Franczyza Keto Cake - nowa marka własna Fit Cake
Największa polska sieć niecukierni Fit Cake wprowadza do systemu franczyzowego nowy format - Keto Cake. To odpowiedź firmy na epidemię otyłości, jaka pojawiła się podczas pandemii koronawirusa. Według badań Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego w 2020 roku przytyło ponad 30 proc. Polaków.
Jak wynika ze statystyk Instytutu wzrost wagi jest znaczący - średnio o przynajmniej 5 kg, ale też bardzo niepokojący, ponieważ otyli są bardziej narażeni na ciężki przebieg covid-19. Najwięcej kilogramów przybyło osobom w wieku produkcyjnym, ale o zwolnionym już metabolizmie, czyli głównie 40, 50 i 60-latkom.
- To znamienne, ponieważ pozbawieni swojej codziennej aktywności: chodzenia do pracy, regularnych godzin posiłków, treningów, zużywali codziennie o około 500 kalorii mniej. O tyle “odchudzone” powinny być też ich posiłki, ale jak wiadomo, z nudów i stresu zamiast mniej jedliśmy więcej. Wielu osobom waga przyrastała w zastraszającym tempie, nawet
o kilogram miesięcznie - mówi Ewelina Choińska, autorka „lekkich” receptur w Fit Cake i zawodniczka fitness. - Teraz, i z powodu wiosny i optymizmu jaki przyniosły masowe szczepienia, czas się ich pozbyć. Wprowadzamy więc do naszej franczyzy moduł Keto Cake, który pozwala w szybkim tempie pozbyć się nadprogramowych kilogramów.
Sieć zdecydowała się na stworzenie nowej marki, ponieważ dąży do oddzielenia KETO od FIT, z którym jest od początku kojarzona. Dieta ketogeniczna ma bowiem wielu zwolenników, ale często spotyka się też z krytyką.
- Marka Fit Cake wychodzi z ofertą do różnorodnego grona odbiorców. Staramy się, aby każdy człowiek na diecie - nie ważne jakiej - znalazł u nas najzdrowszy odpowiednik tego czego szuka. Fit Cake nie ocenia żadnej z diet, Fit Cake szanuje decyzje zakupowe każdego klienta – mówi współwłaściciel sieci Rafał Kościuk.
Keto Cake dla niecierpliwych
Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami i większą wagę przywiązują do zdrowego odżywiania. Wielu przechodzi na specjalne diety, często kontrowersyjne. Triumfy święci weganizm - także z powodów światopoglądowych, ale hitem ostatnich miesięcy jest dieta ketogeniczna. Od dawna była popularna w środowiskach sportowców i osób aktywnych, ponieważ pozwala na przyswojenie z posiłków najwartościowszych dla organizmu składników. Teraz stała się powszechna. Układa się ją tak, by w daniu zwiększyć ilość zdrowych tłuszczy przy równoczesnym ograniczeniu węglowodanów. Zalecana jest także dla diabetyków i osób z insulinoopornością, ponieważ ułatwia kontrolę glikogenu.
- Jej efektem jest szybka redukcja masy ciała, ale też dłuższe uczucie sytości oraz regulacja pracy układu pokarmowego. To dieta dobra dla niecierpliwych - dodaje Ewelina Choińska. - Od dawna wiele naszych ciast jest nie tylko bez cukru, gluten free i wege, ale też keto. Na ostatnie święta Bożego Narodzenia i wielkanocne przygotowaliśmy specjalne keto menu i uświadomiło nam to jak wielkie jest zainteresowanie tego typu słodyczami. Znikały w oka mgnieniu.
W ofercie Keto Cake znajdą się ciasta o zbilansowanym keto składzie, desery w słoiczkach, batony. Już wiadomo, że hitem będzie keto Knoppers, sernik Oreo i donuty ze słonym karmelem.
Keto franczyza to dobry kierunek
Okazało się, że poza klientami keto ofertą zainteresowani są także franczyzobiorcy Fit Cake i inni przedsiębiorcy działający w branży gastronomicznej.
- Pewna inwestorka ze Śląska zdecydowała się na wejście do sieci właśnie ze względu na Keto Cake, ponieważ jest gorącą zwolenniczką tej diety - mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel franczyzy Fit Cake. - Inni nasi partnerzy też sygnalizują, że to dobry kierunek i chcą rozbudować swój biznes o ten moduł.
Keto Cake, jako opcja dodatkowa do już funkcjonujących lokali kosztuje 3,5 tys. zł. Fit Cake mimo niekorzystnej koniunktury w gastronomii rozwija się znakomicie. Podczas pandemii dla wielu osób stało się jasne, że masa ciała i styl odżywiania ma kolosalny wpływ na stan zdrowia. Stąd niesłabnące zainteresowanie niskokalorycznymi słodyczami bez cukru. W pierwszym kwartale 2021 roku, wywodząca się z Białegostoku sieć podpisała 9 umów franczyzowych na nowe punkty. Do końca roku na polskim rynku ma działać 50 Fit Cake (w styczniu było ich 24). Pojawiły się też pierwsze pytania o franczyzę za granicą.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.