Krajowy fintech z kolejnymi innowacjami.
Polski fintech kolejny raz daje o sobie poznać, jako inicjatorze działań, które podnoszą poprzeczkę całemu środowisku biznesowemu. Tym razem jedna z najbardziej obiecujących spółek na krajowym rynku — katowicka Provema — poszła w stronę autorskiego udoskonalania już sprawdzonych projektów. Za sprawą decyzji zarządu użytkownicy dedykowanej aplikacji będą mogli cieszyć się jeszcze sprawniejszym produktem, łączącym świat finansów ze środowiskiem digital.
Jeszcze bezpieczniejsze środowisko mobilne
Jak informują przedstawiciele katowickiego fintechu, wszystkie usługi Provemy docierają do blisko miliona regularnych klientów, z czego 80 tys. to użytkownicy aplikacji mobilnej. Ze względu na dynamiczny rozwój produktu i znaczne wzrosty zainteresowania ze strony konsumentów, spółka zdecydowała się na zmianę systemu weryfikacji, który do tej pory był opracowywany i obsługiwany przez podmiot zewnętrzny. Tym samym dotychczasowy model nie sprostał oczekiwaniom fintechu, a sam zarząd zadecydował o wprowadzeniu własnego rozwiązania.
— Chcemy dostarczać takie produkty, które są w stanie zagwarantować klientom poczucie bezpieczeństwa i maksymalnego komfortu użytkowania. Do tych założeń dążyliśmy również w przypadku naszej aplikacji, która początkowo wydawała się optymalnym rozwiązaniem dla pierwszej grupy odbiorców. Wraz ze wzrostem zainteresowania dostrzegliśmy przestrzeń do jeszcze większego rozwoju naszego produktu. Z drugiej zaś strony chcieliśmy być jeszcze bliżej naszych klientów i opracować autorskie rozwiązanie, które przełoży się na jeszcze bezpieczniejsze środowisko mobilne — wyjaśnia Grzegorz Szulik, prezes zarządu spółki Provema.
Autorski system typu KYC ma funkcjonować jeszcze szybciej, co jest bezpośrednią odpowiedzią na rosnącą liczbę klientów zainteresowanych rejestracją i regularnym korzystaniem z aplikacji Provemy. System bazuje na sztucznej inteligencji, to oznacza, że wystarczy zrobić zdjęcie dowodu tożsamości z przodu i jego tył oraz tzw. zdjęcie „selfie” a system zwróci informację czy tożsamość jest wiarygodna. Ponadto, zespół deklaruje, że nowe rozwiązanie będzie również kluczem do maksymalizacji bezpieczeństwa w obrębie produktu. Na tym jednak nie koniec planów fintechu.
Wyjście na nowe rynki
Ambicje fintechu wyraźnie współgrają z potencjałem usług Provemy, ponieważ spółka chce do końca br. obsługiwać okrągły milion klientów w ramach autorskiej aplikacji. Wraz z nowym systemem wersyfikacyjnym fintech faktycznie jest w stanie znacząco poszerzyć grono swoich odbiorców, zwłaszcza że autorski produkt może przyczynić się do wypromowania marki również w innych branżach. Provema już zadeklarowała, że z czasem chce oferować swój system weryfikacji klientów online spółkom borykającym się z problemem niesatysfakcjonujących osiągnięć dotychczasowych rozwiązań.
— Wyjście naprzeciw oczekiwaniom innych podmiotów zrodziła się z naszych doświadczeń. Rozumiemy, w jaki sposób działa przestrzeń cyfrowa i pomimo pozornej inkluzywności środowiska, jest to bardzo wymagająca scena rozwoju. Dlatego też chcemy działać na rzecz bezpiecznego świata mobilnego, oferując nasz system weryfikacji online różnym branżom. To także mocny punkt w portfolio, biorąc pod uwagę naszą aktywność na rynkach zagranicznych — wyjaśnia Grzegorz Szulik ze spółki Provema.
Provema działa już w Hiszpanii oraz na Litwie, a w planach jest m.in. wejście na rynek chorwacki, ukraiński oraz rozwój spółki w Rumunii. Kolejne plany spółki to uzyskanie licencji krajowej instytucji płatniczej (KIP) oraz e-money na rynku litewskim, która pozwoli fintechowi na wydawanie pieniądza elektronicznego oraz świadczenia z nim związanych usług komercyjnych. Dyskutowana jest również kwestia budowy nowych filii poza Europą.

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.