Huge Thing i Visa Foundation wesprą przedsiębiorcze kobiety z Polski i Ukrainy
Odpowiednia wiedza rynkowo-biznesowa, jak i właściwie przygotowanie startupu do rozwoju, są kluczem do skutecznego skalowania biznesu i pozyskiwania finansowania od inwestorów. Właśnie taką misję realizuje edukacyjny program Female Founders Fundraising Academy stworzony przez Huge Thing, przy wsparciu Visa Foundation. Inicjatywa dedykowana przedsiębiorczym kobietom z Polski oraz Ukrainy stawia na rozwój kompetencji biznesowych founderek oraz wyposażenie ich w narzędzia niezbędne do efektywnego pozyskiwania kapitału i dynamicznego skalowania tworzonych przez nie startupów. Rekrutacja do drugiej edycji programu właśnie wystartowała.
Choć nieustannie słyszymy w międzynarodowych mediach o kolejnych sukcesach, czy pozyskanych rundach finansowania przez startupy, to niestety mniejszością pozostają informacje o tych, prowadzonych przez kobiece zespoły. Wraz z rozwojem rynku ten trend zaczyna się lekko zmieniać, jednakże wciąż potrzebujemy inicjatyw mogących wesprzeć przedsiębiorcze kobiety w ich przedsiębiorczej drodze.
Dostrzegając tę potrzebę, Huge Thing, we współpracy z Visa Foundation, przygotował serię bezpłatnych programów w ramach inicjatywy Facilitating Female Founders, dedykowanych founderkom z Polski oraz Ukrainy. Składa się na nie trwający właśnie grantowy program pre-akceleracyjny Female Pre-Accelerator oraz trzy edycje Female Founders Academy, do którego drugiej odsłony rekrutacja już się rozpoczęła. Wspomniana akademia ma na celu przekazanie praktycznej wiedzy skupionej na fundraisingu, w tym m.in. planowaniu procesów związanych z pozyskaniem kapitału, budowaniem odpowiedniej komunikacji marki, przygotowaniu do rozmów i negocjacji z inwestorami czy opracowywaniu wycen startupów oraz aspektach prawnych związanych z tym procesem. Przygotowując nasze programy postawiliśmy mocno na praktyczną wiedzę pochodzącą od doświadczonych ekspertek i ekspertów. Oprócz serii warsztatów, uczestniczki naszej akademii mogą liczyć na mentoring, możliwość zbudowania szerokiego i międzynarodowego networku, a także dostęp do Female Founders Club. - komentuje Maria Tyka-Majewska, Senior Program Manager w Huge Thing. W maju zakończyliśmy pierwszą edycję tego programu, w ramach której wsparliśmy 15 kobiet w dalszym rozwoju ich startupów, w tym takich firm jak BinderLess, Aimars czy PocektIP. Już w sierpniu rozpoczynamy kolejny nabór, a start drugiej edycji Female Founders Fundraising Academy zaplanowany jest na październik. - dodaje Maria Tyka-Majewska.
Co czeka na uczestniczki drugiej edycji Female Founders Fundraising Academy?
Trwająca osiem tygodni akademia ma na celu wyposażenie przedsiębiorczych kobiet w wiedzę i narzędzia pzowalające na skuteczne pozyskiwania finansowania na rozwój ich startupów. W trakcie programu, czekać będzie na nie m.in.:
-
Ekspercka wiedza z zakresu przygotowania biznesu do pozyskania kapitału przekazywana przez doświadczonych inwestorów oraz przedsiębiorców.
-
Praktyczne umiejętności związane z fundraisingiem, w tym tematy związane m.in. z umową inwestycyjną, negocjacjami, wyceną spółki czy przygotowaniem modelu biznesowego.
-
Indywidualne podejście i wsparcie mentorów, którzy w trakcie indywidualnych sesji będą wspierać founderki w realizacji ich założeń.
-
Szeroki networking skupiony na dostępie do inwestorów VC oraz aniołów biznesu mogących wesprzeć kapitałem dalszy rozwój startupów tworzonych przez uczestniczki programu, a w tym dedykowany VC speed-dating.
-
Demo Day na żywo w Warszawie, podczas którego founderki będą miały szansę zaprezentować swoje rozwiązania inwestorom, przedstawicielom korporacji oraz całemu ekosystemowi.
W pierwszej edycji akademii wzięło udział 15 startupów z różnych sektorów rynku i na różnych etapach rozwoju. Jako BinderLess już od kilku lat jesteśmy obecni na polskim rynku. Celem udziału w pierwszej edycji akademii było pozyskanie wiedzy, którą mogłabym przełożyć na realne umocnienie naszej pozycji na krajowym rynku oraz przygotowanie się do międzynarodowego skalowania. Zarówno warsztaty, jak i wsparcie mentorów miały dla mnie bardzo praktyczne zastosowanie w prawdziwym świecie, co jest z pewnością ogromną wartością płynącą z tego programu. - komentuje Aleksandra Owczarek, CEO BinderLess, uczestniczka pierwszej edycji Female Founders Fundraising Academy, tworząca innowacyjną platformę do zarządzania dokumentacją budowlaną.
Rekrutacja do drugiej edycji programu już trwa, a szczegóły oraz formularz aplikacyjny można znaleźć na stronie internetowej Huge Thing.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.