Komunikaty PR

Kiedy tradycyjny magazyn, a kiedy self storage?

2021-10-20  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Pietraszek
Empemedia

Kazachska
02-999 Warszawa
empe|empemedia.pl| |empe|empemedia.pl
505780488
empemedia.pl

Self storage – czyli usługa „samoprzechowywania”, w Polsce wciąż mylnie jest porównywana do magazynów wielkopowierzchniowych. Chociaż wydawać się może, że zarówno pomieszczenia self storage jak i tradycyjne magazyny mają podobne zastosowanie, to różnic jest naprawdę wiele.

Self storage to usługa, dzięki której możesz bezpiecznie przechować swoje rzeczy. Jak sama nazwa wskazuje – jest to rozwiązanie samoobsługowe. Nie musisz się z nikim umawiać, żeby dostać się do swoich przedmiotów. To Twoja prywatna przestrzeń. Jako klient możesz w każdej chwili coś zabrać czy dołożyć – dostęp do swoich rzeczy masz przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu.

Bezpieczeństwa rzeczy strzeże dodatkowo całodobowy monitoring. Self storage to bardzo wygodne rozwiązanie – zwłaszcza w nagłych sytuacjach, takich jak np. dodatkowa dostawa towaru. Takie miejsca znajdziesz w większych miastach w Polsce, np. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście.

Kiedy self storage?

Posiadasz pewną ilość rzeczy do przechowania np. sprzęt sportowy czy opony poza sezonem lub kilka kartonów czy palet? Nie masz na nie miejsca w mieszkaniu czy biurze lub po prostu lubisz mieć wokół siebie porządek i przestrzeń? Na początku musisz ustalić jakiej wielkości pomieszczenia potrzebujesz.

- W przypadku naszych pomieszczeń, wybór jest bardzo duży – wynająć można schowek o powierzchni już od 0,5 m2  do 35 m2, w zależności od dostępności i lokalizacji oddziału – mówi Patrycja Antczak, sales manager w Less Mess Storage.

Odpowiedni wybór nie należy do najprostszych zadań – a warto wybrać dobrze, ponieważ powierzchnia ma wpływ na cenę, jaką zapłacisz. Warto jednak zaznaczyć, że w każdej chwili – w zależności od dostępności – masz możliwość zmiany pomieszczenia na większe lub mniejsze. Dokonując wyboru, możesz posiłkować się opisami i wizualizacjami ze strony internetowej lub po prostu poprosić o pomoc pracownika.

Kolejny krok wiąże się z podpisaniem umowy najmu – w Less Mess można to zrobić na 7 dni, na miesiąc lub na czas nieokreślony z 30-dniowym wypowiedzeniem. Przy podpisywaniu umowy ustalasz także kod dostępu do schowka – to dzięki niemu dostaniesz się na teren obiektu. Umowę można podpisać również zdalnie.

Gdy masz już za sobą formalności, możesz przenieść rzeczy do swojego prywatnego pomieszczenia. Zamykasz je na własną kłódkę – tylko Ty masz dostęp do swoich rzeczy.  Jeśli jeszcze nie jesteś spakowany, to na miejscu w oddziale – np. przy okazji podpisywania umowy – lub online, możesz kupić niezbędne kartony oraz materiały opakowaniowe i zabezpieczające.

Z usług self storage może skorzystać praktycznie każdy. To rozwiązanie zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Sytuacji, w których możesz potrzebować przechować rzeczy przez pewien czas jest wiele – od tych mniej przyjemnych jak rozwód, zalanie mieszkania, czy śmierć bliskiej osoby, po te przyjemniejsze – jak remont, przeprowadzka, oczekiwanie na kolejne dziecko.

Self storage to również świetne rozwiązanie dla firm i przedstawicieli handlowych z każdej branży. W schowku przechowasz dokumenty i towar – nawet taki, jak alkohole czy hermetycznie pakowana żywność. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, warto skorzystać również z takich usług dodatkowych jak odbiór i wysyłka paczek, dzięki którym zaoszczędzisz dużo czasu. Spakuj przesyłki i nie czekaj na kuriera – powierz je pracownikom oddziału (przekażą je za Ciebie), a Ty w tym czasie możesz zająć się innymi kwestiami. Dostawy? Również nie trzeba na nie czekać na miejscu. Mogą zostać odebrane w Twoim imieniu.

Self storage jest więc bezpieczną opcją na przechowanie Twoich rzeczy osobistych lub firmowych w odpowiednich do tego warunkach. W dodatku z dostępem 24/7 i możliwością krótkich okresów najmu. To idealny start do rozwoju Twojej firmy.

Kiedy magazyn i firma logistyczna?

Kiedy firma rośnie, rosną także potrzeby magazynowe. Nie oznacza to jednak, że musisz kupować lub wynajmować całą nieruchomość z przeznaczeniem na magazyn. Nadal znacznie wygodniejszym rozwiązaniem będzie outsourcing usług.

O współpracy z firmą logistyczną warto pomyśleć choćby wtedy, gdy Twój biznes rośnie w szybkim tempie i przygotowywanie wysyłek na czas staje się problemem. W ocenie specjalistów od logistyki, jedna osoba jest w stanie samodzielnie zrealizować ok. 20-30 zamówień dziennie. Gdy jest ich więcej, można to potraktować jako sygnał, że firmie potrzebni są zarówno nowi pracownicy, jak i większa powierzchnia magazynowa. Ale co zrobić, jeśli przychody z działalności nie są jeszcze na tyle duże, by możliwe było jednoczesne udźwignięcie rosnących kosztów zatrudnienia i powierzchni?

- W przypadku współpracy z firmą logistyczną nie ma takiego problemu. W ramach outsourcingu będziesz ponosić koszty związane z faktycznie wykorzystywaną powierzchnią oraz z liczbą operacji w miesiącu. Jeśli w danym miesiącu zamówień będzie więcej, wzrosną także Twoje opłaty, ale gdy będzie ich mniej, koszty automatycznie spadną – mówi Urszula Rąbkowska, dyrektor marketingu i rozwoju w firmie logistycznej XBS Group.

W przypadku korzystania z zasobów własnych, taka elastyczność nie byłaby możliwa. Nie da się w prosty sposób z miesiąca na miesiąc zmieniać wielkości zatrudnienia, czy tym bardziej powierzchni posiadanego magazynu. Tymczasem w firmie logistycznej płacisz za to, z czego korzystasz. Nie musisz martwić się o to, skąd weźmiesz dodatkowych pracowników w szczycie sezonu, ani jak opłacić załogę magazynu w słabszych miesiącach. To firma logistyczna zapewnia profesjonalną obsługę, a więc osoby odpowiednio przeszkolone i pracujące w zgodzie z ustalonymi procedurami.

Kolejna sprawa dotyczy usprawnienia wysyłek. Klienci zwracają dziś dużą uwagę na to, jak szybko otrzymują zamówioną przesyłkę. Jakiekolwiek opóźnienie może skutkować publicznie wyrażonym niezadowoleniem – choćby poprzez system oceniania kontrahentów danej platformy sprzedażowej. Kiedy chcesz korzystać z wielu kurierów i różnych form dostarczania przesyłek do klientów, wtedy także wygodniej będzie skorzystać z usług firmy logistycznej.

- Niektórzy kurierzy mają lepszą skuteczność dostaw w wybranych regionach Polski, inni mają swoje punkty odbioru lub paczkomaty. Im więcej opcji zaproponujesz klientom, tym większe będzie ich zadowolenie. To z kolei powinno przełożyć się na większe przychody Twojej firmy – wyjaśnia przedstawicielka XBS Group.

Firma logistyczna może też pomóc w wielu innych aspektach. Gdy e-sklep lub innego rodzaju firma się rozwija, rosną potrzeby dotyczące oprogramowania czy automatyzacji. Logistyka obejmuje m.in. zbieranie zamówień (nie tylko z własnego sklepu internetowego, ale i z platform handlowych, takich jak Allegro czy Amazon), ich kompletowanie, pakowanie przesyłek, przygotowywanie dokumentów, organizację transportu, komunikację z klientem, czy w końcu analitykę. Zlecić można niemal wszystko!

Kiedy wolisz skupić się na rozwoju, a nie na kwestiach operacyjnych – sprawy logistyczne zleć firmie zewnętrznej, a sam zajmij się tym, co stanowi sedno Twojej działalności. Zadbaj o atrakcyjną ofertę, skuteczny marketing i doskonałą obsługę klienta, a pozostałe kwestie oddaj w ręce profesjonalistów od logistyki.

Dopóki Twoja działalność jest niewielka, postaw na elastyczne systemy do przechowywania. Gdy potrzebujesz więcej powierzchni i dodatkowych usług – zwróć uwagę na szeroką paletę usług w doświadczonej firmie logistycznej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Empemedia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.