Komunikaty PR

Jaka drukarka etykiet jest potrzebna w firmie?

2021-09-10  |  01:00
Biuro prasowe

Jaka drukarka etykiet jest potrzebna w firmie? Dowiedz się, odpowiadając na 4 pytania

Drukarka etykiet, nazywana też drukarką kodów kreskowych, to urządzenie, bez którego większość przedsiębiorstw nie wyobraża sobie funkcjonowania. Tym bardziej, że drukarki etykiet wybiera się uwzględniając własne potrzeby, jako użytkownika końcowego. Dostępne na rynku urządzenia nie są wszechstronne a zasada: wyższa cena równa się lepsza jakość, nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Czym więc kierować się przy wyborze? Podpowiadamy.

Wybór drukarki etykiet - 4 kluczowe aspekty

Wybór drukarki etykiet należy poprzedzić pytaniem o to, jaki minimalny i maksymalny rozmiar etykiety będzie na niej drukowany. - Najpopularniejszym na rynku formatem drukarki jest ta o szerokości głowicy drukującej 4’’, co umożliwia wydruk
w maksymalnej szerokości w granicach 110 mm. Spotkane są również urządzenia
o szerokości 2’’ oraz 6’’ i 8’’. – podpowiada Marek Gaweł, produkt manager w zakresie urządzeń automatycznej identyfikacji w Dziale Rozwoju Produktu firmy Etisoft. Kolejną kwestią jest typ etykiety, jaki będzie stosowany. W zależności od potrzeby użytkownika, wykorzystywane mogą być etykiety ogólnego stosowania, etykiety techniczne bądź specjalistyczne. Na podstawie odpowiedzi na to pytanie decydujemy, czy wystarczająca będzie drukarka termiczna, czy lepiej zainwestować w urządzenie uniwersalne termotransferowe.

Tym, co także należy wziąć pod uwagę, jest wydajność. Najczęściej spotykany podział drukarek etykiet to urządzenia biurkowe, półprzemysłowe i przemysłowe. Możemy przyjąć, że drukarki biurkowe wydrukują ok. 3 tys. etykiet ogólnego stosowania dziennie, drukarki półprzemysłowe ok. 5 tys., a drukarki przemysłowe - nawet powyżej 10 tys. Wszystko zależy jednak od formatu etykiety oraz nośnika, na który nanoszony jest nadruk. Zaawansowane systemy magazynowe, produkcyjne, zarządzania firmą umożliwiają wydruk etykiet i są kompatybilne z popularnymi na rynku urządzeniami drukującymi. Warto jednak zagłębić się w szczegóły dotyczące zgodności posiadanego oprogramowania z językiem programowania drukarki.

 

Drukarka etykiet – jak zapewnić jej bezawaryjną pracę?

Podejmując decyzję o zakupie drukarki etykiet, należy pamiętać o zabezpieczeniach, które zapewniają jej bezawaryjną pracę. To szczególnie ważne dla branży produkcyjnej, gdzie nieprzewidziane przestoje w druku są niedopuszczalne. Niezawodna i ciągła praca drukarki etykiet możliwa jest tylko pod warunkiem stosowania regularnych przeglądów i konserwacji kluczowych podzespołów – głowicy drukującej i wałka pod głowicą. - Czyszczenie tych elementów zgodnie z zaleceniami każdego z producentów powinno odbywać się każdorazowo przy wymianie nośnika – rolki etykiet oraz taśmy termotransferowej. – przypomina Marek Gaweł z Etisoftu. Poprawne przeprowadzenie tych czynności z pewnością pozytywnie wpłynie na podzespoły, a w konsekwencji na jakość wydruku. – dodaje ekspert. Dodatkowym zabezpieczeniem jest rozszerzenie zakresu ochrony podzespołów drukarki lub wydłużenie okresu gwarancji, który standardowo obejmuje zwykle 12 lub 24 miesiące, a dla głowicy drukującej wynosi średnio 6-12 miesięcy.

Regularne serwisowanie ma znaczenie

Najwięksi na rynku dostawcy, rozwiązań AutoID, tacy jak Etisoft, oferują usługi regularnych przeglądów drukarek etykiet oraz napraw serwisowych wykonywanych na miejscu u klienta. Użytkownik ma możliwość zabezpieczenia się w tym czasie w urządzenia zastępcze, jeśli podpisze odpowiedni kontrakt serwisowy – dodaje ekspert.

Czy nie warto nadmienić, że serwisujemy takie urządzenia i oferujemy umowy serwisowe?

Regularnie serwisowane i prawidłowe użytkowanie urządzenia pozwala na wydruk nawet 1 tys. km nośnika. Należy jednak mieć na uwadze, że przy tak dużym przebiegu ryzyko trwałego uszkodzenia drukarki znacznie wzrasta. Warto wówczas zacząć się poważnie zastanawiać nad wymianą urządzenia na nowe.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.