Gucci – prestiż, rodzina, własność i pułapki sukcesyjne
Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego
ul. Paderewskiego, 8
61770 Poznań
dkrakowka|ibrpolska.pl| |dkrakowka|ibrpolska.pl
608107977
www.ibrpolska.pl
Sukcesja jest procesem, który zachodzi pomiędzy dwiema generacjami i stanowi ogromne wyzwanie dla rodzin biznesowych. Tylko 30% firm rodzinnych przechodzi skutecznie do drugiego pokolenia. Dane te wyraźnie pokazują, że krajobraz polskiej przedsiębiorczości, bez odpowiedniego przygotowania spowoduje destabilizację w wielu branżach, a nawet konsolidację rynku – gdy duże marki zaczną przejmować niewielkie rodzinne biznesy. W takiej sytuacji rodzinne biznesy stracą swoja tożsamość, ponieważ zostaną wchłonięte przez większe firm. Dodając do tego również niechęć młodego pokolenia, do tego by przejmować biznesy po rodzicach, gdzie w Polsce zaledwie 8% sukcesorów z firm rodzinnych deklaruje chęć przejęcia biznesu od rodziców, to wyzwanie sukcesji staje się jeszcze bardziej istotne.
Jak znaleźć się w gronie firm, które zwiększą procent skutecznego transferu wiedzy, władzy i własności do kolejnego pokolenia? Kluczem jest odpowiednie przygotowanie i nauka, dlatego że na rodzinę w procesie sukcesji czyha szereg różnych pułapek. Jak się do nich dobrze przygotować? Albo jak ich uniknąć? Te pytania z pewnością zadaje sobie każda rodzina biznesowa. Warto więc dobrze przygotować się do procesu sukcesji, wiedzieć czego unikać i uczyć się od najlepszych na podstawie ich doświadczeń oraz… błędów, by zawczasu wiedzieć, czego należy unikać oraz jakie mogą być konsekwencje różnych decyzji i działań.
Znakomitym przykładem, tego jak nie postępować, na którym może uczyć się każda rodzina biznesowa, jest marka…. Gucci, która już od dłuższego czasu nie jest już firmą rodzinną.
Jak do tego doszło? Co wpłynęło na to, że znana i ceniona na całym świecie firma rodzinna już nie jest rodzinna?
Na te i inne pytania odpowie już w najbliższy wtorek, 14 grudnia o godz. 13:00 podczas webinaru: „Gucci – prestiż, rodzina, własność i pułapki sukcesyjne … czego możemy się nauczyć na tym przykładzie” dr Adrianna Lewandowska.
Podczas spotkania dr Adrianna Lewandowska przedstawi, czego firmy rodzinne powinny się wystrzegać, jakie zagrożenia czyhają na przyszłych sukcesorów, jakich błędów należy unikać w procesie sukcesji, aby firma trwałą na pokolenia, jak radzić sobie z sukcesją w firmie rodzinnej. A wszystko to na przykładzie znanej na całym świecie marki Gucci i w odniesieniu do najnowszej produkcji filmowej Ridleya Scotta „Dom Gucci”.
Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Wiedzy o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.