Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online
Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w sieci pojawiło się 257 milionów nowych użytkowników. To oznacza 257 mln potencjalnych klientów. Internet nie tylko udostępnił firmom nowe kanały sprzedaży, ale przede wszystkim umożliwił prowadzenie nowych form komunikowania z potencjalnymi klientami. Efektywna strategia sprzedaży oparta jest obecnie głównie o narzędzia marketingu online. Klienci przestali tworzyć niewielkie rynki lokalne. Zaczęli być postrzegani jako wielki segment globalny. Pytanie, jak do niego dotrzeć?
Kiedyś na rynku globalnym działały wyłącznie wielkie koncerny. Dziś o klienta globalnego walczą także małe firmy, zlokalizowane w dowolnym miejscu na świecie. Z pomocą narzędzi marketingu online - m.in. pozycjonowania w wyszukiwarkach, Google Ads czy content marketingu - są w stanie skutecznie konkurować z rynkowymi gigantami. Efektywna strategia sprzedaży bazuje bowiem na dobrym pomyśle, a nie na działaniach angażujących duże środki finansowe w kreację, która przejdzie przez Internet bez echa.
Z czego powinna być zbudowana efektywna strategia sprzedaży?
- Efektywna strategia sprzedaży powinna zakładać zaspokojenie najważniejszych potrzeb klientów. Współcześnie na rynku mamy do czynienia z prosumentami. To aktywni konsumenci. Tacy, którzy przed samą transakcją zakupu samodzielnie, dynamicznie poszukują wszelkich informacji - o produktach, producentach, ich konkurencji oraz alternatywnych rozwiązaniach dostępnych na rynku. Prosumenci wchodzą w interakcję z przekazami reklamowymi i głośno wyrażają o nich własne zdanie. Aktywnie angażują się w polecanie lub odradzanie zakupu konkretnych produktów i usług, wpływając tym samym na kształtowanie się popytu i podaży. – tłumaczy Sebastian Kopiej z agencji Commplace.
Opracowanie efektywnej strategii sprzedaży wymaga zdyscyplinowanego realizowaniu kilku etapów obejmujących: analizę aktualnej sytuacji, identyfikację potrzeb i preferencji grup docelowych, sformułowanie celu strategicznego i obszaru działań. W kolejnym kroku konieczne jest rozplanowanie realizacji celu na szczegółowe działania sprzedażowe i marketingowe.
Sięgnij po więcej dzięki marketingowi online
Obecnie dostępne narzędzia marketingu online mają niemal niczym nieograniczone możliwości:
– kampania reklamowa w social mediach,
– kampania Google Ads,
– Marketing Conversion,
– kampania mailingowa/ newsletter,
– tworzenie firmowych stron WWW,
– tworzenie i prowadzenie bloga firmowego,
– współpraca z blogerami.
Narzędzia te zmieniają się niemal każdego dnia. Z jednej strony w reakcji na coraz to nowe potrzeby firm, które z nich korzystają. Z drugiej strony te zmiany to odpowiedź na dynamicznie zmieniające się podejście konsumentów, którzy są końcowymi odbiorcami wszystkich wysyłanych komunikatów. - Proces planowania efektywnej strategii sprzedaży wykorzystującej narzędzia online, należy rozpocząć od określenia roli, jaką odgrywać będzie internet w stosunku do rozwoju firmy i marki. – podpowiada ekspert z Commplace. - Strategia powinna zakładać elastyczność i podążanie z duchem ciągle zmieniających się możliwości narzędzi online. Istotą całego procesu budowy strategii jest znalezienie obszarów, w których internet może w efektywny rynkowo i ekonomicznie sposób przyczynić się do budowy lub wzmocnienia marki. – kwituje.
Efektywna strategia sprzedaży – czy wdrożyłeś najważniejsze narzędzia marketingu online?
Jakie narzędzia marketingu online należy ująć w swojej strategii sprzedaży online? - Takie, z których aktualnie korzystają nasi potencjalni klienci. – doradza Sebastian Kopiej. - Zmienność i szybkość procesów zachodzących w internecie determinują podejście do poszczególnych narzędzi i możliwości korzystania z ich funkcjonalności. Sukces każdego biznesu zależy od efektywnego wykorzystywania tego, co jest dla niego dostępne. Samo wdrożenie do planu poszczególnych narzędzi jest niewystarczające. Należy nauczyć się w pełni korzystać z tego, co dane narzędzie nam umożliwia. I jednocześnie obserwować, jakie działania wzbudzają przychylność i aprobatę naszej grupy docelowej. – dodaje ekspert.
Najnowsze podejście do sprzedaży i marketingu zakłada skupienie uwagi nie tyle na produkcie, cenie i miejscu sprzedaży, ale na kliencie – jego potrzebach i preferencjach. Efektywna strategia sprzedaży zakłada koncentrowanie się nie tyle na ofercie produktowej, ale na wartościach istotnych dla klienta. Na jego wygodzie nabywania i użytkowania oferowanych produktów lub usług. Promocję zastąpiła komunikacja i budowanie długofalowych relacji, a narzędzia marketingu online idealnie się przy tym sprawdzają. Media społecznościowe i aktualizowane na bieżąco strony internetowe to w dzisiejszym świecie nasza baza, dużo bardziej istotna od siedziby firmy i sieci tradycyjnej dystrybucji.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.