Jak wykorzystać wyjazd firmowy do rozwijania employer brandingu?
Aż 97 proc. polskich firm w ostatnim półroczu prowadziło rekrutację – wynika z badania „Rynek pracy 2022. Półroczny przegląd trendów” realizowanego przez Hays. Najczęściej, bo aż w 99 procentach przypadków, poszukiwano pracowników na stałe. To wyraźny sygnał dla pracodawców, iż – aby zatrzymać pracowników w firmie – powinni podejmować odpowiednie aktywności. Istotne są nowoczesne benefity, dopasowane do potrzeb pracowników. Jednym z nich jest wyjazd firmowy.
Wiele firm funkcjonujących na polskim rynku poszukuje wykwalifikowanych pracowników. Z brakiem talentów boryka się branża IT, a także sprzedaż, produkcja, finanse i księgowość czy inżynieria. W obecnej sytuacji pracodawcy powinni podejmować wszelkie aktywności, aby zatrzymać pracowników na dłużej w firmie. Bowiem konkurencja rośnie.
Wyjazd firmowy elementem employer brandingu
Co trzeci pracownik pragnie wyjazdu firmowego dla siebie, a także dla swoich rodzin. Dane pokazują, że osoby zatrudnione wymagają od pracodawców podejmowania dodatkowych aktywności. Dla współczesnego pracownika pensja stanowi tylko jeden z elementów zatrudnienia.
– Budowanie marki pracodawcy odgrywa ogromną rolę w procesie pozyskiwania pracowników. Należy podejmować wszelkie działania, które przekonają pracowników i kandydatów, że dana firma stanowi atrakcyjne środowisko pracy. Da możliwości rozwoju i pozyskiwania nowych umiejętności. Wśród najpopularniejszych benefitów znajduje się wyjazd integracyjny. Aby stanowił element employer brandingu powinien być zorganizowany w odpowiedni sposób – uważa Sebastian Kopiej, CEO agencji PR Commplace.
Kluczem do organizacji imprezy integracyjnej na wysokim poziomie jest działanie według strategii. Dokładnie zaplanowany event, z dużą liczbą atrakcji, wpłynie pozytywnie na wizerunek pracodawcy.
Istotne jest profesjonalne podejście do zadania
W jaki sposób zorganizować imprezę, by stała się elementem employer brandingu? Na początku warto zweryfikować potrzeby pracowników. W tym celu pracodawcy powinni przeprowadzić ankietę wśród zatrudnionych. Zapytać, jakiego rodzaju wyjazdu oczekują, dokąd chcą jechać, a także na ile dni. Kolejnym krokiem jest zaangażowanie pracowników w organizację imprezy.
– Dobra atmosfera w pracy jest kluczowa. Zintegrowani pracownicy nie mają kłopotów z komunikacją, a praca zespołu jest efektywniejsza. Pamiętajmy, że impreza firmowa powinna być szczegółowo zorganizowana. Z dbałością o każdy element. Na początku wybierzmy destynację i odpowiednie miejsce. Hotel powinien posiadać przestrzenie, w których przedsiębiorcy zorganizują wspólne aktywności dla pracowników – dodaje Sebastian Kopiej, CEO Commplace.
Na co jeszcze zwrócić uwagę podczas organizacji wyjazdu integracyjnego? Warto zadbać o szczegółowy plan, który powinien być odpowiednio wcześnie zaprezentowany uczestnikom. A co jest obecnie na topie wśród aktywności? Wiele firm wybiera turnieje kulinarne, a do udziału w nich zaprasza znane osobistości z telewizji. Kolejnym hitem jest Runnmagedon – sport pomaga dążyć do wspólnego celu i uczy rywalizacji, ale także współpracy.
A dlaczego pracodawcy powinni organizować wyjazdy integracyjne? Duża rotacja na rynku sprawia, że poszukiwane są nowe metody utrzymania pracownika w firmie. Wspólne spędzanie czasu buduje zespół. A to pracownicy są najlepszymi ambasadorami marki. To oni mogą negatywnie bądź pozytywnie wpływać na wizerunek firmy. I warto o tym pamiętać.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.