Eko-cegiełki od firmy Glosel
Z okazji Światowego Dnia Ziemi pracownicy firmy Glosel (w tym sklepów TaniaKsiazka.pl i Bee.pl) na kilka godzin oderwali się od rzeczywistości e-commerce, i wyruszyli na sprzątanie okolicznego lasu. W ich miniakcji wzięło udział ponad 30 osób. Ale wspólne zbieranie śmieci to tylko jedno z wielu proekologicznych działań, jakie od dłuższego czasu podejmuje spółka Glosel.
Podczas wtorkowej akcji sprzątania lasu, ekipie Glosel udało się zebrać kilkadziesiątworków śmieci. Była to dobra okazja do zadbania o rodzime tereny oraz zwrócenia uwagi na problem nadmiernego zużycia plastiku. Jeszcze przed pandemią był on niezwykle dotkliwy, jednak obecnie przez powszechne używanie jednorazowych maseczek i rękawiczek, skala zjawiska tylko przybrała na sile.
– Zmianę najlepiej zacząć od siebie, dlatego my już jakiś czas temu przyjrzeliśmy się swoim praktykom, aby rozpoznać obszary, w których możemy być bardziej przyjaźni dla środowiska. W pierwszej kolejności padło na przesyłki, których miesięcznie realizujemy ponad 250 tysięcy. Znacząco ograniczyliśmy więc zużycie folii stretch, całkowicie zrezygnowaliśmy z folii bąbelkowej, a także innych plastikowych i sztucznych wypełniaczy. Zastąpiliśmy je papierem bąbelkowym i wypełnieniem, które sami robimy ze zużytych kartonów. Biorąc pod uwagę skalę naszej działalności, przyroda z pewnością nieco odetchnęła z ulgą – mówi Łukasz Kierus, prezes Glosel i dodaje, że to nie wszystko, bowiem w inne ekologiczne aktywności włączyło się także wielu pracowników biura. Zadeklarowali oni na przykład, że na co dzień nie będą korzystać z plastikowych butelek.
– W biurze stoi kilka dystrybutorów wody z filtrem, a każdy pracownik otrzymał własną szklaną butelkę. Dzięki temu nie musimy posiłkować się jednorazówkami. To z pozoru mała rzecz, jednak gdy znowu weźmiemy pod uwagę, że takie działanie wchodzi w nawyk kilkuset osobom, zmiana zaczyna być znacząca – przekonuje Łukasz Kierus.
Na tym jednak nie koniec. Spółka Glosel ma ponadto w planach założenie łąki kwietnej na dachu swojej siedziby oraz postawienie tam kilku uli.
– Znakiem rozpoznawczym naszego sklepu z artykułami spożywczymi i kosmetykami Bee.pl jest pszczoła. To nie przypadek – bowiem wartość tych owadów dla przyrody jest nie do przecenienia. Greenpeace szacuje, że co trzecia łyżka jedzenia, które spożywamy, uzależniona jest od pracy pszczół. A musimy mieć świadomość, że zanieczyszczenie środowiska i pestycydy są dzisiaj dla nich ogromnym zagrożeniem. Naszą cegiełką w działania służące ochronie tych owadów są więc ule. Mamy nadzieję, że zainspirujemy w ten sposób inne firmy do zakładania własnych minipasiek, nawet w centrum miasta – podsumowuje Łukasz Kierus.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.