Grupa Kerakoll wzmacnia swoją strukturę organizacyjną
Nowym Dyrektorem Finansowym (CFO) Grupy został Ezechiele Galloni, który będzie odpowiedzialny za
administrację, finanse, kontrolę zarządczą, planowanie biznesowe, zarządzanie finansami i obszar prawny,
natomiast Gabriele Retucci został mianowany na stanowisko Dyrektora ds. Marketingu (CMO),
odpowiedzialnego za obszar marketingu (obejmujący produkt, markę i komunikację oraz analizę rynku).
„Pojawienie się Ezechiele i Gabriele znacząco wzmacnia zespół najwyższego kierownictwa, stanowiąc krok
naprzód w naszej strategii ekspansji” - wyjaśnił Marco Zini, Dyrektor Generalny Grupy Kerakoll. „Ich wiedza
i międzynarodowe doświadczenie doskonale wpisują się w nasze cele w zakresie wzrostu i innowacji.
Cieszymy się, że możemy powitać ich w naszym zespole i wspólnie pracować nad budowaniem pomyślnej
przyszłości Kerakoll i ludzi, którzy pracują w Grupie”.
Ezechiele Galloni, nowy Dyrektor Finansowy Kerakoll, wnosi doświadczenie obejmujące dwie dekady
w sektorze przemysłowym i finansowym wraz z udokumentowanym doświadczeniem w sferze międzynarodowej. Galloni, absolwent ekonomii biznesu na Uniwersytecie Bocconi oraz magister
administracji, finansów i kontroli na Uniwersytecie w Modenie i Reggio Emilia, rozpoczął swoją karierę w Snapon, gdzie został Dyrektorem Finansowym na Europę. Następnie pełnił ważne funkcje jako CFO Grupy w SPAL, Lincotek, a później FAAC Technologies, jego ostatnie stanowisko przed dołączeniem do Kerakoll.
W szczególności, podczas swojego doświadczenia jako CFO w FAAC, jednym z wiodących światowych
operatorów w zakresie dostaw systemów automatyki i kontroli dostępu, zarządzał dziewięcioma przejęciami na czterech kontynentach, pełniąc jednocześnie funkcję Chief Compliance Officer, a od 2023 r. Dyrektora ds. fuzji i przejęć.
Gabriele Retucci, nowy CMO Kerakoll, może pochwalić się bogatą i zróżnicowaną karierą
w marketingu i sprzedaży. Z wykształcenia inżynier budownictwa, Retucci rozpoczął swoją karierę w Hilti,
gdzie obejmował coraz bardziej odpowiedzialne stanowiska we Włoszech, Liechtensteinie, Szwajcarii
i Niemczech.
Kierował udanymi projektami jako Head of Product Marketing Central Europe i Head of Marketing South
Europe, a od 2022 r. jako Head of Sales & Marketing Europe dla jednostki biznesowej Hilti „Construction
Software”, a także zarządzał integracją Fieldwire w Europie po przejęciu. Wcześniej pracował jako Product
Leader w Hilti nad ważnymi projektami rozwoju produktów oraz jako Technical Service Leader na poziomie
międzynarodowym.
* * *
Grupa Kerakoll
Grupa Kerakoll jest międzynarodową firmą działającą w branży budowlanej, oferującą zintegrowaną gamę
produktów i usług służących budowaniu lepszych miejsc do życia. Kerakoll została założona w 1968 roku, w samym sercu zagłębia ceramicznego w Sassuolo i rozpoczęła działalność od produkcji klejów do płytek
ceramicznych. Obecnie Grupa jest podzielona na trzy jednostki biznesowe, które koncentrują się na
potrzebach związanych z układaniem, budową i projektowaniem.
W 2023 r. nasza Grupa osiągnęła obroty w wysokości 774 mln euro - z czego 59% pochodziło
z Włoch, a 41% z eksportu - i obecnie zapewnia pracę ponad 2300 osobom, w tym pracownikom i
freelancerom. Jesteśmy bezpośrednio obecni w 11 krajach i posiadamy 20 zakładów produkcyjnych.
Kerakoll jest Spółką typu Benefit Corporation. W 2023 r. uzyskaliśmy również certyfikat B Corp, potwierdzający naszą podróż w kierunku nowego modelu biznesowego ESG generującego wartość ekonomiczną, społeczną i środowiskową.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.