Komunikaty PR

Czego nie wiesz o wszywkach tekstylnych?

2021-06-29  |  01:00
Biuro prasowe

Czego nie wiesz o wszywkach tekstylnych?

Wszywka tekstylna ma różne zadania. Na etapie produkcji pełni taką rolę, jak etykieta identyfikacyjna: jest źródłem informacji w procesach traceability, a wszywki z kodem np. EAN13 ułatwiają procesy sprzedażowe, nie tylko w branży odzieżowej. Dla użytkownika końcowego najważniejsze jest, by wszywka odzieżowa zawierała informacje o składzie, rozmiarze, szczegółach prania lub czyszczenia. Jednak wszywkami można oznaczać nie tylko produkty branży tekstylnej, odzieżowej czy obuwniczej. Równie dobrze sprawdzają się do oznaczenia mebli tapicerowanych, materacy, pościeli oraz jako oznaczenia identyfikacyjne w przemyśle motoryzacyjnym, gdzie zwykle, choć niewidoczne, pełnią ważną rolę.

Nie tylko etykiety samoprzylepne, czyli znakowanie w branży tekstylnej

Właściwe oznakowanie produktu w branży odzieżowej i wyeksponowanie w ten sposób marki, w większości przypadków wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Rozwiązań jest wiele - w zależności od potrzeb czy wymogów prawnych. Niejednokrotnie na jednym produkcie możemy spotkać wszywki odzieżowe wykonane różnymi technologiami, np. żakardowe i tkane ze stałym nadrukiem, najczęściej z logo lub nazwą producenta. Te oznaczenia, choć są wszywane w dyskretnych miejscach, są tam umieszczane w celach marketingowych - podkreślają wartość danej kolekcji. Produkcją takich wszywek zajmują się najczęściej wyspecjalizowane zakłady usługowe. – Szeroka gama materiałów eksploatacyjnych do drukarek termotransferowych, opracowanych specjalnie z myślą o druku wszywek identyfikacyjnych, informacyjnych i produktowych w branży tekstylnej i odzieżowej, spowodowały, że właśnie ta technologia wykorzystywana jest najczęściej. – tłumaczy Aleksander Wolny, kierownik Działu Rozwoju Produktu w firmie Etisoft. - Dodatkowo druk „just in time” umożliwił wykorzystanie takich oznaczeń w wewnętrznych systemach jakościowych producentów. Z kolei wszywki wykorzystywane do identyfikacji mebli tapicerowanych, materacy, pościeli czy poduszek do mebli ogrodowych, często są większe: zawierają więcej informacji i szczegółów, które są wymagane prawnie. Ze względu na rozmiary można je drukować również w technologii fleksograficznej czy cyfrowej. – dodaje ekspert. Szeroka gama drukarek termotransferowych, umożliwiająca druk oznaczeń wszywanych do produktu, możliwość zastosowania noża oraz sztaplarki w bardziej zaawansowanych rozwiązaniach sprawiają, że proces oznaczania produktów wykonanych z materiałów tekstylnych jest nie tylko prosty, ale również tani.

Materiały wykorzystywane do druku wszywek w branży odzieżowej i przemyśle lekkim

Do druku informacji o produkcie i wszywek z przepisami prania czy prasowania najczęściej wykorzystywana jest Taffeta poliestrowa, potocznie zwana nylonem (np. e-9021). Gładka powierzchnia tego materiału idealnie nadaje się do druku kodów kreskowych, np. EAN.  Nylon może być przystosowany do druku jedno lub dwustronnego. E-9021 posiada warstwę umożliwiającą nadruk po obu stronach. Bardziej delikatną satynę (np. e-9031) wykorzystuje się do oznaczania bielizny, odzieży dziecięcej i innych produktów, mających bezpośredni kontakt z naszym ciałem. Ze względu na strukturę, nie wybiera się jej do druku kodów paskowych. Do druku nylonu i satyny stosuje się taśmy termotransferowe np. Graphite Resin-TX, które zapewniają, że nadruk jest odporny na pranie, prasowanie i czyszczenie chemiczne.

Wszywki do oznaczania produktów w przemyśle motoryzacyjnym

Właściwy sposób pełnej identyfikowalności każdego komponentu samochodu i zgodnie z normami branżowymi, obowiązującymi w przemyśle motoryzacyjnym, obliguje producentów tapicerowanych elementów, aby oznaczać je we właściwy sposób – np. każdy element foteli musi być oznaczany, nawet poszycie zagłówka. - W odróżnieniu od wszywek stosowanych w przemyśle odzieżowym, te stosowane do oznaczania np. poszycia fotela samochodowego, muszą spełniać normę palności, a nadruk musi zapewniać identyfikację produktu w całym okresie użytkowania pojazdu. – podkreśla Aleksander Wolny z firmy Etisoft. – w tym celu stosuje się zwykle wszywki nylonowe lub poliestrowe. Białe, najczęściej ukryte wewnątrz foteli, są wykorzystywane w wewnętrznych procesach jakościowych i traceability do oznaczeń identyfikacyjnych produktu. Czarne z kolei możemy spotkać np. na samochodowych pasach bezpieczeństwa. Do ich druku najczęściej wykorzystuje się białe taśmy termotransferowe. – wyjaśnia. Materiał jest także zgodny z normą palności.

Wszywki ze znacznikiem RFID – gdzie się sprawdzą?

Produkty oznaczone wszywkami zawierającymi tagi RFID, można najczęściej spotkać w branży motoryzacyjnej, ale nie tylko. Wszywa się je m.in. do odzieży sportowej – takie znakowanie praktykuje jedna z międzynarodowych sieci wielkopowierzchniowych sklepów branżowych oferujących m.in. właśnie odzież sportową. Wprowadzenie tagów RFID miało na celu m.in. przyspieszenie operacji na kasach sklepowych. Jakie jeszcze korzyści daje stosowanie wszywek z tagami RFID? Przyspiesza proces identyfikacji komponentów również w branży motoryzacyjnej, inwentaryzację w punktach sprzedaży i magazynie oraz kompletację i weryfikację.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.