Komunikaty PR

Jak znaleźć ludzi do zespołu IT? 3 istotne wskazówki.

2021-07-01  |  09:00
Biuro prasowe

Proces rekrutacji nie polega jedynie na przeglądaniu przesłanych CV. Tym bardziej jeśli poszukujesz pracowników z branży, w której zapotrzebowanie na specjalistów wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Jak pokazuje badanie „Nowa normalność. Rynek pracy IT po pandemii” zdaniem 39% osób pracujących w IT COVID-19 miał pozytywny wpływ na ich sektor i sprzyjał zatrudnieniu. W takiej sytuacji rekrutacja wartościowych pracowników stanowi wyzwanie. Dziś podpowiadamy jak znaleźć ludzi do zespołu IT.

Jak znaleźć ludzi do zespołu IT? Weryfikuj ich potrzeby.

Stół do ping- ponga? Telefon firmowy? Nie ma uniwersalnych benefitów, które zachwycą pracowników z każdej branży. Jak się okazuje w przypadku sektora IT wśród najlepiej ocenianych działań znajdują się:

  • możliwość pracy w trybie home office (88%),
  • zapewnienie odpowiedniej higieny pracy (70%),
  • wsparcie techniczne i sprzętowe (57%)
  • wdrożenie komunikatorów internetowych w codziennej komunikacji firm (56%).

To jednak nie wszystko. 54% badanych wskazuje, że ważnym obszarem jest dla nich wsparcie okazywane przez managerów (54%) i zachowania zarządzających takie jak okazywanie empatii czy zrozumienia (53%).

- Aktualna sytuacja sprawiła, że managerowie muszą odejść od wypracowanych dotąd schematów zarządzania i wykorzystać umiejętności komunikacyjne oraz interpersonalne – mówi Marcin Nowacki, coach biznesu. – Pracownicy wymagają od nich wręcz wyjścia poza ramy bycia „sztywnym dowódcą” na rzecz „empatycznego lidera” – dodaje ekspert.

Stwórz nową jakość rekrutacji

Wspomniany raport podaje także, że jedną z większych zmian ocenianych na plus przez 87% respondentów jest możliwość prowadzenia procesu rekrutacyjnego całkowicie zdalnie. Kolejnym istotnym aspektem jest zmniejszona ilość etapów rekrutacji i skrócenie czasu jej trwania. Po raz kolejny podniesiono także kwestię komunikacji. Kandydaci na programistów, czy specjalistów ds. IT docenili szybsze otrzymywanie informacji zwrotnej (24%) i lepszy kontakt z osobą prowadzącą rekrutację (17%).

Wskazówka - możesz stworzyć spójny proces rozmowy kwalifikacyjnej z kartami wyników, aby upewnić się, że wszyscy kandydaci są oceniani pod kątem cech, które ceni twoja firma. Dodatkowo po ukończeniu procesu warto zebrać informacje zwrotne na temat tego, jak postrzegają twoją firmę i doświadczenie, które nabyli podczas rekrutacji.

Niech kandydaci sami walczą o miejsce w twoim zespole

Jeśli zastanawiasz się jak znaleźć ludzi do zespołu IT powinieneś przyjrzeć się swojej marce pracodawcy. Konkurencyjność firmy definiuje się dziś nie tylko jako jakość produktów i usług, ale także przez reputację na rynku pracy. Czy Twoja organizacja jest na to gotowa? Czy jak połowa polskich firm wciąż nie masz strategii dotyczącej kształtowania swojego wizerunku? A może jak 25% organizacji w ogóle nie dostrzegasz takiej potrzeby? Employer branding to nie moda, a strategia konieczna w każdej firmie IT.

- Marka pracodawcy to połączenie reputacji firmy i wartości, które oferuje potencjalnym pracownikom. Wśród nich znajduje się m.in. kultura organizacyjna, rodzaj projektów, czy możliwości rozwoju w ramach organizacji – mówi Sebastian Kopiej z Commplace. - Jednocześnie należy pamiętać, jak duży wpływ na wizerunek marki mają także obecni pracownicy, rekomendacje pojawiające się w internecie, poczta pantoflowa, czy prowadzone kampanie wizerunkowe – dodaje ekspert z Commplace.

W odpowiedzi na pytanie jak znaleźć ludzi do zespołu mogą pomóc poniższe działania:

  • Audyt wizerunku firmy jako marki pracodawcy.
  • Przygotowanie i wdrożenie strategii employer brandingowej.
  • Warsztaty z managerami z zakresu budowania relacji interpracowniczych.
  • Audyt określający identyfikację pracowników z firmą.
  • Zaangażowanie pracowników w rozwój przedsiębiorstwa.

Zastanawiasz się jak znaleźć ludzi do zespołu IT? Być może nadszedł czas, aby zwiększyć zasoby przeznaczone na utrzymanie pozytywnej marki pracodawcy. Dzięki temu pozyskasz talenty, które będą wspierać twoją markę we wzroście. A przecież na tym najbardziej ci zależy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.