Komunikaty PR

Eko-cegiełki od firmy Glosel

2021-04-22  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 1.97 MB )

Z okazji Światowego Dnia Ziemi pracownicy firmy Glosel (w tym sklepów TaniaKsiazka.pl i Bee.pl) na kilka godzin oderwali się od rzeczywistości e-commerce, i wyruszyli na sprzątanie okolicznego lasu. W ich miniakcji wzięło udział ponad 30 osób. Ale wspólne zbieranie śmieci to tylko jedno z wielu proekologicznych działań, jakie od dłuższego czasu podejmuje spółka Glosel.  

Podczas wtorkowej akcji sprzątania lasu, ekipie Glosel udało się zebrać kilkadziesiątworków śmieci. Była to dobra okazja do zadbania o rodzime tereny oraz zwrócenia uwagi na problem nadmiernego zużycia plastiku. Jeszcze przed pandemią był on niezwykle dotkliwy, jednak obecnie przez powszechne używanie jednorazowych maseczek i rękawiczek, skala zjawiska tylko przybrała na sile.

– Zmianę najlepiej zacząć od siebie, dlatego my już jakiś czas temu przyjrzeliśmy się swoim praktykom, aby rozpoznać obszary, w których możemy być bardziej przyjaźni dla środowiska. W pierwszej kolejności padło na przesyłki, których miesięcznie realizujemy ponad 250 tysięcy. Znacząco ograniczyliśmy więc zużycie folii stretch, całkowicie zrezygnowaliśmy z folii bąbelkowej, a także innych plastikowych i sztucznych wypełniaczy. Zastąpiliśmy je papierem bąbelkowym i wypełnieniem, które sami robimy ze zużytych kartonów. Biorąc pod uwagę skalę naszej działalności, przyroda z pewnością nieco odetchnęła z ulgą – mówi Łukasz Kierus, prezes Glosel i dodaje, że to nie wszystko, bowiem w inne ekologiczne aktywności włączyło się także wielu pracowników biura. Zadeklarowali oni na przykład, że na co dzień nie będą korzystać z plastikowych butelek.

 

– W biurze stoi kilka dystrybutorów wody z filtrem, a każdy pracownik otrzymał własną szklaną butelkę. Dzięki temu nie musimy posiłkować się jednorazówkami. To z pozoru mała rzecz, jednak gdy znowu weźmiemy pod uwagę, że takie działanie wchodzi w nawyk kilkuset osobom, zmiana zaczyna być znacząca – przekonuje Łukasz Kierus.  

Na tym jednak nie koniec. Spółka Glosel ma ponadto w planach założenie łąki kwietnej na dachu swojej siedziby oraz postawienie tam kilku uli.

– Znakiem rozpoznawczym naszego sklepu z artykułami spożywczymi i kosmetykami Bee.pl jest pszczoła. To nie przypadek – bowiem wartość tych owadów dla przyrody jest nie do przecenienia. Greenpeace szacuje, że co trzecia łyżka jedzenia, które spożywamy, uzależniona jest od pracy pszczół. A musimy mieć świadomość, że zanieczyszczenie środowiska i pestycydy są dzisiaj dla nich ogromnym zagrożeniem. Naszą cegiełką w działania służące ochronie tych owadów są więc ule. Mamy nadzieję, że zainspirujemy w ten sposób inne firmy do zakładania własnych minipasiek, nawet w centrum miasta – podsumowuje Łukasz Kierus.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.