Komunikaty PR

Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online

2021-10-21  |  01:00
Biuro prasowe

Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w sieci pojawiło się 257 milionów nowych użytkowników. To oznacza 257 mln potencjalnych klientów. Internet nie tylko udostępnił firmom nowe kanały sprzedaży, ale przede wszystkim umożliwił prowadzenie nowych form komunikowania z potencjalnymi klientami. Efektywna strategia sprzedaży oparta jest obecnie głównie o narzędzia marketingu online. Klienci przestali tworzyć niewielkie rynki lokalne. Zaczęli być postrzegani jako wielki segment globalny. Pytanie, jak do niego dotrzeć?

Kiedyś na rynku globalnym działały wyłącznie wielkie koncerny. Dziś o klienta globalnego walczą także małe firmy, zlokalizowane w dowolnym miejscu na świecie. Z pomocą narzędzi marketingu online  - m.in. pozycjonowania w wyszukiwarkach, Google Ads czy content marketingu - są w stanie skutecznie konkurować z rynkowymi gigantami. Efektywna strategia sprzedaży bazuje bowiem na dobrym pomyśle, a nie na działaniach angażujących duże środki finansowe w kreację, która przejdzie przez Internet bez echa.

Z czego powinna być zbudowana efektywna strategia sprzedaży?

- Efektywna strategia sprzedaży powinna zakładać zaspokojenie najważniejszych potrzeb klientów. Współcześnie na rynku mamy do czynienia z prosumentami. To aktywni konsumenci. Tacy, którzy przed samą transakcją zakupu samodzielnie, dynamicznie poszukują wszelkich informacji - o produktach, producentach, ich konkurencji oraz alternatywnych rozwiązaniach dostępnych na rynku. Prosumenci wchodzą w interakcję z przekazami reklamowymi i głośno wyrażają o nich własne zdanie. Aktywnie angażują się w polecanie lub odradzanie zakupu konkretnych produktów i usług, wpływając tym samym na kształtowanie się popytu i podaży. – tłumaczy Sebastian Kopiej z agencji Commplace.

Opracowanie efektywnej strategii sprzedaży wymaga zdyscyplinowanego realizowaniu kilku etapów obejmujących: analizę aktualnej sytuacji, identyfikację potrzeb i preferencji grup docelowych, sformułowanie celu strategicznego i obszaru działań. W kolejnym kroku konieczne jest rozplanowanie realizacji celu na szczegółowe działania sprzedażowe i marketingowe.

Sięgnij po więcej dzięki marketingowi online

Obecnie dostępne narzędzia marketingu online mają niemal niczym nieograniczone możliwości:

– kampania reklamowa w social mediach,

– kampania Google Ads,

– Marketing Conversion,

– kampania mailingowa/ newsletter,

– tworzenie firmowych stron WWW,

– tworzenie i prowadzenie bloga firmowego,

– współpraca z blogerami.

Narzędzia te zmieniają się niemal każdego dnia. Z jednej strony w reakcji na coraz to nowe potrzeby firm, które z nich korzystają. Z drugiej strony te zmiany to odpowiedź na dynamicznie zmieniające się podejście konsumentów, którzy są końcowymi odbiorcami wszystkich wysyłanych komunikatów. - Proces planowania efektywnej strategii sprzedaży wykorzystującej narzędzia online, należy rozpocząć od określenia roli, jaką odgrywać będzie internet w stosunku do rozwoju firmy i marki. – podpowiada ekspert z Commplace. - Strategia powinna zakładać elastyczność i podążanie z duchem ciągle zmieniających się możliwości narzędzi online. Istotą całego procesu budowy strategii jest znalezienie obszarów, w których internet może w efektywny rynkowo i ekonomicznie sposób przyczynić się do budowy lub wzmocnienia marki. – kwituje.

Efektywna strategia sprzedaży – czy wdrożyłeś najważniejsze narzędzia marketingu online?

Jakie narzędzia marketingu online należy ująć w swojej strategii sprzedaży online? - Takie, z których aktualnie korzystają nasi potencjalni klienci. – doradza Sebastian Kopiej. - Zmienność i szybkość procesów zachodzących w internecie determinują podejście do poszczególnych narzędzi i możliwości korzystania z ich funkcjonalności. Sukces każdego biznesu zależy od efektywnego wykorzystywania tego, co jest dla niego dostępne. Samo wdrożenie do planu poszczególnych narzędzi jest niewystarczające. Należy nauczyć się w pełni korzystać z tego, co dane narzędzie nam umożliwia. I jednocześnie obserwować, jakie działania wzbudzają przychylność i aprobatę naszej grupy docelowej. – dodaje ekspert.

Najnowsze podejście do sprzedaży i marketingu zakłada skupienie uwagi nie tyle na produkcie, cenie i miejscu sprzedaży, ale na kliencie – jego potrzebach i preferencjach. Efektywna strategia sprzedaży zakłada koncentrowanie się nie tyle na ofercie produktowej, ale na wartościach istotnych dla klienta. Na jego wygodzie nabywania i użytkowania oferowanych produktów lub usług. Promocję zastąpiła komunikacja i budowanie długofalowych relacji, a narzędzia marketingu online idealnie się przy tym sprawdzają. Media społecznościowe i aktualizowane na bieżąco strony internetowe to w dzisiejszym świecie nasza baza, dużo bardziej istotna od siedziby firmy i sieci tradycyjnej dystrybucji.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową Biuro prasowe
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie
Firma Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
2024-05-07 | 13:00

Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej

- Mamy nadzieję, że już wkrótce skończy się tzw. Wolna Amerykanka w sektorze funeralnym. Chodzi przede wszystkim o patologie związane z faktycznym brakiem zatrudnienia w sporej
Firma KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu
2024-05-07 | 10:30

KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu

Po wielu latach funkcjonowania na rynku stolarki otworowej pod marką KRISPOL, nadeszła pora na zwieńczenie procesu rozpoczętego w 2018 roku i stworzenie nowej marki KRISHOME, która

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.