Mazowiecki Jarmark Rozmaitości
Communication Unlimited
ul. Wołoska 9 A
02 - 583 Warszawa
dczerwinska|commu.pl| |dczerwinska|commu.pl
22 395 52 00
www.commu.pl
Na stoiskach Mazowieckiego Jarmarku Rozmaitości będzie można znaleźć prawdziwe „cudeńka”, produkty wytworzone przez spółdzielnie socjalne, centra integracji społecznej, warsztaty terapii zajęciowej, stowarzyszenia i fundacje.
Rękodzieło i pyszne produkty spożywcze
Swoje wyroby będą wystawiać aż 33 podmioty ekonomii społecznej z całego województwa. Klienci Blue City będą mogli zakupić oryginalne produkty i wyroby: rękodzieło ludowe, wyroby tkackie, stroiki świąteczne i bombki, maskotki, torby na ramię, mydełka zapachowe, biżuterię, świece zapachowe, kartki świąteczne. Nie zabraknie domowych przetworów takich jak np. konfitury, marmolady, musy, syropy i soki, owoce liofilizowane, a także domowe zupy i wędliny, sery, suszone owoce i warzywa, a także - miody, herbatki, zioła i pierniki.
Mazowiecki Jarmark Rozmaitości rozpocznie się o godz. 10.00 i potrwa do godz. 20.00. Podczas tego wydarzenia będzie można posłuchać kolęd i pastorałek w wykonaniu mazowieckich zespołów ludowych, a o godzinie 14.00 zobaczyć i usłyszeć słynny zespół „Mazowsze”. Punktem kulminacyjnym będzie gala wręczenia wyróżnień tegorocznym laureatom Mazowieckiej Marki Ekonomii Społecznej, która zacznie się o godz. 15.00.
Odwiedzając Targi Ekonomii Społecznej Blue City organizowane przez Samorząd Województwa Mazowieckiego oraz Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej można połączyć przyjemne z pożytecznym, poznać ekonomię społeczną i zrobić ciekawe zakupy odkrywając pasjonujące oblicze biznesu, w którym nie liczy się zysk, a ludzie.
Nagrody dla społeczników
W tegorocznym konkursie Samorząd Województwa Mazowieckiego przyznał wyróżnienia
19 laureatom, w 6 kategoriach tematycznych. W kategorii „ROZWÓJ”, wyróżnienia otrzymali: Grupa AS Sp. z o.o. Sp. non profit z Płocka, Spółdzielnia Socjalna „Szansa” z Żuromina, Przemysłowo-Techniczna Spółdzielnia Pracy „Techniprot” z Pruszkowa, Siedlecka Spółdzielnia Socjalna Caritas, Fundacja „Zmysłosfera” z Izabelina oraz Spółdzielnia Socjalna „Pożytek” z Tłuszcza. W kategorii „REINTEGRACJA” wyróżniono Centrum Integracji Społecznej Caritas Diecezji Siedleckiej. W kategorii „ODPOWIEDZIALNOŚĆ” symboliczna „żarówka” powędrowała do: warszawskiego Domu Pomocy Społecznej „Budowlani”, Pierogarni „U Aniołów” Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej, Warsztatów Terapii Zajęciowej działających przy Stowarzyszeniu Wsparcia Społecznego w Świeszewie oraz Stowarzyszenia „Budujemy Przystań” z Radomia.
Celem przyznania wyróżnień w kategorii „OSOBOWOŚĆ” jest uhonorowanie osób pracujących w ekonomii społecznej lub mających wpływ na jej otoczenie i kształtowanie pozytywnego wizerunku, które podejmują się inicjatyw o charakterze społecznym, promują i angażują się w przedsiębiorczość społeczną oraz walczą ze społecznym wykluczeniem. W tegorocznej edycji uhonorowano w tej kategorii: Jowitę Pietrak, Dorotę Wróbel-Górecką oraz Łukasza Wodowskiego.
W kategorii „ODKRYCIE” w tym roku wyróżniono: Fundację Leny Grochowskiej z Siedlec, Spółkę HejMy z Radomia oraz węgrowską Spółdzielnię Socjalną „Czarny Bez”.
W ostatniej kategorii pod nazwą „SUPER MARKA”, w której nagradzane są najlepsze, najbardziej rozpoznawalne i najprężniej działające podmioty wyróżniono Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych Razem z Radomia oraz Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Aktywności Seniorów AS z Mławy.
- Sposobem na walkę z biedą i wykluczeniem społecznym jest przede wszystkim ekonomia społeczna - mówi Aleksander Kornatowski, dyrektor Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej. To ona wyciąga do człowieka rękę, dając możliwość, nie tylko powrotu na otwarty rynek pracy poprzez wykorzystanie różnego rodzaju form aktywizacji, jak i możliwość zdobycia zawodu czy umiejętności potrzebnych do podjęcia zatrudnienia. Pomaga także w pozyskaniu środków na rozpoczęcie własnej działalności czy samokształcenie”.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.