Impreza integracyjna dla pracowników – to najlepszy czas, aby ją zorganizować
Badanie „Pracodawca wsparciem na home office” wykazało, że aż 57% pracowników zgłasza potrzebę udziału w najbliższym czasie w firmowych działaniach integracyjnych. Impreza integracyjna dla pracowników należała do jednych z aktywności, których brakowało co drugiemu z nich. To zatem najlepszy moment, aby nadrobić ten czas. A na co warto zwrócić uwagę przy organizacji? Podpowiadamy.
P do kwadratu – pomysł i potrzeby
Na początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakim klimacie powinna zostać zorganizowana impreza integracyjna dla pracowników? Czy skorzystamy z sezonu wakacyjnego, decydując się na egzotykę i koktajle z palemką? A może z przymrużeniem oka zaplanujemy imprezę w… zimowym stylu nadrabiając pominiętą w zeszłym roku wigilię firmową? Nie trzeba ograniczać się do uniwersalnych rozwiązań. Stwórz pomysł, który będzie miał „osobisty” charakter, jednocześnie spełniając potrzeby pracowników. Raport „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych” wykazał, że aktualnie pracownikom zależy na realizacji ich potrzeb z obszarów: aktywność fizyczna – 68%, zdrowe odżywianie – 52%, równowaga psychiczna – 44%, zminimalizowanie stresu – 41%. To ważna informacja, która może wyznaczyć kierunek imprezy. Co ciekawe, jak wynika z badań zrealizowanych przez Kaitlin Woolley z Uniwersytetu Cornell oraz Ayelet Fishbach z Uniwersytetu w Chicago warto zwrócić uwagę na wykorzystanie… jedzenia w budowaniu więzi w zespole. Dlaczego? Naukowcy wykazali, że wspólne przygotowywanie posiłków wspiera nieformalne relacje. Z kolei wspólne spożywanie gotowych dań buduje zaufanie i poprawia skuteczność współpracy.
- Impreza integracyjna dla pracowników stanowi wydarzenie, które powinno mieć z góry narzucony cel - pogłębianie więzi, czy wspólne przezwyciężanie problemów. Należy jednak najpierw zadać sobie pytania, jakimi cechami wyróżnia się dany zespół oraz które jego potrzeby są priorytetowe- podpowiada Katarzyna Bemsz reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy, specjalizujący się w organizacji eventów firmowych.
Impreza integracyjna dla pracowników- postaw na ciekawą lokalizację
Ważnym elementem integracji jest wybór ciekawej lokalizacji. Pracownicy, choć dawno nie spędzali godzin w biurze z pewnością docenią możliwość spotkania się na „neutralnym gruncie”. Ciekawym rozwiązaniem jest impreza wyjazdowa, podczas której wykorzystać można nie tylko przestrzeń szkoleniową danego obiektu, ale i lokalne atrakcje. Według badań ponad 50% polskich firm wybiera wyjazdy z pojedynczym noclegiem, a ok. 33% z dwoma noclegami. W przypadku lokalizacji - wyszukiwane są przede wszystkim obiekty oddalone od miasta, w okolicach lasu lub jeziora.
Impreza integracyjna dla pracowników - ile kosztuje integracja?
Wiele miejsc, w których odbywa się event, oferuje firmom wsparcie event managera, który nie tylko przygotuje pełny kosztorys, lecz również także zapewni dodatkowe wsparcie. Jakie? - Od przygotowania scenariusza, przez dobór atrakcji, przygotowanie wystąpień, menu, aż po zorganizowanie gier i zabaw, czy koncertu zespołu muzycznego - mówi ekspert z Dworu Korona Karkonoszy. Ceny organizacji eventów zależą od ich rodzaju - nie jest rzadkością, że duże firmy inwestują bowiem ponad 100 tys. zł w wyjazd integracyjny. Jak wynika z danych portalu Briefly, średni budżet na osobę na imprezę firmową w Polsce wynosi 235 zł.
Stwierdzenie, że firmę tworzą ludzie stało się obecnie aktualne jak nigdy wcześniej. To przecież pracownicy, ich zaangażowanie w pracę, przekładają się na sukces firmy i tworzenie przewagi konkurencyjnej. Nawet najnowocześniejsza technologia nie zastąpi człowieka. Dlatego już teraz impreza integracyjna dla pracowników powinna znaleźć się na liście priorytetów.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.