Komunikaty PR

Firma wspiera edukację dzieci ze spektrum autyzmu

2023-01-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Ogólnoświatowe statystki pokazują, że spektrum autyzmu występuje u ok. 1 – 3 proc. populacji, podczas gdy jeszcze w latach 80 diagnozowano je zaledwie u 0,05 proc. Rosnąca świadomość i rozpoznawalność wiąże się także z rozwojem specjalistycznych placówek edukacyjnych takich jak Niebieska Szkoła stworzona dla dzieci z autyzmem w normie intelektualnej. Partnerem szkoły została właśnie firma Konica Minolta, która dostarczyła placówce sprzęt komputerowy i drukujący, a także wesprze organizację zajęć dodatkowych.

Niebieska Szkoła w Warszawie to placówka dla dzieci ze spektrum autyzmu, zapewniająca naukę w małych grupach w oparciu o podstawę programową oraz program terapeutyczny.  – „W naszej szkole na równi stawiamy odpowiednią edukację i wsparcie terapeutyczne dzieci. Podstawą całego procesu jest -indywidualne podejście, dlatego metody pracy dostosowujemy do bieżących trudności i możliwości. Ponadto bardzo mocno stawiamy na rozwój zainteresowań i talentów naszych uczniów, proponując udział w różnego rodzaju kołach zainteresowań i zajęciach dodatkowych, rozwijających kompetencje” – mówi Sylwia Leśniewska-Kędzior z Niebieskiej Szkoły. W zakresie edukacji placówka oferuje m.in. naukę i pracę z wykorzystaniem metod aktywizujących i polisensorycznych czy wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu lepszego przygotowania uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. W placówce dzieci mogą skorzystać z opieki psychologiczno-pedagogicznej, Treningu Umiejętności Społecznych, terapii integracji sensorycznej czy logopedy.

-„Jedną z kluczowych wartości Niebieskiej Szkoły jest tworzenie porozumienia między uczniami i nauczycielami, rodzicami i szkołą, a także między szkołą a społecznością lokalną. W rozwoju naszej placówki konieczne jest wsparcie różnych partnerów, także z sektora prywatnego, dlatego zaangażowanie firmy Konica Minolta ogromnie nas cieszy. Dziękujemy i z niecierpliwością czekamy na rozwój tej współpracy” – dodaje Sylwia Leśniewska-Kędzior.

Wsparcie częścią filozofii

Konica Minolta, zostając partnerem Niebieskiej Szkoły, wyposażyła placówkę w sprzęt komputerowy oraz dwa urządzenia wspierające działania administracyjne placówki: urządzenie wielofunkcyjne do drukowania, kopiowania i skanowania, które usprawnia pracę sekretariatu oraz drukarkę – kluczowy element wyposażenia pokoju nauczycielskiego. Konica Minolta będzie także wspierać inne inicjatywy jak organizowanie wydarzeń czy spotkań edukacyjnych dla uczniów.

- „Niebieska Szkoła to projekt z wyraźną misją, w którym wszyscy wiedzą do czego zmierzają. Takie placówki to ogromne wsparcie zarówno dla dzieci, jak i rodziców, dlatego ogromnie cieszymy się, mogąc dołożyć małą cegiełkę. Widząc błyskawiczny rozwój i ogromny potencjał Niebieskiej Szkoły, jesteśmy pewni, że nasza współpraca będzie cały czas rozkwitać – mówi Rafał Torz, Dyrektor Handlowy Sprzedaży Bezpośredniej z Konica Minolta Business Solution Polska. – Filozofią zarządzania naszej firmy jest „tworzenie nowej wartości”, nie tylko ekonomicznej, ale także społecznej – kreowanie środowiska przyjaznego ludziom i społecznościom. Dlatego staramy się, wykorzystując naszą wiedzę i urządzenia, zadbać o odpowiedni rozwój młodego pokolenia” – dodaje.

Konica Minolta stawia na szkoły

Partnerstwo Niebieskiej szkoły to już kolejna aktywność Konica Minolta, wspierająca rozwój najmłodszych. Pod koniec 2022 roku w ramach akcji świątecznej pracownicy firmy przygotowali prezenty dla dzieci z Fundacji Palium Hospicjum ZNMP w Chojnicach, Domu Dziecka nr 3 Nasz Dom w Poznaniu, Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Otwocku i Domu Małego dziecka w Bydgoszczy.

Ponadto w listopadzie i grudniu ub. r. Konica Minolta Business Solution Polska przeprowadziła konkurs plastyczny „Jestem Eko” wśród uczniów specjalnych szkół podstawowych i ponadpodstawowych na terenie całej Polski. Dzieci i młodzież z mieli za zadanie przygotować prace plastyczne na temat ekologii. Wybrane prace pojawią się w przygotowanym przez firmę kalendarzu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.