Komunikaty PR

Jak skutecznie rozwijać swoją firmę w Internecie?

2023-02-10  |  17:00
Biuro prasowe

Z każdym rokiem liczba polskich przedsiębiorców prowadzących działalność w sieci rośnie. Według raportu GUS ponad 70 proc. firm ma już własną stronę internetową. Przy tym, jak wskazuje raport E-commerce w Polsce 2022, odsetek internautów, którzy deklarują dokonywanie zakupów online, ustabilizował się i wynosi obecnie 77 proc. Te dane nie pozostawiają wątpliwości, że w dobie cyfryzacji bez obecności w Internecie firma traci szanse na pozyskanie klientów, dla których możliwość sprawdzenia lub zamówienia produktów online to „must-have”.

Internet jest pierwszym źródłem, do którego sięgamy, aby znaleźć informację o produktach i usługach. Według raportu E-commerce w Polsce 2022, odsetek Polaków, którzy deklarują dokonywanie zakupów online wynosi 77 proc. Obecnie konsumenci coraz częściej szukają w Internecie informacji o produkcie i jego użytkowaniu, zanim podejmą decyzję zakupową. Dotyczy to przede wszystkim produktów z wyższej półki cenowej oraz rzeczy, które będą służyć przez lata. 

Szybko rośnie również liczba polskich przedsiębiorstw prowadzących swoją działalność online – według raportu GUS Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2021 roku wynosi ona ponad 70 proc.  Aby w pełni wykorzystać potencjał Internetu oraz zacząć zarabiać w sieci, przedsiębiorcy szukają skutecznych sposobów nie tylko na wejście do świata cyfrowego, ale także bezproblemowego rozwoju w nim. Nadmiar dostępnych informacji o tym, jak zacząć biznes online, może przytłaczać, dlatego home.pl przygotował kilka uniwersalnych wskazówek, które będą przydatne dla każdego początkującego przedsiębiorcy.

Własna strona to dopiero początek

Proces tworzenia strony dla własnej firmy oraz rozpoczęcie sprzedaży w sieci mogą przebiegać szybko
i sprawnie, jeśli  podejdziemy do tego poważnie. Założenie własnego e-sklepu wcale nie wymaga zatrudnienia dużego zespołu specjalistów oraz poniesienia wysokich kosztów. Dynamiczny rozwój
e-commerce sprawił, że na rynku pojawiają się kolejne narzędzia obniżające próg wejścia i ułatwiające uruchomienie działalności w sieci.

W rozwijaniu biznesu i budowaniu społeczności wokół marki przedsiębiorcom pomagają media społecznościowe. Wiele firm zaczyna więc swoje działania w Internecie właśnie od tych kanałów, choć czasem dla potencjalnych klientów to jest za mało. Dlatego tak ważne jest stworzenie własnej, zaprojektowanej zgodnie z najnowszymi trendami oraz wizualnie atrakcyjnej, strony internetowej z towarzyszącym jej profesjonalnym adresem e-mail. ​​Aby założyć stronę oraz adres e-mail, potrzebne są adres strony internetowej, czyli domena, hosting – miejsce na stronę internetową, skrzynka elektroniczna, a także certyfikat SSL, który zabezpiecza dane na stronie WWW i pozwala budować zaufanie użytkowników. 

Zwiększanie obecności firmy w sieci jako sposób na skuteczne dotarcie do klientów

Niezależnie od tego, czy firma jest mała, czy duża, czy oferuje towary o różnorodnym przeznaczeniu, czy skupia się na jednym konkretnym produkcie, obawa jest zawsze jedna: brak zainteresowania ze strony klientów. Każdy przedsiębiorca chce mieć gwarancję, że przyciągnie uwagę klientów swoimi usługami lub produktami. Właśnie dlatego większość z nich aktywnie szuka sposobów na to, jak najszybciej dotrzeć do odbiorców z informacją o swojej firmie. Tworzenie profesjonalnej marki może trwać latami, ale odpowiedni fundament warto położyć już na samym początku. 

W pierwszym kroku trzeba zadbać o odpowiednią ekspozycję firmy, taką jak strona internetowa oraz konta w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook czy LinkedIn), dzięki którym użytkownicy odnajdą ją w sieci. Dobrze zaprojektowana, atrakcyjna wizualnie oraz funkcjonalna strona, nie tylko zwróci uwagę klientów, lecz także otworzy drzwi do uruchomienia jednego z najbardziej efektywnych sposobów pozycjonowania firmy – reklamy cyfrowej. Nie zapominajmy także o wizytówce Google Moja Firma oraz umieszczeniu adresu swojej siedziby na mapach Google. Korzystanie z tych darmowych narzędzi przynosi wiele korzyści: zwiększa widoczność firmy w wyszukiwaniu lokalnym oraz umożliwia dodawanie pozytywnych opinii klientów o firmie na Mapach Google, dzięki czemu inni będą chętniej Cię wybierać.

Sposób na rozsądną promocję? Reklama internetowa

Własna strona to dopiero początek i każdy przedsiębiorca, który rozwinął swój biznes online, jest to w stanie potwierdzić. To właśnie od niej zaczyna budować swój wizerunek w sieci i docierać do nowych klientów. Przeniesienie firmy do Internetu wiąże się z wieloma, czasem nieoczywistymi korzyściami – można m.in. korzystać z wielu narzędzi promujących ofertę firmy i tym samym skalować swój biznes. 

Jednym z takich przykładów jest inwestycja w reklamę internetową, która jest znacznie efektywniejsza od tradycyjnej reklamy outdoorowej. Promowanie w Internecie charakteryzuje się możliwością precyzyjnego wysyłania komunikatów do wybranej grupy odbiorców i mierzalnością efektów.  Ten rodzaj promocji pozwala na większą transparentność danych oraz szybki podgląd statystyk pokazujących, jak inwestycje w reklamy wpływają na wyniki sprzedaży. W porównaniu do rozdawania drukowanych ulotek, które najczęściej lądują w koszu, to bardzo mądry i oszczędny sposób na reklamowanie swojej firmy wśród różnych grup konsumentów.

O home.pl:

home.pl to największy i najbardziej rozpoznawalny w Polsce dostawca usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Jako członek globalnej grupy United Internet, home.pl jest liderem branży również w Europie. Misją firmy jest wspieranie ludzi i przedsiębiorstw kreujących e-świat. home.pl SA jest właścicielem czterech marek: home.pl, AZ.pl, premium.pl oraz homecloud.pl.

Kontakt dla mediów:

Klara Ufnalewska                                                                                                            Katarzyna Wiernicka-Ponikło

PR Manager – Press Officer home.pl                                                             Consulting Director - Havas PR Warsaw

klara.ufnalewska@home.eu                                                                        katarzyna.wiernicka-poniklo@havas.com

tel. +48.723.991.159                                                                                                               tel. +48.603.639.030

 


 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.