Komunikaty PR

Kucharzu, wróć do zawodu! Sieć KOKU Sushi poszukuje pracowników

2021-05-25  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 1.48 MB )

Wzrost obrotów, kilkanaście nowych lokali i odświeżony ekodesign – KOKU Sushi na przekór pandemii urosło w siłę i nie zamierza się zatrzymać. Teraz ta wywodząca się z Białegostoku największa sieć sushi barów w Polsce startuje z kampanią, w której zachęca do podjęcia pracy w restauracjach działających pod jej szyldem.

Lockdown gastronomii skutecznie zniechęcił pracowników do wiązania przyszłości z tą branżą. Dotyczy to zarówno wykwalifikowanych kucharzy, jak i studentów, dla których praca w restauracjach była sposobem na zarobienie dodatkowych pieniędzy. Kto mógł, odszedł do innych zawodów, dlatego dziś w przeddzień luzowania obostrzeń, właściciele lokali mają spory problem ze skompletowaniem załogi.

– My z tym wyzwaniem mierzymy się praktycznie od początku pandemii. Jako sieć dobrze poradziliśmy sobie na rynku delivery, w wielu naszych lokalach obroty z dostaw i wynosów były nawet wyższe niż przy funkcjonujących salach. Nie dość, że nie musieliśmy redukować zatrudnienia, to wciąż rekrutowaliśmy. Teraz w tej sytuacji znalazła się niemal cała branża – mówi Mariusz Olechno, współwłaściciel KOKU Sushi, który dodaje, że odbudowanie zaufania do gastronomii nie będzie proste: – Stąd pomysł na kampanię, której bohaterami są nasi pracownicy. Wielu z nich przeszło ścieżkę od najniższych stanowisk po sushi masterów, managerów, a nawet właścicieli własnych lokali. Mamy nadzieję, że te przykłady będą inspiracją dla osób, które wahają się, czy praca w gastronomii zapewni im stabilizację i rozwój.

Od kelnera do właściciela

W filmie promującym kampanię poznajemy kilkoro bohaterów, dla których KOKU Sushi to nie tylko miejsce pracy, ale też sposób na budowanie własnej ścieżki zawodowej. Maks zaczynał jako pomocnik sushi mastera, dzisiaj jeździ po całej Polsce, szkoląc nowych kucharzy. Daniel był sushi masterem, teraz prowadzi własne restauracje. Martyna przeszła drogę od kelnerki do managerki trzech białostockich punktów. Obecnie w ramach sieci działa blisko 40 lokali. Podobne historie można więc mnożyć w całej Polsce.

– Osoby, które chcą się z nami związać na dłużej, mogą liczyć na stabilną pracę, atrakcyjne wynagrodzenie, ale przede wszystkim – na otwarte drzwi do podnoszenia swoich kwalifikacji i zdobywania kolejnych stanowisk. Mamy dużą kulturę organizacji, profesjonalne programy szkoleń, na przestrzeni lat wypracowaliśmy standardy, dzięki którym ludzie dobrze czują się w naszych zespołach. W wielu restauracjach nadal brakuje tego typu podejścia. U nas jest ono fundamentem firmy – przekonuje Mariusz Olechno.

 

Rozwój sieci to rozwój pracowników

Ostatnie miesiące były dla KOKU Sushi czasem intensywnych zmian. W odpowiedzi na pandemię firma wprowadziła na rynek nową ofertę franczyzową – KOKU Sushi Point, czyli lokal bez sali, nastawiony wyłącznie na dostawy i wynosy. Dodatkowo jest w trakcie ekoewolucji, która obejmuje maksymalne ograniczenie plastiku i wymianę opakowań na bardziej przyjazne środowisku. Już pod koniec czerwca we wszystkich restauracjach sieci Goście otrzymają swoje zamówienia na wynos w papierowych, eleganckich pudełkach. Do tego doszedł nowy, bardziej zielony design, widoczny w karcie menu oraz w komunikacji w mediach społecznościowych.

 Jako sieć franczyzowa, dzięki dużej skali działania, z pewnością dajemy pracownikom większą szansę na rozwój. Co roku organizujemy na przykład konkurs dla naszych sushimasterów na nowe dania, z których najciekawsze wchodzą do karty menu w całej Polsce. Wprowadzamy też nowatorskie rozwiązania, często robimy to jako pierwsi w branży. Tak było z kartą lojalnościową w aplikacji czy ekologicznymi opakowaniami. Nasi pracownicy zdobywają więc wiedzę i doświadczenie w różnych obszarach działania restauracji. Tego typu kompetencje są niezwykle cenione w gastronomii, ale też w innych branżach – podsumowuje współwłaściciel KOKU Sushi.

Więcej informacji o KOKU Sushi znajdziesz tutaj: www.kokusushi.pl oraz na Facebooku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.