Jak poprawić wizerunek pracodawcy? 5 cennych wskazówek
68% Millennialsów, 54% przedstawicieli pokolenia X i 48% Baby Boomers wskazało, że odwiedza portale społecznościowe firm specjalnie po to, by przekonać się jak są oceniane pod kątem marki pracodawcy*. Niezależnie czy tego chcemy, czy nie, każde przedsiębiorstwo ma określony wizerunek w otoczeniu, w którym funkcjonuje. Aby przyciągać, zatrudniać i zatrzymać w organizacji najlepszych ludzi, potrzebna jest solidna i na bieżąco wdrażana strategia employer brandingowa. Tylko dzięki niej jesteśmy w stanie budować wyobrażenie o marce, które nasi pracownicy i kandydaci do pracy będą chcieli współtworzyć na co dzień.
Wizerunek pracodawcy jest subiektywnym układem obrazów, słów, symboli i myśli. W świadomości odbiorców budują go funkcjonalne, ekonomiczne i psychologiczne korzyści z bycia zatrudnionym w danej firmie oraz identyfikowania się z daną organizacją. I choć z reguły buduje się go w celu wzbudzenia zainteresowania potencjalnych pracowników, ma on realny wpływ także na postrzeganie marki oferowanych przez produktów i usług.
- Wszyscy pracownicy chcą czuć dumę z miejsca, w którym każdego dnia realizują swoje zawodowe cele i ambicje. - zauważa Sebastian Kopiej z Commplace - Dlatego tak ważne jest świadome budowanie określonej kultury organizacyjnej oraz odpowiedniej komunikacji z pracownikami i potencjalnymi kandydatami na oferowane przez nas stanowiska. Tylko ona gwarantuje nam lojalnych współtwórców naszego biznesowego sukcesu.
Dbaj o kluczowe punkty styku z potencjalnymi kandydatami
Jedynie połowa Polaków czuje się zaangażowana w wykonywaną pracę, czuje więź ze swoim pracodawcą, widzi sens powierzanych mu obowiązków i czuje się odpowiednio doceniana. To przerażająca statystyka, którą każdy pracodawca zawsze powinien mieć z tyłu głowy.
Twoi kandydaci i pracownicy mają jedną wspólną cechę. Są ludźmi i tak naprawdę nie szukają informacji o swoim potencjalnym pracodawcy, tylko pewności, że podejmują słuszną decyzję, zgadzając się na pracę dla konkretnej firmy. Employer branding to proces nieustannego budowania identyfikowalnej i unikalnej tożsamości pracodawcy, która wyraźnie odróżnieni daną firmy od konkurencji.
Wizerunek pracodawcy a kultura organizacyjna
Istotą budowania marki pracodawcy jest nie tylko przyciągnięcie utalentowanych kandydatów. Chodzi także o upewnienie się, że zarówno oni, jak i aktualni pracownicy będą w stanie identyfikować się z daną organizacją, jej marką oraz realizowaną misją. Kompasem, który jasno wskazuje ten kierunek, jest ukształtowana kultura organizacyjna.
- Kultura organizacyjna to sposób, w jaki działamy w naszej organizacji. To wartości, w które wierzymy i zasady, na których opieramy swój biznes – tłumaczy Sebastian Kopiej z Commplace. - To także charakterystyczne dla danej firmy rytuały, wspólnie obchodzone święta, kreowane miejsca, styl ubierania się, a nawet język, jakim posługujemy się na co dzień.
Każdy człowiek, który dołącza do danej organizacji, powinien być nie tyle w pełni dopasowany do konkretnej kultury, ale przede wszystkim powinien ją swoją osobą wzbogacać i rozwijać. Pracownik niedopasowany do swojego miejsca pracy, nigdy nie będzie w pełni szczęśliwy i w pełni zaangażowany w powierzane mu obowiązki.
Bądź autentyczny
Autentyczny employer branding to komunikowanie prawdy o firmie, jako pracodawcy, w sposób atrakcyjny i wzbudzający zaangażowanie. Pracownik oczekuje, że jego szef dotrzyma obietnicy złożonej podczas podpisania umowy. Wierzy, że pracodawca nie tylko wypłaci mu na czas umówione wynagrodzenie, a realizowane przez niego zadania będą miały realny wpływ na rozwój firmy, którą współtworzy.
Typowy pracownik spędza w swojej pracy około 40 godzin w tygodniu. Ma ona niewątpliwy wpływ nie tylko na jego finanse, ale również na to, gdzie mieszka, z kim spędza swój czas oraz na ile czuje się szczęśliwy i spełniony. Popatrz na swoją firmę właśnie z tej perspektywy i zbuduj swoją strategię budowania wizerunku pracodawcy w oparciu o autentyczne potrzeby ludzi, których zatrudniasz lub chcesz pozyskać.
- W rzeczywistości kreowanej przez fake newsy, rynek potrzebuje autentycznych pracodawców. - zauważa Sebastian Kopiej. - Nic tak nie bojkotuje lojalności, jak niespełnione obietnice, dlatego odpowiedz sobie szczerze, czy Twoje aktualne materiały rekrutacyjne i wizerunkowe pokazują prawdę o Twojej firmie? I czy Twoja komunikacja z obecnymi i potencjalnymi pracownikami jest wartościowa, autentyczna i skuteczna?
Sercem Twojego biznesu są Twoi pracownicy
Niezależnie od tego, jak bardzo będziesz się starać ulepszać swoje zewnętrzne działania wizerunkowe, musisz pamiętać, że Twoimi najlepszymi ambasadorami są pracownicy. Osoby, które każdego dnia przekraczają próg Twojej firmy i doświadczają panującej tam atmosfery. To oni są w stałym kontakcie z klientami, dostawcami i zewnętrznymi partnerami. Mają największy wpływ na innych pracowników i kandydatów, których chcesz ściągnąć do swojej organizacji.
Istotną rolę w budowaniu lojalności i zaangażowania pracowników odgrywają informacje zwrotne. To dzięki nim rozwijamy się i usprawniamy nasze działania. Równie istotna jest jasna wizja pożądanego efektu, zarówno w kontekście działań osobistych, jak i firmowych, dzięki której pracownik, czuje, ze przynależy do określonej społeczności, która patrzy i podąża w tym samym kierunku.
Wizerunek pracodawcy – odpowiedzialność nie tylko od święta
Pamiętaj, że to co i w jaki sposób mówisz do swoich pracowników lub kandydatów do pracy jest dużo ważniejsze niż najciekawsza i najbardziej angażująca kampania wizerunkowa realizowana w mediach.
- Kluczem do sukcesu w budowaniu wizerunku pracodawcy jest zapewnianie odpowiednich doświadczeń, które przeżywa pracownik w toku całego cyklu życia w organizacji - od zatrudnienia i wdrożenia, poprzez rozwój, aż do jego odejścia z firmy. - radzi ekspert Commplace. - O wrażenia pracowników dbajmy jednak nie tylko od święta. Każdego dnia zapewniajmy im to, czego faktycznie potrzebują i oczekują, a następnie odpowiednio to komunikujmy.
* https://www.glassdoor.com/employers/blog/most-important-employer-branding-statistics/

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.