Kaczmarski Inkasso wiceliderem medialności wśród firm windykacyjnych

W listopadzie magazyn „Press”, poświęcony mediom, reklamie i public relations, opublikował ranking TOP MARKA 2021, prezentujący 500 najbardziej medialnych marek na polskim rynku. Wśród firm windykacyjnych Kaczmarski Inkasso zajęło 2. miejsce. Zdobyte wyróżnienie potwierdza jego duże zaangażowanie w sprawy gospodarki. Media bardzo często powołują się na autorskie analizy KI, cytując prezesa Jakuba Kosteckiego.
Nasza spółka utrzymała 2. miejsce w gronie firm windykacyjnych, które zdobyła w poprzednim roku, ale znacząco awansowała w rankingu ogólnopolskim, lokując się na 370 pozycji (w 2020 r. na 428). Wysokie miejsce to efekt eksperckich publikacji, jakie inicjujemy w mediach. Wyjaśniamy dziennikarzom zjawiska związane z zadłużeniem konsumentów i poszczególnych branż gospodarki, dotyczące m.in. zatorów płatniczych i płynności finansowej.
- Dziennikarze preferują liczby, dlatego we współpracy z instytutami badawczymi systematycznie przeprowadzamy sondaże w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, które dają nam wiarygodny materiał do komunikacji z mediami. Pozycjonujemy w ten sposób Kaczmarski Inkasso jako eksperta z zakresu polubownej windykacji – mówi Andrzej Kulik, dyrektor Departamentu Analiz Rynkowych i Komunikacji.
Od Rzeczpospolitej do Businessinsider.pl
Z analiz i komentarzy Kaczmarski Inkasso korzystają media ogólnopolskie, regionalne oraz branżowe. Aktywnie wychodzimy do dziennikarzy z informacjami, jak i odpowiadamy na ich indywidualne pytania i prośby o przygotowanie danych oraz wypowiedzi eksperta.
- Budujemy pozytywny obraz windykacji wśród dziennikarzy i dążymy do przełamania zakorzenionych stereotypów. Często jest to praca u podstaw. Nierzadko na hasło „windykacja” słyszymy grymas w głosie redaktora, ale nie zrażamy się. Aby przekonać media, że negocjator nie jest przeciwnikiem dłużnika, lecz sojusznikiem, bo pomaga mu wyjść z zaległości, konieczna jest głębsza rozmowa. Gdy uda się ją nawiązać, pokazujemy dziennikarzom, na czym polega praca windykatorów i ich rola w przywracaniu pieniędzy do obiegu gospodarczego. Jak pokazuje ranking „Pressa”, warto podejmować takie wyzwania – relacjonuje Alicja Hamkało, starszy specjalista ds. PR, która odpowiada za działania komunikacyjne Kaczmarski Inkasso.
Jak wyłoniono zwycięzców
Autorzy zestawienia „Press” przeanalizowali 108 milionów publikacji w prasie, na portalach i w mediach społecznościowych (bez LinkedIna, gdzie jesteśmy aktywni), jakie ukazały się od 1 lipca 2020 r. do 30 czerwca 2021 r. Pod uwagę brali: impact (szacowane dotarcie informacji o marce do odbiorców), sentyment marki (ocena publikowanych treści pod kątem wydźwięku) i liczbę publikacji. Na podstawie tych wskaźników obliczyli siłę marki.
W gronie firm windykacyjnych nasza spółka utrzymała pozycję wicelidera, ale wyraźnie zwiększyła dystans do pozostałych marek. Awansowała natomiast o 58 pozycji w zestawieniu wszystkich 500 najbardziej medialnych marek z miejsca 428 w 2020 r. na pozycję 370 obecnie. Zwiększyła się też znacząco siła marki Kaczmarski Inkasso z 28 436 w ubiegłym roku do 58 405 teraz. Stało się to dzięki dotarciu do znacznie większego grona odbiorców (impact wzrósł z 12 051 091 do 26 910 963) oraz trzykrotnie większej liczbie publikacji (wzrost z 4 021 do 13 815).
Redakcja co roku typuje 50 branż, o których pisano najwięcej. Następnie szuka w nich 10 najbardziej medialnych firm, które najczęściej pojawiały się w publikacjach w prasie i serwisach internetowych oraz we wpisach na portalach społecznościowych.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.