Komunikaty PR

Krajowy fintech z kolejnymi innowacjami.

2021-05-25  |  12:20

Polski fintech kolejny raz daje o sobie poznać, jako inicjatorze działań, które podnoszą poprzeczkę całemu środowisku biznesowemu. Tym razem jedna z najbardziej obiecujących spółek na krajowym rynku — katowicka Provema — poszła w stronę autorskiego udoskonalania już sprawdzonych projektów. Za sprawą decyzji zarządu użytkownicy dedykowanej aplikacji będą mogli cieszyć się jeszcze sprawniejszym produktem, łączącym świat finansów ze środowiskiem digital.

Jeszcze bezpieczniejsze środowisko mobilne

Jak informują przedstawiciele katowickiego fintechu, wszystkie usługi Provemy docierają do blisko miliona regularnych klientów, z czego 80 tys. to użytkownicy aplikacji mobilnej. Ze względu na dynamiczny rozwój produktu i znaczne wzrosty zainteresowania ze strony konsumentów, spółka zdecydowała się na zmianę systemu weryfikacji, który do tej pory był opracowywany i obsługiwany przez podmiot zewnętrzny. Tym samym dotychczasowy model nie sprostał oczekiwaniom fintechu, a sam zarząd zadecydował o wprowadzeniu własnego rozwiązania.

Chcemy dostarczać takie produkty, które są w stanie zagwarantować klientom poczucie bezpieczeństwa i maksymalnego komfortu użytkowania. Do tych założeń dążyliśmy również w przypadku naszej aplikacji, która początkowo wydawała się optymalnym rozwiązaniem dla pierwszej grupy odbiorców. Wraz ze wzrostem zainteresowania dostrzegliśmy przestrzeń do jeszcze większego rozwoju naszego produktu. Z drugiej zaś strony chcieliśmy być jeszcze bliżej naszych klientów i opracować autorskie rozwiązanie, które przełoży się na jeszcze bezpieczniejsze środowisko mobilne — wyjaśnia Grzegorz Szulik, prezes zarządu spółki Provema.

Autorski system typu KYC ma funkcjonować jeszcze szybciej, co jest bezpośrednią odpowiedzią na rosnącą liczbę klientów zainteresowanych rejestracją i regularnym korzystaniem z aplikacji Provemy. System bazuje na sztucznej inteligencji, to oznacza, że wystarczy zrobić zdjęcie dowodu tożsamości z przodu i jego tył oraz tzw. zdjęcie „selfie” a system zwróci informację czy tożsamość jest wiarygodna.  Ponadto, zespół deklaruje, że nowe rozwiązanie będzie również kluczem do maksymalizacji bezpieczeństwa w obrębie produktu. Na tym jednak nie koniec planów fintechu.

Wyjście na nowe rynki

Ambicje fintechu wyraźnie współgrają z potencjałem usług Provemy, ponieważ spółka chce do końca br. obsługiwać okrągły milion klientów w ramach autorskiej aplikacji. Wraz z nowym systemem wersyfikacyjnym fintech faktycznie jest w stanie znacząco poszerzyć grono swoich odbiorców, zwłaszcza że autorski produkt może przyczynić się do wypromowania marki również w innych branżach. Provema już zadeklarowała, że z czasem chce oferować swój system weryfikacji klientów online spółkom borykającym się z problemem niesatysfakcjonujących osiągnięć dotychczasowych rozwiązań.

Wyjście naprzeciw oczekiwaniom innych podmiotów zrodziła się z naszych doświadczeń. Rozumiemy, w jaki sposób działa przestrzeń cyfrowa i pomimo pozornej inkluzywności środowiska, jest to bardzo wymagająca scena rozwoju. Dlatego też chcemy działać na rzecz bezpiecznego świata mobilnego, oferując nasz system weryfikacji online różnym branżom. To także mocny punkt w portfolio, biorąc pod uwagę naszą aktywność na rynkach zagranicznych — wyjaśnia Grzegorz Szulik ze spółki Provema.

Provema działa już w Hiszpanii oraz na Litwie, a w planach jest m.in. wejście na rynek chorwacki, ukraiński oraz rozwój spółki w Rumunii. Kolejne plany spółki to uzyskanie licencji krajowej instytucji płatniczej (KIP) oraz e-money na rynku litewskim, która pozwoli fintechowi na wydawanie pieniądza elektronicznego oraz świadczenia z nim związanych usług komercyjnych. Dyskutowana jest również kwestia budowy nowych filii poza Europą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Impreza integracyjna dla pracowników – to najlepszy czas, aby ją zorganizować Biuro prasowe
2021-06-17 | 08:00

Impreza integracyjna dla pracowników – to najlepszy czas, aby ją zorganizować

Badanie „Pracodawca wsparciem na home office” wykazało, że aż 57% pracowników zgłasza potrzebę udziału w najbliższym czasie w firmowych działaniach integracyjnych.
Firma Aplikacja etykiet niestandardowych produktów - czy można ją zautomatyzować?
2021-06-16 | 11:00

Aplikacja etykiet niestandardowych produktów - czy można ją zautomatyzować?

Czy automatyczna aplikacja etykiet sprawdza się w przypadku produktów cylindrycznych?   W automatyzacji produkcji dąży się do tego, aby każdy etap wytwarzania i montażu
Firma Dwa Hity Handlu 2021 w ofercie SM Mlekpol
2021-06-16 | 07:20

Dwa Hity Handlu 2021 w ofercie SM Mlekpol

Już po raz 20. detaliści wskazali najlepiej sprzedające się produkty. Aż dwa wyróżnienia, przyznawane przez miesięcznik Handel, trafiły do Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Prawie dwie trzecie nauczycieli ocenia, że COVID-19 negatywnie wpłynął na prestiż ich zawodu. Mimo to 78 proc. pedagogów odczuwa satysfakcję z pracy

Nauczyciele to jedna z grup zawodowych, które najmocniej odczuły negatywny wpływ pandemii. – Musieli radykalnie zmienić sposób pracy z uczniami oraz swoje metody nauczania. Zmieniły się też ich relacje w środowisku szkolnym – mówi Konrad Ciesiołkiewicz z Fundacji Orange. Prawie dwie trzecie pedagogów ocenia, że COVID-19 negatywnie wpłynął na postrzeganie w społeczeństwie ich grupy zawodowej, a coraz mniejszy prestiż zawodu i niskie zarobki wymieniają jako główne bolączki. Mimo to badania Fundacji Orange wskazują, że zdecydowana większość nauczycieli odczuwa satysfakcję z pracy. Zarówno nauczycielom, rodzicom, jak i uczniom zależy na tym samym: na prawdziwej i szczerej relacji.

Bankowość

Rośnie atrakcyjność inwestowania w nieruchomości. Zyskują firmy wyspecjalizowane w obsłudze takich inwestorów i lokali

Galopująca inflacja i rekordowo niskie stopy procentowe powodują, że Polacy rezygnują z trzymania oszczędności na lokatach i szukają alternatywy na rynku nieruchomości. Popyt rośnie, podobnie jak ceny, a analitycy spodziewają się utrzymania tego trendu. Tym bardziej że atrakcyjność inwestycyjna nieruchomości wzrosła nawet mimo pandemii i zawirowań na rynku najmu. Szczególnie dotyczy to segmentu nieruchomości premium. Wraz z większym popytem na lokale rośnie również zapotrzebowanie na usługi zarządzania nimi. Na trendzie tym zyskują wyspecjalizowane firmy, które zajmują się kompleksową obsługą inwestora, zarządzaniem najmem i wspierają późniejszy proces sprzedaży danej nieruchomości.

Prawo

Liczba niewypłacalności firm i postępowań restrukturyzacyjnych w Polsce jest najwyższa w historii. W tym roku może jeszcze wzrosnąć

Jak podaje KUKE, kwiecień był drugim miesiącem z rzędu, w którym liczba postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych wzrosła o ponad 200 w ujęciu rocznym. Liczba ogłoszonych restrukturyzacji wyniosła w kwietniu 167, czyli o 568 proc. więcej niż przed rokiem. Analitycy wskazują, że lawinowy wzrost liczby takich postępowań to nie tylko efekt pandemii COVID-19, ale i wygodnej dla przedsiębiorców procedury uproszczonego postępowania o zatwierdzenie układu. Wprowadzona ustawami covidowymi forma bije rekordy popularności, wobec czego od grudnia zostanie na stałe wprowadzona do polskiego systemu. To pozytywna wiadomość dla firm w trudnej sytuacji finansowej. Zwłaszcza że w tym roku trzeba spodziewać się dalszego wzrostu liczby upadłości i restrukturyzacji, który będzie efektem chociażby wygaszania tarcz antykryzysowych i pomocy finansowej dla firm ze strony państwa.

Handel

Połowa Polaków pije na co dzień wodę mineralną. Nie wszyscy jednak wiedzą, co oznacza pH wody

Z badania na panelu Ariadna wynika, że połowa Polaków pije butelkowaną wodę niegazowaną, z czego 72 proc. codziennie lub prawie codziennie. Niewielu konsumentów jest jednak świadomych, jakie znaczenie ma jej pH. – Im wyższy poziom, tym więcej korzyści dla organizmu – podkreślają dietetycy i kosmetolodzy. Woda alkaliczna, o odczynie zasadowym powyżej 7,5 pH, lepiej nawadnia organizm i pomaga mu się szybciej zregenerować, co jest szczególnie ważne w czasie upałów i aktywności fizycznej. Do tego m.in. wspiera metabolizm, równowagę kwasowo-zasadową i nawilżenie skóry.