Komunikaty PR

Inflacja i drożyzna. Czy firmy zrezygnują z wyjazdów integracyjnych?

2022-12-17  |  01:00
Biuro prasowe

Drożyzna i wysoka inflacja powodują, że wiele firm na polskim rynku coraz ostrożniej podchodzi do wydatków. Czy przedsiębiorstwa zrezygnują z benefitów dla pracowników, by ciąć koszty? Najnowsze badania wskazują, że pracodawcy nadal będą w nich inwestować i oferować im szkolenia. Do grup, które najczęściej biorą udział w edukacji, zalicza się nowych pracowników, a także tych, którzy zmienili stanowiska na wyższe[1]. Pracodawcy dostrzegają wartość wynikającą ze szkolenia pracowników – to zwrot z inwestycji. Czy zatem firmy zrezygnują z wyjazdów integracyjnych, by ciąć koszty? Zdaniem ekspertów – nie. Podczas eventów firmowych odbywają się szkolenia i zajęcia team buildingowe, a te – czyniąc zespół bardziej zgranym, a przez to skuteczniejszym w osiąganiu celów biznesowych – umacniają pozycję przedsiębiorstwa na rynku.

Zgodnie z przewidywaniami ekonomistów, szczyt inflacji ma nastąpić pod koniec bieżącego roku bądź na początku 2023 r. Rosnące ceny artykułów i usług, a także koszty związane z ogrzewaniem czy energią elektryczną zmuszają część przedsiębiorstw do redukcji kosztów w wybranych obszarach. W tym celu np. inwestują w zieloną energię, by stać się choć częściowo niezależnymi od podwyżek cen. Ale czy na obecnej sytuacji ucierpią pracownicy?

Pracodawcy nadal będą inwestować w kapitał ludzki

Z raportów Manpower wynika, że w Polsce brakuje pracowników fizycznych, menedżerów projektów oraz przedstawicieli handlowych. Poszukiwani są elektrycy, hydraulicy, spawacze czy murarze. Nie tylko w naszym kraju brakuje pracowników. Podobne problemy zgłaszają przedsiębiorcy z Rumunii i na Tajwanie (62%), w Peru (56%), Japonii (55%), Australii (49%), na Kostaryce (48%). Zdaniem Sebastiana Kopieja z agencji PR Commplace, mając świadomość trudnej sytuacji na rynku, polscy przedsiębiorcy będą inwestować w pracowników.

 – Zatrudnienie pracownika i utrzymanie go to proces, który wymaga wielu nakładów. Firmy rozumieją, jak istotną rolę odgrywa employer branding. Znacznie łatwiej jest utrzymać pracownika niż poszukiwać nowych talentów na rynku. Rekrutacja jest kosztowna. Obserwujemy trend w kierunku organizacji szkoleń dla zatrudnionych osób, a te zwykle odbywają się podczas wyjazdów integracyjnych. Ponadto eventy firmowe sprawiają, że pracownicy czują się częścią zespołu i zwiększa się ich motywacja do pracy – wyjaśnia ekspert.

W związku z brakiem wykwalifikowanych pracowników firmy jeszcze bardziej postawią na dbanie o obecny zespół. Część z nich tworzy własne akademie szkoleniowe, by regularnie podnosić umiejętności załogi, a tym samym rozwijać biznes.

Eventy poprawiają retencję pracowników

Aż 58 proc. osób jest zdania, że organizacja szkoleń poprawia retencję pracowników, czyli zdolność do zatrzymania ich w organizacji. Zaś 59 proc. badanych uważa, że szkolenia są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby organizacji.

 – Szkolenie, podczas którego pracownicy mogą rozwijać umiejętności miękkie i twarde, daje korzyści zarówno zatrudnionym, jak i pracodawcom. W trakcie wyjazdów integracyjnych możliwe jest odkrycie nowych talentów, a także budowanie wewnętrznego portfolio najlepszych ekspertów. Na trudne czasy potrzebna jest silna i zintegrowana załoga – dodaje Sebastian Kopiej z Commplace.

Inwestowanie w szkolenia i wyjazdy integracyjne umożliwi firmom zaoszczędzenie środków finansowych w dłuższej perspektywie. Co więcej, aż 94 proc. przedsiębiorstw oferuje swoim pracownikom szkolenia oparte na rozwoju umiejętności. Dane wyraźnie wskazują, że firmy – pomimo trudnej sytuacji gospodarczej – nadal chcą inwestować w kadrę. 

 


[1] https://www.shrm.org/resourcesandtools/hr-topics/organizational-and-employee-development/pages/report-employers-most-likely-to-train-new-employees-.aspx

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.