innogy ON AIR – nowy cykl podcastów o działaniach proekologicznych w biznesie
innogy ON AIR to nowy cykl autorskich podcastów realizowanych przez firmę energetyczną innogy. Uczestnicy poruszą kwestie dotyczące trendów, inspiracji, wyzwań i innowacji w obszarze działań dla klimatu realizowanych przez biznes. Gośćmi będą reprezentanci różnych sektorów gospodarki, w tym takich firm jak Kompania Piwowarska, Żabka Polska czy Ghelamco Poland. Pierwszy odcinek, który dotyczy inwestycji proekologicznych i efektywności energetycznej w branży przemysłowej, dostępny jest na kanałach innogy.
Ekologia w biznesie
ON AIR to cykl autorskich podcastów stworzony przez firmę energetyczną innogy, skoncentrowany na tematach związanych z działalnością biznesu na rzecz środowiska i klimatu.
- Każdy odcinek podcastu jest dedykowany innej branży – opowiada Joanna Waszak, Kierownik komunikacji marketingowej w innogy Polska, autorka i prowadząca podcast innogy ON AIR. – Wraz z moimi gośćmi porozmawiamy o wyzwaniach, trendach i proekologicznych rozwiązaniach. Poszukamy też wspólnie odpowiedzi na trudne pytania. Czy przemysł może być przyjazny środowisku? Czy budynki ekologiczne to już standard? Jak zmieniać poszczególne elementy w łańcuchu dostaw, by sprostać wyzwaniom klimatycznym? Czy strategia zrównoważonego rozwoju może być ekonomicznie opłacalna? - dodaje.
Gośćmi pierwszego odcinka innogy ON AIR są: Iwona Jacaszek-Pruś, Dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej oraz Sebastian Zientara, Menedżer ds. efektywności energetycznej w innogy Polska Solutions. Eksperci rozmawiają o tym, jak uczynić przemysł bardziej ekologicznym, co zrobić, aby skierować branżę produkcyjną w stronę zeroemisyjności, gdzie szukać motywacji do zmian i dlaczego inwestycje proekologiczne należy rozpatrywać w kategorii długofalowego zwrotu.
Co by było, gdyby energia była za 0 zł
Zobowiązania prawne, etyka, presja społeczna. Jakie są czynniki motywujące firmy do kreowania strategii proekologicznych i dokonywania inwestycji zmniejszających negatywny wpływ na środowisko, takich, jak zwiększanie efektywności energetycznej?
Duża część motywacji jest wywoływana przez czynniki kosztotwórcze. Im droższa energia, tym częściej rynek szuka alternatywnych rozwiązań. Ceny wpłyną na to, że podaż na rynku efektywności energetycznej wzrośnie, a ta sytuacja przyspiesza osiągnięcie założonych celów klimatycznych.
– Firmy poprzez swoje inwestycje proekologiczne mają wpływ na cały rynek – tłumaczy Sebastian Zientara, Menedżer ds. efektywności energetycznej w innogy Polska Solutions. – Ktoś, kto ma długoterminową strategię inwestycji w działania prośrodowiskowe prawdopodobnie jest w stanie przewidzieć swoje koszty, uniknąć ryzyk i dzięki temu staje się bardziej konkurencyjny na rynku. Wiele firm z którymi współpracujemy, realizuje inwestycje zwiększające efektywność energetyczną, ponieważ dostawcy zaczynają je wymuszać. Być może w innym przypadku wcale by ich nie dokonywały.
Inwestycje proekologiczne stabilizują działalność biznesową
Inwestycje proekologiczne naturalnie wiążą się z wydatkami. Istotne jest jednak, by spojrzeć na nie jak na zwrot kosztów rozłożony w czasie. W szerszej perspektywie pozwalają one bowiem uniknąć ogromnych wydatków, które firma poniosłaby np. polegając tylko na energii ze źródeł konwencjonalnych, której cena wciąż rośnie.
- Kolejną kwestią motywacji firm do proekologicznych inwestycji jest przewidywalność – mówi Iwona Jacaszek-Pruś, Dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej. – Na przykładzie naszego 10 letniego kontraktu z firmą innogy na dostawę zielonej energii, z jednej strony my mamy gwarancję stabilności cen przez długi okres działalności, z drugiej strony dzięki naszej inwestycji firma energetyczna będzie dokonywać inwestycji w obszarze zielonej energetyki. Dzięki takim kontraktom inwestycje napędzają się wzajemnie i zyskują nie tylko inwestorzy, ale również środowisko.
– Dzisiaj inwestorzy wyceniając wartość spółki biorą pod uwagę nie tylko ich wyniki ekonomiczne, ale również działanie pozafinansowe związane z wpływem na środowisko – wskazuje Iwona Jacaszek-Pruś. Negatywny wpływ na środowisko wiąże się z ograniczaniem dostępności do podstawowych surowców produkcyjnych, takich jak np. woda. Nie będzie zatem opłacalne inwestowanie w firmę, która za kilka lat może mieć problem z efektywnym utrzymaniem działalności. Firmy muszą więc myśleć długofalowo o zabezpieczaniu swojego funkcjonowania.
Cała rozmowa w ramach cyklu innogy ON AIR jest już dostępna m.in. na YouTube, Spotify, Spreaker, czy iTunes. W całości materiał można odsłuchać i zobaczyć na blogu firmowym innogy >>>
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.