Komunikaty PR

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strategii marketingowej w branży spożywczej?

2021-12-08  |  01:00
Biuro prasowe

Konsumenci sektora spożywczego są najtrudniejszą grupą docelową, narażoną na największą konkurencyjność w wyborach. Kluczem do zaistnienia na rynku i utrzymania stabilnej pozycji firmy jest strategia marketingowa produktu. Precyzyjne określenie jej celów i narzędzi realizacji pozwoli skutecznie zwiększyć zyski. Podpowiadamy, jaką strategię wybrać i na co zwrócić uwagę.

 

Pierwsze kroku w tworzeniu strategii marketingowej produktu spożywczego są podstawą całości. Mowa o określeniu grupy docelowej i analizie konkurencji. Profil zakupowy naszego klienta pozwoli nam wybrać narzędzia, kanały i język komunikacji. Monitorowanie działań konkurentów i wyciągnięcie wniosków zapewni oryginalność i niepowtarzalność. To także szansa na naukę na błędach tych, z którymi chcemy wygrać. Te dwa kluczowe kroki pozwolą przejść do obrania konkretnej strategii marketingowej produktu.

 

Wybór właściwej strategii pozwoli zwiększyć zyski 

Po określeniu grupy targetowej i przeanalizowaniu konkurencji, powinniśmy precyzyjnie ustalić cele podejmowanej strategii i wybrać narzędzia. Aby całość naszych działań była optymalna, należy zdecydować się na poruszanie w obrębie konkretnego modelu strategii marketingowej produktu.

  • Strategia skimming – czyli szybkie „zbieranie śmietanki”. Zakłada wprowadzenie produktu na rynek w zawyżonej cenie, przy intensywnych działaniach promocyjnych. Po czasie – stopniowe obniżanie ceny, w wyniku zyskaniu zaufania odpowiedniej grupy klientów i przy spadku popytu. Następnie w miarę wzrostu sprzedaży rośnie osiągany zysk. Strategia ta ma największe powodzenie w przypadku nowości i produktów spożywczych, które nie mają dużej konkurencji.
  • Strategia wolnego „zbierania śmietanki”. Nawiązuje do poprzedniej strategii, ale daje dużo późniejsze efekty. Zakłada bowiem ograniczenie wydatków marketingowych. Sprawdzi się, gdy firma zajmuje niezagrożoną pozycję i może pozwolić sobie na takie działanie w obrębie jednego produktu.
  • Strategia szybkiej penetracji rynku. Zakłada ustalenie niskiej ceny produktu przy bardzo intensywnych działaniach marketingowych i promocyjnych. Ich następstwem będzie intensywne wejście na rynek i dość szybkie stabilne zyski.  
  • Strategia wolnej penetracji rynku. Bazuje na ustaleniu niskiej ceny i ograniczeniu wydatków na cele promocyjne. Najwolniejsza i wymagająca dużej wiedzy i praktyki. Skierowana do firm, które mają stabilną pozycję liderów w swoim segmencie przy dużej konkurencji, a ich konsumenci są wrażliwi na wysokie ceny.

Na naszej stronie internetowej szczegółowo opisujemy konkretne modele strategii marketingowych. Wybór jednej z nich powinien być poprzedzony dokładną analizą oraz konsultacją ze specjalistą, który wskaże nam najlepszy kierunek – podpowiada Bartosz Zieliński z agencji Commplace.

 

Gotowość do zmiany i bycie na bieżąco gwarantuje sukces

Jakie działania możemy podejmować w obrębie strategii marketingowej produktu z branży spożywczej w trakcie wcielania jej w życie? Przede wszystkim – konsekwentne i wciąż aktualizowane. Zmiana będzie działać na korzyść w tych przypadkach, gdy aktywny monitoring rynku wykaże spadek zainteresowania danym produktem. Możemy wtedy posłużyć się zmianami w komunikacji, szacie graficznej, nowymi działaniami w obrębie social mediów, programów lojalnościowych – radzi ekspert z Commplace. Bardzo ważne jest także cykliczne windowanie i obniżanie cen, idące w parze z sytuacją rynkową, etapem sprzedażowym i kontekstem, jakim w najbliższym czasie niewątpliwie są Święta Bożego Narodzenia. 

Podsumowując – na jakie pytania należy odpowiedzieć, wybierając i rozpoczynając tworzenie strategii marketingowej produktu w branży spożywczej, jej zmianę lub uzupełnienie zapewniające zwiększenie zysku?

  • Co nasz produkt oferuje konsumentom?
  • Do kogo ma on dotrzeć, kogo przekonać i kto ma go kupić?
  • Czym wyróżnia się na tle konkurencji?
  • Jakie dodatkowe wartości dostarczamy naszym produktem poza jego podstawowym przeznaczeniem?
  • Jakie komunikaty kierujemy / będziemy kierować do konsumentów? Czy są one wystarczająco zrozumiałe i przekonujące?
  • Jakim budżetem dysponujemy, a jakie nakłady finansowe musimy ponieść przy planowanej strategii?
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.