EIT Digital Challenge nagrodził trzy najlepsze europejskie firmy
EIT Digital nagrodził trzy najlepsze europejskie firmy deep tech w finale konkursu EIT Digital Challenge 2021. Pierwsza nagroda trafiła do Connecting Food z Francji. Na podium znalazły się też firmy Cubbit (Włochy) i Nect (Niemcy). Zwycięzcy tegorocznego konkursu zdobyli średnio 7 mln euro dofinansowania. Ich średni przychód sięga 1,4 mln euro, a przeciętna wielkość zatrudnienia wynosi 45 osób.
– Byłam pod ogromnym wrażeniem poziomu firm, które widziałam podczas sesji pitchingowej, naprawdę obiecujących firm. Jesteśmy bardzo dumni, że wybrano Connecting Food – mówi Maxine Roper, współzałożycielka „Connecting Food”, zdobywcy pierwszej nagrody.
– Mamy naprawdę świetne pomysły. To fantastyczne, że zespół EIT Digital wspomoże nas w programie akceleracji.
Rekordowa liczba 409 podmiotów typu scale-up z 33 krajów zgłosiła się do ósmej edycji flagowego konkursu EIT Digital dla firm z branży deep tech. EIT Digital Challenge skierowany jest do europejskich firm scale-up z zakresu technologii cyfrowych. Wspomniane podmioty zgłosiły się do jednego z pięciu strategicznych obszarów innowacji: Digital Tech, Digital Industry, Digital Cities, Digital Finance i Digital Wellbeing.
Zwycięzcy tegorocznego konkursu zdobyli średnio 7 mln euro dofinansowania. Ich średni przychód sięga 1,4 mln euro, a przeciętna wielkość zatrudnienia to 45 osób.
Trzy nagrodzone firmy dołączą do programu EIT Digital Accelerator, dzięki czemu rozwiną ekspansję w Europie, zarówno w zakresie pozyskiwania funduszy, jak i klientów. Ponadto zdobywca pierwszego miejsca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 100 000 euro.
– Nie organizujemy EIT Digital Challenge jako kolejny konkurs startupowy. Bardzo zależy nam na tym, aby Europa zbudowała globalnie dominujące firmy. Dwudziestka finalistów to 5 proc. spośród 409 zgłoszeń, które otrzymaliśmy – opowiada Chahab Nastar, Chief Innovation Officer w EIT Digital. – Konkurs cieszy się ogromną popularnością. Wszyscy finaliści mają odpowiedni potencjał, by zostać Europejskimi Jednorożcami. Jury dostrzegło wybitne walory u trójki zwycięzców. Teraz witamy ich w EIT Digital Accelerator, gdzie udzielimy im praktycznego wsparcia w ogólnoeuropejskim zbieraniu funduszy i pozyskiwaniu klientów.
Trzy flagowe firmy scale-up wzmacniające cyfrową przyszłość Europy
Dwudziestu finalistów zaprezentowało innowacyjne rozwiązania jury złożonemu ze specjalistów ds. technologii, inwestorów i członków kadry zarządzającej europejskich korporacji technologicznych. Po dogłębnej analizie scale-upów, ich technologii i sukcesu rynkowego, jury wybrało trojkę zwycięzców:
- Connecting Food (Francja), który wykorzystuje technologię blockchain, aby systemy żywnościowe były bardziej przejrzyste;
- Cubbit (Włochy) przekształca niewykorzystane zasoby na obrzeżach Internetu w usługi chmurowe b2b nowej generacji: dwa razy bardziej ekonomiczne i 10 razy bardziej ekologiczne;
- Nect (Niemcy) – rozwiązanie do zdalnej weryfikacji tożsamości wykorzystujące Robo-Ident, oczekującą na opatentowanie technologię wspomaganą sztuczną inteligencją.
– Promowanie zrównoważonego rolnictwa i zarzadzania żywnością w Europie za pomocą technologii cyfrowej to krok do przodu – podkreśla mówi Maxine Roper, współzałożycielka Connecting Food. – Planujemy rozwój działalności naszych klientów krajach europejskich. Właśnie dlatego liczymy na wsparcie zespołu EIT Digital Accelerator – chcemy iść naprzód.
– To zwycięstwo potwierdza, że europejski ekosystem innowacji uznaje znaczenie skalowania takiej technologii wspomagającej, aby konkurować z hiperskalerami i egzekwować suwerenność cyfrową poprzez ochronę środowiska – mówi Stefano Onofri, dyrektor generalny i współzałożyciel Cubbit. – Jest to priorytet strategiczny zarówno dla firm, jak i instytucji publicznych.
– Skalowanie naszej działalności w Europie jest dla nas wyjątkowym wyzwaniem – przyznaje Benny Bennet Jürgens, dyrektor generalny i założyciel firmy Nect. – Mamy szczęście, że możemy teraz liczyć na wsparcie ze strony EIT Digital Accelerator. Szczególnie ważny będzie dla nas dostęp do rynków i potencjalnych klientów. To przybliży nas do naszego celu, jakim jest osiągnięcie statusu wiodącego europejskiego portfela tożsamości, w tym weryfikacją tożsamości i podpisami elektronicznymi.
EIT Digital
Wierzy w tworzenie i kształtowanie konkurencyjnej, cyfrowej Europy, która jest sprawiedliwa i opiera się na zasadach zrównoważonego rozwoju. Jej celem jest wywieranie globalnego wpływu dzięki europejskim innowacjom napędzanym talentem przedsiębiorczym i technologią cyfrową.
Uosabia przyszłość innowacji poprzez mobilizację ogólnoeuropejskiego wielopodmiotowego ekosystemu otwartych innowacji czołowych europejskich korporacji, MŚP, start-upów, uniwersytetów i instytutów badawczych, w którym studenci, naukowcy, inżynierowie, twórcy biznesu i inwestorzy zajmują się technologią, talentami, umiejętnościami i kapitałem potrzeb przedsiębiorczości cyfrowej.
Buduje nową generację przedsięwzięć cyfrowych, cyfrowych produktów i usług. Wychowu-je cyfrowe talenty w zakresie przedsiębiorczości, pomagając biznesowi i przedsiębiorcom w rozwoju ich innowacji cyfrowych, zapewniając im wsparcie technologiczne oraz w zakresie talentów i rozwoju.
Więcej informacji opublikowano na stronie www.eitdigital.eu.
EIT Digital Accelerator
EIT Digital Accelerator zapewnia dostosowane do potrzeb wsparcie wzrostu dla szybko rozwijających się europejskich firm technologicznych, pomagając im w obsłudze międzynarodowych klientów i pozyskiwaniu kapitału dzięki paneuropejskiemu, rozproszonemu zespołowi deweloperów biznesowych i ekspertów w zakresie pozyskiwania funduszy. Od 2012 roku EIT Digital Accelerator wsparł ponad 450 startupów i przedsiębiorstw scale-up z 20 krajów, które pozyskały ponad 1 mld euro inwestycji. EIT Digital Accelerator został uznany przez UBI Global za najlepszy publiczny akcelerator biznesu na świecie, a przez Startup Heatmap Europe – za jedną z trzech najlepszych marek akceleratorów w Europie.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.