Franczyza Fit Cake z 6 nowymi kawiarniami
Wydawałoby się, że to nie najlepszy czas na otwieranie lokalu gastronomicznego, a jednak sieć Fit Cake przez ostatnie półtora miesiąca uruchomiła 6 nowych franczyz, jedna natomiast – w Toruniu – została gruntownie przeorganizowana i oddana klientom w nowej odsłonie.
Dobra passa zaczęła się od Zielonej Góry. 15 października nową kawiarnię Fit Cake w tym mieście przy os. Kaszubskim 3/3, odwiedzili pierwsi klienci. I nie byli zawiedzeni! Co ważne, lokal uruchomili franczyzobiorcy, którzy już prowadzą jeden Fit Cake w innej dzielnicy.
- Mamy coraz więcej multifranczyzobiorców. A to znaczy, że Fit Cake ma swoją dobrze sprofilowaną grupę odbiorców, ludzi, którzy postanowili prowadzić zdrowy tryb życia, zrezygnować z cukru, albo muszą stosować dietę z różnymi ograniczeniami i nawet w dobie kryzysu nie rezygnują z naszych produktów – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake. – Także system franczyzowy, jaki oferujemy, jest na tyle sprawny i opłacalny, że ludzie chcą otwierać nowe lokale w tej formule.
Po Zielonej Górze przyszła kolej na Oleśnicę. Pod koniec października ruszyła tam, przy ul I. Paderewskiego 5L kolejna kawiarnia Fit Cake. Motywacja jej powstania jest dość typowa dla sieci. Franczyzobiorczyni dosyć miała jeżdżenia ponad 30 kilometrów, tylko po to, by kupić zdrowe ciasto. Postanawiała sama je produkować i sprzedawać, ale nie tylko na własny użytek. Fit Cake od dawna było jej ulubioną fit kawiarnią, dlatego wybór jaki lokal otworzyć był dość oczywisty. Po miesiącu nadal jest o tym przekonana.
29 października odbyło się uroczyste otwarcie w Mrokowie. Lokal powstał przy ul. Rejonowej 42B, a ciacho bez cukru i fit słodycze jakie oferuje spotkały się z ciepłym przyjęciem klientów, którzy zostawiają dobre opinie i komentarze o kawiarni. W sobotę 5 listopada ruszył długo wyczekiwany Fit Cake w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Raszkowskiej 16. Od 19 listopada w Grudziądzu przy Pańskiej 1/1 można kupić fitkejkowe ciasta, torty, batony, śniadania, kremy i desery w słoiczkach i wiele innych słodkości, ale zdrowym wydaniu. Wydarzeniem w Toruniu było reotwarcie Fit Cake w nowej odsłonie i pod nowym kierownictwem.
„Najświeższa” nie-cukiernia otworzyła się w Chełmie. 26 listopada pierwsi goście odwiedzili Fit Cake przy ul. Lubelskiej 47. Wysoka frekwencja jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Historia powstania lokalu to opowieść o zmaganiach właścicielki, która od dawna nie je cukru i ogranicza gluten. Postanowiła więc zainwestować w coś, co zaspokoi jej potrzeby, a być może stanie się też sposobem na życie.\
- Wszyscy nasi franczyzobiorcy są przekonani do marki, wiedzą, że nasze produkty są uczciwe. Jak oferujemy coś bezglutenowego, to na 100 proc. i z certyfikatem. Jak coś reklamujemy jako vege, to nie ma tam krztyny produktów odzwierzęcych. Nie kombinujemy z kaloriami jak robią to inni w pseudo zdrowych lokalach, gdzie podaje się wartość energetyczną dla 100 g (co napisane jest małym druczkiem), podczas gdy ciastko ma ponad 200 g. Dlatego nie tracimy, tylko zyskujemy i klientów, i partnerów – Rafał Kościuk nie kryje zadowolenia z ostatnich sukcesów marki. Przyznaje też, że sieć wdrożyła wiele rozwiązań, które mają wesprzeć franczyzobiorców i inwestorów w tym trudnym dla gospodarki okresie.
Do końca grudnia można np. skorzystać z wakacji inwestycyjnych. Potencjalni franczyzobiorcy mogą odroczyć część kosztów, niezbędnych do uruchomienia kawiarni na pół roku. Sieć przewiduje też spłacanie opłaty franczyzowej w ratach. Oferuje też współpracę z działem prawnym, który doradzi z jakich dotacji można skorzystać, czy jak wynegocjować umowę najmu, żeby poradzić sobie z rosnącymi kosztami mediów. Naciskamy na ciągłą edukację naszych franczyzobiorców i staramy się ich rozwijać biznesowo i produktowo.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.