Liderzy przyszłości podjęli wyzwanie w ramach CEO Challenge
Obecnie trwa piąta edycja konkursu CEO Challenge, którego się środkowo-europejski etap właśnie się zakończył. Uczestnicy z Polski, Czech, Węgier, Ukrainy, Chorwacji i Słowenii podejmowali wyzwania z jakimi na co dzień mierzą się managerowie koncernu.
CEO Challenge to jeden z programów, dzięki którym studenci mają okazję poznać charakter pracy
w międzynarodowej firmie z sektora FMCG, poddając próbie swoje umiejętności biznesowe i menedżerskie. W ramach obecnej edycji, do ich zadania należało stworzenie strategii rynkowej dla marki Oral-B ze szczególnym uwzględnieniem kwestii wpływu na środowisko naturalne. Podczas tego dwudniowego wydarzenia uczestnicy, podzieleni na kilkuosobowe zespoły mieli np. zaproponować rozwiązania, które na przestrzeni najbliższych lat pomogą zredukować odpady z tworzyw sztucznych.
W tych zmaganiach, studenci mogli liczyć na wsparcie doświadczonych managerów firmy, którzy pełnili m.in. rolę mentorów. Program uświetniły także inspiracyjne sesje „master-class”, przygotowane przez ekspertów z P&G, podczas których uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się, jak zbudować markę osobistą, jak analizować dane pod kątem biznesowym czy zrozumieć, na czym polega psychologia zachowań konsumenckich
w miejscu sprzedaży i dlaczego zrównoważony rozwój aktualnie jest jedną z kluczowych kwestii dla branży FMCG. Wszystko odbywało się w formie online, ale organizatorzy zadbali także o sesje networkingowe, podczas których można było wymienić się doświadczeniami, podzielić się opinią czy też po prostu umówić się na wirtualną kawę.
P&G organizuje CEO Challenge od 5 lat, a program cieszy się niezmiennie dużą popularnością wśród studentów i środowiska akademickiego. ,,Naszą motywacją do udziału w programie była możliwość poznania i współpracowania z najlepszymi managerami jednej z najbardziej popularnych firm na świecie. Ponadto, doświadczenie zdobyte podczas takiego wydarzenia, gdzie pracujemy na prawdziwych scenariuszach jest bezcenne” – powiedzieli studenci jednego z zespołów.
,,To była wyjątkowa edycja naszego wieloletniego programu. Po raz pierwszy w swojej historii P&G CEO Challenge odbył się całkowicie wirtualnie. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, aby spełnić cele tego programu – postawić przed uczestnikami niezwykle ciekawy, oparty o rzeczywistą sytuację ‘challenge’ oraz dostarczyć inspiracji i wiedzy podczas wirtualnych sesji z menedżerami firmy. Młodzi liderzy są dla nas inspiracją zarówno w kontekście biznesu, jak i dla naszej wspólnej przyszłości” - komentuje Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.
Do programu zgłosiło się ponad 70 kilkuosobowych zespołów, których reprezentanci pochodzili z 36 krajów, zaś w środkowo-europejskim etapie wystartowało 10 z nich, w tym dwa z Polski. Do europejskiego finału, który odbędzie się 25-26 marca, awansował jednak zespół z Czech, który następnie weźmie udział w globalnym finale organizowanym w Meksyku. Wydarzenie zostało zaplanowane na maj tego roku, a jego formuła będzie uzależniona od aktualnej sytuacji epidemiologicznej na świecie.

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.