Komunikaty PR

Firma wspiera edukację dzieci ze spektrum autyzmu

2023-01-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Ogólnoświatowe statystki pokazują, że spektrum autyzmu występuje u ok. 1 – 3 proc. populacji, podczas gdy jeszcze w latach 80 diagnozowano je zaledwie u 0,05 proc. Rosnąca świadomość i rozpoznawalność wiąże się także z rozwojem specjalistycznych placówek edukacyjnych takich jak Niebieska Szkoła stworzona dla dzieci z autyzmem w normie intelektualnej. Partnerem szkoły została właśnie firma Konica Minolta, która dostarczyła placówce sprzęt komputerowy i drukujący, a także wesprze organizację zajęć dodatkowych.

Niebieska Szkoła w Warszawie to placówka dla dzieci ze spektrum autyzmu, zapewniająca naukę w małych grupach w oparciu o podstawę programową oraz program terapeutyczny.  – „W naszej szkole na równi stawiamy odpowiednią edukację i wsparcie terapeutyczne dzieci. Podstawą całego procesu jest -indywidualne podejście, dlatego metody pracy dostosowujemy do bieżących trudności i możliwości. Ponadto bardzo mocno stawiamy na rozwój zainteresowań i talentów naszych uczniów, proponując udział w różnego rodzaju kołach zainteresowań i zajęciach dodatkowych, rozwijających kompetencje” – mówi Sylwia Leśniewska-Kędzior z Niebieskiej Szkoły. W zakresie edukacji placówka oferuje m.in. naukę i pracę z wykorzystaniem metod aktywizujących i polisensorycznych czy wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu lepszego przygotowania uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. W placówce dzieci mogą skorzystać z opieki psychologiczno-pedagogicznej, Treningu Umiejętności Społecznych, terapii integracji sensorycznej czy logopedy.

-„Jedną z kluczowych wartości Niebieskiej Szkoły jest tworzenie porozumienia między uczniami i nauczycielami, rodzicami i szkołą, a także między szkołą a społecznością lokalną. W rozwoju naszej placówki konieczne jest wsparcie różnych partnerów, także z sektora prywatnego, dlatego zaangażowanie firmy Konica Minolta ogromnie nas cieszy. Dziękujemy i z niecierpliwością czekamy na rozwój tej współpracy” – dodaje Sylwia Leśniewska-Kędzior.

Wsparcie częścią filozofii

Konica Minolta, zostając partnerem Niebieskiej Szkoły, wyposażyła placówkę w sprzęt komputerowy oraz dwa urządzenia wspierające działania administracyjne placówki: urządzenie wielofunkcyjne do drukowania, kopiowania i skanowania, które usprawnia pracę sekretariatu oraz drukarkę – kluczowy element wyposażenia pokoju nauczycielskiego. Konica Minolta będzie także wspierać inne inicjatywy jak organizowanie wydarzeń czy spotkań edukacyjnych dla uczniów.

- „Niebieska Szkoła to projekt z wyraźną misją, w którym wszyscy wiedzą do czego zmierzają. Takie placówki to ogromne wsparcie zarówno dla dzieci, jak i rodziców, dlatego ogromnie cieszymy się, mogąc dołożyć małą cegiełkę. Widząc błyskawiczny rozwój i ogromny potencjał Niebieskiej Szkoły, jesteśmy pewni, że nasza współpraca będzie cały czas rozkwitać – mówi Rafał Torz, Dyrektor Handlowy Sprzedaży Bezpośredniej z Konica Minolta Business Solution Polska. – Filozofią zarządzania naszej firmy jest „tworzenie nowej wartości”, nie tylko ekonomicznej, ale także społecznej – kreowanie środowiska przyjaznego ludziom i społecznościom. Dlatego staramy się, wykorzystując naszą wiedzę i urządzenia, zadbać o odpowiedni rozwój młodego pokolenia” – dodaje.

Konica Minolta stawia na szkoły

Partnerstwo Niebieskiej szkoły to już kolejna aktywność Konica Minolta, wspierająca rozwój najmłodszych. Pod koniec 2022 roku w ramach akcji świątecznej pracownicy firmy przygotowali prezenty dla dzieci z Fundacji Palium Hospicjum ZNMP w Chojnicach, Domu Dziecka nr 3 Nasz Dom w Poznaniu, Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Otwocku i Domu Małego dziecka w Bydgoszczy.

Ponadto w listopadzie i grudniu ub. r. Konica Minolta Business Solution Polska przeprowadziła konkurs plastyczny „Jestem Eko” wśród uczniów specjalnych szkół podstawowych i ponadpodstawowych na terenie całej Polski. Dzieci i młodzież z mieli za zadanie przygotować prace plastyczne na temat ekologii. Wybrane prace pojawią się w przygotowanym przez firmę kalendarzu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.