Komunikaty PR

Inflacja i drożyzna. Czy firmy zrezygnują z wyjazdów integracyjnych?

2022-12-17  |  01:00
Biuro prasowe

Drożyzna i wysoka inflacja powodują, że wiele firm na polskim rynku coraz ostrożniej podchodzi do wydatków. Czy przedsiębiorstwa zrezygnują z benefitów dla pracowników, by ciąć koszty? Najnowsze badania wskazują, że pracodawcy nadal będą w nich inwestować i oferować im szkolenia. Do grup, które najczęściej biorą udział w edukacji, zalicza się nowych pracowników, a także tych, którzy zmienili stanowiska na wyższe[1]. Pracodawcy dostrzegają wartość wynikającą ze szkolenia pracowników – to zwrot z inwestycji. Czy zatem firmy zrezygnują z wyjazdów integracyjnych, by ciąć koszty? Zdaniem ekspertów – nie. Podczas eventów firmowych odbywają się szkolenia i zajęcia team buildingowe, a te – czyniąc zespół bardziej zgranym, a przez to skuteczniejszym w osiąganiu celów biznesowych – umacniają pozycję przedsiębiorstwa na rynku.

Zgodnie z przewidywaniami ekonomistów, szczyt inflacji ma nastąpić pod koniec bieżącego roku bądź na początku 2023 r. Rosnące ceny artykułów i usług, a także koszty związane z ogrzewaniem czy energią elektryczną zmuszają część przedsiębiorstw do redukcji kosztów w wybranych obszarach. W tym celu np. inwestują w zieloną energię, by stać się choć częściowo niezależnymi od podwyżek cen. Ale czy na obecnej sytuacji ucierpią pracownicy?

Pracodawcy nadal będą inwestować w kapitał ludzki

Z raportów Manpower wynika, że w Polsce brakuje pracowników fizycznych, menedżerów projektów oraz przedstawicieli handlowych. Poszukiwani są elektrycy, hydraulicy, spawacze czy murarze. Nie tylko w naszym kraju brakuje pracowników. Podobne problemy zgłaszają przedsiębiorcy z Rumunii i na Tajwanie (62%), w Peru (56%), Japonii (55%), Australii (49%), na Kostaryce (48%). Zdaniem Sebastiana Kopieja z agencji PR Commplace, mając świadomość trudnej sytuacji na rynku, polscy przedsiębiorcy będą inwestować w pracowników.

 – Zatrudnienie pracownika i utrzymanie go to proces, który wymaga wielu nakładów. Firmy rozumieją, jak istotną rolę odgrywa employer branding. Znacznie łatwiej jest utrzymać pracownika niż poszukiwać nowych talentów na rynku. Rekrutacja jest kosztowna. Obserwujemy trend w kierunku organizacji szkoleń dla zatrudnionych osób, a te zwykle odbywają się podczas wyjazdów integracyjnych. Ponadto eventy firmowe sprawiają, że pracownicy czują się częścią zespołu i zwiększa się ich motywacja do pracy – wyjaśnia ekspert.

W związku z brakiem wykwalifikowanych pracowników firmy jeszcze bardziej postawią na dbanie o obecny zespół. Część z nich tworzy własne akademie szkoleniowe, by regularnie podnosić umiejętności załogi, a tym samym rozwijać biznes.

Eventy poprawiają retencję pracowników

Aż 58 proc. osób jest zdania, że organizacja szkoleń poprawia retencję pracowników, czyli zdolność do zatrzymania ich w organizacji. Zaś 59 proc. badanych uważa, że szkolenia są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby organizacji.

 – Szkolenie, podczas którego pracownicy mogą rozwijać umiejętności miękkie i twarde, daje korzyści zarówno zatrudnionym, jak i pracodawcom. W trakcie wyjazdów integracyjnych możliwe jest odkrycie nowych talentów, a także budowanie wewnętrznego portfolio najlepszych ekspertów. Na trudne czasy potrzebna jest silna i zintegrowana załoga – dodaje Sebastian Kopiej z Commplace.

Inwestowanie w szkolenia i wyjazdy integracyjne umożliwi firmom zaoszczędzenie środków finansowych w dłuższej perspektywie. Co więcej, aż 94 proc. przedsiębiorstw oferuje swoim pracownikom szkolenia oparte na rozwoju umiejętności. Dane wyraźnie wskazują, że firmy – pomimo trudnej sytuacji gospodarczej – nadal chcą inwestować w kadrę. 

 


[1] https://www.shrm.org/resourcesandtools/hr-topics/organizational-and-employee-development/pages/report-employers-most-likely-to-train-new-employees-.aspx

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.