Komunikaty PR

Maxi Zoo Polska częścią międzynarodowej sieci Fressnapf

2023-10-19  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Maxi Zoo to sieć sklepów dla zwierząt wchodząca w skład grupy europejskiego giganta – Fressnapf. Założyciel przedsiębiorstwa Toersten Toeller to wizjoner, a jego postawa stanowi dobry przykład tego, że wiara w siebie oraz zdecydowane dążenie do postawionego celu mogą być gwarancją sukcesu.

Pomysł na biznes zrodził się w głowie Torstena Toellera pod koniec 1980 roku podczas podróży po Stanach Zjednoczonych, kiedy zwrócił uwagę na sklep Super Pet. Obiekt zainspirował go tak mocno, że postanowił stworzyć specjalne miejsce z bogatym asortymentem, w którym każdy opiekun będzie mógł kompleksowo wyposażyć swojego pupila. Najpierw podzielił się tą ideą ze swoim ówczesnym szefem. Niestety on nie podzielał entuzjazmu Torstena, który jednak postawił na swoim i 18 stycznia 1990 roku w Erkelenz w Nadrenii Północnej-Westfalii otworzył pierwszy sklep o nazwie Fressnapf. Pomimo początkowych problemów i braku zainteresowania ze strony klientów, przedsiębiorca podwoił asortyment i obniżył ceny. To okazało się kluczowym ruchem, a marka Fressnapf zaczęła rosnąć w siłę.

Ekspansja była tylko kwestią czasu?

W 1992 roku, niedługo po otworzeniu pierwszego sklepu, sieć postawiła na franczyzę. Ten odważny ruch był istotny z biznesowego punktu widzenia. Franczyza pozwoliła marce na dynamiczny rozrost, a na przestrzeni dekady w Niemczech powstało kilkaset nowych obiektów.  Zwieńczeniem długiej drogi i ciężkiej pracy było otwarcie w 2009 roku swojego tysięcznego obiektu w Monachium. Wtedy też Fressnapf weszło w sektor sprzedaży online i uruchomiło w Niemczech sklep internetowy. Zarządzanie tak rozległą siecią wymaga wyjątkowego podejścia. Pomimo tego, że firma od początku stawiała na otwieranie własnych oraz franczyzowych punktów, podczas swojego dynamicznego rozrostu podejmowała decyzje o przejmowaniu innych sieci. Tak było m.in. w Danii, gdzie Fressnapf przejęło sklepy PetGo oraz Petworld przekształcając je w Maxi Zoo Denmark.

Torsten Toeller, dziś jeden z czołowych niemieckich przedsiębiorców, od samego początku chciał stworzyć miejsce, które będzie inne niż wszystkie. Sklepy Fressnapf/Maxi Zoo cechuje duża powierzchnia, która umożliwia klientom wygodne robienie zakupów. Placówki są także otwarte dla pupili, których komfort zawsze był dla Torstena najwyższym z priorytetów. Dzięki temu marka nie zdecydowała się na wprowadzenie do stałej oferty zwierząt. Wyjątkiem są sklepy XXL, które posiadają powierzchnię co najmniej 2,5 tys. m kw. Gwarantują zwierzętom komfortową przestrzeń życiową, która zbliżona jest do tej w naturze. Pozwala to zachować najwyższe standardy opieki. Wspomniane sklepy XXL funkcjonują w tym momencie w innych europejskich krajach grupy Fressnapf. Dziś firma posiada prawie 2000 sklepów w 11 krajach całej Europy i jest największym dostawcą produktów dla zwierząt tego kontynentu.

Fressnapf w Polsce 

W 2012 roku sieć Fressnapf pojawiła się w Polsce pod nazwą Maxi Zoo i w ciągu dekady stała się jedną z najważniejszych marek na rynku zoologicznym. Obecnie posiada 105 placówek w całym kraju i stale otwiera nowe sklepy. Nie zamierza rezygnować z ekspansji w kolejnych latach. 

 

- Byłem szczęśliwy, kiedy w 2012 roku objąłem stanowisko dyrektora zarządzającego sieci Maxi Zoo, ponieważ wierzyłem w jej sukces. Od początku postawiliśmy na mocny, dynamiczny rozwój, a z roku na rok ustawialiśmy poprzeczkę coraz wyżej. Rozwijaliśmy się i stale zwiększaliśmy liczbę sklepów. W zaledwie dekadę staliśmy się polskim liderem sklepów dla zwierząt i jednocześnie znaleźliśmy się w czołówce całej sieci Fressnapf. Kamieniem milowym było uruchomienie sklepu internetowego, które miało miejsce w 2019. Analizując potrzeby klientów, chcieliśmy dać im możliwość zaopatrywania swoich pupili bez wychodzenia z domu. Ten krok okazał się sukcesem, ponieważ dziś sklep regularnie odwiedza kilkaset tysięcy klientów. Kolejnym krokiem było uruchomienie aplikacji Maxi Zoo, która przyczyniła się do znacznego rozwoju ekosystemu. W przyszłości planujemy jeszcze bardziej zwiększyć jej funkcjonalność. Dziś użytkownicy znajdą w niej 5% rabat Friends, kupony rabatowe, informacje o promocjach oraz specjalistyczne artykuły na temat zwierząt. Aplikacja umożliwia również robienie zakupów online. W celu maksymalnego usprawnienia procesu wysyłania przesyłek otworzyliśmy w ubiegłym roku nowy magazyn w Głogowie, który skupia się na zamówieniach B2C dla klientów z Polski oraz Niemiec. Marka Maxi Zoo to nie tylko produkty dla zwierząt. To przede wszystkim miejsce, gdzie klienci oraz ich pupile mogą czuć się komfortowo. To również wykwalifikowani pracownicy, wśród których są prawdziwi pasjonaci zwierząt i eksperci. Będąc częścią europejskiego lidera mieliśmy okazję uczyć się od najlepszych, a skuteczne rozwiązania i strategie zaimplementowaliśmy do działań na rynku polskim. Staramy się też być przykładem dla innych. Uważamy, że szczęśliwsze zwierzęta to szczęśliwsi ludzie. Naszym założeniem od zawsze było bycie jak najbliżej klienta, dlatego stale wprowadzamy rozwiązania, dzięki którym ludzie chcą do nas przychodzić. Zmieniliśmy format naszych sklepów stacjonarnych i wprowadzamy nowe usługi. Wszystko dla zwiększenia pozytywnych doświadczeń zakupowych. Miłość do zwierząt to fundament sieci Fressnapf, a cała grupa angażuje się niesienie pomocy lokalnym organizacjom oraz schroniskom w poszczególnych krajach. W tym również Maxi Zoo Polska. M.in. od lat prowadzimy akcję “Przyjaźń Łączy - Wspólnie dla Zwierząt”, dzięki której wspieramy psich ratowników znajdujących się w szeregach GOPR, a wszystkie nasze sklepy stale współpracują  lokalnymi  schroniskami.  – mówi Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo.

Maxi Zoo Polska to marka, która w krótkim czasie zdobyła sobie sympatię konsumentów i wyrosła na lidera rynku dla zwierząt. Do końca 2023 roku planuje rozszerzyć swoją sieć do ponad 115 sklepów, co jeszcze bardziej umocni jej pozycję w strukturze Fressnapf.

 

 

 

*******

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 105 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2023-2024", nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022" oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku” i „Promocja Roku”, które zostały przyznane w plebiscytach BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek. 

 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.