innogy ON AIR – nowy cykl podcastów o działaniach proekologicznych w biznesie
innogy ON AIR to nowy cykl autorskich podcastów realizowanych przez firmę energetyczną innogy. Uczestnicy poruszą kwestie dotyczące trendów, inspiracji, wyzwań i innowacji w obszarze działań dla klimatu realizowanych przez biznes. Gośćmi będą reprezentanci różnych sektorów gospodarki, w tym takich firm jak Kompania Piwowarska, Żabka Polska czy Ghelamco Poland. Pierwszy odcinek, który dotyczy inwestycji proekologicznych i efektywności energetycznej w branży przemysłowej, dostępny jest na kanałach innogy.
Ekologia w biznesie
ON AIR to cykl autorskich podcastów stworzony przez firmę energetyczną innogy, skoncentrowany na tematach związanych z działalnością biznesu na rzecz środowiska i klimatu.
- Każdy odcinek podcastu jest dedykowany innej branży – opowiada Joanna Waszak, Kierownik komunikacji marketingowej w innogy Polska, autorka i prowadząca podcast innogy ON AIR. – Wraz z moimi gośćmi porozmawiamy o wyzwaniach, trendach i proekologicznych rozwiązaniach. Poszukamy też wspólnie odpowiedzi na trudne pytania. Czy przemysł może być przyjazny środowisku? Czy budynki ekologiczne to już standard? Jak zmieniać poszczególne elementy w łańcuchu dostaw, by sprostać wyzwaniom klimatycznym? Czy strategia zrównoważonego rozwoju może być ekonomicznie opłacalna? - dodaje.
Gośćmi pierwszego odcinka innogy ON AIR są: Iwona Jacaszek-Pruś, Dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej oraz Sebastian Zientara, Menedżer ds. efektywności energetycznej w innogy Polska Solutions. Eksperci rozmawiają o tym, jak uczynić przemysł bardziej ekologicznym, co zrobić, aby skierować branżę produkcyjną w stronę zeroemisyjności, gdzie szukać motywacji do zmian i dlaczego inwestycje proekologiczne należy rozpatrywać w kategorii długofalowego zwrotu.
Co by było, gdyby energia była za 0 zł
Zobowiązania prawne, etyka, presja społeczna. Jakie są czynniki motywujące firmy do kreowania strategii proekologicznych i dokonywania inwestycji zmniejszających negatywny wpływ na środowisko, takich, jak zwiększanie efektywności energetycznej?
Duża część motywacji jest wywoływana przez czynniki kosztotwórcze. Im droższa energia, tym częściej rynek szuka alternatywnych rozwiązań. Ceny wpłyną na to, że podaż na rynku efektywności energetycznej wzrośnie, a ta sytuacja przyspiesza osiągnięcie założonych celów klimatycznych.
– Firmy poprzez swoje inwestycje proekologiczne mają wpływ na cały rynek – tłumaczy Sebastian Zientara, Menedżer ds. efektywności energetycznej w innogy Polska Solutions. – Ktoś, kto ma długoterminową strategię inwestycji w działania prośrodowiskowe prawdopodobnie jest w stanie przewidzieć swoje koszty, uniknąć ryzyk i dzięki temu staje się bardziej konkurencyjny na rynku. Wiele firm z którymi współpracujemy, realizuje inwestycje zwiększające efektywność energetyczną, ponieważ dostawcy zaczynają je wymuszać. Być może w innym przypadku wcale by ich nie dokonywały.
Inwestycje proekologiczne stabilizują działalność biznesową
Inwestycje proekologiczne naturalnie wiążą się z wydatkami. Istotne jest jednak, by spojrzeć na nie jak na zwrot kosztów rozłożony w czasie. W szerszej perspektywie pozwalają one bowiem uniknąć ogromnych wydatków, które firma poniosłaby np. polegając tylko na energii ze źródeł konwencjonalnych, której cena wciąż rośnie.
- Kolejną kwestią motywacji firm do proekologicznych inwestycji jest przewidywalność – mówi Iwona Jacaszek-Pruś, Dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej. – Na przykładzie naszego 10 letniego kontraktu z firmą innogy na dostawę zielonej energii, z jednej strony my mamy gwarancję stabilności cen przez długi okres działalności, z drugiej strony dzięki naszej inwestycji firma energetyczna będzie dokonywać inwestycji w obszarze zielonej energetyki. Dzięki takim kontraktom inwestycje napędzają się wzajemnie i zyskują nie tylko inwestorzy, ale również środowisko.
– Dzisiaj inwestorzy wyceniając wartość spółki biorą pod uwagę nie tylko ich wyniki ekonomiczne, ale również działanie pozafinansowe związane z wpływem na środowisko – wskazuje Iwona Jacaszek-Pruś. Negatywny wpływ na środowisko wiąże się z ograniczaniem dostępności do podstawowych surowców produkcyjnych, takich jak np. woda. Nie będzie zatem opłacalne inwestowanie w firmę, która za kilka lat może mieć problem z efektywnym utrzymaniem działalności. Firmy muszą więc myśleć długofalowo o zabezpieczaniu swojego funkcjonowania.
Cała rozmowa w ramach cyklu innogy ON AIR jest już dostępna m.in. na YouTube, Spotify, Spreaker, czy iTunes. W całości materiał można odsłuchać i zobaczyć na blogu firmowym innogy >>>
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.