Komunikaty PR

Kiedy tradycyjny magazyn, a kiedy self storage?

2021-10-20  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Pietraszek
Empemedia

Kazachska
02-999 Warszawa
empe|empemedia.pl| |empe|empemedia.pl
505780488
empemedia.pl

Self storage – czyli usługa „samoprzechowywania”, w Polsce wciąż mylnie jest porównywana do magazynów wielkopowierzchniowych. Chociaż wydawać się może, że zarówno pomieszczenia self storage jak i tradycyjne magazyny mają podobne zastosowanie, to różnic jest naprawdę wiele.

Self storage to usługa, dzięki której możesz bezpiecznie przechować swoje rzeczy. Jak sama nazwa wskazuje – jest to rozwiązanie samoobsługowe. Nie musisz się z nikim umawiać, żeby dostać się do swoich przedmiotów. To Twoja prywatna przestrzeń. Jako klient możesz w każdej chwili coś zabrać czy dołożyć – dostęp do swoich rzeczy masz przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu.

Bezpieczeństwa rzeczy strzeże dodatkowo całodobowy monitoring. Self storage to bardzo wygodne rozwiązanie – zwłaszcza w nagłych sytuacjach, takich jak np. dodatkowa dostawa towaru. Takie miejsca znajdziesz w większych miastach w Polsce, np. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście.

Kiedy self storage?

Posiadasz pewną ilość rzeczy do przechowania np. sprzęt sportowy czy opony poza sezonem lub kilka kartonów czy palet? Nie masz na nie miejsca w mieszkaniu czy biurze lub po prostu lubisz mieć wokół siebie porządek i przestrzeń? Na początku musisz ustalić jakiej wielkości pomieszczenia potrzebujesz.

- W przypadku naszych pomieszczeń, wybór jest bardzo duży – wynająć można schowek o powierzchni już od 0,5 m2  do 35 m2, w zależności od dostępności i lokalizacji oddziału – mówi Patrycja Antczak, sales manager w Less Mess Storage.

Odpowiedni wybór nie należy do najprostszych zadań – a warto wybrać dobrze, ponieważ powierzchnia ma wpływ na cenę, jaką zapłacisz. Warto jednak zaznaczyć, że w każdej chwili – w zależności od dostępności – masz możliwość zmiany pomieszczenia na większe lub mniejsze. Dokonując wyboru, możesz posiłkować się opisami i wizualizacjami ze strony internetowej lub po prostu poprosić o pomoc pracownika.

Kolejny krok wiąże się z podpisaniem umowy najmu – w Less Mess można to zrobić na 7 dni, na miesiąc lub na czas nieokreślony z 30-dniowym wypowiedzeniem. Przy podpisywaniu umowy ustalasz także kod dostępu do schowka – to dzięki niemu dostaniesz się na teren obiektu. Umowę można podpisać również zdalnie.

Gdy masz już za sobą formalności, możesz przenieść rzeczy do swojego prywatnego pomieszczenia. Zamykasz je na własną kłódkę – tylko Ty masz dostęp do swoich rzeczy.  Jeśli jeszcze nie jesteś spakowany, to na miejscu w oddziale – np. przy okazji podpisywania umowy – lub online, możesz kupić niezbędne kartony oraz materiały opakowaniowe i zabezpieczające.

Z usług self storage może skorzystać praktycznie każdy. To rozwiązanie zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Sytuacji, w których możesz potrzebować przechować rzeczy przez pewien czas jest wiele – od tych mniej przyjemnych jak rozwód, zalanie mieszkania, czy śmierć bliskiej osoby, po te przyjemniejsze – jak remont, przeprowadzka, oczekiwanie na kolejne dziecko.

Self storage to również świetne rozwiązanie dla firm i przedstawicieli handlowych z każdej branży. W schowku przechowasz dokumenty i towar – nawet taki, jak alkohole czy hermetycznie pakowana żywność. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, warto skorzystać również z takich usług dodatkowych jak odbiór i wysyłka paczek, dzięki którym zaoszczędzisz dużo czasu. Spakuj przesyłki i nie czekaj na kuriera – powierz je pracownikom oddziału (przekażą je za Ciebie), a Ty w tym czasie możesz zająć się innymi kwestiami. Dostawy? Również nie trzeba na nie czekać na miejscu. Mogą zostać odebrane w Twoim imieniu.

Self storage jest więc bezpieczną opcją na przechowanie Twoich rzeczy osobistych lub firmowych w odpowiednich do tego warunkach. W dodatku z dostępem 24/7 i możliwością krótkich okresów najmu. To idealny start do rozwoju Twojej firmy.

Kiedy magazyn i firma logistyczna?

Kiedy firma rośnie, rosną także potrzeby magazynowe. Nie oznacza to jednak, że musisz kupować lub wynajmować całą nieruchomość z przeznaczeniem na magazyn. Nadal znacznie wygodniejszym rozwiązaniem będzie outsourcing usług.

O współpracy z firmą logistyczną warto pomyśleć choćby wtedy, gdy Twój biznes rośnie w szybkim tempie i przygotowywanie wysyłek na czas staje się problemem. W ocenie specjalistów od logistyki, jedna osoba jest w stanie samodzielnie zrealizować ok. 20-30 zamówień dziennie. Gdy jest ich więcej, można to potraktować jako sygnał, że firmie potrzebni są zarówno nowi pracownicy, jak i większa powierzchnia magazynowa. Ale co zrobić, jeśli przychody z działalności nie są jeszcze na tyle duże, by możliwe było jednoczesne udźwignięcie rosnących kosztów zatrudnienia i powierzchni?

- W przypadku współpracy z firmą logistyczną nie ma takiego problemu. W ramach outsourcingu będziesz ponosić koszty związane z faktycznie wykorzystywaną powierzchnią oraz z liczbą operacji w miesiącu. Jeśli w danym miesiącu zamówień będzie więcej, wzrosną także Twoje opłaty, ale gdy będzie ich mniej, koszty automatycznie spadną – mówi Urszula Rąbkowska, dyrektor marketingu i rozwoju w firmie logistycznej XBS Group.

W przypadku korzystania z zasobów własnych, taka elastyczność nie byłaby możliwa. Nie da się w prosty sposób z miesiąca na miesiąc zmieniać wielkości zatrudnienia, czy tym bardziej powierzchni posiadanego magazynu. Tymczasem w firmie logistycznej płacisz za to, z czego korzystasz. Nie musisz martwić się o to, skąd weźmiesz dodatkowych pracowników w szczycie sezonu, ani jak opłacić załogę magazynu w słabszych miesiącach. To firma logistyczna zapewnia profesjonalną obsługę, a więc osoby odpowiednio przeszkolone i pracujące w zgodzie z ustalonymi procedurami.

Kolejna sprawa dotyczy usprawnienia wysyłek. Klienci zwracają dziś dużą uwagę na to, jak szybko otrzymują zamówioną przesyłkę. Jakiekolwiek opóźnienie może skutkować publicznie wyrażonym niezadowoleniem – choćby poprzez system oceniania kontrahentów danej platformy sprzedażowej. Kiedy chcesz korzystać z wielu kurierów i różnych form dostarczania przesyłek do klientów, wtedy także wygodniej będzie skorzystać z usług firmy logistycznej.

- Niektórzy kurierzy mają lepszą skuteczność dostaw w wybranych regionach Polski, inni mają swoje punkty odbioru lub paczkomaty. Im więcej opcji zaproponujesz klientom, tym większe będzie ich zadowolenie. To z kolei powinno przełożyć się na większe przychody Twojej firmy – wyjaśnia przedstawicielka XBS Group.

Firma logistyczna może też pomóc w wielu innych aspektach. Gdy e-sklep lub innego rodzaju firma się rozwija, rosną potrzeby dotyczące oprogramowania czy automatyzacji. Logistyka obejmuje m.in. zbieranie zamówień (nie tylko z własnego sklepu internetowego, ale i z platform handlowych, takich jak Allegro czy Amazon), ich kompletowanie, pakowanie przesyłek, przygotowywanie dokumentów, organizację transportu, komunikację z klientem, czy w końcu analitykę. Zlecić można niemal wszystko!

Kiedy wolisz skupić się na rozwoju, a nie na kwestiach operacyjnych – sprawy logistyczne zleć firmie zewnętrznej, a sam zajmij się tym, co stanowi sedno Twojej działalności. Zadbaj o atrakcyjną ofertę, skuteczny marketing i doskonałą obsługę klienta, a pozostałe kwestie oddaj w ręce profesjonalistów od logistyki.

Dopóki Twoja działalność jest niewielka, postaw na elastyczne systemy do przechowywania. Gdy potrzebujesz więcej powierzchni i dodatkowych usług – zwróć uwagę na szeroką paletę usług w doświadczonej firmie logistycznej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Empemedia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.