E.Leclerc w Bydgoszczy i fundacja DKMS organizują akcję krwiodawstwa
Sklep E.Leclerc w Bydgoszczy w wyjątkowy sposób świętuje swoje 14 urodziny. W dniach 15-16 października br. sklep E.Leclerc przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie w Bydgoszczy oraz fundacja DKMS organizują akcję krwiodawstwa. Mieszkańcy miasta będą mogli skorzystać z punktu pobrań umieszczonym
w holu głównym galerii supermarketu.
Krew to lek ratujący życie, którego nie da się niczym zastąpić, dlatego każda oddana jednostka jest bardzo ważna. W Polsce co 40 minut ktoś dowiaduje się, że choruje na nowotwór krwi m.in. białaczkę. E.Leclerc w Bydgoszczy z myślą
o zdrowiu Polaków otwiera specjalny punkt pobrań w swoim sklepie. W dniach 15-16 października w godzinach 8.00-20.00 punkt pobrań stanie w holu głównym galerii supermarketu. Inicjatywa ma podnieść świadomość mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego w zakresie krwiodawstwa. To pierwsza taka akcja sklepu, która również rozpocznie 14. urodziny marketu.
"To bardzo istotne, aby jak najwięcej osób zarejestrowało się w banku potencjalnych dawców i my jako E.Leclerc w Bydgoszczy chcemy mieć w tym swój udział. Dlatego zapraszamy wszystkich do wsparcia inicjatywy krwiodawstwa.” - zachęca Anna Pawliczek, zarządzająca sklepem E.Leclerc w Bydgoszczy oraz organizatorka akcji.
Osoby zainteresowane oddaniem krwi mogą skorzystać z darmowego parkingu pod marketem - 60 minut bezpłatnego postoju dla wszystkich gości.
Misją fundacji DKMS jest znalezienie dawcy dla każdego pacjenta na świecie potrzebującego przeszczepienia komórek macierzystych szpiku. Z ponad 6 milionami zarejestrowanych dawców DKMS jest największą siecią Ośrodków Dawców szpiku na Świecie.
Czy mogę oddać krew?
Dawcą krwi może zostać osoba w wieku od 18 do 65 lat. Kobiety w ciąży oraz osoby z niektórymi chorobami, jak choroba tarczycy, nie mogą oddawać krwi. Najbardziej uniwersalną grupą krwi jest 0 Rh-, którą można przetoczyć każdemu, ale jej posiadacze mogą otrzymać krew tylko od innych z grupą 0 Rh-. Pozostałe grupy krwi mają również swoje specyficzne wymagania dotyczące zgodności. Dlatego tak ważne jest, by jak najwięcej osób decydowało się na oddawanie krwi. W ten sposób można pomóc potrzebującym i ratować życie.
14. urodziny E.Leclerc w Bydgoszczy – 15-26 października 2024 r.
Październik to wyjątkowy czas dla sklepu E.Leclerc w Bydgoszczy. Akcja krwiodawstwa rozpocznie 11-dniowe urodziny marketu, który będzie świętować jego czternastą rocznicę działalności. Klienci od 15 do 26 października br. będą mogli skorzystać z szeregu promocji, które znajdą się również w przygotowanej na tę okazję gazetce promocyjnej. Warto wspomnieć, że bydgoski E.Leclerc jako jedyny w regionie pozwala na przeprowadzenie zakupów wraz ze swoimi psami.
E.Leclerc od lat angażuje się w inicjatywy na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), koncentrując się na trzech kluczowych filarach: ochronie środowiska, wsparciu ludzi oraz promocji zdrowia. W ramach przedsięwzięć na rzecz ochrony środowiska, E.Leclerc skupia się na redukcji emisji CO2, poprzez inwestycje w rozwiązania energooszczędne np. poprzez montowanie na dachach budynków, wiatach stacji paliw i parkingach paneli fotowoltaicznych. Dodatkowo wszystkie placówki wyposażone są w energooszczędne oświetlenie LED.
Ważnym elementem działań sieci w zakresie pomocy i wsparcia są inicjatywy charytatywne, takie jak np. akcja zbiórki karmy dla schronisk bezdomnych zwierząt „Ekstra Paka Dla Bezpańskiego Zwierzaka”. Tegoroczna akcja była jej czwartą edycją. E.Leclerc aktywnie realizuje projekty mające na celu wsparcie osób w obliczu kryzysów, takich jak wojna w Ukrainie czy powódź na Dolnym Śląsku.
W zakresie promocji zdrowia, E.Leclerc m.in. organizuje badania profilaktyczne dla swoich pracowników oraz udostępnia własne przestrzenie dla mobilnych punktów, w których zarówno pracownicy, jak i klienci mogą poddać się bezpłatnym badaniom. Z produktów marek własnych wycofane zostały szkodliwe składniki, a także rozwijane jest portfolio produktów bio, aby oferować zdrowe alternatywy dla klientów oraz promować produkty polskie.
Dodatkowo, w trosce o edukację prowadzone są działania w zakresie nowoczesnego stylu życia w zgodzie z zasadami zero waste. Ponadto, każdy ze sklepów realizuje przyjętą przez firmę Politykę Jakości, aby dbać o wysoki standard oferowanych produktów.
Więcej informacji w sklepie E.Leclerc na ul. Marii Skłodowskiej-Curie w Bydgoszczy oraz na stronie https://leclerc.pl/

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.