Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online
Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w sieci pojawiło się 257 milionów nowych użytkowników. To oznacza 257 mln potencjalnych klientów. Internet nie tylko udostępnił firmom nowe kanały sprzedaży, ale przede wszystkim umożliwił prowadzenie nowych form komunikowania z potencjalnymi klientami. Efektywna strategia sprzedaży oparta jest obecnie głównie o narzędzia marketingu online. Klienci przestali tworzyć niewielkie rynki lokalne. Zaczęli być postrzegani jako wielki segment globalny. Pytanie, jak do niego dotrzeć?
Kiedyś na rynku globalnym działały wyłącznie wielkie koncerny. Dziś o klienta globalnego walczą także małe firmy, zlokalizowane w dowolnym miejscu na świecie. Z pomocą narzędzi marketingu online - m.in. pozycjonowania w wyszukiwarkach, Google Ads czy content marketingu - są w stanie skutecznie konkurować z rynkowymi gigantami. Efektywna strategia sprzedaży bazuje bowiem na dobrym pomyśle, a nie na działaniach angażujących duże środki finansowe w kreację, która przejdzie przez Internet bez echa.
Z czego powinna być zbudowana efektywna strategia sprzedaży?
- Efektywna strategia sprzedaży powinna zakładać zaspokojenie najważniejszych potrzeb klientów. Współcześnie na rynku mamy do czynienia z prosumentami. To aktywni konsumenci. Tacy, którzy przed samą transakcją zakupu samodzielnie, dynamicznie poszukują wszelkich informacji - o produktach, producentach, ich konkurencji oraz alternatywnych rozwiązaniach dostępnych na rynku. Prosumenci wchodzą w interakcję z przekazami reklamowymi i głośno wyrażają o nich własne zdanie. Aktywnie angażują się w polecanie lub odradzanie zakupu konkretnych produktów i usług, wpływając tym samym na kształtowanie się popytu i podaży. – tłumaczy Sebastian Kopiej z agencji Commplace.
Opracowanie efektywnej strategii sprzedaży wymaga zdyscyplinowanego realizowaniu kilku etapów obejmujących: analizę aktualnej sytuacji, identyfikację potrzeb i preferencji grup docelowych, sformułowanie celu strategicznego i obszaru działań. W kolejnym kroku konieczne jest rozplanowanie realizacji celu na szczegółowe działania sprzedażowe i marketingowe.
Sięgnij po więcej dzięki marketingowi online
Obecnie dostępne narzędzia marketingu online mają niemal niczym nieograniczone możliwości:
– kampania reklamowa w social mediach,
– kampania Google Ads,
– Marketing Conversion,
– kampania mailingowa/ newsletter,
– tworzenie firmowych stron WWW,
– tworzenie i prowadzenie bloga firmowego,
– współpraca z blogerami.
Narzędzia te zmieniają się niemal każdego dnia. Z jednej strony w reakcji na coraz to nowe potrzeby firm, które z nich korzystają. Z drugiej strony te zmiany to odpowiedź na dynamicznie zmieniające się podejście konsumentów, którzy są końcowymi odbiorcami wszystkich wysyłanych komunikatów. - Proces planowania efektywnej strategii sprzedaży wykorzystującej narzędzia online, należy rozpocząć od określenia roli, jaką odgrywać będzie internet w stosunku do rozwoju firmy i marki. – podpowiada ekspert z Commplace. - Strategia powinna zakładać elastyczność i podążanie z duchem ciągle zmieniających się możliwości narzędzi online. Istotą całego procesu budowy strategii jest znalezienie obszarów, w których internet może w efektywny rynkowo i ekonomicznie sposób przyczynić się do budowy lub wzmocnienia marki. – kwituje.
Efektywna strategia sprzedaży – czy wdrożyłeś najważniejsze narzędzia marketingu online?
Jakie narzędzia marketingu online należy ująć w swojej strategii sprzedaży online? - Takie, z których aktualnie korzystają nasi potencjalni klienci. – doradza Sebastian Kopiej. - Zmienność i szybkość procesów zachodzących w internecie determinują podejście do poszczególnych narzędzi i możliwości korzystania z ich funkcjonalności. Sukces każdego biznesu zależy od efektywnego wykorzystywania tego, co jest dla niego dostępne. Samo wdrożenie do planu poszczególnych narzędzi jest niewystarczające. Należy nauczyć się w pełni korzystać z tego, co dane narzędzie nam umożliwia. I jednocześnie obserwować, jakie działania wzbudzają przychylność i aprobatę naszej grupy docelowej. – dodaje ekspert.
Najnowsze podejście do sprzedaży i marketingu zakłada skupienie uwagi nie tyle na produkcie, cenie i miejscu sprzedaży, ale na kliencie – jego potrzebach i preferencjach. Efektywna strategia sprzedaży zakłada koncentrowanie się nie tyle na ofercie produktowej, ale na wartościach istotnych dla klienta. Na jego wygodzie nabywania i użytkowania oferowanych produktów lub usług. Promocję zastąpiła komunikacja i budowanie długofalowych relacji, a narzędzia marketingu online idealnie się przy tym sprawdzają. Media społecznościowe i aktualizowane na bieżąco strony internetowe to w dzisiejszym świecie nasza baza, dużo bardziej istotna od siedziby firmy i sieci tradycyjnej dystrybucji.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.