Komunikaty PR

CashDirector SA debiutuje na rynku amerykańskim

2021-11-24  |  20:00
Biuro prasowe


Kolejny krok firmy w kierunku globalnej ekspansji

Polski FinTech rozpoczął działalność na rynku USA. Firma dotychczas obecna była w Belgii, Francji, Niemczech i we Włoszech. CashDirector jest pionierem rewolucji cyfrowej na rynku usług biznesowych dla MŚP. To platforma wspierająca małe i średnie firmy w automatyzacji i zarządzaniu procesami finansowymi. Szefem amerykańskiego oddziału został Jason Hubbord – doświadczony business developer, specjalizujący się we wdrażaniu rozwiązań IT wpisujących się w trend beyond banking.

 

Stany Zjednoczone są kolejnym strategicznym rynkiem dla CashDirector z ogromnym potencjałem. W USA działa 30 milionów przedsiębiorców i mikroprzedsiębiorstw – to potencjalni klienci Spółki. Pieniądze na ekspansję w USA CashDirector zamierza pozyskać od inwestorów. Rundę B, opiewającą na kilkadziesiąt milionów dolarów, Spółka planuje przeprowadzić w 2022 roku. W projekt zaangażowali się dotychczas tacy inwestorzy instytucjonalni jak EEC Venture, Luma Venture oraz TechStars. CashDirector rozpocznie działalność w Teksasie, zasięgiem obejmując również sąsiednie stany. 

 

To bardzo ciekawy rynek, odmienny od tego w Europie. Szacujemy, że około połowy amerykańskich aktywów jest zarządzana przez niewielkie instytucje finansowe. Pierwsze rozmowy z bankami są obiecujące, widać zainteresowanie naszymi rozwiązaniami - zapowiada Rafał Strzelecki CEO CashDirector.


Technologia CashDirector automatyzuje procesy codziennej administracji finansowej oraz wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do zarządzania cashflow. Branża jest w trakcie gigantycznej transformacji, która wywróci świat do góry nogami. Tradycyjne narzędzia w ciągu najbliższych lat praktycznie znikną z rynku. Jednocześnie pandemia przyspieszyła cyfryzację i rozwój usług beyond banking. Instytucje finansowe na całym świecie zdają sobie sprawę, że wygrają tylko ci, którzy zaoferują klientom MŚP rozwiązania odpowiadające zmieniającym się nawykom cyfrowym, zintegrowane w intuicyjne ekosystemy usług i produktów bankowych i niebankowych.  

 

Współpraca z bankami kluczem do globalnej ekspansji 
Strategia CashDirector zakłada partnerstwa strategiczne z bankami i wykorzystanie siły ich marek. Instytucje finansowe dzięki rozwiązaniom CashDirector zaoferują swoim klientom automatyzację i cyfryzację procesów finansowych i same zyskają przewagę konkurencyjną. To bardzo istotne, ponieważ potrzebne są usługi bankowe, a nie same banki. Coraz więcej takich rozwiązań dostarczane jest przez firmy niebankowe, gdzie banki służą „najwyżej” jako dostawcy kapitału. Dobre przykłady ze świata to Amazon, Shopify, Square czy Paypal, a w Polsce - Allegro. 

 

Jako lider cyfrowych usług biznesowych dla MŚP CashDirector jest niezbędnym rozwiązaniem w amerykańskich instytucjach finansowych. Wdrożenie platformy do automatyzacji i cyfryzacji procesów finansowych, pozwoli amerykańskim bankom na zwiększenie liczby klientów oraz zaoferowanie nowych innowacyjnych usług. We współpracy z tymi instytucjami podbijemy rynek w USA – twierdzi Jason Hubbord, Senior Business Development Director w CashDirector USA. 


Sektor finansowy to rynek regulowany i wymagający dostosowania do lokalnych uwarunkowań. Ponadto, bez względu na wysoki poziom technologicznego rozwiązania, trudno rozwijać globalny FinTech zarządzając projektem z Polski. Strategia CashDirector zakłada uruchomienie oddziału w każdym kraju, w którym oferuje swoje rozwiązania. 


Specyfika poszczególnych rynków sprawia, że trzeba zbudować lokalną sieć rozwoju biznesu w każdym kraju. Dodatkowo brak doświadczenia na lokalnym rynku z ograniczoną możliwością „referencyjną” z Polski też nie pomaga w szybkiej ekspansji. CashDirector już jest pionierem rewolucji cyfrowej dla MSP w Polsce i wierzymy, że to doświadczenie przyczyni się do sukcesu w USA - dodaje Łukasz Bystrzyński, odpowiedzialny za rozwój międzynarodowy w CashDirector.


CashDirector działa od 2012 roku i specjalizuje się w automatyzacji administracji finansowej i zarządzania finansami dla MŚP. Wspólnie z mBankiem stworzył Ogólnopolską Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR), liczącą 2000 biur rachunkowych, które obsługują ponad 200 tysięcy firm, realizując 24 miliony transakcji rocznie. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową Biuro prasowe
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie
Firma Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
2024-05-07 | 13:00

Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej

- Mamy nadzieję, że już wkrótce skończy się tzw. Wolna Amerykanka w sektorze funeralnym. Chodzi przede wszystkim o patologie związane z faktycznym brakiem zatrudnienia w sporej
Firma KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu
2024-05-07 | 10:30

KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu

Po wielu latach funkcjonowania na rynku stolarki otworowej pod marką KRISPOL, nadeszła pora na zwieńczenie procesu rozpoczętego w 2018 roku i stworzenie nowej marki KRISHOME, która

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.