GLS Poland Logistycznym Operatorem Roku
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
To najważniejsza nagroda polskiej logistyki. Złote Godło, czyli pierwsze miejsce, zdobyła firma kurierska GLS Poland.
Głuchowo, 13 grudnia 2021. To już 20. edycja prestiżowego programu Logistyczny Operator Roku, najważniejszego w tej branży. Nagrody i wyróżnienia są przyznawane na podstawie obiektywnego kryterium, ponieważ wynikają z badań satysfakcji klientów operatorów logistycznych. Oceniają oni m.in. potencjał konkurencyjny firm, kompleksowość ich usług, wykonanie założonych norm usług logistycznych, standard obsługi klientów, jak również pozycję operatorów na rynku. Badanie prowadzą Data Group Consulting i Wydawnictwo Eurologistics.
GLS Poland bierze udział w programie od początku. Firma wielokrotnie otrzymywała już wyróżnienia, była również laureatem jednej z trzech głównych nagród. Teraz zdobywa pierwsze miejsce, czyli Złote Godło dla Logistycznego Operatora Roku.
– Ta nagroda to dla nas ogromne wyróżnienie. Dziękuję naszym klientom za zaufanie, którym obdarzają nas każdego dnia. To ich zadowolenie z wysokiej jakości naszych usług sprawiło, że mogliśmy otrzymać w tym roku Złote Godło. Klient jest w sercu wszystkiego, co robimy i dlatego z dumą przyjmujemy tę nagrodę. Podejmujemy jednocześnie wyzwanie, by nadal z pasją i otwartością dostarczać coś więcej niż przesyłki. Przede wszystkim dziękuję jednak naszym pracownikom, współpracownikom i partnerom biznesowym. Firma logistyczna to infrastruktura, procesy i co najważniejsze – ludzie. I dlatego właśnie ta nagroda jest dla nich. Wszystkich ludzi GLS – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.
Jakość i elastyczność
Wg danych przekazanych przez organizatorów badania, GLS wyróżnia się na rynku pod względem oceny standardu usług, w szczególności elastyczności działania, a także poziomu informatyzacji. Obszary te zawsze stanowiły silną stronę GLS, a teraz firma jeszcze bardziej się na tym polu umocniła. Wszystko to sprawia, że GLS skutecznie pozycjonuje się wśród klientów mających określone potrzeby.
– Myślę, że elastyczność to słowo klucz. W praktyce oznacza umiejętność dostosowania usług i formy obsługi do realnych potrzeb i oczekiwań klientów. Zawsze jesteśmy otwarci na rozmowę, komunikatywni i szukamy rozwiązań indywidualnych – podkreśla Małgorzata Markowska, promotion & communication manager GLS Poland.
Klienci docenili zwłaszcza doświadczenie GLS w obsłudze rynku e-commerce w Polsce i za granicą. Pod tym względem firma uzyskała aż 70% ocen pozytywnych. Geograficzny zasięg dostaw staje się dla klientów coraz ważniejszy – w tej dziedzinie zdecydowana większość z nich uważa ofertę GLS za najlepszą na rynku.
Małgorzata Markowska zwraca uwagę na fakt, że ważnym elementem strategii GLS jest gotowość na zmiany na rynku. – Świadomie stawiamy na usługi wysokiej jakości. Jednak rozumiemy przez to coś więcej niż sprawność i efektywność procesów logistycznych: tworzymy usługi przyjazne, od człowieka dla człowieka, oparte na dobrych relacjach. Tak postrzegamy swoją rolę, to wręcz nasza tożsamość. Zmiany następują dziś szybciej niż kiedykolwiek. Tym ważniejsze jest, by to człowiek pozostawał w centrum uwagi – zaznacza Małgorzata Markowska.
Przyszłość ze strategią
Firma ma w planach dalsze, systematycznie wzmacnianie pozycji rynkowej i potencjału operacyjnego. GLS rozpoczął niedawno realizację nowej strategii pod nazwą Accelerate (dotyczy to wszystkich spółek krajowych firmy). GLS Poland w ciągu najbliższych trzech lat zamierza zainwestować 3-4% przychodów w infrastrukturę, a także w technologię i rozwiązania ekologiczne.
Obecnie GLS Poland dysponuje siecią 45 filii, zlokalizowanych w całym kraju. Do 2024 r. planuje uruchomić kolejne 20, czyli zwiększyć ich liczbę blisko o 50%. Na Górnym Śląsku ma powstać nowe centrum regionalne, które może zacząć działać już w przyszłym roku finansowym. GLS Poland zamierza również zbudować nową centralną sortownię. Zgodnie z planem, będzie działać już w latach 2023-24.
– Równocześnie wdrażamy zaawansowane rozwiązania cyfrowe, pozwalające analizować ogromne ilości danych, a dzięki temu optymalizować procesy logistyczne. To dziś narzędzia nieodzowne dla nowoczesnej firmy kurierskiej, pozwalające coraz sprawniej obsługiwać rosnące wolumeny przesyłek – dodaje Tomek Zwiercan.
W ramach nowej strategii firmy pierwszoplanowe są również cele związane ze zrównoważonym rozwojem. W kilku polskich miastach jeżdżą już e-vany oraz rowery kurierskie w barwach GLS, a już od 2019 r. część tras transportu liniowego operatora obsługują pojazdy ciężarowe z napędem na LNG. Poza tym, blisko 20 oddziałów GLS Poland w całym kraju – w tym największe obiekty, jak sortownie pod Warszawą i w Strykowie pod Łodzią – energię w 100% czerpie już z OZE.
– Systematycznie rozbudowujemy potencjał firmy, przy czym wszystkie nasze działania i plany są zogniskowane wokół rzeczywistych oczekiwań i potrzeb klientów. To jest dla nas strategiczny punkt odniesienia. Zależy nam na długofalowym wzmacnianiu pozycji rynkowej właśnie w oparciu o zaufanie klientów – podsumowuje Małgorzata Markowska.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.
Prawo
Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna
Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.