Komunikaty PR

GLS Poland Logistycznym Operatorem Roku

2021-12-13  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

To najważniejsza nagroda polskiej logistyki. Złote Godło, czyli pierwsze miejsce, zdobyła firma kurierska GLS Poland.

Głuchowo, 13 grudnia 2021. To już 20. edycja prestiżowego programu Logistyczny Operator Roku, najważniejszego w tej branży. Nagrody i wyróżnienia są przyznawane na podstawie obiektywnego kryterium, ponieważ wynikają z badań satysfakcji klientów operatorów logistycznych. Oceniają oni m.in. potencjał konkurencyjny firm, kompleksowość ich usług, wykonanie założonych norm usług logistycznych, standard obsługi klientów, jak również pozycję operatorów na rynku. Badanie prowadzą Data Group Consulting i Wydawnictwo Eurologistics.

GLS Poland bierze udział w programie od początku. Firma wielokrotnie otrzymywała już wyróżnienia, była również laureatem jednej z trzech głównych nagród. Teraz zdobywa pierwsze miejsce, czyli Złote Godło dla Logistycznego Operatora Roku.

– Ta nagroda to dla nas ogromne wyróżnienie. Dziękuję naszym klientom za zaufanie, którym obdarzają nas każdego dnia. To ich zadowolenie z wysokiej jakości naszych usług sprawiło, że mogliśmy otrzymać w tym roku Złote Godło. Klient jest w sercu wszystkiego, co robimy i dlatego z dumą przyjmujemy tę nagrodę. Podejmujemy jednocześnie wyzwanie, by nadal z pasją i otwartością dostarczać coś więcej niż przesyłki. Przede wszystkim dziękuję jednak naszym pracownikom, współpracownikom i partnerom biznesowym. Firma logistyczna to infrastruktura, procesy i co najważniejsze ludzie. I dlatego właśnie ta nagroda jest dla nich. Wszystkich ludzi GLS – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.

Jakość i elastyczność

Wg danych przekazanych przez organizatorów badania, GLS wyróżnia się na rynku pod względem oceny standardu usług, w szczególności elastyczności działania, a także poziomu informatyzacji. Obszary te zawsze stanowiły silną stronę GLS, a teraz firma jeszcze bardziej się na tym polu umocniła. Wszystko to sprawia, że GLS skutecznie pozycjonuje się wśród klientów mających określone potrzeby.

Myślę, że elastyczność to słowo klucz. W praktyce oznacza umiejętność dostosowania usług i formy obsługi do realnych potrzeb i oczekiwań klientów. Zawsze jesteśmy otwarci na rozmowę, komunikatywni i szukamy rozwiązań indywidualnych – podkreśla Małgorzata Markowska, promotion & communication manager GLS Poland.

Klienci docenili zwłaszcza doświadczenie GLS w obsłudze rynku e-commerce w Polsce i za granicą. Pod tym względem firma uzyskała aż 70% ocen pozytywnych. Geograficzny zasięg dostaw staje się dla klientów coraz ważniejszy – w tej dziedzinie zdecydowana większość z nich uważa ofertę GLS za najlepszą na rynku.

Małgorzata Markowska zwraca uwagę na fakt, że ważnym elementem strategii GLS jest gotowość na zmiany na rynku. – Świadomie stawiamy na usługi wysokiej jakości. Jednak rozumiemy przez to coś więcej niż sprawność i efektywność procesów logistycznych: tworzymy usługi przyjazne, od człowieka dla człowieka, oparte na dobrych relacjach. Tak postrzegamy swoją rolę, to wręcz nasza tożsamość. Zmiany następują dziś szybciej niż kiedykolwiek. Tym ważniejsze jest, by to człowiek pozostawał w centrum uwagi – zaznacza  Małgorzata Markowska.

Przyszłość ze strategią

Firma ma w planach dalsze, systematycznie wzmacnianie pozycji rynkowej i potencjału operacyjnego. GLS rozpoczął niedawno realizację nowej strategii pod nazwą Accelerate (dotyczy to wszystkich spółek krajowych firmy). GLS Poland w ciągu najbliższych trzech lat zamierza zainwestować 3-4% przychodów w infrastrukturę, a także w technologię i rozwiązania ekologiczne.

Obecnie GLS Poland dysponuje siecią 45 filii, zlokalizowanych w całym kraju. Do 2024 r. planuje uruchomić kolejne 20, czyli zwiększyć ich liczbę blisko o 50%. Na Górnym Śląsku ma powstać nowe centrum regionalne, które może zacząć działać już w przyszłym roku finansowym. GLS Poland zamierza również zbudować nową centralną sortownię. Zgodnie z planem, będzie działać już w latach 2023-24.

Równocześnie wdrażamy zaawansowane rozwiązania cyfrowe, pozwalające analizować ogromne ilości danych, a dzięki temu optymalizować procesy logistyczne. To dziś narzędzia nieodzowne dla nowoczesnej firmy kurierskiej, pozwalające coraz sprawniej obsługiwać rosnące wolumeny przesyłek – dodaje Tomek Zwiercan.

W ramach nowej strategii firmy pierwszoplanowe są również cele związane ze zrównoważonym rozwojem. W kilku polskich miastach jeżdżą już e-vany oraz rowery kurierskie w barwach GLS, a już od 2019 r. część tras transportu liniowego operatora obsługują pojazdy ciężarowe z napędem na LNG. Poza tym, blisko 20 oddziałów GLS Poland w całym kraju – w tym największe obiekty, jak sortownie pod Warszawą i w Strykowie pod Łodzią – energię w 100% czerpie już z OZE.

Systematycznie rozbudowujemy potencjał firmy, przy czym wszystkie nasze działania i plany są zogniskowane wokół rzeczywistych oczekiwań i potrzeb klientów. To jest dla nas strategiczny punkt odniesienia. Zależy nam na długofalowym wzmacnianiu pozycji rynkowej właśnie w oparciu o zaufanie klientów – podsumowuje Małgorzata Markowska.

O Grupie GLS

Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.