Masterpress SA stawia ule w Suwalskiej SSE, inwestuje i szuka pracowników
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Sześć uli stanęło na miododajnej łączce, położonej na terenie firmy w Podstrefie Białystok. Lokalizacja zapewnia pszczołom łatwy dostęp także do okolicznych terenów zielonych, dzięki czemu będą mogły produkować miód, korzystając z naturalnych zasobów.
Firmowa pasieka w mieście? Tak - i według ekspertów jest to świetny pomysł, bo pszczoły w miastach są zdrowsze, produkują więcej miodu i co więcej, jest on mniej zanieczyszczony, niż na terenach rolniczych. Poza tym możliwość kontaktu z przyrodą przywiązuje pracowników do firmy i wpływa na poprawę ich samopoczucia. A sama firma postrzegana jest jako proekologiczna i odpowiedzialna za środowisko.
- Zrównoważone metody produkcji i tworzenie proekologicznych rozwiązań w dziedzinie opakowań to fundamenty odpowiedzialności społecznej Masterpress. - mówi pomysłodawca projektu, specjalista ds. marketingu Masterpress Dawid Korżyński. - Postanowiliśmy wykorzystać naszą nieużywaną zieloną przestrzeń, stawiając na niej ule i tworząc pierwszą w Suwalskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej pasiekę. Pszczoły odgrywają ogromną rolę w naszym ekosystemie i trzeba je wspierać. Nawet takie pojedyncze, pozytywne działania mogą w konsekwencji przynieść większy, odczuwalny przez środowisko efekt.
Postawienie pasieki nie jest jedynie marketingową deklaracją dbałości
o środowisko - Masterpress słynie z proekologicznych rozwiązań, które minimalizują wpływ produkcji etykiet na środowisko naturalne. Stosuje m.in. pompy ciepła i rekuperację uzyskując energooszczędne systemy ogrzewania
i wentylacji, obniża zużycie surowców wykorzystując do druku etykiet folie
o niskiej gęstości, a także materiały z tworzywa rPET, pochodzącego
z recyclingu. Jeśli tylko jest taka możliwość, korzysta z surowców biodegradowalnych lub nadających się do wtórnego przerobu. Stosowanie nowoczesnego systemu zarządzania chemią drukarską, pozwala z kolei na kontrolę zużycia i minimalizowanie marnotrawstwa farb drukarskich.
- Naszym klientom doradzamy w wyborze rozwiązań w zakresie etykiet przeznaczonych do wtórnego przetworzenia oraz dobieramy odpowiednią technologię druku hybrydowego. W ten sposób zapewniamy, że ich produkty będą się nie tylko doskonale prezentowały, ale również będą mogły być poddane recyklingowi – dodaje key account manager Masterpress, Ewelina Szczepańska.
Inwestycje i nowi pracownicy
Masterpress SA obronną ręką wyszedł z pandemicznego kryzysu gospodarczego – na koniec 2020 r. spółka zanotowała 13-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży i stale się rozwija. Obecnie firma uruchamia nowe linie technologiczne do produkcji nowych wyrobów i prowadzi rekrutację pracowników do ich obsługi. Szanse na zatrudnienie ma 13 osób, m.in. na stanowiska technologa, drukarza offsetowego, operatora laminarki, pracownika produkcji, operatora myjni, pomocnika drukarza i operatora maszyn a także pracowników biurowych (szczegóły na stronie firmy, w zakładce „kariera”).
Pracodawca oferuje kandydatom stabilne warunki zatrudnienia w ramach umowy o pracę i godziwe wynagrodzenie.
- Masterpress jest organizacją zarządzaną przez wartości - szacunek do człowieka i jego pracy, dbałość o potrzeby pracowników, klientów, kontrahentów, oraz uczciwe i podmiotowe ich traktowanie - to nasze nadrzędne zasady – mówi HR biznes partner Masterpress Magdalena Płonowska, - Poszukujemy ludzi, którzy są nastawieni na pracę zespołową i wspólne osiąganie celów, a także wyznając podobne wartości do naszych.
Masterpress SA na drodze rozwoju
Masterpress to spółka branży poligraficznej, ze 100-proc. polskim kapitałem, specjalizująca się w produkcji etykiet do szerokiego spektrum produktów. Firma działa od 1996 r. i obecnie jest jednym z najbardziej liczących się dostawców etykiet nie tylko w Polsce, ale także w Europie; jako pierwsza zaistniała w SSSE Podstrefa Białystok, inwestując ok. 30 mln w budowę nowoczesnego zakładu. Jej produkty trafiają zarówno do największych przedsiębiorstw krajowych jak i do znanych światowych koncernów.
- To dzięki współpracy z branżą FMCG (chemia gospodarcza, mleczarstwo, napoje, przetwórstwo owocowo-warzywne i inne) firma w okresie pandemii nie zwolniła tempa swojej pracy i nie musiała ubiegać się o żadną pomoc ze strony państwa - mówi Bogusław Wojtach, prezes Masterpress. - Dzięki wprowadzonym procedurom wewnętrznym i dyscyplinie załogi udało się nie tylko uniknąć znaczącej absencji z powodu Covid-19, ale wręcz osiągnąć najlepsze wyniki w historii firmy. Od początku swojej działalności inwestowaliśmy w rozwój, głównie w nowe maszyny produkcyjne, co pozwoliło nam rokrocznie zwiększać swoje obroty do poziomu niemal 167 mln zł na koniec 2020 r. Obecnie planujemy kolejne inwestycje w park maszynowy, umożliwiający m. in. produkcję wyrobów z papieru.
Działania te powodują też wzrost zatrudnienia, które na obecną chwilę wynosi w Masterpress ponad 340 etatów.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.