Krajowy fintech z kolejnymi innowacjami.
Polski fintech kolejny raz daje o sobie poznać, jako inicjatorze działań, które podnoszą poprzeczkę całemu środowisku biznesowemu. Tym razem jedna z najbardziej obiecujących spółek na krajowym rynku — katowicka Provema — poszła w stronę autorskiego udoskonalania już sprawdzonych projektów. Za sprawą decyzji zarządu użytkownicy dedykowanej aplikacji będą mogli cieszyć się jeszcze sprawniejszym produktem, łączącym świat finansów ze środowiskiem digital.
Jeszcze bezpieczniejsze środowisko mobilne
Jak informują przedstawiciele katowickiego fintechu, wszystkie usługi Provemy docierają do blisko miliona regularnych klientów, z czego 80 tys. to użytkownicy aplikacji mobilnej. Ze względu na dynamiczny rozwój produktu i znaczne wzrosty zainteresowania ze strony konsumentów, spółka zdecydowała się na zmianę systemu weryfikacji, który do tej pory był opracowywany i obsługiwany przez podmiot zewnętrzny. Tym samym dotychczasowy model nie sprostał oczekiwaniom fintechu, a sam zarząd zadecydował o wprowadzeniu własnego rozwiązania.
— Chcemy dostarczać takie produkty, które są w stanie zagwarantować klientom poczucie bezpieczeństwa i maksymalnego komfortu użytkowania. Do tych założeń dążyliśmy również w przypadku naszej aplikacji, która początkowo wydawała się optymalnym rozwiązaniem dla pierwszej grupy odbiorców. Wraz ze wzrostem zainteresowania dostrzegliśmy przestrzeń do jeszcze większego rozwoju naszego produktu. Z drugiej zaś strony chcieliśmy być jeszcze bliżej naszych klientów i opracować autorskie rozwiązanie, które przełoży się na jeszcze bezpieczniejsze środowisko mobilne — wyjaśnia Grzegorz Szulik, prezes zarządu spółki Provema.
Autorski system typu KYC ma funkcjonować jeszcze szybciej, co jest bezpośrednią odpowiedzią na rosnącą liczbę klientów zainteresowanych rejestracją i regularnym korzystaniem z aplikacji Provemy. System bazuje na sztucznej inteligencji, to oznacza, że wystarczy zrobić zdjęcie dowodu tożsamości z przodu i jego tył oraz tzw. zdjęcie „selfie” a system zwróci informację czy tożsamość jest wiarygodna. Ponadto, zespół deklaruje, że nowe rozwiązanie będzie również kluczem do maksymalizacji bezpieczeństwa w obrębie produktu. Na tym jednak nie koniec planów fintechu.
Wyjście na nowe rynki
Ambicje fintechu wyraźnie współgrają z potencjałem usług Provemy, ponieważ spółka chce do końca br. obsługiwać okrągły milion klientów w ramach autorskiej aplikacji. Wraz z nowym systemem wersyfikacyjnym fintech faktycznie jest w stanie znacząco poszerzyć grono swoich odbiorców, zwłaszcza że autorski produkt może przyczynić się do wypromowania marki również w innych branżach. Provema już zadeklarowała, że z czasem chce oferować swój system weryfikacji klientów online spółkom borykającym się z problemem niesatysfakcjonujących osiągnięć dotychczasowych rozwiązań.
— Wyjście naprzeciw oczekiwaniom innych podmiotów zrodziła się z naszych doświadczeń. Rozumiemy, w jaki sposób działa przestrzeń cyfrowa i pomimo pozornej inkluzywności środowiska, jest to bardzo wymagająca scena rozwoju. Dlatego też chcemy działać na rzecz bezpiecznego świata mobilnego, oferując nasz system weryfikacji online różnym branżom. To także mocny punkt w portfolio, biorąc pod uwagę naszą aktywność na rynkach zagranicznych — wyjaśnia Grzegorz Szulik ze spółki Provema.
Provema działa już w Hiszpanii oraz na Litwie, a w planach jest m.in. wejście na rynek chorwacki, ukraiński oraz rozwój spółki w Rumunii. Kolejne plany spółki to uzyskanie licencji krajowej instytucji płatniczej (KIP) oraz e-money na rynku litewskim, która pozwoli fintechowi na wydawanie pieniądza elektronicznego oraz świadczenia z nim związanych usług komercyjnych. Dyskutowana jest również kwestia budowy nowych filii poza Europą.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.