Cztery nowe filie GLS
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Jelenia Góra, Wieluń, Krosno i Gryfice to nowe punkty na mapie oddziałów operatora. Łącznie GLS Poland dysponuje już 45 filiami w całym kraju.
Operator konsekwentnie rozwija swoją infrastrukturę w całej Polsce. Cel: być jak najbliżej klientów, aby zapewnić im jak najsprawniejszą obsługę. Na lokaację kolejnych nowych filii firma kurierska wybrała cztery bardzo różne regiony. Wieluń to centralny punkt między dużymi miastami: Wrocławiem, Łodzią, Częstochową i Kaliszem. Spotykają się tutaj trzy drogi krajowe, a tylko ok. 20 km dzieli to miasto od drogi ekspresowej S8. Filia jest przygotowana do obsługi ok. 5500 paczek dziennie.
Oddział w Jeleniej Górze wzmacnia obsługę południowo-zachodniej części Dolnego Śląska, odciążając filię w Legnicy. Przepustowość obiektu pod Karkonoszami zaprojektowano na 7000 przesyłek dziennie. Filia obsługuje przede wszystkim pobliskie obszary podgórskie, trudniej dostępne z autostrady A4. Ciekawostka: kurierzy na trasie z Jeleniej Góry do tzw. Worka Turoszowskiego (okolice Bogatyni) jadą przez Czechy, ponieważ najszybsza droga prowadzi przez Liberec.
Kurierzy z oddziału w Gryficach – znajdującego się między filiami GLS w Koszalinie i Szczecinie – dostarczają i odbierają przesyłki z północno-zachodniego obszaru województwa pomorskiego (przepustowość to ponad 4000 paczek dziennie), przede wszystkim w pasie wybrzeża od Mrzeżyna do Świnoujścia.
Filia w Krośnie obsługuje południowo-wschodni skraj Podkarpacia (do 6000 przesyłek dziennie), odciążając filie operatora przede wszystkim w Rzeszowie i Nowym Sączu.
– Systematycznie zagęszczamy i rozbudowujemy infrastrukturę bazową. Stale zwiększamy w ten sposób przepustowość i równocześnie elastyczność naszej sieci operacyjnej. Np. obiekt w Gryficach funkcjonuje już od trzech lat jako punkt przeładunkowy, teraz został przekształcony w filię – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.
Bliżej e-commerce
Firma inwestuje w infrastrukturę bazową z myślą o rozwoju wszystkich segmentów swojej działalności. Jednak bardzo istotne znaczenie ma fakt, że szybko rośnie wolumen przesyłek adresowanych do odbiorców indywidualnych.
– Mówiąc obrazowo: im bliżej jesteśmy odbiorców, tym łatwiej zarządzać logistyką ostatniej mili, wprowadzać nowe usługi i funkcjonalności, a także szybko reagować w przypadku zmian na rynku. A dynamiczny rozwój e-commerce przynosi ich wiele. Dlatego zwiększamy potencjał firmy we wszystkich obszarach naszej działalności. Chcemy być jak najlepiej przygotowani, by adekwatnie odpowiadać na potrzeby klientów i zapewniać oczekiwaną przez nich jakość obsługi – wyjaśnia Tomek Zwiercan.
1400 filii na świecie
Wszystkie cztery nowe oddziały GLS Poland zostały otwarte w drugim kwartale tego roku. Przypomnijmy, że jesienią 2020 firma kurierska uruchomiła trzy filie: pod Starogardem Gdańskim, w Różanie (na północ od Warszawy) oraz w Wodzisławiu Śląskim. W ubiegłym roku znacznie rozbudowany został również oddział GLS w Poznaniu. Filia, działająca w tej lokalizacji od 2008 roku wraz z polską centralą GLS, ma przepustowość dwa razy większą niż przed rozbudową. Operator uruchomił tam również sortownię dla paczek eksportowych do krajów Europy Zachodniej. Obiekt jest w pełni przygotowany do tego, by w każdej chwili przejąć funkcję samodzielnej sortowni regionalnej.
Cała sieć Grupy GLS – w 40 krajach Europy, na Zachodnim Wybrzeżu Stanów Zjednoczonych i w Kanadzie – składa się z ok. 70 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz ok. 1400 oddziałów. Łącznie, biorąc pod uwagę wszystkie kraje. operator dostarcza do 6 milionów paczek dziennie.
GLS Poland i Grupa GLS
GLS Poland to spółka-córka General Logistics Systems B.V. (z siedzibą w in Amsterdamie). GLS świadczy wysokiej jakości, niezawodne usługi przewozu paczek dla ponad 240 000 Klientów, uzupełnione o usługi frachtowe i ekspresowe. „Lider jakości w logistyce paczek” – tak brzmi myśl przewodnia GLS. Za pośrednictwem własnych spółek krajowych i przedsiębiorstw partnerskich, Grupa GLS zbudowała rozległą sieć pozwalającą na doręczanie przesyłek do Klientów w 40 krajach. Kompleksowa sieć połączeń drogowych GLS sprawia, że firma jest jednym z wiodących dostawców usług kurierskich i ekspresowych w Europie. Grupa prowadzi również działalność poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS składa się z ok. 70 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz ok. 1 400 oddziałów, które są obsługiwane przez ok. 28 000 samochodów kurierskich oraz ok. 4 000 samochodów liniowych na długich dystansach. GLS zatrudnia ok. 19 000 osób. W roku obrotowym 2019/2020 Grupa GLS osiągnęła przychody w wysokości 3,6 mld euro i dostarczyła 667 mln przesyłek.
Więcej informacji: https://gls-group.eu/PL/pl/home

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.