Impreza integracyjna dla pracowników – to najlepszy czas, aby ją zorganizować
Badanie „Pracodawca wsparciem na home office” wykazało, że aż 57% pracowników zgłasza potrzebę udziału w najbliższym czasie w firmowych działaniach integracyjnych. Impreza integracyjna dla pracowników należała do jednych z aktywności, których brakowało co drugiemu z nich. To zatem najlepszy moment, aby nadrobić ten czas. A na co warto zwrócić uwagę przy organizacji? Podpowiadamy.
P do kwadratu – pomysł i potrzeby
Na początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakim klimacie powinna zostać zorganizowana impreza integracyjna dla pracowników? Czy skorzystamy z sezonu wakacyjnego, decydując się na egzotykę i koktajle z palemką? A może z przymrużeniem oka zaplanujemy imprezę w… zimowym stylu nadrabiając pominiętą w zeszłym roku wigilię firmową? Nie trzeba ograniczać się do uniwersalnych rozwiązań. Stwórz pomysł, który będzie miał „osobisty” charakter, jednocześnie spełniając potrzeby pracowników. Raport „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych” wykazał, że aktualnie pracownikom zależy na realizacji ich potrzeb z obszarów: aktywność fizyczna – 68%, zdrowe odżywianie – 52%, równowaga psychiczna – 44%, zminimalizowanie stresu – 41%. To ważna informacja, która może wyznaczyć kierunek imprezy. Co ciekawe, jak wynika z badań zrealizowanych przez Kaitlin Woolley z Uniwersytetu Cornell oraz Ayelet Fishbach z Uniwersytetu w Chicago warto zwrócić uwagę na wykorzystanie… jedzenia w budowaniu więzi w zespole. Dlaczego? Naukowcy wykazali, że wspólne przygotowywanie posiłków wspiera nieformalne relacje. Z kolei wspólne spożywanie gotowych dań buduje zaufanie i poprawia skuteczność współpracy.
- Impreza integracyjna dla pracowników stanowi wydarzenie, które powinno mieć z góry narzucony cel - pogłębianie więzi, czy wspólne przezwyciężanie problemów. Należy jednak najpierw zadać sobie pytania, jakimi cechami wyróżnia się dany zespół oraz które jego potrzeby są priorytetowe- podpowiada Katarzyna Bemsz reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy, specjalizujący się w organizacji eventów firmowych.
Impreza integracyjna dla pracowników- postaw na ciekawą lokalizację
Ważnym elementem integracji jest wybór ciekawej lokalizacji. Pracownicy, choć dawno nie spędzali godzin w biurze z pewnością docenią możliwość spotkania się na „neutralnym gruncie”. Ciekawym rozwiązaniem jest impreza wyjazdowa, podczas której wykorzystać można nie tylko przestrzeń szkoleniową danego obiektu, ale i lokalne atrakcje. Według badań ponad 50% polskich firm wybiera wyjazdy z pojedynczym noclegiem, a ok. 33% z dwoma noclegami. W przypadku lokalizacji - wyszukiwane są przede wszystkim obiekty oddalone od miasta, w okolicach lasu lub jeziora.
Impreza integracyjna dla pracowników - ile kosztuje integracja?
Wiele miejsc, w których odbywa się event, oferuje firmom wsparcie event managera, który nie tylko przygotuje pełny kosztorys, lecz również także zapewni dodatkowe wsparcie. Jakie? - Od przygotowania scenariusza, przez dobór atrakcji, przygotowanie wystąpień, menu, aż po zorganizowanie gier i zabaw, czy koncertu zespołu muzycznego - mówi ekspert z Dworu Korona Karkonoszy. Ceny organizacji eventów zależą od ich rodzaju - nie jest rzadkością, że duże firmy inwestują bowiem ponad 100 tys. zł w wyjazd integracyjny. Jak wynika z danych portalu Briefly, średni budżet na osobę na imprezę firmową w Polsce wynosi 235 zł.
Stwierdzenie, że firmę tworzą ludzie stało się obecnie aktualne jak nigdy wcześniej. To przecież pracownicy, ich zaangażowanie w pracę, przekładają się na sukces firmy i tworzenie przewagi konkurencyjnej. Nawet najnowocześniejsza technologia nie zastąpi człowieka. Dlatego już teraz impreza integracyjna dla pracowników powinna znaleźć się na liście priorytetów.
Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb
RUSZA BCC STARTUPS
Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.