Komunikaty PR

Gucci – prestiż, rodzina, własność i pułapki sukcesyjne

2021-12-13  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dagmara Krakówka
Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego

ul. Paderewskiego, 8
61770 Poznań
dkrakowka|ibrpolska.pl| |dkrakowka|ibrpolska.pl
608107977
www.ibrpolska.pl

Sukcesja jest procesem, który zachodzi pomiędzy dwiema generacjami i stanowi ogromne wyzwanie dla rodzin biznesowych. Tylko 30% firm rodzinnych przechodzi skutecznie do drugiego pokolenia. Dane te wyraźnie pokazują, że krajobraz polskiej przedsiębiorczości, bez odpowiedniego przygotowania spowoduje destabilizację w wielu branżach, a nawet konsolidację rynku – gdy duże marki zaczną przejmować niewielkie rodzinne biznesy. W takiej sytuacji rodzinne biznesy stracą swoja tożsamość, ponieważ zostaną wchłonięte przez większe firm. Dodając do tego również niechęć młodego pokolenia, do tego by przejmować biznesy po rodzicach, gdzie w Polsce zaledwie 8% sukcesorów z firm rodzinnych deklaruje chęć przejęcia biznesu od rodziców, to wyzwanie sukcesji staje się jeszcze bardziej istotne.

 

Jak znaleźć się w gronie firm, które zwiększą procent skutecznego transferu wiedzy, władzy i własności do kolejnego pokolenia? Kluczem jest odpowiednie przygotowanie i nauka, dlatego że na rodzinę w procesie sukcesji czyha szereg różnych pułapek. Jak się do nich dobrze przygotować? Albo jak ich uniknąć? Te pytania z pewnością zadaje sobie każda rodzina biznesowa. Warto więc dobrze przygotować się do procesu sukcesji, wiedzieć czego unikać i uczyć się od najlepszych na podstawie ich doświadczeń oraz… błędów, by zawczasu wiedzieć, czego należy unikać oraz jakie mogą być konsekwencje różnych decyzji i działań. 

 

Znakomitym przykładem, tego jak nie postępować, na którym może uczyć się każda rodzina biznesowa, jest marka…. Gucci, która już od dłuższego czasu nie jest już firmą rodzinną.

Jak do tego doszło? Co wpłynęło na to, że znana i ceniona na całym świecie firma rodzinna już nie jest rodzinna?

 Na te i inne pytania odpowie już  w najbliższy wtorek, 14 grudnia o godz. 13:00 podczas webinaru: „Gucci – prestiż, rodzina, własność i pułapki sukcesyjne … czego możemy się nauczyć na tym przykładzie” dr Adrianna Lewandowska.

 

Podczas spotkania dr Adrianna Lewandowska przedstawi, czego firmy rodzinne powinny się wystrzegać, jakie zagrożenia czyhają na przyszłych sukcesorów, jakich błędów należy unikać w procesie sukcesji, aby firma trwałą na pokolenia, jak radzić sobie z sukcesją w firmie rodzinnej. A wszystko to na przykładzie znanej na całym świecie marki Gucci i w odniesieniu do najnowszej produkcji filmowej Ridleya Scotta „Dom Gucci”.

Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Wiedzy o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.