Komunikaty PR

Mazowiecki Jarmark Rozmaitości

2022-12-06  |  05:00
Kontakt
Dorota Czerwińska
Communication Unlimited

ul. Wołoska 9 A
02 - 583 Warszawa
dczerwinska|commu.pl| |dczerwinska|commu.pl
22 395 52 00
www.commu.pl

Na stoiskach Mazowieckiego Jarmarku Rozmaitości będzie można znaleźć prawdziwe „cudeńka”, produkty wytworzone przez spółdzielnie socjalne, centra integracji społecznej, warsztaty terapii zajęciowej, stowarzyszenia i fundacje.

Rękodzieło i pyszne produkty spożywcze

Swoje wyroby będą wystawiać aż 33 podmioty ekonomii społecznej z całego województwa. Klienci Blue City będą mogli zakupić oryginalne produkty i wyroby: rękodzieło ludowe, wyroby tkackie, stroiki świąteczne i bombki,  maskotki, torby na ramię, mydełka zapachowe, biżuterię, świece zapachowe, kartki świąteczne. Nie zabraknie domowych przetworów takich jak np. konfitury, marmolady, musy, syropy i soki, owoce liofilizowane, a także domowe zupy i wędliny, sery, suszone owoce i warzywa, a także - miody, herbatki, zioła i pierniki.

Mazowiecki Jarmark Rozmaitości rozpocznie się o godz. 10.00 i potrwa do godz. 20.00. Podczas tego wydarzenia będzie można posłuchać kolęd i pastorałek w wykonaniu mazowieckich zespołów ludowych, a o godzinie 14.00 zobaczyć i usłyszeć słynny zespół „Mazowsze”. Punktem kulminacyjnym będzie gala wręczenia wyróżnień tegorocznym laureatom Mazowieckiej Marki Ekonomii Społecznej, która zacznie się o godz. 15.00.

Odwiedzając Targi Ekonomii Społecznej Blue City organizowane przez Samorząd Województwa Mazowieckiego oraz Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej można połączyć przyjemne z pożytecznym, poznać ekonomię społeczną i zrobić ciekawe zakupy odkrywając pasjonujące oblicze biznesu, w którym nie liczy się zysk, a ludzie.

 

Nagrody dla społeczników

W tegorocznym konkursie Samorząd Województwa Mazowieckiego przyznał wyróżnienia
19 laureatom, w 6 kategoriach tematycznych. W kategorii „ROZWÓJ”, wyróżnienia otrzymali: Grupa AS Sp. z o.o. Sp. non profit z Płocka, Spółdzielnia Socjalna „Szansa” z Żuromina, Przemysłowo-Techniczna Spółdzielnia Pracy „Techniprot” z Pruszkowa, Siedlecka Spółdzielnia Socjalna Caritas, Fundacja „Zmysłosfera” z Izabelina oraz Spółdzielnia Socjalna „Pożytek” z Tłuszcza. W kategorii „REINTEGRACJA” wyróżniono Centrum Integracji Społecznej Caritas Diecezji Siedleckiej. W kategorii „ODPOWIEDZIALNOŚĆ” symboliczna „żarówka” powędrowała do: warszawskiego Domu Pomocy Społecznej „Budowlani”, Pierogarni „U Aniołów” Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej, Warsztatów Terapii Zajęciowej działających przy Stowarzyszeniu Wsparcia Społecznego w Świeszewie oraz Stowarzyszenia „Budujemy Przystań”  z Radomia.

Celem przyznania wyróżnień w kategorii „OSOBOWOŚĆ” jest uhonorowanie osób pracujących w ekonomii społecznej lub mających wpływ na jej otoczenie i kształtowanie pozytywnego wizerunku, które podejmują się inicjatyw o charakterze społecznym, promują i angażują się w przedsiębiorczość społeczną oraz walczą ze społecznym wykluczeniem. W tegorocznej edycji uhonorowano w tej kategorii: Jowitę Pietrak, Dorotę Wróbel-Górecką oraz Łukasza Wodowskiego.

W kategorii „ODKRYCIE” w tym roku wyróżniono: Fundację Leny Grochowskiej z Siedlec, Spółkę HejMy z Radomia oraz węgrowską Spółdzielnię Socjalną „Czarny Bez”.

W ostatniej kategorii pod nazwą „SUPER MARKA”, w której nagradzane są najlepsze, najbardziej rozpoznawalne i najprężniej działające podmioty wyróżniono Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych Razem z Radomia oraz Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Aktywności Seniorów AS z Mławy.

- Sposobem na walkę z biedą i wykluczeniem społecznym jest przede wszystkim ekonomia społeczna - mówi Aleksander Kornatowski, dyrektor Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej. To ona wyciąga do człowieka rękę, dając możliwość, nie tylko powrotu na otwarty rynek pracy poprzez wykorzystanie różnego rodzaju form aktywizacji, jak i możliwość zdobycia zawodu czy umiejętności potrzebnych do podjęcia zatrudnienia. Pomaga także w pozyskaniu środków na rozpoczęcie własnej działalności czy samokształcenie”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication Unlimited
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.