Komunikaty PR

Inflacja i drożyzna. Czy firmy zrezygnują z wyjazdów integracyjnych?

2022-12-17  |  01:00
Biuro prasowe

Drożyzna i wysoka inflacja powodują, że wiele firm na polskim rynku coraz ostrożniej podchodzi do wydatków. Czy przedsiębiorstwa zrezygnują z benefitów dla pracowników, by ciąć koszty? Najnowsze badania wskazują, że pracodawcy nadal będą w nich inwestować i oferować im szkolenia. Do grup, które najczęściej biorą udział w edukacji, zalicza się nowych pracowników, a także tych, którzy zmienili stanowiska na wyższe[1]. Pracodawcy dostrzegają wartość wynikającą ze szkolenia pracowników – to zwrot z inwestycji. Czy zatem firmy zrezygnują z wyjazdów integracyjnych, by ciąć koszty? Zdaniem ekspertów – nie. Podczas eventów firmowych odbywają się szkolenia i zajęcia team buildingowe, a te – czyniąc zespół bardziej zgranym, a przez to skuteczniejszym w osiąganiu celów biznesowych – umacniają pozycję przedsiębiorstwa na rynku.

Zgodnie z przewidywaniami ekonomistów, szczyt inflacji ma nastąpić pod koniec bieżącego roku bądź na początku 2023 r. Rosnące ceny artykułów i usług, a także koszty związane z ogrzewaniem czy energią elektryczną zmuszają część przedsiębiorstw do redukcji kosztów w wybranych obszarach. W tym celu np. inwestują w zieloną energię, by stać się choć częściowo niezależnymi od podwyżek cen. Ale czy na obecnej sytuacji ucierpią pracownicy?

Pracodawcy nadal będą inwestować w kapitał ludzki

Z raportów Manpower wynika, że w Polsce brakuje pracowników fizycznych, menedżerów projektów oraz przedstawicieli handlowych. Poszukiwani są elektrycy, hydraulicy, spawacze czy murarze. Nie tylko w naszym kraju brakuje pracowników. Podobne problemy zgłaszają przedsiębiorcy z Rumunii i na Tajwanie (62%), w Peru (56%), Japonii (55%), Australii (49%), na Kostaryce (48%). Zdaniem Sebastiana Kopieja z agencji PR Commplace, mając świadomość trudnej sytuacji na rynku, polscy przedsiębiorcy będą inwestować w pracowników.

 – Zatrudnienie pracownika i utrzymanie go to proces, który wymaga wielu nakładów. Firmy rozumieją, jak istotną rolę odgrywa employer branding. Znacznie łatwiej jest utrzymać pracownika niż poszukiwać nowych talentów na rynku. Rekrutacja jest kosztowna. Obserwujemy trend w kierunku organizacji szkoleń dla zatrudnionych osób, a te zwykle odbywają się podczas wyjazdów integracyjnych. Ponadto eventy firmowe sprawiają, że pracownicy czują się częścią zespołu i zwiększa się ich motywacja do pracy – wyjaśnia ekspert.

W związku z brakiem wykwalifikowanych pracowników firmy jeszcze bardziej postawią na dbanie o obecny zespół. Część z nich tworzy własne akademie szkoleniowe, by regularnie podnosić umiejętności załogi, a tym samym rozwijać biznes.

Eventy poprawiają retencję pracowników

Aż 58 proc. osób jest zdania, że organizacja szkoleń poprawia retencję pracowników, czyli zdolność do zatrzymania ich w organizacji. Zaś 59 proc. badanych uważa, że szkolenia są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby organizacji.

 – Szkolenie, podczas którego pracownicy mogą rozwijać umiejętności miękkie i twarde, daje korzyści zarówno zatrudnionym, jak i pracodawcom. W trakcie wyjazdów integracyjnych możliwe jest odkrycie nowych talentów, a także budowanie wewnętrznego portfolio najlepszych ekspertów. Na trudne czasy potrzebna jest silna i zintegrowana załoga – dodaje Sebastian Kopiej z Commplace.

Inwestowanie w szkolenia i wyjazdy integracyjne umożliwi firmom zaoszczędzenie środków finansowych w dłuższej perspektywie. Co więcej, aż 94 proc. przedsiębiorstw oferuje swoim pracownikom szkolenia oparte na rozwoju umiejętności. Dane wyraźnie wskazują, że firmy – pomimo trudnej sytuacji gospodarczej – nadal chcą inwestować w kadrę. 

 


[1] https://www.shrm.org/resourcesandtools/hr-topics/organizational-and-employee-development/pages/report-employers-most-likely-to-train-new-employees-.aspx

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.