Komunikaty PR

Firma wspiera edukację dzieci ze spektrum autyzmu

2023-01-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Ogólnoświatowe statystki pokazują, że spektrum autyzmu występuje u ok. 1 – 3 proc. populacji, podczas gdy jeszcze w latach 80 diagnozowano je zaledwie u 0,05 proc. Rosnąca świadomość i rozpoznawalność wiąże się także z rozwojem specjalistycznych placówek edukacyjnych takich jak Niebieska Szkoła stworzona dla dzieci z autyzmem w normie intelektualnej. Partnerem szkoły została właśnie firma Konica Minolta, która dostarczyła placówce sprzęt komputerowy i drukujący, a także wesprze organizację zajęć dodatkowych.

Niebieska Szkoła w Warszawie to placówka dla dzieci ze spektrum autyzmu, zapewniająca naukę w małych grupach w oparciu o podstawę programową oraz program terapeutyczny.  – „W naszej szkole na równi stawiamy odpowiednią edukację i wsparcie terapeutyczne dzieci. Podstawą całego procesu jest -indywidualne podejście, dlatego metody pracy dostosowujemy do bieżących trudności i możliwości. Ponadto bardzo mocno stawiamy na rozwój zainteresowań i talentów naszych uczniów, proponując udział w różnego rodzaju kołach zainteresowań i zajęciach dodatkowych, rozwijających kompetencje” – mówi Sylwia Leśniewska-Kędzior z Niebieskiej Szkoły. W zakresie edukacji placówka oferuje m.in. naukę i pracę z wykorzystaniem metod aktywizujących i polisensorycznych czy wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu lepszego przygotowania uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. W placówce dzieci mogą skorzystać z opieki psychologiczno-pedagogicznej, Treningu Umiejętności Społecznych, terapii integracji sensorycznej czy logopedy.

-„Jedną z kluczowych wartości Niebieskiej Szkoły jest tworzenie porozumienia między uczniami i nauczycielami, rodzicami i szkołą, a także między szkołą a społecznością lokalną. W rozwoju naszej placówki konieczne jest wsparcie różnych partnerów, także z sektora prywatnego, dlatego zaangażowanie firmy Konica Minolta ogromnie nas cieszy. Dziękujemy i z niecierpliwością czekamy na rozwój tej współpracy” – dodaje Sylwia Leśniewska-Kędzior.

Wsparcie częścią filozofii

Konica Minolta, zostając partnerem Niebieskiej Szkoły, wyposażyła placówkę w sprzęt komputerowy oraz dwa urządzenia wspierające działania administracyjne placówki: urządzenie wielofunkcyjne do drukowania, kopiowania i skanowania, które usprawnia pracę sekretariatu oraz drukarkę – kluczowy element wyposażenia pokoju nauczycielskiego. Konica Minolta będzie także wspierać inne inicjatywy jak organizowanie wydarzeń czy spotkań edukacyjnych dla uczniów.

- „Niebieska Szkoła to projekt z wyraźną misją, w którym wszyscy wiedzą do czego zmierzają. Takie placówki to ogromne wsparcie zarówno dla dzieci, jak i rodziców, dlatego ogromnie cieszymy się, mogąc dołożyć małą cegiełkę. Widząc błyskawiczny rozwój i ogromny potencjał Niebieskiej Szkoły, jesteśmy pewni, że nasza współpraca będzie cały czas rozkwitać – mówi Rafał Torz, Dyrektor Handlowy Sprzedaży Bezpośredniej z Konica Minolta Business Solution Polska. – Filozofią zarządzania naszej firmy jest „tworzenie nowej wartości”, nie tylko ekonomicznej, ale także społecznej – kreowanie środowiska przyjaznego ludziom i społecznościom. Dlatego staramy się, wykorzystując naszą wiedzę i urządzenia, zadbać o odpowiedni rozwój młodego pokolenia” – dodaje.

Konica Minolta stawia na szkoły

Partnerstwo Niebieskiej szkoły to już kolejna aktywność Konica Minolta, wspierająca rozwój najmłodszych. Pod koniec 2022 roku w ramach akcji świątecznej pracownicy firmy przygotowali prezenty dla dzieci z Fundacji Palium Hospicjum ZNMP w Chojnicach, Domu Dziecka nr 3 Nasz Dom w Poznaniu, Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Otwocku i Domu Małego dziecka w Bydgoszczy.

Ponadto w listopadzie i grudniu ub. r. Konica Minolta Business Solution Polska przeprowadziła konkurs plastyczny „Jestem Eko” wśród uczniów specjalnych szkół podstawowych i ponadpodstawowych na terenie całej Polski. Dzieci i młodzież z mieli za zadanie przygotować prace plastyczne na temat ekologii. Wybrane prace pojawią się w przygotowanym przez firmę kalendarzu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.