Komunikaty PR

GLS Poland Logistycznym Operatorem Roku

2021-12-13  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

To najważniejsza nagroda polskiej logistyki. Złote Godło, czyli pierwsze miejsce, zdobyła firma kurierska GLS Poland.

Głuchowo, 13 grudnia 2021. To już 20. edycja prestiżowego programu Logistyczny Operator Roku, najważniejszego w tej branży. Nagrody i wyróżnienia są przyznawane na podstawie obiektywnego kryterium, ponieważ wynikają z badań satysfakcji klientów operatorów logistycznych. Oceniają oni m.in. potencjał konkurencyjny firm, kompleksowość ich usług, wykonanie założonych norm usług logistycznych, standard obsługi klientów, jak również pozycję operatorów na rynku. Badanie prowadzą Data Group Consulting i Wydawnictwo Eurologistics.

GLS Poland bierze udział w programie od początku. Firma wielokrotnie otrzymywała już wyróżnienia, była również laureatem jednej z trzech głównych nagród. Teraz zdobywa pierwsze miejsce, czyli Złote Godło dla Logistycznego Operatora Roku.

– Ta nagroda to dla nas ogromne wyróżnienie. Dziękuję naszym klientom za zaufanie, którym obdarzają nas każdego dnia. To ich zadowolenie z wysokiej jakości naszych usług sprawiło, że mogliśmy otrzymać w tym roku Złote Godło. Klient jest w sercu wszystkiego, co robimy i dlatego z dumą przyjmujemy tę nagrodę. Podejmujemy jednocześnie wyzwanie, by nadal z pasją i otwartością dostarczać coś więcej niż przesyłki. Przede wszystkim dziękuję jednak naszym pracownikom, współpracownikom i partnerom biznesowym. Firma logistyczna to infrastruktura, procesy i co najważniejsze ludzie. I dlatego właśnie ta nagroda jest dla nich. Wszystkich ludzi GLS – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.

Jakość i elastyczność

Wg danych przekazanych przez organizatorów badania, GLS wyróżnia się na rynku pod względem oceny standardu usług, w szczególności elastyczności działania, a także poziomu informatyzacji. Obszary te zawsze stanowiły silną stronę GLS, a teraz firma jeszcze bardziej się na tym polu umocniła. Wszystko to sprawia, że GLS skutecznie pozycjonuje się wśród klientów mających określone potrzeby.

Myślę, że elastyczność to słowo klucz. W praktyce oznacza umiejętność dostosowania usług i formy obsługi do realnych potrzeb i oczekiwań klientów. Zawsze jesteśmy otwarci na rozmowę, komunikatywni i szukamy rozwiązań indywidualnych – podkreśla Małgorzata Markowska, promotion & communication manager GLS Poland.

Klienci docenili zwłaszcza doświadczenie GLS w obsłudze rynku e-commerce w Polsce i za granicą. Pod tym względem firma uzyskała aż 70% ocen pozytywnych. Geograficzny zasięg dostaw staje się dla klientów coraz ważniejszy – w tej dziedzinie zdecydowana większość z nich uważa ofertę GLS za najlepszą na rynku.

Małgorzata Markowska zwraca uwagę na fakt, że ważnym elementem strategii GLS jest gotowość na zmiany na rynku. – Świadomie stawiamy na usługi wysokiej jakości. Jednak rozumiemy przez to coś więcej niż sprawność i efektywność procesów logistycznych: tworzymy usługi przyjazne, od człowieka dla człowieka, oparte na dobrych relacjach. Tak postrzegamy swoją rolę, to wręcz nasza tożsamość. Zmiany następują dziś szybciej niż kiedykolwiek. Tym ważniejsze jest, by to człowiek pozostawał w centrum uwagi – zaznacza  Małgorzata Markowska.

Przyszłość ze strategią

Firma ma w planach dalsze, systematycznie wzmacnianie pozycji rynkowej i potencjału operacyjnego. GLS rozpoczął niedawno realizację nowej strategii pod nazwą Accelerate (dotyczy to wszystkich spółek krajowych firmy). GLS Poland w ciągu najbliższych trzech lat zamierza zainwestować 3-4% przychodów w infrastrukturę, a także w technologię i rozwiązania ekologiczne.

Obecnie GLS Poland dysponuje siecią 45 filii, zlokalizowanych w całym kraju. Do 2024 r. planuje uruchomić kolejne 20, czyli zwiększyć ich liczbę blisko o 50%. Na Górnym Śląsku ma powstać nowe centrum regionalne, które może zacząć działać już w przyszłym roku finansowym. GLS Poland zamierza również zbudować nową centralną sortownię. Zgodnie z planem, będzie działać już w latach 2023-24.

Równocześnie wdrażamy zaawansowane rozwiązania cyfrowe, pozwalające analizować ogromne ilości danych, a dzięki temu optymalizować procesy logistyczne. To dziś narzędzia nieodzowne dla nowoczesnej firmy kurierskiej, pozwalające coraz sprawniej obsługiwać rosnące wolumeny przesyłek – dodaje Tomek Zwiercan.

W ramach nowej strategii firmy pierwszoplanowe są również cele związane ze zrównoważonym rozwojem. W kilku polskich miastach jeżdżą już e-vany oraz rowery kurierskie w barwach GLS, a już od 2019 r. część tras transportu liniowego operatora obsługują pojazdy ciężarowe z napędem na LNG. Poza tym, blisko 20 oddziałów GLS Poland w całym kraju – w tym największe obiekty, jak sortownie pod Warszawą i w Strykowie pod Łodzią – energię w 100% czerpie już z OZE.

Systematycznie rozbudowujemy potencjał firmy, przy czym wszystkie nasze działania i plany są zogniskowane wokół rzeczywistych oczekiwań i potrzeb klientów. To jest dla nas strategiczny punkt odniesienia. Zależy nam na długofalowym wzmacnianiu pozycji rynkowej właśnie w oparciu o zaufanie klientów – podsumowuje Małgorzata Markowska.

O Grupie GLS

Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma When U Buy – jedna aplikacja, by zarządzać wszystkimi zakupami online Biuro prasowe
2024-05-20 | 01:00

When U Buy – jedna aplikacja, by zarządzać wszystkimi zakupami online

Wygoda, oszczędność czasu i lepsza kontrola nad zakupami – gdy coraz więcej kupujemy online, potrzebujemy wygodnego narzędzia do zarządzania procesem zakupów, by nie musieć
Firma Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ
2024-05-16 | 01:00

Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ

W czwartek, 23 maja br. nastąpi oficjalne otwarcie nowego zakładu produkcji nawozów dolistnych foliQ w Aleksandrowie Kujawskim. To kluczowa inwestycja dla Agrii Polska, która
Firma Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata
2024-05-14 | 16:20

Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata

Wśród biznesów zakładanych przez kobiety aż 85 proc. jest w stanie przetrwać pierwsze dwa lata działalności. Najbardziej decydujący jest drugi rok prowadzenia firmy, jednak

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.