Komunikaty PR

EIT Community Booster: nowe Europejskie przedsięwzięcie Bauhaus szansą dla firm

2021-12-01  |  01:00
Biuro prasowe

• EIT Community Booster poszukuje europejskich startupów i scale-up'ów opracowujących skuteczne rozwiązania wspierające transformację Bauhausu w celu przyspieszenia ich rozwoju.

• 20 najlepszych firm otrzyma wsparcie na rozwój biznesu o łącznej wartości 1 mln euro.

Przedsiębiorcy są motorem zmian. Z misją stworzenia zrównoważonej i sprzyjającej włączeniu społecznemu Europy, Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT) oraz pięć jego Wspólnot Wiedzy i Innowacji podejmują razem przedsięwzięcie wspierania innowacyjnych rozwiązań i zespołów umożliwiających transformację europejskiego Bauhausu.

Inicjatywa nosi nazwę EIT Community Booster i jest koordynowana przez EIT Digital. Obejmuje EIT Climate-KIC, EIT Food, EIT Manufacturing oraz EIT Urban Mobility, które wspólnie szukają najbardziej innowacyjnych start-upów i scale-upów, napędzających zrównoważone zmiany dla miast, przemysłu, klimatu, żywności, dobrego samopoczucia i ogólnej jakości życia. A to wszystko po to, aby wspierać rozwój ich biznesu i pomóc im stać się międzynarodowymi graczami.

Dwadzieścia wybranych firm dołączy do inicjatywy i otrzyma środki na rozwój biznesu o wartości 50 000 euro. Wsparcie będzie udzielane w formie grantów i usług, które mają pomóc firmom przyspieszyć rozwój ich biznesu i wprowadzić go na wyższy poziom.

Uruchomiony przez Komisję Europejską New European Bauhaus przekształca Europejski Zielony Ład w namacalne, pozytywne doświadczenie, w którym wszyscy Europejczycy mogą uczestniczyć i wspólnie się rozwijać. Mając to na uwadze, EIT Community Booster ma na celu identyfikację i wspieranie start-upów i scale-upów integrujących trzy podstawowe wymiary Nowego Europejskiego Bauhausu:

1. zrównoważony rozwój, od celów klimatycznych po cyrkulację, zero zanieczyszczeń i bioróżnorodność

2. estetyka, jakość doświadczenia i styl, poza funkcjonalnością

3. integracja, od waloryzacji różnorodności po zapewnienie dostępności i przystępność

Podejście inicjatywy jest wielopoziomowe, od globalnego do lokalnego, partycypacyjne i transdyscyplinarne.

Gioia Ghezzi, Przewodniczący Rady Zarządzającej EIT:  ‘Wspólnota EIT wnosi swój wkład we wszystkie aspekty Nowego Europejskiego Bauhausu i posiada ekosystem umożliwiający znajdowanie obiecujących pomysłów i start-upów z całej Europy. Nie możemy się doczekać, aż odkryjemy i rozwiniemy kreatywne i innowacyjne rozwiązania, które pomogą na nowo wyobrazić sobie zrównoważony styl życia i sprawią, że przestrzeń życiowa będzie piękniejsza i bardziej przystępna cenowo!’ 

Wykorzystując rozległą sieć i know-how najbardziej znanego europejskiego ekosystemu innowacji, EIT Community, nowa inicjatywa łączy najlepsze programy rozwoju biznesu oferowane przez EIT Digital, EIT Climate-KIC, EIT Food, EIT Manufacturing i EIT Urban Mobility.

Od pierwszego coachingu biznesowego po zaawansowany dostęp do finansowania i wsparcia w zakresie internacjonalizacji, każdy z poniższych pięciu programów oferuje kompleksowy pakiet usług, które pomagają przedsiębiorstwom o różnym stopniu dojrzałości w zwiększeniu rozwoju ich działalności, pozyskiwaniu funduszy i zwiększaniu skali międzynarodowej. W zależności od obszaru zainteresowań i wiedzy, przedsiębiorcy są proszeni o zgłoszenie się do jednego lub więcej programów w ramach EIT Community Booster i ich dedykowanej ścieżki dla Nowego Europejskiego Bauhausu:

  • EIT Digital Accelerator: dla przedsiębiorstw scale-up wykorzystujących siłę transformacji cyfrowej do tworzenia innowacyjnych rozwiązań i produktów w różnych branżach, miastach i społecznościach, integrujących cyrkulację i estetykę w celu wspierania ekologicznej, bezpiecznej i zrównoważonej przyszłości.
  • The Clean Cities ClimAccelerator: dla startupów rozwijających innowacyjne projekty dla branży energii odnawialnej, mobilności, terenów zielonych i modernizacji, przyczyniających się do bardziej zrównoważonych, zdrowych i czystych miast, a tym samym poprawiających jakość życia i doświadczenia mieszkańców.
  • EIT Food Accelerator Network: dla startupów rolno-spożywczych, które mają duży wpływ na dowolną część rolnictwa lub łańcucha dostaw żywności, a tym samym angażują się w budowanie zdrowszego, bardziej zaufanego i zrównoważonego systemu żywnościowego dla lokalnych i globalnych społeczności.
  • EIT Manufacturing Accelerator: dla startupów umożliwiających zieloną i zrównoważoną społecznie produkcję, wspierających długoterminowy cykl życia i zintegrowane myślenie w ekosystemie przemysłowym.
  • Akcelerator mobilności miejskiej EIT: dla startupów opracowujących zrównoważone alternatywy dla trudnych warunków, takich jak przestrzenie miejskie, bioróżnorodność, zwiększanie sfery publicznej i dostępności w celu poprawy dobrostanu obywateli i/lub zapewnienia powszechnej mobilności dla wszystkich jako kluczowego czynnika umożliwiającego włączenie społeczne.

 

Jak złożyć wniosek?

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 17 grudnia, 23:59 CET. Więcej informacji na temat każdego programu, kryteriów wyboru i nagród można znaleźć na stronie internetowej inicjatywy.

O Europejskim Instytucie Innowacji i Technologii (EIT)

EIT wzmacnia zdolność Europy do innowacji poprzez dostarczanie rozwiązań dla palących wyzwań globalnych oraz pielęgnowanie przedsiębiorczych talentów w celu tworzenia zrównoważonego wzrostu i miejsc pracy dla wykwalifikowanych pracowników w Europie. EIT jest organem UE i integralną częścią Horyzontu Europa, programu ramowego UE w zakresie badań naukowych i innowacji.

Instytut wspiera dynamiczne paneuropejskie partnerstwa, Wspólnoty Wiedzy i Innowacji EIT, wśród wiodących firm, laboratoriów badawczych i uniwersytetów. Wraz ze swoimi wiodącymi partnerami, Wspólnota EIT oferuje szeroki zakres działań w zakresie innowacji i przedsiębiorczości w całej Europie: kursy edukacji w zakresie przedsiębiorczości, usługi tworzenia i akceleracji przedsiębiorstw oraz projekty badawcze napędzane innowacjami.

O społeczności EIT Nowy europejski Bauhaus

Inicjatywa EIT Community New European Bauhaus wspiera zrównoważone przedsięwzięcia, zwiększając edukację i zaangażowanie obywateli, aby skalować misję Nowego Europejskiego Bauhausu, łącząc innowacyjność, kreatywność i design w celu poprawy jakości życia obywateli. Ta inicjatywa Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT) jest prowadzona przez EIT Climate-KIC i obejmuje EIT Digital, EIT Food, EIT Manufacturing i EIT Urban Mobility, aby połączyć naukę, technologię, sztukę i kulturę w walce ze zmianami klimatu.

O EIT Digital

Wierzy w tworzenie i kształtowanie konkurencyjnej, cyfrowej Europy, która jest integracyjna, sprawiedliwa i zrównoważona, a jej celem jest globalny wpływ dzięki europejskim innowacjom napędzanym przedsiębiorczymi talentami i technologią cyfrową.

Uosabia przyszłość innowacji poprzez mobilizację ogólnoeuropejskiego wielopodmiotowego ekosystemu otwartych innowacji czołowych europejskich korporacji, MŚP, start-upów, uniwersytetów i instytutów badawczych, w którym studenci, naukowcy, inżynierowie, twórcy biznesu i inwestorzy zajmują się technologią, talentami, umiejętności, biznesu i kapitału potrzeb przedsiębiorczości cyfrowej.

Buduje nową generację przedsięwzięć cyfrowych, cyfrowych produktów i usług oraz kształcimy cyfrowe talenty w zakresie przedsiębiorczości, pomagając biznesowi i przedsiębiorcom znaleźć się na granicy innowacji cyfrowych, zapewniając im wsparcie w zakresie technologii, talentów i rozwoju.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.eitdigital.eu.

O EIT Klimatyczny KIC

EIT Climate-KIC to Wspólnota Wiedzy i Innowacji (KIC), działająca na rzecz przyspieszenia przejścia do społeczeństwa bezemisyjnego i odpornego na zmianę klimatu.

Przy wsparciu Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii identyfikujemy i wspieramy innowacje, które pomagają społeczeństwu łagodzić zmiany klimatu i dostosowywać się do nich. Wierzymy, że niskoemisyjna, zrównoważona gospodarka jest nie tylko konieczna, aby zapobiec katastrofalnym zmianom klimatycznym, ale oferuje wiele możliwości dla biznesu i społeczeństwa.

O EIT Food

EIT Food, powołany przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT), buduje inkluzywną i innowacyjną społeczność różnorodnych partnerów z sektora spożywczego, aby stymulować innowacyjność i przedsiębiorczość w całej Europie.

Wierzy, że wszyscy jesteśmy odpowiedzialni i połączeni z jedzeniem, które jemy, więc wszyscy musimy współpracować, aby je ulepszyć. Buduje unikalną sieć różnorodnych partnerów, którzy zapewniają całościowy obraz łańcucha wartości żywności, w tym kluczowych graczy z branży, start-upy z branży rolno-spożywczej, ośrodki badawcze i uniwersytety z całej Europy, którzy wspólnie pracują nad stworzeniem innowacyjnego i przedsiębiorczego sektora spożywczego.

O EIT Manufacturing

EIT Manufacturing to Wspólnota Innowacji w ramach Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT) – która łączy wiodących producentów w Europie. Wspierani przez silną, interdyscyplinarną i zaufaną społeczność, dodaje wyjątkową wartość europejskim produktom, procesom i usługom – i inspiruje do tworzenia globalnej, konkurencyjnej i zrównoważonej produkcji.

O mobilności miejskiej EIT

EIT Urban Mobility to inicjatywa Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT). Od stycznia 2019 r. pracuje nad zachęcaniem do pozytywnych zmian w sposobie poruszania się ludzi po miastach, aby uczynić je bardziej przyjaznymi miejscami do życia. Chce stać się największą europejską inicjatywą zmieniającą mobilność miejską. Pomoże w tym współfinansowanie w wysokości do 400 mln EUR (2020-2026) z EIT, organu Unii Europejskiej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE

Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.

Prawo

Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna

Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.