Komunikaty PR

Metody aplikacji etykiet - wybieramy najlepszą opcję

2021-05-07  |  16:00
Biuro prasowe

Jak poprawnie znakować produkt, czyli metody aplikacji etykiet

Automatyzacja produkcji, w tym także procesów znakowania produktów, to dla przemysłu, handlu i całej gospodarki - synonim postępu. Jeśli w Twoim zakładzie pracy znakowanie produktów etykietą wciąż odbywa się w sposób manualny, najwyższy czas to zmienić. Jak to zrobić? Poznaj metody aplikacji etykiety i wybierz dla siebie najlepszą opcję.

Metody aplikacji etykiety: na co zwrócić uwagę?

Najważniejszymi kwestiami, które należy uwzględnić przy wyborze automatycznej metody aplikacji, są cechy procesu oraz samego produktu. Wiedza na ten temat pozwoli na wybór najlepszej metody aplikacji etykiety i uchroni przed nietrafionymi inwestycjami. Po pierwsze trzeba więc zwrócić uwagę na to, czy produkt jest nieruchomy czy porusza się, a jeśli tak, to z jaką prędkością i czy jest ona stała czy zmienna. Następnie wybór odpowiedniej metody musi uwzględniać, czy produkty będą powtarzalnie pozycjonowane w trakcie znakowania oraz w którym miejscu będą naklejane etykiety – na górze, spodzie, boku itd. – Ważną kwestią jest także rozmiar aplikowanej etykiety i oczekiwania odnośnie precyzji aplikacji – podpowiada Michał Wąs, ekspert odpowiedzialny za systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet Print&Apply w firmie Etisoft. – Warto wziąć także pod uwagę, czy etykieta będzie dedykowana do konkretnego produktu oraz to, w jakim stanie jest produkt – może być np. ciepły/gorący, miękki – i z jakiego materiału jest wykonany. – dodaje ekspert.

Najpopularniejsze metody aplikacji etykiet

Najpopularniejszymi metodami aplikacji etykiet stosowanych w automatycznych aplikatorach etykiet są metody wipe-on i tamp-blow. Aplikacja przez otarcie (wipe-on) jest metodą kontaktową, a produkt w trakcie aplikacji musi się poruszać. Konieczna jest synchronizacja prędkości produktu i nakładanej etykiety. Istotny jest również kierunek ruchu produktu. Metoda doskonale się sprawdzi do aplikacji długich etykiet, do znakowania płaskich powierzchni oraz powierzchni cylindrycznych wraz z użyciem dodatkowego osprzętu. Problemy mogą się pojawić gdy powierzchnia produktu jest nieregularna.

Z kolei aplikacja pneumatyczna tamp-blow/air-blow jest metodą bezkontaktową. Synchronizacja prędkości jest konieczna tylko w przypadku, gdy wymagane jest osiągnięcie wysokiej precyzji aplikacji. Również kierunek ruchu produktu nie jest istotny. Dodatkowym atutem tej metody jest wysoka prędkość aplikacji oraz poprawna obsługa małych etykiet, także w procesach, gdzie do dyspozycji jest ograniczona przestrzeń. Do aplikacji używa się sprężonego powietrza. Standardowo etykieta jest nadmuchiwana na powierzchnię produktu, jednak warunki lub właściwości przedmiotu lub etykiety, mogą determinować konieczność dociśnięcia etykiety.

Metody tamp-blow i wipe-on: którą wybrać?

Znakowanie metodą tamp-blow z nadmuchem etykiety i jej ewentualnym dociskiem rekomenduje się do znakowania palet etykietą logistyczną, znakowania opakowań zbiorczych i kartonów, a także etykietowania produktów, których etykieta zawiera informacje o jego wadze lub wyniku testu czy pomiaru. Ta metoda sprawdzi się także w przypadku wklejenia etykiety w trudno dostępne miejsca. - Precyzyjne naklejenie etykiety najlepiej uda się podczas zatrzymania i powtarzalnego pozycjonowania produktu. – zauważa Michał Wąs z Etisoft. - Zaaplikowanie etykiety w trudno dostępnych miejscach wiąże się z koniecznością zatrzymania produktu i zastosowania różnych modyfikacji sprzętowych końcówki aplikatora.- uściśla.

Metoda wipe-on jest najbardziej racjonalna do użycia i powszechnie stosowana w branży spożywczej – podczas znakowania butelek, puszek i słoików. Głowice rotacyjne w tym przypadku doklejają etykietę lub obracają sam produkt z jednoczesnym doklejaniem etykiety. Metoda ta sprawdza się także z powodzeniem do znakowania w produkcji seryjnej, w tym do aplikowania etykiet informacyjnych z powtarzalnymi danymi w seryjnej produkcji, etykiet marketingowych na powierzchniach płaskich i sferycznych. W przypadku bardziej wymagających produktów lub miejsc aplikacji etykiety, konieczne może być dołożenie dodatkowych systemów doklejających. Jedynym wyjściem może też być budowa dedykowanych rozwiązań aplikujących.

Odpowiedni dobór metody automatycznej aplikacji etykiety zapewni poprawną realizację tego procesu. Pozwoli na zwiększenie wydajności produkcyjnej, osiągnięcie powtarzalności, obniżenie kosztów oraz skierowanie zasobów ludzkich do realizacji innych zadań w zakładzie produkcyjnym. Warto więc wybrać dobrze.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.