 200 tysięcy firm, realizując 24 miliony transakcji rocznie. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.