Komunikaty PR

Etisoft firmą przyjazną rodzinie

2021-10-19  |  01:00
Biuro prasowe

Etisoft firmą przyjazną rodzinie!

 

Etisoft, rozpoznawalna marka i dojrzałe technologicznie przedsiębiorstwo na rynku producentów i dostawców etykiet i elementów funkcyjnych dla wielu branż, zdobyło wyróżnienie w konkursie „Firma Przyjazna Rodzinie/Firma Przyjazna Człowiekowiorganizowanym przez Instytut Humanites. Na podstawie wyników konkursu powstał raport Dobrych Praktyk Pracodawców w roku 2021-2022. Co się za tym kryje? Sprawdzamy.

 

W badaniu dobrych praktyk w firmie wzięło udział 1899 pracowników reprezentujących 11 branż. Jak pokazują wyniki, firma przyjazna człowiekowi i rodzinie to najczęściej średniej wielkości przedsiębiorstwo, zatrudniające między 50 a 250 osób, z czego ok. 60% stanowią kobiety. Taką firmę cechuje także troska zarządu o dostosowanie programów wellbeingowych do prawdziwych potrzeb pracowników.

 

Jak firmy dbają o wellbeing pracowników?

Jak podkreślono w raporcie, wellbeing wymaga przede wszystkim tworzenia długoterminowych strategii w zakresie budowy kultury organizacyjnej. Powinna ona uwzględniać wielowymiarowe podejście do człowieka we wszystkich jego rolach życiowych. Dlatego aż 81% firm biorących udział w ankiecie prowadza w miejscu pracy badania, mające na celu rozpoznanie potrzeb i oczekiwań pracowników dotyczących łączenia przez nich pracy z życiem rodzinnym. Praktyki opisane przez pracodawców w ramach Konkursu Firma Przyjazna Rodzinie/Firma Przyjazna Człowiekowi zostały przeanalizowane w odniesieniu do czterech sfer: fizycznej, umysłowej, duchowej i emocjonalnej. W ramach konkursu oceniano 8 obszarów:

 

  • strategiczne podejście do polityki zatrudnienia i rozwoju pracowników
  • rozwiązania dotyczące elastycznej organizacji pracy wspierającej integrację życia rodzinnego i zawodowego
  • rozwiązania wspierające przerwy w pracy związane z rodzicielstwem
  • rozwiązania z zakresu integracji pracy z życiem prywatnym, związane z wypoczynkiem, czasem wolnym, zdrowiem, edukacją
  • rozwiązania wspierające materialnie pracowników – rodziców
  • rozwiązania ułatwiające pracownikom opiekę nad dziećmi
  • rozwiązania ułatwiające pracownikom opiekę nad osobami starszymi
  • rozwiązania wspierające pracowników w sytuacjach kryzysu organizacji.

 

 

Etisoft doceniony w sferze fizycznej

W konkursie wyróżniono praktyki i działania realizowane przez Etisoft w sferze fizycznej. Firma wspiera bowiem pracowników w łączeniu ról zawodowych i prywatnych, co wpisuje się w filozofię wellbeing. W jaki sposób im to umożliwia? Przede wszystkim tworząc warunki do samorealizacji i aktywności sportowej w ramach  prężnie działających grup sportowych - rowerowej, biegowej, narciarskiej, wędkarskiej i żeglarskiej. Etisoft wspiera funkcjonowanie tych grup, zachęcając jednocześnie pracowników do realizacji pasji, ku czemu stwarza dogodne warunki. Pokonkursowy raport pokazuje, że Etisoft nieomal w każdej kategorii stara się zaspokajać potrzeby pracowników tak samo lub lepiej niż inne firmy z branży oraz duże spółki.

 

 

 

Warto wspomnieć, że w kategorii firm zatrudniających powyżej 250 osób Etisoft rywalizował ze znanymi, międzynarodowymi markami. W konkursie „Firma Przyjazna Rodzinie/Firma Przyjazna Człowiekowi” wzięły udział firmy zatrudniające łącznie 64 tys. osób.

 

Wnioski z badania

Jak pokazano w raporcie, w badanych firmach występuje duża świadomość działań związanych z dobrostanem pracownika i jego rodziny. Po części przyczyniła się do tego także pandemia. Spowodowała, że firmy wprowadziły wiele niekonwencjonalnych rozwiązań w dziedzinie dbałości o zdrowie i bezpieczeństwa pracownika i jego rodziny. Jednocześnie autorzy raportu podkreślili, że większej uwagi wymagają działania mające na celu wsparcie starszych pracowników i budowanie relacji międzypokoleniowych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.