Jak skutecznie rozwijać swoją firmę w Internecie?
Z każdym rokiem liczba polskich przedsiębiorców prowadzących działalność w sieci rośnie. Według raportu GUS ponad 70 proc. firm ma już własną stronę internetową. Przy tym, jak wskazuje raport E-commerce w Polsce 2022, odsetek internautów, którzy deklarują dokonywanie zakupów online, ustabilizował się i wynosi obecnie 77 proc. Te dane nie pozostawiają wątpliwości, że w dobie cyfryzacji bez obecności w Internecie firma traci szanse na pozyskanie klientów, dla których możliwość sprawdzenia lub zamówienia produktów online to „must-have”.
Internet jest pierwszym źródłem, do którego sięgamy, aby znaleźć informację o produktach i usługach. Według raportu E-commerce w Polsce 2022, odsetek Polaków, którzy deklarują dokonywanie zakupów online wynosi 77 proc. Obecnie konsumenci coraz częściej szukają w Internecie informacji o produkcie i jego użytkowaniu, zanim podejmą decyzję zakupową. Dotyczy to przede wszystkim produktów z wyższej półki cenowej oraz rzeczy, które będą służyć przez lata.
Szybko rośnie również liczba polskich przedsiębiorstw prowadzących swoją działalność online – według raportu GUS Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2021 roku wynosi ona ponad 70 proc. Aby w pełni wykorzystać potencjał Internetu oraz zacząć zarabiać w sieci, przedsiębiorcy szukają skutecznych sposobów nie tylko na wejście do świata cyfrowego, ale także bezproblemowego rozwoju w nim. Nadmiar dostępnych informacji o tym, jak zacząć biznes online, może przytłaczać, dlatego home.pl przygotował kilka uniwersalnych wskazówek, które będą przydatne dla każdego początkującego przedsiębiorcy.
Własna strona to dopiero początek
Proces tworzenia strony dla własnej firmy oraz rozpoczęcie sprzedaży w sieci mogą przebiegać szybko
i sprawnie, jeśli podejdziemy do tego poważnie. Założenie własnego e-sklepu wcale nie wymaga zatrudnienia dużego zespołu specjalistów oraz poniesienia wysokich kosztów. Dynamiczny rozwój
e-commerce sprawił, że na rynku pojawiają się kolejne narzędzia obniżające próg wejścia i ułatwiające uruchomienie działalności w sieci.
W rozwijaniu biznesu i budowaniu społeczności wokół marki przedsiębiorcom pomagają media społecznościowe. Wiele firm zaczyna więc swoje działania w Internecie właśnie od tych kanałów, choć czasem dla potencjalnych klientów to jest za mało. Dlatego tak ważne jest stworzenie własnej, zaprojektowanej zgodnie z najnowszymi trendami oraz wizualnie atrakcyjnej, strony internetowej z towarzyszącym jej profesjonalnym adresem e-mail. Aby założyć stronę oraz adres e-mail, potrzebne są adres strony internetowej, czyli domena, hosting – miejsce na stronę internetową, skrzynka elektroniczna, a także certyfikat SSL, który zabezpiecza dane na stronie WWW i pozwala budować zaufanie użytkowników.
Zwiększanie obecności firmy w sieci jako sposób na skuteczne dotarcie do klientów
Niezależnie od tego, czy firma jest mała, czy duża, czy oferuje towary o różnorodnym przeznaczeniu, czy skupia się na jednym konkretnym produkcie, obawa jest zawsze jedna: brak zainteresowania ze strony klientów. Każdy przedsiębiorca chce mieć gwarancję, że przyciągnie uwagę klientów swoimi usługami lub produktami. Właśnie dlatego większość z nich aktywnie szuka sposobów na to, jak najszybciej dotrzeć do odbiorców z informacją o swojej firmie. Tworzenie profesjonalnej marki może trwać latami, ale odpowiedni fundament warto położyć już na samym początku.
W pierwszym kroku trzeba zadbać o odpowiednią ekspozycję firmy, taką jak strona internetowa oraz konta w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook czy LinkedIn), dzięki którym użytkownicy odnajdą ją w sieci. Dobrze zaprojektowana, atrakcyjna wizualnie oraz funkcjonalna strona, nie tylko zwróci uwagę klientów, lecz także otworzy drzwi do uruchomienia jednego z najbardziej efektywnych sposobów pozycjonowania firmy – reklamy cyfrowej. Nie zapominajmy także o wizytówce Google Moja Firma oraz umieszczeniu adresu swojej siedziby na mapach Google. Korzystanie z tych darmowych narzędzi przynosi wiele korzyści: zwiększa widoczność firmy w wyszukiwaniu lokalnym oraz umożliwia dodawanie pozytywnych opinii klientów o firmie na Mapach Google, dzięki czemu inni będą chętniej Cię wybierać.
Sposób na rozsądną promocję? Reklama internetowa
Własna strona to dopiero początek i każdy przedsiębiorca, który rozwinął swój biznes online, jest to w stanie potwierdzić. To właśnie od niej zaczyna budować swój wizerunek w sieci i docierać do nowych klientów. Przeniesienie firmy do Internetu wiąże się z wieloma, czasem nieoczywistymi korzyściami – można m.in. korzystać z wielu narzędzi promujących ofertę firmy i tym samym skalować swój biznes.
Jednym z takich przykładów jest inwestycja w reklamę internetową, która jest znacznie efektywniejsza od tradycyjnej reklamy outdoorowej. Promowanie w Internecie charakteryzuje się możliwością precyzyjnego wysyłania komunikatów do wybranej grupy odbiorców i mierzalnością efektów. Ten rodzaj promocji pozwala na większą transparentność danych oraz szybki podgląd statystyk pokazujących, jak inwestycje w reklamy wpływają na wyniki sprzedaży. W porównaniu do rozdawania drukowanych ulotek, które najczęściej lądują w koszu, to bardzo mądry i oszczędny sposób na reklamowanie swojej firmy wśród różnych grup konsumentów.
O home.pl:
home.pl to największy i najbardziej rozpoznawalny w Polsce dostawca usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Jako członek globalnej grupy United Internet, home.pl jest liderem branży również w Europie. Misją firmy jest wspieranie ludzi i przedsiębiorstw kreujących e-świat. home.pl SA jest właścicielem czterech marek: home.pl, AZ.pl, premium.pl oraz homecloud.pl.
Kontakt dla mediów:
Klara Ufnalewska Katarzyna Wiernicka-Ponikło
PR Manager – Press Officer home.pl Consulting Director - Havas PR Warsaw
klara.ufnalewska@home.eu katarzyna.wiernicka-poniklo@havas.com
tel. +48.723.991.159 tel. +48.603.639.030

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.