Komunikaty PR

Jedna kuchnia, klika lokali. Oszczędny system franczyzowy Fit Cake

2021-10-07  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.26 MB )

Sieci restauracyjne i franczyzowe kawiarniane znowu mają pod górkę. Galopujące ceny żywności, prądu, paliwa, powodują, że koszty produkcji i obsługi rosną, Wielu gastro przedsiębiorców zastanawia się więc jak przyoszczędzić w trudnych czasach. Fit Cake na prosty patent. Przy otwarciu kolejnej kawiarni franczyzobiorca może oszczędzić nawet 50 proc.

W ostatnim roku, który gastronomii przecież nie rozpieszczał sieć Fit Cake odnotowała rekordowe wzrosty, z 24 franczyzowych kawiarni urosła do 48. Rafał Kościuk, właściciel systemu franczyzowego Fit Cake stosuje prosty zabieg, który pozwala rozwijać sieć, jednocześnie ograniczając znacząco wydatki na starcie.

To bardzo proste rozwiązanie. Organizacja kuchni wraz z zapleczem produkcyjnym to w przypadku otwarcia nowego lokalu największy wydatek. Pochłania on około 60 - 70 proc. budżetu. Jeżeli więc jedna kuchnia może obsługiwać dwa lub więcej lokali mamy czysty zysk. W kawiarnianym biznesie większość produktów można przygotować wcześniej i dowieźć do odpowiedniego punktu. Ten prosty zabieg daje naprawdę bardzo wiele korzyści, nie tylko na początku, ale także później - wyjaśnia Rafał Kościuk.

Coraz więcej franczyzobiorców Fit Cake - już około jedna czwarta - decyduje się więc od początku na więcej niż jeden lokal. Co im to daje?

Oszczędność na metrach

Fit Cake zaleca, by lokal, w którym znajdzie się zaplecze produkcyjne miał powierzchnię przynajmniej 70 m.kw. Z tego 30 - 40 m.kw. zajmie kuchnia. Każdy kto miał do czynienia z gastronomią wie, że jej organizacja to wielkie wyzwanie, i pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze. Sama wentylacja może kosztować nawet 20 tys. zł. Jeśli jednak ktoś decyduje się równolegle otworzyć kolejną kawiarnię w innej lokalizacji może na kuchni zaoszczędzić, zwiększając sprzedaż. Po pierwsze potrzebuje wtedy mniejszego lokalu, wystarczy 40-50 m.kw. Urządzenie samej sali konsumpcyjnej z ladą wydawniczą jest też dużo tańsze. Poza tym co miesiąc płaci mniejszy czynsz, a w związku z tym oszczędza także na innych stałych kosztach, takich jak prąd, zużycie wody, wywóz śmieci.

Tańsza obsługa i produkcja

O dobrego cukiernika nie jest łatwo. Nie bez powodu więc jego zarobki są zazwyczaj dużo wyższe niż u pozostałych członków kawiarnianego personelu. Specjalista zatrudniony na produkcji zarabia średnio o 50 proc. więcej niż sprzedawca. Jednak w przypadku, gdy franczyzobiorca prowadzi dwa lokale, w tym drugim i kolejnym zatrudnianie cukiernika nie jest konieczne.

- Zwykle jest on w stanie wykonać najbardziej wymagające zamówienia na kilka lokali. Dużo prostsze jest też zarządzanie jedną produkcją niż dwoma niezależnymi kuchniami - mówi na podstawie swojego biznesowego doświadczenia Rafał Kościuk. - Jesteśmy wtedy w stanie w bardziej zaplanowany sposób zorganizować codzienną pracę. Znika też problem nadprodukcji albo niespodziewanej pustki w witrynce.

Od początku Fit Cake rozwija się jako kawiarnia techniczna, w której na pierwszym miejscu jest produkt, odpowiadający na specjalne potrzeby klientów z tzw. problemem: diabetyków, alergików, chorych na celiakię, otyłość. Stała się też popularna wśród osób prowadzących zdrowy tryb życia i świadomie odżywiających się.

Jedna licencja na kilka lokali

W Fit Cake licencję na prowadzenie “NieCukierni” kupuje się tylko raz. Kosztuje ona od 19 tys. zł. Jeśli więc ktoś postanawia zainwestować w kolejną kawiarnię ten koszt odpada, niezależnie od tego jak dużo punktów będzie prowadzić. Zobowiązany jest jedynie uiszczać comiesięczna opłatę za każdy lokal. Wynosi ona na dziś 500 zł. Choć właściciele sieci w szczególnych przypadkach podchodzą do tego elastycznie, zwłaszcza po covidowym 2020 roku, kiedy trudno było wszystko traktować zero-jedynkowo.

Wedle naszych szacunków o ile koszt inwestycji pierwszego lokalu z (zapleczem produkcyjnym zwraca się po okresie 8-14 miesięcy, o tyle kolejnego zazwyczaj już po 4-5 miesiącach- dodaje Rafał Kościuk.

Budowanie świadomości marki

Współcześni konsumenci wszystko chcą mieć po drodze. Wynika to z ogólnego pośpiechu, zbyt wielu obowiązków.

Zwłaszcza więc gdy chodzi o deser, klient często rezygnuje z zakupu niż miałby jechać po niego na drugi koniec miasta. Nawet jeśli nigdzie indziej nie dostanie ciacha bez cukru może to być dla niego utrudnienie - zauważa współwłaściciel Fit Cake. - Uruchomienie kolejnego punktu, już bez produkcji, na pewno powiększy grupę odbiorców, a tym samym obroty kawiarni. Buduje też świadomość marki. Im więcej lokali tym marka staje się bardziej rozpoznawalna i tym większe budzi zaufanie wśród klientów. Poza tym jest po drodze.

Ogólnopolską rozpoznawalność franczyza Fit Cake buduje w oparciu o lokalną wiarygodność.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.