Komunikaty PR

Jak poprawić wizerunek pracodawcy? 5 cennych wskazówek

2021-12-13  |  01:00
Biuro prasowe

68% Millennialsów, 54% przedstawicieli pokolenia X i 48% Baby Boomers wskazało, że odwiedza portale społecznościowe firm specjalnie po to, by przekonać się jak są oceniane pod kątem marki pracodawcy*. Niezależnie czy tego chcemy, czy nie, każde przedsiębiorstwo ma określony wizerunek w otoczeniu, w którym funkcjonuje. Aby przyciągać, zatrudniać i zatrzymać w organizacji najlepszych ludzi, potrzebna jest solidna i na bieżąco wdrażana strategia employer brandingowa. Tylko dzięki niej jesteśmy w stanie budować wyobrażenie o marce, które nasi pracownicy i kandydaci do pracy będą chcieli współtworzyć na co dzień.

 

Wizerunek pracodawcy jest subiektywnym układem obrazów, słów, symboli i myśli. W świadomości odbiorców budują go funkcjonalne, ekonomiczne i psychologiczne korzyści z bycia zatrudnionym w danej firmie oraz identyfikowania się z daną organizacją. I choć z reguły buduje się go w celu wzbudzenia zainteresowania potencjalnych pracowników, ma on realny wpływ także na postrzeganie marki oferowanych przez produktów i usług.

 

- Wszyscy pracownicy chcą czuć dumę z miejsca, w którym każdego dnia realizują swoje zawodowe cele i ambicje. - zauważa Sebastian Kopiej z Commplace - Dlatego tak ważne jest świadome budowanie określonej kultury organizacyjnej oraz odpowiedniej komunikacji z pracownikami i potencjalnymi kandydatami na oferowane przez nas stanowiska. Tylko ona gwarantuje nam lojalnych współtwórców naszego biznesowego sukcesu.

 

Dbaj o kluczowe punkty styku z potencjalnymi kandydatami

 

Jedynie połowa Polaków czuje się zaangażowana w wykonywaną pracę, czuje więź ze swoim pracodawcą, widzi sens powierzanych mu obowiązków i czuje się odpowiednio doceniana. To przerażająca statystyka, którą każdy pracodawca zawsze powinien mieć z tyłu głowy.

 

Twoi kandydaci i pracownicy mają jedną wspólną cechę. Są ludźmi i tak naprawdę nie szukają informacji o swoim potencjalnym pracodawcy, tylko pewności, że podejmują słuszną decyzję, zgadzając się na pracę dla konkretnej firmy. Employer branding to proces nieustannego budowania identyfikowalnej i unikalnej tożsamości pracodawcy, która wyraźnie odróżnieni daną firmy od konkurencji.

 

Wizerunek pracodawcy a kultura organizacyjna

 

Istotą budowania marki pracodawcy jest nie tylko przyciągnięcie utalentowanych kandydatów. Chodzi także o upewnienie się, że zarówno oni, jak i aktualni pracownicy będą w stanie identyfikować się z daną organizacją, jej marką oraz realizowaną misją. Kompasem, który jasno wskazuje ten kierunek, jest ukształtowana kultura organizacyjna.

 

- Kultura organizacyjna to sposób, w jaki działamy w naszej organizacji. To wartości, w które wierzymy i zasady, na których opieramy swój biznes – tłumaczy Sebastian Kopiej z Commplace. - To także charakterystyczne dla danej firmy rytuały, wspólnie obchodzone święta, kreowane miejsca, styl ubierania się, a nawet język, jakim posługujemy się na co dzień.

 

Każdy człowiek, który dołącza do danej organizacji, powinien być nie tyle w pełni dopasowany do konkretnej kultury, ale przede wszystkim powinien ją swoją osobą wzbogacać i rozwijać. Pracownik niedopasowany do swojego miejsca pracy, nigdy nie będzie w pełni szczęśliwy i w pełni zaangażowany w powierzane mu obowiązki.

 

Bądź autentyczny

 

Autentyczny employer branding to komunikowanie prawdy o firmie, jako pracodawcy, w sposób atrakcyjny i wzbudzający zaangażowanie. Pracownik oczekuje, że jego szef dotrzyma obietnicy złożonej podczas podpisania umowy. Wierzy, że pracodawca nie tylko wypłaci mu na czas umówione wynagrodzenie, a realizowane przez niego zadania będą miały realny wpływ na rozwój firmy, którą współtworzy.

 

Typowy pracownik spędza w swojej pracy około 40 godzin w tygodniu. Ma ona niewątpliwy wpływ nie tylko na jego finanse, ale również na to, gdzie mieszka, z kim spędza swój czas oraz na ile czuje się szczęśliwy i spełniony. Popatrz na swoją firmę właśnie z tej perspektywy i zbuduj swoją strategię budowania wizerunku pracodawcy w oparciu o autentyczne potrzeby ludzi, których zatrudniasz lub chcesz pozyskać.

 

- W rzeczywistości kreowanej przez fake newsy, rynek potrzebuje autentycznych pracodawców. - zauważa Sebastian Kopiej. - Nic tak nie bojkotuje lojalności, jak niespełnione obietnice, dlatego odpowiedz sobie szczerze, czy Twoje aktualne materiały rekrutacyjne i wizerunkowe pokazują prawdę o Twojej firmie? I czy Twoja komunikacja z obecnymi i potencjalnymi pracownikami jest wartościowa, autentyczna i skuteczna?

 

Sercem Twojego biznesu są Twoi pracownicy

 

Niezależnie od tego, jak bardzo będziesz się starać ulepszać swoje zewnętrzne działania wizerunkowe, musisz pamiętać, że Twoimi najlepszymi ambasadorami są pracownicy. Osoby, które każdego dnia przekraczają próg Twojej firmy i doświadczają panującej tam atmosfery. To oni są w stałym kontakcie z klientami, dostawcami i zewnętrznymi partnerami. Mają największy wpływ na innych pracowników i kandydatów, których chcesz ściągnąć do swojej organizacji.

 

Istotną rolę w budowaniu lojalności i zaangażowania pracowników odgrywają informacje zwrotne. To dzięki nim rozwijamy się i usprawniamy nasze działania. Równie istotna jest jasna wizja pożądanego efektu, zarówno w kontekście działań osobistych, jak i firmowych, dzięki której pracownik, czuje, ze przynależy do określonej społeczności, która patrzy i podąża w tym samym kierunku.

 

Wizerunek pracodawcy – odpowiedzialność nie tylko od święta

 

Pamiętaj, że to co i w jaki sposób mówisz do swoich pracowników lub kandydatów do pracy jest dużo ważniejsze niż najciekawsza i najbardziej angażująca kampania wizerunkowa realizowana w mediach.

 

- Kluczem do sukcesu w budowaniu wizerunku pracodawcy jest zapewnianie odpowiednich doświadczeń, które przeżywa pracownik w toku całego cyklu życia w organizacji - od zatrudnienia i wdrożenia, poprzez rozwój, aż do jego odejścia z firmy. - radzi ekspert Commplace. - O wrażenia pracowników dbajmy jednak nie tylko od święta. Każdego dnia zapewniajmy im to, czego faktycznie potrzebują i oczekują, a następnie odpowiednio to komunikujmy.

 

* https://www.glassdoor.com/employers/blog/most-important-employer-branding-statistics/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.