Komunikaty PR

Czas jest najcenniejszym aktywem. Nie trać go i działaj zgodnie z planem!

2021-04-16  |  13:50
Biuro prasowe
Kontakt
Jakub Gniadzik
Agencja Face it!

Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
j.gniadzik|agencjafaceit.pl| |j.gniadzik|agencjafaceit.pl
+48 510 189 848
https://agencjafaceit.pl/
Do pobrania jpg ( 0.17 MB )

Organizacja czasu pracy jest dziś szczególnie istotna. Powstało wiele poradników na ten temat, z których możemy czerpać inspirację. Jednak jak to często w życiu bywa teoria nie przekłada się na praktykę. Wiele spraw na głowie, liczne spotkania, telefony, deadline’y powodują, że terminy uciekają nam przez palce. Odkładamy projekty, przesuwamy zlecenia…co zrobić, aby działać skutecznie i terminowo?  

 

Jak efektywnie planować czas, aby mieć go więcej?

W dobie home office kluczowa stała się umiejętność organizacji czasu, bo pozwala ona zachować zdrowe proporcje między pracą zawodową a życiem prywatnym. Możliwości są dwie: albo będziemy te sfery życia rozgraniczać, albo będą nam się one zlewać.

Czas nie jest z gumy, wszyscy mamy go tyle samo. Jednak niektórzy potrafią z niego mądrzej korzystać i wyrabiają się z projektami na czas. Inni z kolei pod koniec dnia mają wrażenie, że doba jest za krótka. Pierwsza grupa realizuje swoje cele, nie odkładając zadań na później. Osoby te mają więcej czasu dla rodziny, realizację swojego hobby. Druga grupa, to Ci, dla których doba jest zawsze za krótka – często są to osoby sfrustrowane i żyjące w ciągłym napięciu. Pozytywna informacja jest taka, że niezależnie na jakim etapie teraz jesteś, systematycznego planowania można się nauczyć. Poznaj najważniejsze wskazówki – jeśli będziesz się ich trzymał, zyskasz to co najcenniejsze – czas!

1. Zaplanuj swój dzień zanim się rozpocznie. Spisanie zadań pozwoli Ci skupić się na priorytetach. Pamiętaj, że sztuką nie jest spisanie całej listy zadań do odhaczenia. Warto ustalić maksymalnie 5 zadań, które mamy na dany dzień. Zbyt długa lista obowiązków może nas szybko zniechęcić. Pamiętaj, małymi krokami do wielkiej zmiany!

2. Pilnuj terminów i ustal limit czasu na każde zadanie. Zasada jest prosta – musisz wiedzieć, do kiedy masz czas na wykonanie danej czynności. Jeśli nie jest on z góry narzucony warto, aby samemu ustalić ostateczny deadline. Będzie to dodatkowa motywacja, aby szybciej wykonać dane zadanie i nie odkładać go na następny dzień.

3. Deleguj zadania. Jeśli masz przed sobą do wykonania jakąś czynność, zastanów się, czy faktycznie musisz ją wykonać samemu. Być może ktoś inny mógłby zrobić to zadanie lepiej, gdyż specjalizuje się w danej dziedzinie. To pozwoli Ci zaoszczędzić czas i przeznaczyć go na inne czynności.

Jak podkreśla Tomasz Janas, założyciel i CEO serwisu PlanMyDeal – czas jest naszym najważniejszym aktywem i nie powinniśmy go marnować. Dlatego też, coraz częściej i chętniej zlecamy zadania i korzystamy z umiejętności innych osób, żeby w codziennym natłoku spraw i obowiązków znaleźć chwilę dla siebie. Nie chodzi już wyłącznie o to, że druga osoba posiada wiedzę i sprzęt, albo umiejętności większe od naszych. Po prostu w pewnym momencie zyskujemy świadomość, że jeżeli ktoś inny wykonana za nas określoną pracę, to my będziemy mogli poświęcić zaoszczędzone godziny na coś ważniejszego. Być może na rozwój zawodowy, być może na chwilę z rodziną, albo obejrzenie do końca ulubionego serialu. Niezależnie od pobudek — zawodowych czy prywatnych — szybkie i sprawne znalezienie wiarygodnego wykonawcy z wolnym terminem urasta w naszych oczach do  rangi najwyższej.

 

Jeśli poszukujesz firmy, która wykona pracę na czas, skorzystaj z nowoczesnych narzędzi technologicznych.

W erze podwykonawców i outsourcingu zlecamy niemal wszystko i stale poszukujemy specjalistów: architektów, grafików, fotografów, tłumaczy, programistów, prawników, konsultantów, audytorów, doradców, agentów nieruchomości czy ubezpieczeniowych. Proces znalezienia odpowiedniej osoby lub firmy potrafi przeciągać się w nieskończoność. Musimy mierzyć się z problemem mnogości propozycji, brakuje nam wiarygodnych opinii i sprawdzonych informacji o firmach, dzięki którym będziemy mieć pewność, że firma z którą chcemy współpracować rzetelnie i terminowo wywiąże się ze swoich zobowiązań. 

Najpierw korzystamy z wyszukiwarki, grup na portalach społecznościowych lub prywatnych rekomendacji, a potem rozsyłamy dziesiątki maili i wykonujemy kolejne telefony, które nie przynoszą spodziewanych efektów. Czekamy na odzew, na ustalenie terminu, czy wycenę i nawet kiedy wydaje się, że wszystko jest już dopięte na ostatni guzik, to nasz wykonawca potrafi nie zjawić się na umówionym miejscu lub w ostatniej chwili poinformować o przesunięciach.

Szacuje się na przykład, że ponad połowa telefonów do wykonawców usług jest nieodbierana, przez co około 40% klientów rezygnuje i szuka kolejnego wykonawcy – uznają za zmarnowany czas, który poświęcili na dzwonienie – stwierdza Tomasz Janas – dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi komunikacji, ograniczamy marnowanie czasu. Wszystkie informacje dotyczące projektu przesłane od klienta i wykonawcy są w jednym miejscu i nie trzeba ich szukać w mailach i smsach rozproszonych po firmowych skrzynkach i komunikatorach. Dzięki ułatwieniom, które oferują nowoczesne platformy zwiększa się komfort naszego życia, możemy efektywniej planować zadania i je realizować.

Warto współpracować z firmami, które po prostu szanują nasz czas – podsumowuje CEO PlanMyDeal –  naszą ambicją jest tworzenie miejsca, portalu, gdzie będą obecne wszystkie firmy w Polsce a następnie na świecie, które wykonują wyceny, wysyłają oferty, mają termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji zleceń. Firmy te będą chciały korzystać z naszej platformy, bo klienci będą na niej szukać usług, mając pewność, że są tam obecne wyłącznie firmy, które oferują najwyższą jakość obsługi.

 

PlanMyDeal to serwis społeczności biznesowej, firm i ich klientów. Umożliwia klientowi znalezienie wykonawcy usługi lub produktu, który dysponuje czasem zgodnym z wymaganiami klienta na kontakt, wycenę, ofertę i realizację projektu. Harmonogram i kalendarz prac to najważniejsza przewaga konkurencyjna. Serwis pozwala na wystawienie opinii po każdym etapie prac. Oceniając czy wykonawca wykonał wycenę w terminie, dostarczył punktualnie ofertę, rozpoczął na czas realizację i czy na czas ją zakończył, wspólnie budujemy bazę wykonawców, którzy planowo realizują projekty. Przez reklamę na platformie, wykonawca pokazuje że ma firmę która punktualnie, terminowo, systematycznie, metodycznie, konsekwentnie i zgodnie z planem dostarcza produkty i usługi. Klient znajdzie w serwisie tylko firmy, które mają najwyższe standardy pracy i jakości obsługi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face it!
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.