Marka Somat pomaga rodzinnym domom dziecka
Marka Somat we współpracy z fundacją Polki Mogą Wszystko rozpoczyna akcję pomocowo-edukacyjną skierowaną do rodzinnych domów dziecka. Celem programu jest promowanie zasad zdrowego żywienia wśród dzieci mieszkających w placówkach, zachęcenie do wspólnego gotowania i spędzania czasu razem. Dodatkowo, w ramach przedsięwzięcia, marka Somat zapewni placówkom roczny zapas tabletek do zmywarki. W akcję włączyła się również marka Samsung, producent wysokiej jakości zmywarek i partner Somat. Samsung ufundował 20 urządzeń, które trafią do najbardziej potrzebujących rodzinnych domów dziecka.
W Polsce rodzinne domy dziecka funkcjonują do 1999 roku. Są to instytucje pomocy społecznej, które zapewniają dzieciom całodobową opiekę i wychowanie w warunkach zbliżonych do domu rodzinnego do czasu powrotu dziecka do rodziny, umieszczenia go w rodzinie adopcyjnej lub jego usamodzielnienia. Zgodnie z danymi opublikowanymi pod koniec 2020 roku w Polsce istnieją 702 placówki tego typu, przebywa w nich ponad 4500 dzieci. W jednym rodzinnym domu dziecka zwykle mieszka 6-8 dzieci, nie licząc biologicznych pociech rodziców zastępczych. – W placówkach tego typu dzieci mają szansę, by czuć się jak w domu. Mogą budować więzi nie tylko z opiekunami, ale również z rodzeństwem biologicznym, dlatego rodzinne domy dziecka są w szczególny sposób dedykowane licznym rodzeństwom – mów Joanna Luberadzka-Gruca, Prezes Zarządu Fundacji Polki Mogą Wszystko.
Kto pozmywa? Somat
W tak licznych domostwach zmywanie jest nie lada wyzwaniem. Szacuje się, że w rodzinnych domach dziecka zmywa się ok. 200 naczyń dziennie (nie wlicza się w to garnków, zastawy, czy patelni). Rocznie daje to 73 000 sztuk naczyń! Dlatego, aby ulżyć domowemu budżetowi, marka Somat przekaże roczne zapasy produktów do zmywarki wszystkim rodzinnym domom dziecka, które zadeklarują taką potrzebę. Do placówek trafią wysokiej jakości tabletki i kapsułki oraz produkty pomagające utrzymać urządzenia w czystości. Do 20 najbardziej potrzebujących placówek zostaną dostarczone zmywarki wolnostojące, ufundowane przez markę Samsung. Aby podkreślić, jak ważne jest wspólne spędzanie czasu, rodziny otrzymają również gry „Kto pozmywa?” ze specjalnej, limitowanej edycji, przygotowanej we współpracy z wydawnictwem Granna.
Gdy Somat zmywa, rodziny mają czas na zabawę i edukację
Celem programu jest kształtowanie umiejętności, które dzieci będą mogły wykorzystać w dorosłym życiu, tj. gotowanie, przygotowanie pełnowartościowych posiłków oraz pokazanie dzieciom, że wykonywanie obowiązków domowych może być przyjemnością. Dla rodzin, które zdecydują się uczestniczyć w programie, zorganizowane zostaną warsztaty oraz konkurs. Z uwagi na sytuację epidemiczną, wydarzenia odbędą się online. Podczas warsztatów dotyczących odżywania, rodziny dowiedzą się, jak jeść zdrowo. Wydarzenie poprowadzi ekspert z zakresu żywności i żywienia, który podzieli się swoją wiedzą oraz zachęci dzieci i rodziców do dbania o jakość spożywanych na co dzień pokarmów.
Uczestnicy projektu będą partycypować również w warsztatach – gotowaniu ze znanym szefem kuchni. Wydarzenie to ma na celu zachęcenie rodzin do spędzania czasu razem oraz pokazanie, że przygotowywanie zdrowych posiłków to świetny pomysł na rodzinną aktywność, integrację, a co najważniejsze: dobrą zabawę.
Przewidziano także skorelowany ze świętami Bożego Narodzenia konkurs, w ramach którego uczestnicy będą przygotowywać ozdoby świąteczne. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.
Projekt jest realizowany w okresie wrzesień-grudzień 2021. Szczegółowe informacje o poszczególnych etapach jego realizacji będą podawane na bieżąco, zarówno w mediach online, jak i offline. Za działania Public Relations odpowiada agencja Quality Public Relations.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.