Firmowa karta kredytowa pomaga w biznesie
Stabilna kondycja finansowa firmy jest niezbędna do efektywnego rozwoju. Stan finansów może poprawić wykorzystywanie kart kredytowych, które wspierają płynność przedsiębiorstwa. Łatwy dostęp do dodatkowych środków finansowych, odroczony termin spłaty czy kontrola firmowych wydatków, to jedne z najważniejszych zalet kart kredytowych dla biznesu.
Biznesowa niezależność
Dzięki kartom kredytowym, mikro i małe przedsiębiorstwa dysponują poduszką finansową, która pomaga funkcjonować niezależnie od stanu bieżących środków na koncie. Dziś jest to dla firm pewnego rodzaju wehikuł finansowy. Na przykład Diners Club Polska oferuje posiadaczom firmowych instrumentów płatniczych m.in. nisko oprocentowany kredyt na karcie już od 5,7 proc. w skali roku i odroczony termin spłaty nawet do 59 dni. Takie rozwiązanie jest szczególnie ważne, gdy kontrahenci spóźniają się z regulacją należności. Krajowy Rejestr Długów w raporcie z czerwca br. informował, że 60 proc. firm podczas pandemii skarżyło się, że nie otrzymują płatności w terminie. Natomiast 44 proc. MŚP spotkało się z sytuacją, że w ostatnich 3. miesiącach nie otrzymało zapłaty od przynajmniej jednego z partnerów biznesowych[1].
Dzięki odroczonym płatnościom, firmom łatwiej jest utrzymać płynność finansową bez dodatkowych kosztów. Aby uzyskać kredytowanie na preferencyjnych warunkach, wystarczy spłacić kwotę minimalną w wysokości 10 proc. zadłużenia. W przypadku kart Diners Club odsetki naliczane są od daty wymaganej spłaty, nie zaś od daty transakcji, nawet w wypadku wypłat gotówki - co jest rozwiązaniem unikalnym dla kart kredytowych nie tylko w Polsce.
Wygoda, kontrola i bezpieczeństwo
Według raportu Związku Banków Polskich, w II kwartale 2021 r. 2,1 mln MŚP aktywnie korzystało z bankowości internetowej, a prawie 3 mln przedsiębiorstw posiadało dostęp do usług bankowości online[2]. Polskie firmy chętnie używają nowoczesnych rozwiązań, które usprawniają prowadzenie firmy. Diners Club Polska wychodzi naprzeciw tym potrzebom i wśród firmowych kart kredytowych oferuje również wirtualną kartę Diners Club Virtual Card (DCVC), która zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa transakcji. Użytkownicy tego instrumentu otrzymują również stały dostęp do konta online, raportów operacji na kartach, wyciągów czy bieżących operacji. Istotnym elementem, który dodatkowo wpływa na poczucie bezpieczeństwa finansowego w firmie jest również ochrona „chargeback”, dzięki której posiadacz karty otrzymuje prawo zwrotu środków za pośrednictwem jej wydawcy w przypadku niezrealizowanej przez akceptanta karty usługi.
– Dziś jak nigdy wcześniej biznes potrzebuje sprawnych rozwiązań, które pomogą w codziennym prowadzeniu firmy. Karty kredytowe gwarantują nie tylko łatwy dostęp do dodatkowych środków finansowych, ale pozwalają również w czasie rzeczywistym kontrolować wydatki przedsiębiorstwa – mówi Anna Stankiewicz z Diners Club Polska.
Podróże służbowe stają się łatwiejsze
Firmowe karty kredytowe mogą także podnieść bezpieczeństwo i komfort służbowych podróży. W tym przypadku liczy się nie tylko łatwy dostęp do dodatkowych środków pieniężnych, ale również ubezpieczenie wyjazdów zagranicznych. Podczas podróży istnieje ryzyko, że pracownik ulegnie nieszczęśliwemu wypadkowi lub chorobie. W takiej sytuacji bardzo pomocny może być kompleksowy pakiet ubezpieczenia wyjazdu. W kartach Diners Club polisa turystyczna zabezpiecza do kwoty 500 tys. PLN i zawiera ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, zwrot kosztów leczenia czy zakupu leków. Odpowiadając na obecną sytuację epidemiologiczną, oferta pokrywa również koszty związane z zachorowaniem na COVID-19.
Usługi dodane kolejną zaletą
Przedsiębiorcy, którzy korzystają z instrumentów płatniczych Diners Club Polska, mogą liczyć m.in. na globalną akceptację i możliwość zbierania mil w programie Miles & More. Zebrane w ten sposób mile można wymieniać na bilety lotnicze lub podwyższenie klasy podróży. Innymi cenionymi przez klientów usługami są m.in.: dostęp do ponad 1 000 saloników lotniskowych i dziesiątek milionów hotspotów WiFi na świecie oraz możliwość korzystania z przejść FastTrack na wybranych lotniskach w Polsce.
Przy okazji przypominamy, że kartami Diners Club można płacić w Polsce w większości największych sieci detalicznych, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Lidl, Żabka, Hebe, Rossmann, Pepco, Castorama, IKEA, Leroy Merlin, w sieciach aptek Ziko, Dr Max, DOZ oraz stacjach benzynowych – Orlen, Lotos, BP, Shell czy Amic Energy. Wśród akceptantów są także największe marki technologiczne oraz e-commerce, jak Amazon, AliExpress czy Uber. Dzięki akceptacji PayPal, klienci mogą także płacić za zakupy kartami Diners Club w największych sklepach modowych, sportowych, kosmetycznych, księgarniach, a także opłacać subskrypcje na platformach takich jak Netflix czy Audioteka. Kartami Diners Club można zapłacić również za bilety komunikacji miejskiej - w serwisach online i aplikacjach oraz ostatnio także w wielu biletomatach w polskich miastach. Dla korzystających z płatności mobilnych, karta Diners Club doskonale sprawdzi się jako domyślne źródło finansowania w popularnej w Polsce aplikacji Curve.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Informacja o Diners Club Polska
Diners Club Polska jest jedynym niebankowym podmiotem w Polsce, który wydaje karty kredytowe z okresem bezodsetkowym do 59 dni i oprocentowaniem kredytu w wysokości od 5,7 proc. Wybrane karty wydawcy można połączyć z największym europejskim programem lojalnościowym - Miles and More. Oferta kart Diners Club jest kierowana do dużych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, przedstawicieli wolnych zawodów, podróżników, oraz wszystkich, którzy cenią wygodę i bezpieczeństwo. Karty są akceptowane na świecie w 40 mln punktów handlowo-usługowych oraz w 1,3 mln bankomatów, w ponad 200 państwach i terytoriach zależnych. Spółka jest licencjobiorcą Diners Club International, najstarszego wydawcy kart płatniczych oraz jednej z największych i najbardziej znanych niebankowych instytucji finansowych na świecie, należącej do Discover Financial Services.
Więcej informacji na stronie: www.dinersclub.pl
[1] Badanie Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP”, czerwiec 2021 r.
[2] Raport Związku Banków Polskich „NetB@nk”, wyniki za II kw. 2021 r.
Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową
Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.