Labocanna z zyskiem netto w 2022 r.

Notowana na rynku NewConnect spółka z branży konopnej Labocanna w 2022 r. wypracowała blisko 95 tys. zł zysku netto. Tylko w IV kwartale 2022 r. jej przychody netto sięgnęły ponad 642 tys. zł. Jest to wynik większy w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r., kiedy przychody firmy wyniosły przeszło 234 tys. zł netto. Spółka w tym roku planuje generować zyski z działalności w obszarze konopnym. Jednym z jej celów jest uprawa marihuany medycznej i rozwój produktów zawierających w składzie CBD.
Wyniki finansowe Labocanny konsekwentnie ulegają poprawie. W czwartym kwartale 2022 r. zysk netto spółki wyniósł ponad 16 tys. zł, wobec straty netto w kwocie przeszło 643 tys. zł w analogicznym czasie 2021 r.
- Osiągnięte wyniki są dla nas satysfakcjonujące i wierzymy, że będą one coraz lepsze. Łącznie za cztery kwartały 2022 r. nasze przychody netto wyniosły ponad 1 578 tys. zł, wobec przeszło 334 tys. zł za cztery kwartały 2021 r. Przez cały ubiegły rok wypracowaliśmy w sumie blisko 95 tys. zł zysku netto, podczas gdy na koniec 2021 r. odnotowaliśmy stratę w kwocie ponad 787 tys. zł. Te liczby pokazują, że jesteśmy spółką ze stale poprawiającą się kondycją finansową - mówi Ernest Bednarowicz, prezes zarządu Labocanna.
Aktualnie przychody Labocanny pochodzą z wynajmu powierzchni w obiekcie handlowym w Koszalinie o łącznej powierzchni 5250,40 m2. Jego komercjalizacja wynosi 100 procent. Spółka w kolejnych kwartałach zamierza generować także wyniki finansowe z działalności w obszarze konopnym. Firma pracuje nad wdrożeniem strategii, która zakłada jej rozwój w kilku obszarach - m.in. produktów zawierających w składzie CBD oraz współpracy z instytutem badawczym w ramach uprawy marihuany medycznej.
- W 2023 r. będziemy skupiać się na rozwoju produktów opartych na CBD w tym produkcji m.in. kosmetyków. W tym zakresie prowadzimy rozmowy dotyczące współpracy komercyjnej. Ponadto rozmawiamy z instytutami badawczym i przygotowujemy się do rozpoczęcia działalności w zakresie upraw i sprzedaży marihuany medycznej. Poszukujemy również podmiotów działających w branży konopnej, w których widzimy potencjał rozwoju. Zasięg terytorialny planowanych akwizycji to Polska i inne kraje europejskie - zapowiada Ernest Bednarowicz.
W czwartym kwartale 2022 r. podczas rozmów z instytutami badawczymi dotyczącymi możliwości nawiązania z nimi współpracy Labocanna ustaliła, że lokalizacja plantacji medycznej marihuany powinna znajdować jak najbliżej siedziby danego instytutu badawczego. Wynika to z faktu, że to dany instytut będzie odpowiedzialny za uprawę, nadzór i kontrolę jakości medycznej marihuany. W związku z tym spółka zamierza sprzedać posiadaną w Koszalinie nieruchomość wraz z galerią handlową i przeznaczyć część środków uzyskanych ze sprzedaży na kupno nowej nieruchomości w bezpośrednim sąsiedztwie wybranego instytutu badawczego.
Ponadto w minionym kwartale ubiegłego roku w firmie doszło do zmian w zarządzie. Rada Nadzorcza Labocanny na stanowisko prezesa zarządu powołała Ernesta Bednarowicza - posiadającego bogate doświadczenie związane z rynkiem finansowym i kapitałowym.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.