Komunikaty PR

Kaczmarski Inkasso wiceliderem medialności wśród firm windykacyjnych

2021-11-04  |  15:10
Biuro prasowe

W listopadzie magazyn „Press”, poświęcony mediom, reklamie i public relations, opublikował ranking TOP MARKA 2021, prezentujący  500 najbardziej medialnych marek na polskim rynku. Wśród firm windykacyjnych Kaczmarski Inkasso zajęło 2. miejsce. Zdobyte wyróżnienie potwierdza jego duże zaangażowanie w sprawy gospodarki. Media bardzo często powołują się na autorskie analizy KI, cytując prezesa Jakuba Kosteckiego.

Nasza spółka utrzymała 2. miejsce w gronie firm windykacyjnych, które zdobyła w poprzednim roku, ale znacząco awansowała w rankingu ogólnopolskim, lokując się na 370 pozycji (w 2020 r. na 428). Wysokie miejsce to efekt eksperckich publikacji, jakie inicjujemy w mediach. Wyjaśniamy dziennikarzom zjawiska związane z zadłużeniem konsumentów i poszczególnych branż gospodarki, dotyczące m.in. zatorów płatniczych i płynności finansowej.

 

- Dziennikarze preferują liczby, dlatego we współpracy z instytutami badawczymi systematycznie przeprowadzamy sondaże w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, które dają nam wiarygodny materiał do komunikacji z mediami. Pozycjonujemy w ten sposób Kaczmarski Inkasso jako eksperta z zakresu polubownej windykacji – mówi Andrzej Kulik, dyrektor Departamentu Analiz Rynkowych i Komunikacji.

 

Od Rzeczpospolitej do Businessinsider.pl

Z analiz i komentarzy Kaczmarski Inkasso korzystają media ogólnopolskie, regionalne oraz branżowe. Aktywnie wychodzimy do dziennikarzy z informacjami, jak i odpowiadamy na ich indywidualne pytania i prośby o przygotowanie danych oraz wypowiedzi eksperta.

- Budujemy pozytywny obraz windykacji wśród dziennikarzy i dążymy do przełamania zakorzenionych stereotypów. Często jest to praca u podstaw. Nierzadko na hasło „windykacja” słyszymy grymas w głosie redaktora, ale nie zrażamy się. Aby przekonać media, że negocjator nie jest przeciwnikiem dłużnika, lecz sojusznikiem, bo pomaga mu wyjść z zaległości, konieczna jest głębsza rozmowa. Gdy uda się ją nawiązać, pokazujemy dziennikarzom, na czym polega praca windykatorów i ich rola w przywracaniu pieniędzy do obiegu gospodarczego. Jak pokazuje ranking „Pressa”, warto podejmować takie wyzwania – relacjonuje Alicja Hamkało, starszy specjalista ds. PR, która odpowiada za działania komunikacyjne Kaczmarski Inkasso.

 

Jak wyłoniono zwycięzców

Autorzy zestawienia „Press” przeanalizowali 108 milionów publikacji w prasie, na portalach i w mediach społecznościowych (bez LinkedIna, gdzie jesteśmy aktywni), jakie ukazały się od 1 lipca 2020 r. do 30 czerwca 2021 r. Pod uwagę brali: impact (szacowane dotarcie informacji o marce do odbiorców), sentyment marki (ocena publikowanych treści pod kątem wydźwięku) i liczbę publikacji. Na podstawie tych wskaźników obliczyli siłę marki.

W gronie firm windykacyjnych nasza spółka utrzymała pozycję wicelidera, ale wyraźnie zwiększyła dystans do pozostałych marek. Awansowała natomiast o 58 pozycji w zestawieniu wszystkich 500 najbardziej medialnych marek z miejsca 428 w 2020 r. na pozycję 370 obecnie. Zwiększyła się też znacząco siła marki Kaczmarski Inkasso z 28 436 w ubiegłym roku do 58 405 teraz. Stało się to dzięki dotarciu do znacznie większego grona odbiorców (impact wzrósł z 12 051 091 do 26 910 963) oraz trzykrotnie większej liczbie publikacji (wzrost z 4 021 do 13 815).

 

Redakcja co roku typuje 50 branż, o których pisano najwięcej. Następnie szuka w nich 10 najbardziej medialnych firm, które najczęściej pojawiały się w publikacjach w prasie i serwisach internetowych oraz we wpisach na portalach społecznościowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.