Labocanna z zyskiem netto w 2022 r.

Notowana na rynku NewConnect spółka z branży konopnej Labocanna w 2022 r. wypracowała blisko 95 tys. zł zysku netto. Tylko w IV kwartale 2022 r. jej przychody netto sięgnęły ponad 642 tys. zł. Jest to wynik większy w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r., kiedy przychody firmy wyniosły przeszło 234 tys. zł netto. Spółka w tym roku planuje generować zyski z działalności w obszarze konopnym. Jednym z jej celów jest uprawa marihuany medycznej i rozwój produktów zawierających w składzie CBD.
Wyniki finansowe Labocanny konsekwentnie ulegają poprawie. W czwartym kwartale 2022 r. zysk netto spółki wyniósł ponad 16 tys. zł, wobec straty netto w kwocie przeszło 643 tys. zł w analogicznym czasie 2021 r.
- Osiągnięte wyniki są dla nas satysfakcjonujące i wierzymy, że będą one coraz lepsze. Łącznie za cztery kwartały 2022 r. nasze przychody netto wyniosły ponad 1 578 tys. zł, wobec przeszło 334 tys. zł za cztery kwartały 2021 r. Przez cały ubiegły rok wypracowaliśmy w sumie blisko 95 tys. zł zysku netto, podczas gdy na koniec 2021 r. odnotowaliśmy stratę w kwocie ponad 787 tys. zł. Te liczby pokazują, że jesteśmy spółką ze stale poprawiającą się kondycją finansową - mówi Ernest Bednarowicz, prezes zarządu Labocanna.
Aktualnie przychody Labocanny pochodzą z wynajmu powierzchni w obiekcie handlowym w Koszalinie o łącznej powierzchni 5250,40 m2. Jego komercjalizacja wynosi 100 procent. Spółka w kolejnych kwartałach zamierza generować także wyniki finansowe z działalności w obszarze konopnym. Firma pracuje nad wdrożeniem strategii, która zakłada jej rozwój w kilku obszarach - m.in. produktów zawierających w składzie CBD oraz współpracy z instytutem badawczym w ramach uprawy marihuany medycznej.
- W 2023 r. będziemy skupiać się na rozwoju produktów opartych na CBD w tym produkcji m.in. kosmetyków. W tym zakresie prowadzimy rozmowy dotyczące współpracy komercyjnej. Ponadto rozmawiamy z instytutami badawczym i przygotowujemy się do rozpoczęcia działalności w zakresie upraw i sprzedaży marihuany medycznej. Poszukujemy również podmiotów działających w branży konopnej, w których widzimy potencjał rozwoju. Zasięg terytorialny planowanych akwizycji to Polska i inne kraje europejskie - zapowiada Ernest Bednarowicz.
W czwartym kwartale 2022 r. podczas rozmów z instytutami badawczymi dotyczącymi możliwości nawiązania z nimi współpracy Labocanna ustaliła, że lokalizacja plantacji medycznej marihuany powinna znajdować jak najbliżej siedziby danego instytutu badawczego. Wynika to z faktu, że to dany instytut będzie odpowiedzialny za uprawę, nadzór i kontrolę jakości medycznej marihuany. W związku z tym spółka zamierza sprzedać posiadaną w Koszalinie nieruchomość wraz z galerią handlową i przeznaczyć część środków uzyskanych ze sprzedaży na kupno nowej nieruchomości w bezpośrednim sąsiedztwie wybranego instytutu badawczego.
Ponadto w minionym kwartale ubiegłego roku w firmie doszło do zmian w zarządzie. Rada Nadzorcza Labocanny na stanowisko prezesa zarządu powołała Ernesta Bednarowicza - posiadającego bogate doświadczenie związane z rynkiem finansowym i kapitałowym.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.