Komunikaty PR

EIT Community Booster: nowe Europejskie przedsięwzięcie Bauhaus szansą dla firm

2021-12-01  |  01:00
Biuro prasowe

• EIT Community Booster poszukuje europejskich startupów i scale-up'ów opracowujących skuteczne rozwiązania wspierające transformację Bauhausu w celu przyspieszenia ich rozwoju.

• 20 najlepszych firm otrzyma wsparcie na rozwój biznesu o łącznej wartości 1 mln euro.

Przedsiębiorcy są motorem zmian. Z misją stworzenia zrównoważonej i sprzyjającej włączeniu społecznemu Europy, Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT) oraz pięć jego Wspólnot Wiedzy i Innowacji podejmują razem przedsięwzięcie wspierania innowacyjnych rozwiązań i zespołów umożliwiających transformację europejskiego Bauhausu.

Inicjatywa nosi nazwę EIT Community Booster i jest koordynowana przez EIT Digital. Obejmuje EIT Climate-KIC, EIT Food, EIT Manufacturing oraz EIT Urban Mobility, które wspólnie szukają najbardziej innowacyjnych start-upów i scale-upów, napędzających zrównoważone zmiany dla miast, przemysłu, klimatu, żywności, dobrego samopoczucia i ogólnej jakości życia. A to wszystko po to, aby wspierać rozwój ich biznesu i pomóc im stać się międzynarodowymi graczami.

Dwadzieścia wybranych firm dołączy do inicjatywy i otrzyma środki na rozwój biznesu o wartości 50 000 euro. Wsparcie będzie udzielane w formie grantów i usług, które mają pomóc firmom przyspieszyć rozwój ich biznesu i wprowadzić go na wyższy poziom.

Uruchomiony przez Komisję Europejską New European Bauhaus przekształca Europejski Zielony Ład w namacalne, pozytywne doświadczenie, w którym wszyscy Europejczycy mogą uczestniczyć i wspólnie się rozwijać. Mając to na uwadze, EIT Community Booster ma na celu identyfikację i wspieranie start-upów i scale-upów integrujących trzy podstawowe wymiary Nowego Europejskiego Bauhausu:

1. zrównoważony rozwój, od celów klimatycznych po cyrkulację, zero zanieczyszczeń i bioróżnorodność

2. estetyka, jakość doświadczenia i styl, poza funkcjonalnością

3. integracja, od waloryzacji różnorodności po zapewnienie dostępności i przystępność

Podejście inicjatywy jest wielopoziomowe, od globalnego do lokalnego, partycypacyjne i transdyscyplinarne.

Gioia Ghezzi, Przewodniczący Rady Zarządzającej EIT:  ‘Wspólnota EIT wnosi swój wkład we wszystkie aspekty Nowego Europejskiego Bauhausu i posiada ekosystem umożliwiający znajdowanie obiecujących pomysłów i start-upów z całej Europy. Nie możemy się doczekać, aż odkryjemy i rozwiniemy kreatywne i innowacyjne rozwiązania, które pomogą na nowo wyobrazić sobie zrównoważony styl życia i sprawią, że przestrzeń życiowa będzie piękniejsza i bardziej przystępna cenowo!’ 

Wykorzystując rozległą sieć i know-how najbardziej znanego europejskiego ekosystemu innowacji, EIT Community, nowa inicjatywa łączy najlepsze programy rozwoju biznesu oferowane przez EIT Digital, EIT Climate-KIC, EIT Food, EIT Manufacturing i EIT Urban Mobility.

Od pierwszego coachingu biznesowego po zaawansowany dostęp do finansowania i wsparcia w zakresie internacjonalizacji, każdy z poniższych pięciu programów oferuje kompleksowy pakiet usług, które pomagają przedsiębiorstwom o różnym stopniu dojrzałości w zwiększeniu rozwoju ich działalności, pozyskiwaniu funduszy i zwiększaniu skali międzynarodowej. W zależności od obszaru zainteresowań i wiedzy, przedsiębiorcy są proszeni o zgłoszenie się do jednego lub więcej programów w ramach EIT Community Booster i ich dedykowanej ścieżki dla Nowego Europejskiego Bauhausu:

  • EIT Digital Accelerator: dla przedsiębiorstw scale-up wykorzystujących siłę transformacji cyfrowej do tworzenia innowacyjnych rozwiązań i produktów w różnych branżach, miastach i społecznościach, integrujących cyrkulację i estetykę w celu wspierania ekologicznej, bezpiecznej i zrównoważonej przyszłości.
  • The Clean Cities ClimAccelerator: dla startupów rozwijających innowacyjne projekty dla branży energii odnawialnej, mobilności, terenów zielonych i modernizacji, przyczyniających się do bardziej zrównoważonych, zdrowych i czystych miast, a tym samym poprawiających jakość życia i doświadczenia mieszkańców.
  • EIT Food Accelerator Network: dla startupów rolno-spożywczych, które mają duży wpływ na dowolną część rolnictwa lub łańcucha dostaw żywności, a tym samym angażują się w budowanie zdrowszego, bardziej zaufanego i zrównoważonego systemu żywnościowego dla lokalnych i globalnych społeczności.
  • EIT Manufacturing Accelerator: dla startupów umożliwiających zieloną i zrównoważoną społecznie produkcję, wspierających długoterminowy cykl życia i zintegrowane myślenie w ekosystemie przemysłowym.
  • Akcelerator mobilności miejskiej EIT: dla startupów opracowujących zrównoważone alternatywy dla trudnych warunków, takich jak przestrzenie miejskie, bioróżnorodność, zwiększanie sfery publicznej i dostępności w celu poprawy dobrostanu obywateli i/lub zapewnienia powszechnej mobilności dla wszystkich jako kluczowego czynnika umożliwiającego włączenie społeczne.

 

Jak złożyć wniosek?

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 17 grudnia, 23:59 CET. Więcej informacji na temat każdego programu, kryteriów wyboru i nagród można znaleźć na stronie internetowej inicjatywy.

O Europejskim Instytucie Innowacji i Technologii (EIT)

EIT wzmacnia zdolność Europy do innowacji poprzez dostarczanie rozwiązań dla palących wyzwań globalnych oraz pielęgnowanie przedsiębiorczych talentów w celu tworzenia zrównoważonego wzrostu i miejsc pracy dla wykwalifikowanych pracowników w Europie. EIT jest organem UE i integralną częścią Horyzontu Europa, programu ramowego UE w zakresie badań naukowych i innowacji.

Instytut wspiera dynamiczne paneuropejskie partnerstwa, Wspólnoty Wiedzy i Innowacji EIT, wśród wiodących firm, laboratoriów badawczych i uniwersytetów. Wraz ze swoimi wiodącymi partnerami, Wspólnota EIT oferuje szeroki zakres działań w zakresie innowacji i przedsiębiorczości w całej Europie: kursy edukacji w zakresie przedsiębiorczości, usługi tworzenia i akceleracji przedsiębiorstw oraz projekty badawcze napędzane innowacjami.

O społeczności EIT Nowy europejski Bauhaus

Inicjatywa EIT Community New European Bauhaus wspiera zrównoważone przedsięwzięcia, zwiększając edukację i zaangażowanie obywateli, aby skalować misję Nowego Europejskiego Bauhausu, łącząc innowacyjność, kreatywność i design w celu poprawy jakości życia obywateli. Ta inicjatywa Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT) jest prowadzona przez EIT Climate-KIC i obejmuje EIT Digital, EIT Food, EIT Manufacturing i EIT Urban Mobility, aby połączyć naukę, technologię, sztukę i kulturę w walce ze zmianami klimatu.

O EIT Digital

Wierzy w tworzenie i kształtowanie konkurencyjnej, cyfrowej Europy, która jest integracyjna, sprawiedliwa i zrównoważona, a jej celem jest globalny wpływ dzięki europejskim innowacjom napędzanym przedsiębiorczymi talentami i technologią cyfrową.

Uosabia przyszłość innowacji poprzez mobilizację ogólnoeuropejskiego wielopodmiotowego ekosystemu otwartych innowacji czołowych europejskich korporacji, MŚP, start-upów, uniwersytetów i instytutów badawczych, w którym studenci, naukowcy, inżynierowie, twórcy biznesu i inwestorzy zajmują się technologią, talentami, umiejętności, biznesu i kapitału potrzeb przedsiębiorczości cyfrowej.

Buduje nową generację przedsięwzięć cyfrowych, cyfrowych produktów i usług oraz kształcimy cyfrowe talenty w zakresie przedsiębiorczości, pomagając biznesowi i przedsiębiorcom znaleźć się na granicy innowacji cyfrowych, zapewniając im wsparcie w zakresie technologii, talentów i rozwoju.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.eitdigital.eu.

O EIT Klimatyczny KIC

EIT Climate-KIC to Wspólnota Wiedzy i Innowacji (KIC), działająca na rzecz przyspieszenia przejścia do społeczeństwa bezemisyjnego i odpornego na zmianę klimatu.

Przy wsparciu Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii identyfikujemy i wspieramy innowacje, które pomagają społeczeństwu łagodzić zmiany klimatu i dostosowywać się do nich. Wierzymy, że niskoemisyjna, zrównoważona gospodarka jest nie tylko konieczna, aby zapobiec katastrofalnym zmianom klimatycznym, ale oferuje wiele możliwości dla biznesu i społeczeństwa.

O EIT Food

EIT Food, powołany przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT), buduje inkluzywną i innowacyjną społeczność różnorodnych partnerów z sektora spożywczego, aby stymulować innowacyjność i przedsiębiorczość w całej Europie.

Wierzy, że wszyscy jesteśmy odpowiedzialni i połączeni z jedzeniem, które jemy, więc wszyscy musimy współpracować, aby je ulepszyć. Buduje unikalną sieć różnorodnych partnerów, którzy zapewniają całościowy obraz łańcucha wartości żywności, w tym kluczowych graczy z branży, start-upy z branży rolno-spożywczej, ośrodki badawcze i uniwersytety z całej Europy, którzy wspólnie pracują nad stworzeniem innowacyjnego i przedsiębiorczego sektora spożywczego.

O EIT Manufacturing

EIT Manufacturing to Wspólnota Innowacji w ramach Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT) – która łączy wiodących producentów w Europie. Wspierani przez silną, interdyscyplinarną i zaufaną społeczność, dodaje wyjątkową wartość europejskim produktom, procesom i usługom – i inspiruje do tworzenia globalnej, konkurencyjnej i zrównoważonej produkcji.

O mobilności miejskiej EIT

EIT Urban Mobility to inicjatywa Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT). Od stycznia 2019 r. pracuje nad zachęcaniem do pozytywnych zmian w sposobie poruszania się ludzi po miastach, aby uczynić je bardziej przyjaznymi miejscami do życia. Chce stać się największą europejską inicjatywą zmieniającą mobilność miejską. Pomoże w tym współfinansowanie w wysokości do 400 mln EUR (2020-2026) z EIT, organu Unii Europejskiej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma When U Buy – jedna aplikacja, by zarządzać wszystkimi zakupami online Biuro prasowe
2024-05-20 | 01:00

When U Buy – jedna aplikacja, by zarządzać wszystkimi zakupami online

Wygoda, oszczędność czasu i lepsza kontrola nad zakupami – gdy coraz więcej kupujemy online, potrzebujemy wygodnego narzędzia do zarządzania procesem zakupów, by nie musieć
Firma Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ
2024-05-16 | 01:00

Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ

W czwartek, 23 maja br. nastąpi oficjalne otwarcie nowego zakładu produkcji nawozów dolistnych foliQ w Aleksandrowie Kujawskim. To kluczowa inwestycja dla Agrii Polska, która
Firma Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata
2024-05-14 | 16:20

Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata

Wśród biznesów zakładanych przez kobiety aż 85 proc. jest w stanie przetrwać pierwsze dwa lata działalności. Najbardziej decydujący jest drugi rok prowadzenia firmy, jednak

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.