Komunikaty PR

Kaczmarski Inkasso wiceliderem medialności wśród firm windykacyjnych

2021-11-04  |  15:10
Biuro prasowe

W listopadzie magazyn „Press”, poświęcony mediom, reklamie i public relations, opublikował ranking TOP MARKA 2021, prezentujący  500 najbardziej medialnych marek na polskim rynku. Wśród firm windykacyjnych Kaczmarski Inkasso zajęło 2. miejsce. Zdobyte wyróżnienie potwierdza jego duże zaangażowanie w sprawy gospodarki. Media bardzo często powołują się na autorskie analizy KI, cytując prezesa Jakuba Kosteckiego.

Nasza spółka utrzymała 2. miejsce w gronie firm windykacyjnych, które zdobyła w poprzednim roku, ale znacząco awansowała w rankingu ogólnopolskim, lokując się na 370 pozycji (w 2020 r. na 428). Wysokie miejsce to efekt eksperckich publikacji, jakie inicjujemy w mediach. Wyjaśniamy dziennikarzom zjawiska związane z zadłużeniem konsumentów i poszczególnych branż gospodarki, dotyczące m.in. zatorów płatniczych i płynności finansowej.

 

- Dziennikarze preferują liczby, dlatego we współpracy z instytutami badawczymi systematycznie przeprowadzamy sondaże w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, które dają nam wiarygodny materiał do komunikacji z mediami. Pozycjonujemy w ten sposób Kaczmarski Inkasso jako eksperta z zakresu polubownej windykacji – mówi Andrzej Kulik, dyrektor Departamentu Analiz Rynkowych i Komunikacji.

 

Od Rzeczpospolitej do Businessinsider.pl

Z analiz i komentarzy Kaczmarski Inkasso korzystają media ogólnopolskie, regionalne oraz branżowe. Aktywnie wychodzimy do dziennikarzy z informacjami, jak i odpowiadamy na ich indywidualne pytania i prośby o przygotowanie danych oraz wypowiedzi eksperta.

- Budujemy pozytywny obraz windykacji wśród dziennikarzy i dążymy do przełamania zakorzenionych stereotypów. Często jest to praca u podstaw. Nierzadko na hasło „windykacja” słyszymy grymas w głosie redaktora, ale nie zrażamy się. Aby przekonać media, że negocjator nie jest przeciwnikiem dłużnika, lecz sojusznikiem, bo pomaga mu wyjść z zaległości, konieczna jest głębsza rozmowa. Gdy uda się ją nawiązać, pokazujemy dziennikarzom, na czym polega praca windykatorów i ich rola w przywracaniu pieniędzy do obiegu gospodarczego. Jak pokazuje ranking „Pressa”, warto podejmować takie wyzwania – relacjonuje Alicja Hamkało, starszy specjalista ds. PR, która odpowiada za działania komunikacyjne Kaczmarski Inkasso.

 

Jak wyłoniono zwycięzców

Autorzy zestawienia „Press” przeanalizowali 108 milionów publikacji w prasie, na portalach i w mediach społecznościowych (bez LinkedIna, gdzie jesteśmy aktywni), jakie ukazały się od 1 lipca 2020 r. do 30 czerwca 2021 r. Pod uwagę brali: impact (szacowane dotarcie informacji o marce do odbiorców), sentyment marki (ocena publikowanych treści pod kątem wydźwięku) i liczbę publikacji. Na podstawie tych wskaźników obliczyli siłę marki.

W gronie firm windykacyjnych nasza spółka utrzymała pozycję wicelidera, ale wyraźnie zwiększyła dystans do pozostałych marek. Awansowała natomiast o 58 pozycji w zestawieniu wszystkich 500 najbardziej medialnych marek z miejsca 428 w 2020 r. na pozycję 370 obecnie. Zwiększyła się też znacząco siła marki Kaczmarski Inkasso z 28 436 w ubiegłym roku do 58 405 teraz. Stało się to dzięki dotarciu do znacznie większego grona odbiorców (impact wzrósł z 12 051 091 do 26 910 963) oraz trzykrotnie większej liczbie publikacji (wzrost z 4 021 do 13 815).

 

Redakcja co roku typuje 50 branż, o których pisano najwięcej. Następnie szuka w nich 10 najbardziej medialnych firm, które najczęściej pojawiały się w publikacjach w prasie i serwisach internetowych oraz we wpisach na portalach społecznościowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.