Grupa Kerakoll wzmacnia swoją strukturę organizacyjną
Nowym Dyrektorem Finansowym (CFO) Grupy został Ezechiele Galloni, który będzie odpowiedzialny za
administrację, finanse, kontrolę zarządczą, planowanie biznesowe, zarządzanie finansami i obszar prawny,
natomiast Gabriele Retucci został mianowany na stanowisko Dyrektora ds. Marketingu (CMO),
odpowiedzialnego za obszar marketingu (obejmujący produkt, markę i komunikację oraz analizę rynku).
„Pojawienie się Ezechiele i Gabriele znacząco wzmacnia zespół najwyższego kierownictwa, stanowiąc krok
naprzód w naszej strategii ekspansji” - wyjaśnił Marco Zini, Dyrektor Generalny Grupy Kerakoll. „Ich wiedza
i międzynarodowe doświadczenie doskonale wpisują się w nasze cele w zakresie wzrostu i innowacji.
Cieszymy się, że możemy powitać ich w naszym zespole i wspólnie pracować nad budowaniem pomyślnej
przyszłości Kerakoll i ludzi, którzy pracują w Grupie”.
Ezechiele Galloni, nowy Dyrektor Finansowy Kerakoll, wnosi doświadczenie obejmujące dwie dekady
w sektorze przemysłowym i finansowym wraz z udokumentowanym doświadczeniem w sferze międzynarodowej. Galloni, absolwent ekonomii biznesu na Uniwersytecie Bocconi oraz magister
administracji, finansów i kontroli na Uniwersytecie w Modenie i Reggio Emilia, rozpoczął swoją karierę w Snapon, gdzie został Dyrektorem Finansowym na Europę. Następnie pełnił ważne funkcje jako CFO Grupy w SPAL, Lincotek, a później FAAC Technologies, jego ostatnie stanowisko przed dołączeniem do Kerakoll.
W szczególności, podczas swojego doświadczenia jako CFO w FAAC, jednym z wiodących światowych
operatorów w zakresie dostaw systemów automatyki i kontroli dostępu, zarządzał dziewięcioma przejęciami na czterech kontynentach, pełniąc jednocześnie funkcję Chief Compliance Officer, a od 2023 r. Dyrektora ds. fuzji i przejęć.
Gabriele Retucci, nowy CMO Kerakoll, może pochwalić się bogatą i zróżnicowaną karierą
w marketingu i sprzedaży. Z wykształcenia inżynier budownictwa, Retucci rozpoczął swoją karierę w Hilti,
gdzie obejmował coraz bardziej odpowiedzialne stanowiska we Włoszech, Liechtensteinie, Szwajcarii
i Niemczech.
Kierował udanymi projektami jako Head of Product Marketing Central Europe i Head of Marketing South
Europe, a od 2022 r. jako Head of Sales & Marketing Europe dla jednostki biznesowej Hilti „Construction
Software”, a także zarządzał integracją Fieldwire w Europie po przejęciu. Wcześniej pracował jako Product
Leader w Hilti nad ważnymi projektami rozwoju produktów oraz jako Technical Service Leader na poziomie
międzynarodowym.
* * *
Grupa Kerakoll
Grupa Kerakoll jest międzynarodową firmą działającą w branży budowlanej, oferującą zintegrowaną gamę
produktów i usług służących budowaniu lepszych miejsc do życia. Kerakoll została założona w 1968 roku, w samym sercu zagłębia ceramicznego w Sassuolo i rozpoczęła działalność od produkcji klejów do płytek
ceramicznych. Obecnie Grupa jest podzielona na trzy jednostki biznesowe, które koncentrują się na
potrzebach związanych z układaniem, budową i projektowaniem.
W 2023 r. nasza Grupa osiągnęła obroty w wysokości 774 mln euro - z czego 59% pochodziło
z Włoch, a 41% z eksportu - i obecnie zapewnia pracę ponad 2300 osobom, w tym pracownikom i
freelancerom. Jesteśmy bezpośrednio obecni w 11 krajach i posiadamy 20 zakładów produkcyjnych.
Kerakoll jest Spółką typu Benefit Corporation. W 2023 r. uzyskaliśmy również certyfikat B Corp, potwierdzający naszą podróż w kierunku nowego modelu biznesowego ESG generującego wartość ekonomiczną, społeczną i środowiskową.

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.