Komunikaty PR

Metody aplikacji etykiet - wybieramy najlepszą opcję

2021-05-07  |  16:00
Biuro prasowe

Jak poprawnie znakować produkt, czyli metody aplikacji etykiet

Automatyzacja produkcji, w tym także procesów znakowania produktów, to dla przemysłu, handlu i całej gospodarki - synonim postępu. Jeśli w Twoim zakładzie pracy znakowanie produktów etykietą wciąż odbywa się w sposób manualny, najwyższy czas to zmienić. Jak to zrobić? Poznaj metody aplikacji etykiety i wybierz dla siebie najlepszą opcję.

Metody aplikacji etykiety: na co zwrócić uwagę?

Najważniejszymi kwestiami, które należy uwzględnić przy wyborze automatycznej metody aplikacji, są cechy procesu oraz samego produktu. Wiedza na ten temat pozwoli na wybór najlepszej metody aplikacji etykiety i uchroni przed nietrafionymi inwestycjami. Po pierwsze trzeba więc zwrócić uwagę na to, czy produkt jest nieruchomy czy porusza się, a jeśli tak, to z jaką prędkością i czy jest ona stała czy zmienna. Następnie wybór odpowiedniej metody musi uwzględniać, czy produkty będą powtarzalnie pozycjonowane w trakcie znakowania oraz w którym miejscu będą naklejane etykiety – na górze, spodzie, boku itd. – Ważną kwestią jest także rozmiar aplikowanej etykiety i oczekiwania odnośnie precyzji aplikacji – podpowiada Michał Wąs, ekspert odpowiedzialny za systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet Print&Apply w firmie Etisoft. – Warto wziąć także pod uwagę, czy etykieta będzie dedykowana do konkretnego produktu oraz to, w jakim stanie jest produkt – może być np. ciepły/gorący, miękki – i z jakiego materiału jest wykonany. – dodaje ekspert.

Najpopularniejsze metody aplikacji etykiet

Najpopularniejszymi metodami aplikacji etykiet stosowanych w automatycznych aplikatorach etykiet są metody wipe-on i tamp-blow. Aplikacja przez otarcie (wipe-on) jest metodą kontaktową, a produkt w trakcie aplikacji musi się poruszać. Konieczna jest synchronizacja prędkości produktu i nakładanej etykiety. Istotny jest również kierunek ruchu produktu. Metoda doskonale się sprawdzi do aplikacji długich etykiet, do znakowania płaskich powierzchni oraz powierzchni cylindrycznych wraz z użyciem dodatkowego osprzętu. Problemy mogą się pojawić gdy powierzchnia produktu jest nieregularna.

Z kolei aplikacja pneumatyczna tamp-blow/air-blow jest metodą bezkontaktową. Synchronizacja prędkości jest konieczna tylko w przypadku, gdy wymagane jest osiągnięcie wysokiej precyzji aplikacji. Również kierunek ruchu produktu nie jest istotny. Dodatkowym atutem tej metody jest wysoka prędkość aplikacji oraz poprawna obsługa małych etykiet, także w procesach, gdzie do dyspozycji jest ograniczona przestrzeń. Do aplikacji używa się sprężonego powietrza. Standardowo etykieta jest nadmuchiwana na powierzchnię produktu, jednak warunki lub właściwości przedmiotu lub etykiety, mogą determinować konieczność dociśnięcia etykiety.

Metody tamp-blow i wipe-on: którą wybrać?

Znakowanie metodą tamp-blow z nadmuchem etykiety i jej ewentualnym dociskiem rekomenduje się do znakowania palet etykietą logistyczną, znakowania opakowań zbiorczych i kartonów, a także etykietowania produktów, których etykieta zawiera informacje o jego wadze lub wyniku testu czy pomiaru. Ta metoda sprawdzi się także w przypadku wklejenia etykiety w trudno dostępne miejsca. - Precyzyjne naklejenie etykiety najlepiej uda się podczas zatrzymania i powtarzalnego pozycjonowania produktu. – zauważa Michał Wąs z Etisoft. - Zaaplikowanie etykiety w trudno dostępnych miejscach wiąże się z koniecznością zatrzymania produktu i zastosowania różnych modyfikacji sprzętowych końcówki aplikatora.- uściśla.

Metoda wipe-on jest najbardziej racjonalna do użycia i powszechnie stosowana w branży spożywczej – podczas znakowania butelek, puszek i słoików. Głowice rotacyjne w tym przypadku doklejają etykietę lub obracają sam produkt z jednoczesnym doklejaniem etykiety. Metoda ta sprawdza się także z powodzeniem do znakowania w produkcji seryjnej, w tym do aplikowania etykiet informacyjnych z powtarzalnymi danymi w seryjnej produkcji, etykiet marketingowych na powierzchniach płaskich i sferycznych. W przypadku bardziej wymagających produktów lub miejsc aplikacji etykiety, konieczne może być dołożenie dodatkowych systemów doklejających. Jedynym wyjściem może też być budowa dedykowanych rozwiązań aplikujących.

Odpowiedni dobór metody automatycznej aplikacji etykiety zapewni poprawną realizację tego procesu. Pozwoli na zwiększenie wydajności produkcyjnej, osiągnięcie powtarzalności, obniżenie kosztów oraz skierowanie zasobów ludzkich do realizacji innych zadań w zakładzie produkcyjnym. Warto więc wybrać dobrze.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.