Komunikaty PR

EIT Digital Challenge nagrodził trzy najlepsze europejskie firmy

2021-10-04  |  01:00
Biuro prasowe

EIT Digital nagrodził trzy najlepsze europejskie firmy deep tech w finale konkursu EIT Digital Challenge 2021. Pierwsza nagroda trafiła do Connecting Food z Francji. Na podium znalazły się też firmy Cubbit (Włochy) i Nect (Niemcy). Zwycięzcy tegorocznego konkursu zdobyli średnio 7 mln euro dofinansowania. Ich średni przychód sięga 1,4 mln euro, a przeciętna wielkość zatrudnienia wynosi 45 osób.

Byłam pod ogromnym wrażeniem poziomu firm, które widziałam podczas sesji pitchin­gowej, naprawdę obiecujących firm. Jesteśmy bardzo dumni, że wybrano Connecting Food – mówi Maxine Roper, współzałożycielka „Connecting Food”, zdobywcy pierwszej nagrody.
Mamy naprawdę świetne pomysły. To fantastyczne, że zespół EIT Digital wspomoże nas w programie akceleracji.

Rekordowa liczba 409 podmiotów typu scale-up z 33 krajów zgłosiła się do ósmej edycji flagowego konkursu EIT Digital dla firm z branży deep tech. EIT Digital Challenge skierowany jest do europejskich firm scale-up z zakresu technologii cyfrowych. Wspomniane podmioty zgłosiły się do jednego z pięciu strategicznych obszarów innowacji: Digital Tech, Digital Industry, Digital Cities, Digital Finance i Digital Wellbeing.

Zwycięzcy tegorocznego konkursu zdobyli średnio 7 mln euro dofinansowania. Ich średni przychód sięga 1,4 mln euro, a przeciętna wielkość zatrudnienia to 45 osób.

Trzy nagrodzone firmy dołączą do programu EIT Digital Accelerator, dzięki czemu rozwiną ekspansję w Europie, zarówno w zakresie pozyskiwania funduszy, jak i klien­tów. Ponadto zdobywca pierwszego miejsca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 100 000 euro.

Nie organizujemy EIT Digital Challenge jako kolejny konkurs startupowy. Bardzo zależy nam na tym, aby Europa zbudowała globalnie dominujące firmy. Dwudziestka finalistów to 5 proc. spośród 409 zgłoszeń, które otrzymaliśmy – opowiada Chahab Nastar, Chief Innovation Officer w EIT Digital. – Konkurs cieszy się ogromną popularnością. Wszyscy finaliści mają odpowiedni potencjał, by zostać Europejskimi Jednorożcami. Jury dostrzegło wybitne walory u trójki zwycięzców. Teraz witamy ich w EIT Digital Accelerator, gdzie udzielimy im praktycznego wsparcia w ogólno­europejskim zbieraniu funduszy i pozyskiwaniu klientów.

Trzy flagowe firmy scale-up wzmacniające cyfrową przyszłość Europy

Dwudziestu finalistów zaprezentowało innowacyjne rozwiązania jury złożonemu ze specjalistów ds. technologii, inwestorów i członków kadry zarządzającej europejskich korporacji technologicznych. Po dogłębnej analizie scale-upów, ich technologii i sukcesu rynkowego, jury wybrało trojkę zwycięzców:

  • Connecting Food (Francja), który wykorzystuje technologię blockchain, aby systemy żywnościowe były bardziej przejrzyste;
  • Cubbit (Włochy) przekształca niewykorzystane zasoby na obrzeżach Internetu w usługi chmurowe b2b nowej generacji: dwa razy bardziej ekonomiczne i 10 razy bardziej ekologiczne;
  • Nect (Niemcy) – rozwiązanie do zdalnej weryfikacji tożsamości wykorzystujące Robo-Ident, oczekującą na opatentowanie technologię wspomaganą sztuczną inteligencją.

Promowanie zrównoważonego rolnictwa i zarzadzania żywnością w Europie za pomocą technologii cyfrowej to krok do przodu – podkreśla mówi Maxine Roper, współzałożycielka Connecting Food. – Planujemy rozwój działalności naszych klientów krajach europejskich. Właśnie dlatego liczymy na wsparcie zespołu EIT Digital Accelerator – chcemy iść naprzód.

To zwycięstwo potwierdza, że ​​europejski ekosystem innowacji uznaje znaczenie skalowania ta­kiej technologii wspomagającej, aby konkurować z hiperskalerami i egzekwować suweren­ność cyfrową poprzez ochronę środowiska – mówi Stefano Onofri, dyrektor generalny i współ­­­założyciel Cubbit. – Jest to priorytet strategiczny zarówno dla firm, jak i instytucji publicznych.

Skalowanie naszej działalności w Europie jest dla nas wyjątkowym wyzwaniem – przyznaje Benny Bennet Jürgens, dyrektor generalny i założyciel firmy Nect. – Mamy szczęście, że możemy teraz liczyć na wsparcie ze strony EIT Digital Accelerator. Szczególnie ważny będzie dla nas dostęp do rynków i potencjalnych klientów. To przybliży nas do naszego celu, jakim jest osiągnięcie statusu wiodącego europejskiego portfela tożsamości, w tym weryfikacją tożsamości i podpisami elektronicznymi.

EIT Digital

Wierzy w tworzenie i kształtowanie konkurencyjnej, cyfrowej Europy, która jest sprawiedliwa i opiera się na zasadach zrównoważonego rozwoju. Jej celem jest wywieranie globalnego wpływu dzięki europejskim innowacjom napędzanym talentem przedsiębiorczym i technologią cyfrową.

Uosabia przyszłość innowacji poprzez mobilizację ogólnoeuropejskiego wielopodmiotowego ekosystemu otwartych innowacji czołowych europejskich korporacji, MŚP, start-upów, uniwersytetów i instytutów badawczych, w którym studenci, naukowcy, inżynierowie, twórcy biznesu i inwestorzy zajmują się technologią, talentami, umiejętnościami i kapitałem potrzeb przedsiębiorczości cyfrowej.

Buduje nową generację przedsięwzięć cyfrowych, cyfrowych produktów i usług. Wychowu-je cyfrowe talenty w zakresie przedsiębiorczości, pomagając biznesowi i przedsiębiorcom w rozwoju ich innowacji cyfrowych, zapewniając im wsparcie technologiczne oraz w zakresie talentów i rozwoju.

Więcej informacji opublikowano na stronie www.eitdigital.eu.

EIT Digital Accelerator

EIT Digital Accelerator zapewnia dostosowane do potrzeb wsparcie wzrostu dla szybko rozwijających się europejskich firm technologicznych, pomagając im w obsłudze międzynarodowych klientów i pozyskiwaniu kapitału dzięki paneuropejskiemu, rozproszonemu zespołowi deweloperów biznesowych i ekspertów w zakresie pozyskiwania funduszy. Od 2012 roku EIT Digital Accelerator wsparł ponad 450 startupów i przedsiębiorstw scale-up z 20 krajów, które pozyskały ponad 1 mld euro inwestycji. EIT Digital Accelerator został uznany przez UBI Global za najlepszy publiczny akcelerator biznesu na świecie, a przez Startup Heatmap Europe – za jedną z trzech najlepszych marek akceleratorów w Europie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Firma RUSZA BCC STARTUPS
2024-04-25 | 11:15

RUSZA BCC STARTUPS

Rusza BCC STARTUPS - nowa linia biznesowa Business Centre Club. Najstarsza i największa organizacja pracodawców otwiera się na młodych przedsiębiorców i wychodzi naprzeciw
Firma Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
2024-04-25 | 11:05

Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw

Business Centre Club wraz z partnerami: firmą doradczą Crido oraz startupem Innciate zaprasza do udziału w Badaniu Innowacyjności Przedsiębiorstw, którego celem jest ocena poziomu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.