Jaka drukarka etykiet jest potrzebna w firmie?
Jaka drukarka etykiet jest potrzebna w firmie? Dowiedz się, odpowiadając na 4 pytania
Drukarka etykiet, nazywana też drukarką kodów kreskowych, to urządzenie, bez którego większość przedsiębiorstw nie wyobraża sobie funkcjonowania. Tym bardziej, że drukarki etykiet wybiera się uwzględniając własne potrzeby, jako użytkownika końcowego. Dostępne na rynku urządzenia nie są wszechstronne a zasada: wyższa cena równa się lepsza jakość, nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Czym więc kierować się przy wyborze? Podpowiadamy.
Wybór drukarki etykiet - 4 kluczowe aspekty
Wybór drukarki etykiet należy poprzedzić pytaniem o to, jaki minimalny i maksymalny rozmiar etykiety będzie na niej drukowany. - Najpopularniejszym na rynku formatem drukarki jest ta o szerokości głowicy drukującej 4’’, co umożliwia wydruk
w maksymalnej szerokości w granicach 110 mm. Spotkane są również urządzenia
o szerokości 2’’ oraz 6’’ i 8’’. – podpowiada Marek Gaweł, produkt manager w zakresie urządzeń automatycznej identyfikacji w Dziale Rozwoju Produktu firmy Etisoft. Kolejną kwestią jest typ etykiety, jaki będzie stosowany. W zależności od potrzeby użytkownika, wykorzystywane mogą być etykiety ogólnego stosowania, etykiety techniczne bądź specjalistyczne. Na podstawie odpowiedzi na to pytanie decydujemy, czy wystarczająca będzie drukarka termiczna, czy lepiej zainwestować w urządzenie uniwersalne termotransferowe.
Tym, co także należy wziąć pod uwagę, jest wydajność. Najczęściej spotykany podział drukarek etykiet to urządzenia biurkowe, półprzemysłowe i przemysłowe. Możemy przyjąć, że drukarki biurkowe wydrukują ok. 3 tys. etykiet ogólnego stosowania dziennie, drukarki półprzemysłowe ok. 5 tys., a drukarki przemysłowe - nawet powyżej 10 tys. Wszystko zależy jednak od formatu etykiety oraz nośnika, na który nanoszony jest nadruk. Zaawansowane systemy magazynowe, produkcyjne, zarządzania firmą umożliwiają wydruk etykiet i są kompatybilne z popularnymi na rynku urządzeniami drukującymi. Warto jednak zagłębić się w szczegóły dotyczące zgodności posiadanego oprogramowania z językiem programowania drukarki.
Drukarka etykiet – jak zapewnić jej bezawaryjną pracę?
Podejmując decyzję o zakupie drukarki etykiet, należy pamiętać o zabezpieczeniach, które zapewniają jej bezawaryjną pracę. To szczególnie ważne dla branży produkcyjnej, gdzie nieprzewidziane przestoje w druku są niedopuszczalne. Niezawodna i ciągła praca drukarki etykiet możliwa jest tylko pod warunkiem stosowania regularnych przeglądów i konserwacji kluczowych podzespołów – głowicy drukującej i wałka pod głowicą. - Czyszczenie tych elementów zgodnie z zaleceniami każdego z producentów powinno odbywać się każdorazowo przy wymianie nośnika – rolki etykiet oraz taśmy termotransferowej. – przypomina Marek Gaweł z Etisoftu. Poprawne przeprowadzenie tych czynności z pewnością pozytywnie wpłynie na podzespoły, a w konsekwencji na jakość wydruku. – dodaje ekspert. Dodatkowym zabezpieczeniem jest rozszerzenie zakresu ochrony podzespołów drukarki lub wydłużenie okresu gwarancji, który standardowo obejmuje zwykle 12 lub 24 miesiące, a dla głowicy drukującej wynosi średnio 6-12 miesięcy.
Regularne serwisowanie ma znaczenie
Najwięksi na rynku dostawcy, rozwiązań AutoID, tacy jak Etisoft, oferują usługi regularnych przeglądów drukarek etykiet oraz napraw serwisowych wykonywanych na miejscu u klienta. Użytkownik ma możliwość zabezpieczenia się w tym czasie w urządzenia zastępcze, jeśli podpisze odpowiedni kontrakt serwisowy – dodaje ekspert.
Czy nie warto nadmienić, że serwisujemy takie urządzenia i oferujemy umowy serwisowe?
Regularnie serwisowane i prawidłowe użytkowanie urządzenia pozwala na wydruk nawet 1 tys. km nośnika. Należy jednak mieć na uwadze, że przy tak dużym przebiegu ryzyko trwałego uszkodzenia drukarki znacznie wzrasta. Warto wówczas zacząć się poważnie zastanawiać nad wymianą urządzenia na nowe.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.