Facebook otwiera centrum obsługi MŚP na Europę Środkowo-Wschodnią w Gdańsku
Zdjecia https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iehb75zwAT19pw4CEA?e=iKG1Wr
Społecznościowy gigant otworzył swoje centrum operacyjne w Oliwie. W pierwszym okresie stworzonych zostało 80 miejsc, a do 2023 roku zespół rozszerzy się do 500 osób. Oddział zajmować się będzie wsparciem firm z sektora MŚP w zakresie ich kampanii promocyjnych na Facebooku i aplikacjach z nim powiązanych.
Nowo otwarte centrum operacyjne zajmie się doradztwem dla małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie ich kampanii marketingowych, rekrutacyjnych i sprzedażowych. Początkowo świadczyć będzie wsparcie w językach polskim i rosyjskim, a docelowo również w językach czeskim, węgierskim, rumuńskim, niemieckim i angielskim. Wsparcie obejmować będzie wszystkie platformy komunikacyjne i społecznościowe zarządzane przez Facebooka: facebook, WhatsApp, Instagram i Messenger. Zarządzaniem lokalnym biurem zajmie się firma Telus International.
Cieszymy się, że Telus International rośnie w Olivii – to nasz rezydent od wielu lat – i jesteśmy wdzięczni za zaufanie i kolejne ekspansje – mówi Maciej Kotarski, dyrektor działu komercjalizacji Olivia Centre. Jeszcze bardziej cieszymy się sukcesem naszego rezydenta – tym, że jeden z najbardziej znanych brandów konsumenckich na świecie oficjalnie ogłosił współpracę z Telus, i to współpracę nakierowaną na rozwój biznesu, czyli małe i średnie firmy oraz reklamodawców. Olivia jest najbardziej prestiżową destynacją dla biznesu w Polsce Północnej, a ze względu na skalę i możliwości wzrostu jest najczęściej wybierana przez największe firmy światowe na lokalizację swoich centrów operacyjnych. Z olbrzymią satysfakcją odbieramy to, że kolejny rezydent Olivii będzie prowadził stąd obsługę całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Nasze centrum rozwijamy właśnie z myślą o tym, aby zapewnić praktycznie dowolną skalę ekspansji takim rezydentom i ten przykład doskonale to ilustruje.
Nowa umowa to kolejny duży kontrakt na najem, jaki w ostatnich miesiącach został dopięty w Olivii. W ubiegłym roku rekordowa umowa najmu opiewała na 15 000 m2 powierzchni biurowej. Był to największy na Pomorzu kontrakt na najem w 2020 roku, a zarazem drugi największy w 10-letniej historii tego projektu biurowego w Oliwie.
Olivia stopniowo staje się jednym z największych hubów IT w Polsce. Poza Facebookiem dotychczas swoje biura otworzyły w jej przestrzeniach takie giganty jak Amazon, Sii, Epam, InfoShare, InfoShare Academy, a swoje biura ma tam również centrum IT Nordei. To właśnie w Olivia Centre Amazon rozwija stworzony w Trójmieście syntezator mowy Ivona, służący do inteligentnego odczytywania treści czy też rozpoznawania wymawianych komunikatów. To również tutaj ma swoje biura InfoShare, organizator największych w Europie Środkowo-Wschodniej konferencji środowiska IT, a ich InfoShare Academy szkoli kolejne pokolenia programistów.
----------------------
Olivia Centre w Gdańsku to największe i najnowocześniejsze centrum biurowo-biznesowe w aglomeracji trójmiejskiej. Jego docelowa wielkość znacznie przekroczy 200 000 mkw., a już obecnie wynosi 175 000 m kw., co uczyniło Olivię Centre największym projektem biurowym w Polsce. Najwięksi rezydenci Olivii to Airhelp, Amazon, Arrow, Bayer, Deloitte, Energa, EPAM, Fujifilm, Nordea, PwC, Ricoh, Sii, Staples, ThyssenKrupp.
Olivia Centre to równocześnie znacznie więcej niż budynki. W ciągu roku odbywa się tutaj kilkaset wydarzeń biznesowych, edukacyjnych, kulturalnych i sportowych. Na terenie centrum biurowego wykreowane zostało unikalne połączenie usług i udogodnień dla najemców i gości, które tworzy osiem restauracji, 4 kawiarnie, profesjonalne dwupiętrowe centrum fitness, żłobek i przedszkole dla 100 dzieci, szkołę podstawową, liceum, akademię IT, centrum medyczne, gabinet dentystyczny, aptekę, 5 punktów obsługi klienta banków i 5 centrów konferencyjnych, O4 – jeden z największych coworkingów w Polsce, ale równocześnie rozległe patio wypełnione roślinnością, fontannami i miejscami wypoczynku. Wiosną 2021 r. Olivia Centre poddana została najbardziej restrykcyjnej analizie prowadzonej przez ekspertów z International Well Building Institute (IWBI) z Nowego Yorku. Sprawdzane było bezpieczeństwo użytkowników budynków, a także rozwiązania podnoszące jakość życia na terenie centrum biznesowego, również w kontekście trwającej pandemii. Olivia otrzymała maksymalną ocenę 25 na 25 punktów. Wynik ten zdobyła w 22 podstawowych kategoriach oraz w 3 nowych, związanych z wdrożonymi na jej terenie innowacjami. Jest to pierwszy taki wynik na świecie, co potwierdza, że gdańskie budynki należą do ścisłej światowej czołówki biznesowej. Kolejne budynki OBC uzyskują wysokie noty certyfikacji ekologicznej BREEAM od poziomu excellent po very good.
W lipcu 2019 roku na 32, 33 i 34 piętrze Olivii Star, najwyższego budynku Polski północnej uruchomiony został projekt, stanowiący unikalną, dodatkową ofertę przyciągającą do Olivii Centre gości z całego świata. Na 32 piętrze otwarta została ogólnodostępna kondygnacja widokowa, umożliwiająca widok 360 st. na całe Trójmiasto. Oferuje nie tylko zachwycającą panoramę na Zatokę Gdańską, Trójmiejski Park Krajobrazowy i gdyńskie wybrzeże klifowe, ale także oryginalnie zaprojektowane wnętrza, punkty gastronomiczne i rekreacyjne. Na 33 piętrze budynku znajdują się dwie prestiżowe restauracje: Arco i Treinta y Tres, prowadzone przez Paco Péreza, jednego z najbardziej utytułowanych szefów kuchni na świecie. Natomiast na 34 kondygnacji, na wysokości blisko 160 metrów nad ziemią, utworzono położone najwyżej w Polsce multifunkcjonalne centrum konferencyjne. Olivia oferuje ponad 1600 miejsc parkingowych, szereg punktów do ładowania samochodów elektrycznych, punkty do przechowywania i ładowania hulajnóg elektrycznych, kilkaset stojaków rowerowych oraz duże szatnie z prysznicami dla rowerzystów w każdym z 8 budynków.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.